Luetellaan nimiä, jotka toistuivat uutisissa, kun olitte pieniä/nuoria. Ja ette tajunneet itse uutisista mitåän...
Kommentit (180)
Urho Kekkonen tietysti, ja vuosikausia!
Paavo Väyrynen. Kalevi Sorsa. Harri Holkeri. Esko Aho. Boris Jeltsin.
Bonuksena: pelkäsin uutistenlukija Kaj Lindeniä, mutta onneksi se jäi sitten pois. Arvi Lindistä tykkäsin.
Jasser Arafatti ja Uulof Palme.
AIDSI oli myös paljon uutisissa.
Isällä oli Mosse elite, tvssä puhuttiin aina Mosse daijanista, niin minä kysyin isältä että onko se joku uusi malli ja meinaatko vaihtaa?
Väiski ja Väiski Vemmelsääri. Paavi.Pääsiäinen puheet. Joululaulut. Kokki kolmonen. Karpo. Kekkonen. Kylli täti. Ransu. Karvinen. Viren juoksija. Joulurauhan julistus. Jumalan palvelus. Turhapuro.
Mooseksen uskoisilla on se isien pahat teot kostetaan pojille kirous. Jeesuksen uskoisilla ei tätä ole. Budhan uskoisilla on karma.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Väyrysestäkin puhuttiin jo minun lapsuudessani!
Jep. Toisaalta, milloin Väyrysestä ei olisi puhuttu? Olihan noita. Breznev, Kekkonen, Koivisto, Reagan, Thatcher, Ajatollah Khomeini, Indira Gandhi jne. M50
No Väyrysestähän on puhuttu jo minun isoisän nuoruudessa 20-luvulla,siis 1920 luvulla.
Kenedi, Rustrov, Dy Gool, Uutant
Belgian kuningas Bodyään
Belgian Kongo ja Ranskan Algeria uutisissa päivittäin. Kasapupu ja Lu Mumba myös.
Ei tuu nyt nimiä erityisesti mieleen mut luulin joskus 7-8-vuotiaana että jos jossain luki seksi/harrasti seksiä jne niin luulin että se tarkoitti vain pussailua. Jos luki sexi (x:llä) niin se tarkoitti sitä oikeaa seksiä😂 siihen aikaan oli aika paljon teineillä paitoja yms joissa luki sexi tai sexy.
En myöskään tiennyt mitä raiskaus tarkoittaa.
Muistan ikuisesti alakoulu-ikäisenä Iltalehden otsikon missä luki että äiti raiskattiin, 2-vuotias lapsi katsoi vieressä. Ja tiesin että se oli jotain pahaa, mutta mielessäni kuvittelin ihan hirveitä asioita, kun en tosiaan tiennyt mitä se tarkoittaa.
Valtakunnansovittelija Teuvo Kallio
Turun tuomiokirkon kellot lyövät 12
Esteeteen uutisia