Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos teet keikkatyötä, saako ateriakorvauksen verottajalta?

Vierailija
04.05.2022 |

Jos tekee vaikka 2 avustajan vuoroa eri paikoissa samana päivänä?

Kommentit (10)

1/10 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi verottajan pitisi se maksaa sinulle. 

Vierailija
2/10 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan. Reilu 11 euroa on päivässä ateriaetu kun kaksi eri asiakasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi verottaja maksaisi ateriakorvauksia muille kuin korkeintaan omille työntekijöilleen?

Vierailija
4/10 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi verottaja maksaisi ateriakorvauksia muille kuin korkeintaan omille työntekijöilleen?

No en tiedä mutta minä olen saanut. Onko siinä sitten jokin virhe. Jos ei ole pysyvää työpistettä niin näin maksavat.

Vierailija
5/10 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/10 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä mutta minä olen saanut. Onko siinä sitten jokin virhe. Jos ei ole pysyvää työpistettä niin näin maksavat.

Ei kai verottaja maksa mahdollisia ateriakorvauksia, vaan työnantaja. Tai vaihtoehtoisesti voi tehdä verotuksessa ateriakorvausta vastaavan verovähennyksen, mutta se ei ole mikään korvaus.

Vierailija
7/10 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei verottaja mitään maksa vaan työnantaja. Sekoittaako ap verottajan asiaan siksi, että päivärahat ja ateriakorvaukset ovat verottomia?

Vastaus riippuu siitä, minkä TES:n mukaan palkka maksetaan.

Vierailija
8/10 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, se siis ilmoitetaan verottajalle, saahan sen sitten takaisin veronpalautuksissa.

Vierailija
9/10 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai verottaja maksa mahdollisia ateriakorvauksia, vaan työnantaja. Tai vaihtoehtoisesti voi tehdä verotuksessa ateriakorvausta vastaavan verovähennyksen, mutta se ei ole mikään korvaus.

Verovähennyksen voi tehdä vain yrittäjänä.

Vierailija
10/10 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verovähennyksen voi tehdä vain yrittäjänä.

Ei pidä paikkaansa. Tiettyjen alojen työntekijät (esim. rakennusalan työntekijät, joilla on eri työkohteita, eikä vakituista työntekopaikkaa) voivat vähentää ateriakorvauksen tulonhankkimiskuluna silloin kun työnantaja ei tarjoa ruokailua tai maksa ateriakorvausta.