Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan sun tuttu (ollut) vankilassa? Miten voit? Mun poika on.

Vierailija
03.05.2022 |

Harmittaa, nolottaa, ärsyttää, suututtaa, itkettää, on ikävä... Ei tämä meille läheisillekään ole helppoa. Sanoinkin mun pojalle ettei hän lusi tuomiotaan yksin. Satuttaa se meitä muitakin.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Onneksi.

Vierailija
2/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea kokemus läheisille, kaikkien elämä on pilalla peruuttamattomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Ei varmasti ole helppoa. Onko sulla ristiriitaiset fiilikset sun lapseen liittyen?

Vierailija
4/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh. Ei varmasti ole helppoa. Onko sulla ristiriitaiset fiilikset sun lapseen liittyen?

On todella. Yhtäaikaa oon tosi vihainen enkä voi ymmärtää, samalla oon surullinen ja mua säälittää.

Ap

Vierailija
5/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh. Ootko katsonut peiliin? Olisitko voinut tehdä jotain toisin, kun kasvatit häntä?

Vierailija
6/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poikasi on vankilassa, jos ei haittaa että kysyn? Siis onko väkivaltarikos, omaisuusrikos vai huumerikos jne, yksityiskohtaisesti ei tarvitse tietenkään kertoa.

Vierailija
7/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, että minä taas jopa toivon, että poikani joutuisi vankilaan. Tietäisin missä hän on. Nyt haahuilee täysin sekaisin kodittomana ulkona. Joka päivä pelko, milloin saan huonoja uutisia. Vapaaehtoisesti ei saa menemään hoitoon ja on häädetty pois kaikista sossunkin hankkimista paikoista.

Vierailija
8/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jooh. Ootko katsonut peiliin? Olisitko voinut tehdä jotain toisin, kun kasvatit häntä?

No mitäpä luulet? Tää asia pyörii mun päässä jatkuvasti. Käyn terapiassakin. Ymmärräthän, että tää koko juttu muutti mun (äiti)-identiteetin kokonaan? En koe olevani enää se sama ihminen ja sama äiti kun vaikka silloin kun poika oli pieni. Oon sata kertaa miettinyt, mikä meni pieleen. En edelleenkään tiedä. Mulla on kolme muutakin jo nyt aikuista lasta. Heillä on tasapainoiset elämät, perhettäkin, kaikilla samanlainem lapsuus. En mä tiedä mitä kävi. Väärät kaverit ainoa selitys. Ei se muuta tarvitse. Kai.

Ap

Vierailija
9/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Meidän suvussa ei ole nekkuja. Kiitos voin hyvin.

Vierailija
10/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi poikasi on vankilassa, jos ei haittaa että kysyn? Siis onko väkivaltarikos, omaisuusrikos vai huumerikos jne, yksityiskohtaisesti ei tarvitse tietenkään kertoa.

Huumeet pääsyynä. Niiden takia ajautui tekemään muitakin rötöksiä. Onneksi ei ole sentään vahingoittanut ketään. Sitä en kestäisi. Tämä kaikki on muutenkin kestämätöntä. Tutut on katkonut välejä, ihmiset säälii ja kyselee... Tuntuu, että meissä kaikissa on joku leima vaikka me ei olla tehty mitään laitonta tai pahaa.

Ap

Vierailija
11/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On läheisen ystävän puoliso ollut.

Kauniita ajatuksia jokaiseen päivään <3

Vierailija
12/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmoisen olet sitten kasvattanut

Vierailija
13/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumeet pääsyynä. Niiden takia ajautui tekemään muitakin rötöksiä. Onneksi ei ole sentään vahingoittanut ketään. Sitä en kestäisi. Tämä kaikki on muutenkin kestämätöntä. Tutut on katkonut välejä, ihmiset säälii ja kyselee... Tuntuu, että meissä kaikissa on joku leima vaikka me ei olla tehty mitään laitonta tai pahaa.

Ap

Muista, että tuollainen käytös ja välien katkominen kertoo heistä, ei sinusta. Kaikki eivät osaa katsoa asioita monelta eri kantilta vaan on helpompi olettaa kun ei muutakaan osaa.

Vierailija
14/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sillä on varmasti itsellääkin ihan helkkarin paha olo. Ensin (rajutkin?) vieroitusoireet, sitten (toivottavasti) raju morkkis kaikesta. Älä hylkää häntä, vaikka se voi olla sulle vaikeaa. Hän saa varmasti hyvää hoitoa mielenterveysongelmiin

Toivottavasti hän palaa takaisin siviiliin tasapainoisempana kun sen aika on.

Vierailija
15/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilaan joutuvat ihmiset ovat yleensä luonteeltaan impulsiivisia. Luenteenpiirteisiin taas ei voi kasvatuksella vaikuttaa, ne vain on. Ei ole helppoa ohjailla sellaista ihmistä raiteilleen joka elää hetkessä ja tekee mitä sattuu huvittamaan, eli itseään on turha syytellä.

Kannattaa lukea vankilassa olleiden elämänkertoja, on todella mielenkiintoista ja tuo vähän toivoa. Vankilassa olo voi parhaimmillaan olla kasvattavaa ja ehkä poikasi haluaa vielä muuttaa elämänsä suuntaa kun sieltä kotiutuu.

Vierailija
16/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä luulet? Tää asia pyörii mun päässä jatkuvasti. Käyn terapiassakin. Ymmärräthän, että tää koko juttu muutti mun (äiti)-identiteetin kokonaan? En koe olevani enää se sama ihminen ja sama äiti kun vaikka silloin kun poika oli pieni. Oon sata kertaa miettinyt, mikä meni pieleen. En edelleenkään tiedä. Mulla on kolme muutakin jo nyt aikuista lasta. Heillä on tasapainoiset elämät, perhettäkin, kaikilla samanlainem lapsuus. En mä tiedä mitä kävi. Väärät kaverit ainoa selitys. Ei se muuta tarvitse. Kai.

Ap

Ei tullut mieleen heti puuttua huonoon kaveripiiriin?

Vierailija
17/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon mies. Ap:lle kurja sanoa, mutta olen tyytyväinen. Toivon, että siskoni tän pakollisen eron aikana havahtuisi siihen, ettei ko. miehen kanssa kannata jatkaa.

Vierailija
18/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katko välit heti. Et halua itse ajautua huonoon seuraan. Pahimmassa tapauksessa se satuttaa sua omien velkojen takia...

Vierailija
19/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää syyllistäkö äitiä. On varmaan se ihminen joka kärsii lapsenkin puolesta kaikkein eniten. Syyllisyys kulkee äitien olkapäällä mukana vahvana. Jotenkin jos osaa ajatella elämää jatkumona, jolla on alku ja loppu ja loppujen lopuksi me kaikki ihmiset ollaan elämän lopussa samalla viivalla. Voimia äidille ja pojalle. Toivottavasti saatte tukea molemmat.

Vierailija
20/55 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on. Ahdisti ja pelotti. Onneksi aika pian sielläkin päässä tajuttiin, että mies todellakin oli syytön ja vapautettiin. Ehti kuukauden olla vankilassa. Nykyään oikea ihminen istuu tuomiota.