Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kieltäytyykö vapaaehtoisesti lapseton hoitamasta ystävänsä lasta?

Vierailija
03.05.2022 |

Eli ystävyys on hänelle ehdollista?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoitaisin toisen lasta, olin itse lapseton tai en?

Itse hoidan ihan siksi, että pidän lapsista. 

t. vela

Vierailija
42/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan, toisinaan kun minulle sopii ja kun pyynnöt on kohtuullisia. En esimerkiksi lähde kotoani omalla kustannuksellani satojen kilsojen päähän hoitamaan useammaksi päiväksi lasta, jonka äitiliini haluaa festareille. Samoin ensi kerralla kun lasta ei luotani haeta sovittuna päivänä, vaan yökyläily venyy sovitusta yhdestä päivästä kolmeen vuorokauteen, tulee sosiaaliviranomaiset hakemaan kersan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni/hyvän ystäväni lapsia olen vahtinut. Ei ole minulle mieluista puuhaa, mutta hätätilanteissa suostun. Onneksi kumpikaan ei pyydäkään kuin hätätilanteessa vaan yleensä hommaavat vahdin.

Vierailija
44/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hoitaa ystäväni lapsia, jos riittävästä korvauksesta sovitaan.

Olen ystäväni ystävä, en hänen lapsiensa, vaikka ne hänen elämäänsä kuuluvatkin.

Minulla ei ole mitään lapsia vastaan, mutta jokainen hoitakoon ihan itse jälkikasvunsa hoito.

Vierailija
45/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvio meni aina niin, että kaveri soitti, voisinko hoitaa lasta pari tuntia. Suostuttuani aikataulu aina muuttui siten, että minun täytyikin tulla heille hoitamaan, ja vanhemmilla menisi 2x45min matkoihinsa, joten minun olisikin tultava sen verran aiemmin ja oltava myöhempään. Itselläni myös sama pyöräillessäni. Eli loppujen lopuksi kahden tunnin sijasta minulta menikin 5h. Sama toistui kerta toisensa jälkeen. Oli kuulemma heille liian vaivalloista tuoda lapsi eväineen luokseni.

Vierailija
46/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen vanhemmat voivat palkata lastenhoitajan. Ei ole ystävän tehtävä.

Tämä. Ehdotus olisi todella outo. Vähän kuin pyytäisivät minua vaihtamaan heidän autoonsa öljyt.

Outoa, että ystävät tekevät palveluksia toisilleen? Ei minusta ainakaan. Sekin olisi ihan normaalia, jos kysyisivät voinko vaihtaa öljyt. Pyydän minäkin apua asioissa, joita en itse osaa tai ehdi/pysty tekemään. 

No tuskin sinäkään pyytäisit kortitonta ja autotonta ystävää vaihtamaan autoosi öljyjä? Jos olen pyytänyt apua johonkin juttuun, niin se on aina sellaista mitä tyyppi tekee muutenkin.

Voisin pyytäkin, jos tietäisin, että hän osaa sen tehdä. Vai luuletko, että lapseton=kyvytön hoitamaan lapsia?

Jännää, että vela-miehiä ei pyydetä lastenvahdiksi.

Vierailija
47/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela-nainen pyydetään lastenvahdiksi juuri siksi, että pyytäjä tietää, ettei itse joudu koskaan otaamaan ystävän lapsiaan hoitoon. Kätevää. Jos pyytää jotain kaveria, jolla on myös muksut, niin saattaan joutua hoitamaan joskus hänen lapsiaan.

Ja veloilla ei ole muutakaan tekemistä

Vierailija
48/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyn. Onneksi ystäväni tuntevat minut, eivätkä edes ehdottaisi moista.

Vierailija
49/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan pyydä tuttua joka on vela.

Emme pyydä häntä muutenkaan mihikään, matkoille, mökille, keikoille, juhliin jne., mihinkään hauskaan. Toisiamme auttelemme kaveripiirissä tuon tuosta ja kivaa on.

On kuulema yksinäinen tää vela, sanoo tän velan mies, olkoot. Turha ihminen, tää entinen ystävämme, sellainen ei nainen.

Vierailija
50/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin totta!

Vierailija
51/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen vanhemmat voivat palkata lastenhoitajan. Ei ole ystävän tehtävä.

Tämä. Ehdotus olisi todella outo. Vähän kuin pyytäisivät minua vaihtamaan heidän autoonsa öljyt.

Outoa, että ystävät tekevät palveluksia toisilleen? Ei minusta ainakaan. Sekin olisi ihan normaalia, jos kysyisivät voinko vaihtaa öljyt. Pyydän minäkin apua asioissa, joita en itse osaa tai ehdi/pysty tekemään. 

No tuskin sinäkään pyytäisit kortitonta ja autotonta ystävää vaihtamaan autoosi öljyjä? Jos olen pyytänyt apua johonkin juttuun, niin se on aina sellaista mitä tyyppi tekee muutenkin.

Voisin pyytäkin, jos tietäisin, että hän osaa sen tehdä. Vai luuletko, että lapseton=kyvytön hoitamaan lapsia?

Jännää, että vela-miehiä ei pyydetä lastenvahdiksi.

Eikä miehiä, joilla on lapsia.

Vierailija
52/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta siis että naiset hylkäävät lapsettomat ystävänsä. Luulevat olevansa niin parempia porsittuaan.Paino sanalla luulevat! Lapsettomia syrjitään usein ja potkujakin annetaan sen perusteella.Sairas kansa eikä edes pahimmasta päästä

Vierailija
53/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on siitä, kuinka pitkälle vapaaehtoisesti lapseton voi paeta aikuisuutta ja sen mukana tulevaa vastuuta.

Vierailija
54/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tietotaitoa lapsenhoitoon. Siis ainakaan minkään pienen, ikinä en ole ollut pahemmin tekemisissä.

Vierailija
55/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta siis että naiset hylkäävät lapsettomat ystävänsä. Luulevat olevansa niin parempia porsittuaan.Paino sanalla luulevat! Lapsettomia syrjitään usein ja potkujakin annetaan sen perusteella.Sairas kansa eikä edes pahimmasta päästä

Ei vaan lapsettomat itsekkäät akat hylkäävät ystävänsä käyttäytymisellään. Tämä on niin moneen kertaan nähty.

Ja keskustelunaiheet loppuu kun velat on yhtä tyhmiä kun vegaanit, ne jauhaa sitä omaa asiaansa, muut ei saa suunvuoroa eikö niille voi sanoa, kun ne alkaa naama ja perce punaisena huutaan.

Me on kans kaikki velat ja vegaanit jätetty kaveripiirin ulkopuolelle, niitä ei vaan jaksa. Meillä muilla on elämä ja niillä on se oma asiansa jota hautovat. Ihan ok, kun ei vaan tartte olla missään tekemisissä.

Vierailija
56/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuka niitä jaksaa? Samasta aiheesta jauhavat kyllästyksiin asti, just kuin vegaanit vai mitä viŧŧuja ne lihaa syömättömän on. Syökööt vaikka pascas mutta ei siitä tartte koko ajan jauhaa ja esitelmöidä.

Ulos vaan kaveripiiristä nämä viŧun ankeuttajat, olkoot keskenään.

Vierailija
57/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan lapsettomat itsekkäät akat hylkäävät ystävänsä käyttäytymisellään. Tämä on niin moneen kertaan nähty.

Ja keskustelunaiheet loppuu kun velat on yhtä tyhmiä kun vegaanit, ne jauhaa sitä omaa asiaansa, muut ei saa suunvuoroa eikö niille voi sanoa, kun ne alkaa naama ja perce punaisena huutaan.

Me on kans kaikki velat ja vegaanit jätetty kaveripiirin ulkopuolelle, niitä ei vaan jaksa. Meillä muilla on elämä ja niillä on se oma asiansa jota hautovat. Ihan ok, kun ei vaan tartte olla missään tekemisissä.

Hyvin kirjoitettu, tuommoista oli meilläkin, sanottiin ystävyys irti ja taas on kiva reissata ja viihtyä yhdessä. Ei tarvitse koko ajan kuunnella kun meidän muitten lapset on tiellä jne.

Vierailija
58/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi