Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun puoliso ei suostu käyttämään sormusta

Vierailija
04.05.2022 |

En ymmärrä että mikä siinä on, onko siinä joku rutto mikä voisi tarttua jos sormuksen sormeensa laittaisi. Miksi on edes hommannut sen. Ei ole mitään selkeää vastausta sanonut. Mies käytti sormusta joka päivä yli 20 vuotta ja sitten ei enää laittanut. Ollut nyt pari vuotta käyttämättä. En kyllä itse tajua että miksi tämä minua niin paljon ärsyttää. Eihän se mitään suhteessamme muuta. Vai muuttaako?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut onnellisesti naimisissa parikymmentä vuotta eikä kumpikaan käytä sormusta. Yhtään ei vähennä liiton arvoa- eikä sitä lisää ulkoiset tunnusmerkit.

Kasvakaa aikuisiksi.

Vierailija
22/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi pitää sormusta sormessa. Noh, ehdotin naiselle, että pitäisin sitä ketjussa kaulassa. Nainen kilahti ja väitti, että petän häntä. :D Mikä teitä naisia vaivaa? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut onnellisesti naimisissa parikymmentä vuotta eikä kumpikaan käytä sormusta. Yhtään ei vähennä liiton arvoa- eikä sitä lisää ulkoiset tunnusmerkit.

Kasvakaa aikuisiksi.

Olipa aikuismainen viesti itseltäsi... Miehesi ja sinun tilanne on tietenkin erilainen kuin aloituksessa, koska te kumpikaan ette ole käyttäneet sormuksia liittonne aikana, toisin kuin aloittajan mies.

Vierailija
24/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormus on usein epämiellyttävän tuntuinen (erityisesti jos sormi on turvonnut), epäkäytännöllinen harrastuksissa eikä edes mitenkään kaunis miehen kädessä. Itse en sormusta käytä, mutta onneksi vaimo ei ole mustasukkaisuuteen taipuvainen.

Vierailija
25/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en voi pitää sormusta sormessa. Noh, ehdotin naiselle, että pitäisin sitä ketjussa kaulassa. Nainen kilahti ja väitti, että petän häntä. :D Mikä teitä naisia vaivaa? :D

Suominaisilla on huono itsetunto. Suominaisen ego ei kestä edes höyhentä.

Vierailija
26/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti, eihän nyt voi heti sanoa että olisi jostain toisista naisista kyse?!

Ap kirjoitti ettei mies ole selvästi sanonut syytä eli esim. koronan vuoksi, koska sormuksen alle pesiytyy tuhansia bakteereja ym.

Niin, syytä EI OLE KERTOTTU!

Vierailija
27/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sormukseen liittyy paljon muistoja, hyviä asioita, rakkautta, se kertoo yhteydestä toiseen ihmiseen. Jos oikein mietin tunteitani niin tuntuu loukkaavalta tuo mieheni käytös? ap

Vierailija
28/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitänyt koko korona-aikana sormuksia, tautipesäkkeitä. Ja en pidä niitä kotonakaan, ovat haitaksi kotihommissa, harrastuksissa jne.

T. Uskollinen vaimo

Vierailija
29/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitää käsiä pestä ja lotrata käsidesiä (kuten pari viime vuotta on pitänyt), niin ehkä se sormus tuntuu ärsyttävältä sormessa? Minä inhoan sitä, että sormuksen alle menee vettä, käsiä pestessä pitää siis ottaa sormus aina pois. En siis käytä sormusta oikeastaan ikinä, kun olen unohtanut sen useamman kerran lavuaarin reunalle tms. ja sitten paniikissa rynninyt takas vessaan etsimään sitä. 

Vierailija
30/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei ole ottanut sormusta pois sen jälkeen, kun kihlauduimme yli 40 v. sitten, tuskin edes saisi sitä enää pois.

Minä itse sen sijaan en juuri käytä sormuksia, ne haittaavat kotitöissä, lapsenlasta hoitaessa, helteellä sormet turpoaa jne. Yritän parhaani mukaan muistaa laittaa ne, kun lähdemme johonkin juhlimaan.

Vierailija
31/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kysymästä, minua ei vaivaa mikään muu kuin miehet, jotka yleistävät vaimonsa reaktiot koskemaan kaikkia muita naisia. :D

Vierailija
32/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti, eihän nyt voi heti sanoa että olisi jostain toisista naisista kyse?!

Läskisiin, hilsaisiin sormiin ei kannata tosiaan sormusta upottaa.

Vierailija
33/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kysy mieheltä niin kauan että saat vastauksen. Ei sitä täällä kukaan osaa kertoa, epäilyjä vain.

Vierailija
34/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesilotraaminen on vieny ilon sormuksien käytöstä. Aina pitää ottaa pois, mihin laitat, hukkuuko, putoaako, unohdatko johonkin. Pestessä ja desinfioitaessa otetaan sormukset pois! Nehän menee pilalle aineista. En pese jalkojakaan kengät jalassa.

Vierailija
35/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen eikä sormukset mahdu

Vierailija
36/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, painoa on tullut miehelle lisää mutta voihan sitä sormusta käydä fiksaamassa. ap

Jos tuo lihoaminen on kova paikka miehelle? Häpeää asiaa ja tämä sormusjuttu vain lisää sitä? 

Itse en enää jaksanut repiä sormusta edestakaisin. Niveleni ovat selvästi muuta sormea paksummat ja monessa harrastuksessa sormus painoi ikävästi, joten otin sen aina pois. Mutta alkoi käydä vaivalloiseksi, joten en ole enää pitkään käyttänyt sormusta. 

Vierailija
37/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sormen halutessaan tatuoida, jos sormus esineenä on hankala.

Vierailija
38/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sormen halutessaan tatuoida, jos sormus esineenä on hankala.

Näinkin. :)

Vierailija
39/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osti kalliilla hienot timanttisormukset, enka kayta niita kuin harvoin. Jaksaa mussuttaa, mutta minulla on herkka iho ja sormia alkaa kutittaa. Lisaksi kasienpesun jalkeen arsyttaa se litina ja latina enka toisaalta halua ottaa likaisia sormuksia pesun ajaksi pois ja laittaa likaisina takas.

Ehka kysyt suoraan?

Vierailija
40/40 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole puolison kanssa käyttäneet sormuksia kolmeenkymmeneen vuoteen kumpikaan.  Emme juurikaan käytä muitakaan helyjä. Ei vois vähempää kiinnostaa, onko puolisolla sormus vai ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi