Luetellaan nimiä, jotka toistuivat uutisissa, kun olitte pieniä/nuoria. Ja ette tajunneet itse uutisista mitåän...
Kommentit (177)
Sairas Vääns.
Oikein piti muutama vuosi sitten googlata, kenestä oli kysymys. Cyrus Vance oli Usan ulkoministeri.
U thant. Indira gandhi, Spairo Ägnjuu, Zbigiew Brezinzki, Mujiburrahman, Zulfikar ali Bhutto, Sukarno, Golda Meyr, Anwar Sadat. Walid Jumblatt.
Tsausesku. Tai kyllä tajusin, että herra ja rouva Tsausesku ovat pahiksia kun väkijoukko oli heille kovin vihaisia. Tuntui epäreilulta, kun heidät ammuttiin kuoliaaksi. Olivat minun silmissäni vain tavalliset mummo ja pappa.
Jasser Arafat ja Baris (sic) Jeltsin.
Valtakunnansovittelija Teuvo Kallio
Muistan että 90-luvulla jauhettiin uutisissa usein Tsetseniasta.
Martti Ahtisaari, Paavo Lipponen ja Boris Jeltsin.
Vierailija kirjoitti:
Haaste: googlettamatta ja kirjahyllyyn turvautumatta Etelä-Amerikasta yhteiskunnallispoliittista nimistöä 1970-1980 -luvuilta? Mulla on se yksi naama mielessä oliko Chilen sotilasdiktaattori mutta nimi ei muistu nyt.
Pinochet?
Kasapupu ja Lumumpa Afrikasta.
Suomesta Tyyneleivolaarsson, Helvi Sipilä ja Alli Vaittinen. Ja Hertta Kuusinen, mistä kyllä ajattelin pelikorttien herttaa.
Hella Vuolijoki oli myös kummallinen nimi. Hella!
Lech Walesa, Ajatollah Khomein, Jimmy Carter, Ronald Reagan, Leonid Breznev, Kalevi Sorsa, Harri Holkeri
Vierailija kirjoitti:
Kotkarankki ohutta yläpilveä
Kuuska jaskari myös!
Pompidou oli vielä hengissä näköjään kun aloitin koulu-urakoinnin.