Hiton Finnair!! Lentoverojen palautus sairaustapauksen yhdeydessä, kuka tietää?
Siis onko tosiaan niin, että vaikka lääkärintodistuksella peruuttaa lennot sairaustapauksen takia, ja matkavakuutus korvaa itse lentojen hinnan, niin lentoyhtiö ei maksa takaisin veroja hyvissä ajoin peruutetusta lentomatkasta, jota ei siis koskaan tehty?
Mun ja lapsen piti lähteä reissuun syyskuun puolessa välissä. Pienen tapaturman takia en voinutkaan lähteä reissuun. Sain tietenkin lääkärintodistuksen aiheesta, peruutin lennot asiallisesti ja hain korvausta lentojen hinnasta matkavakuutuksesta. (Lennot olivat siis economy-lennot, joiden ajankohtaa ei voinut muuttaa.) Tämä oli ihan ongelmatonta, Eurooppalainen maksoi matkan hinna mutisematta, mutta ilmoitti, että matkavakuutus ei korvaa veroja, melkein 80e tässä tapauksessa, ja näistä voi itse tehdä hakemuksen lentoyhtiölle joka korvaa ne. Laitoin mailia Finnairille, joka tylysti ilmoitti, että eivät maksa takaisin veroja. Voiko pitää paikkansa, että lentoyhtiö nettoaa 80e tekemättömästä reissusta, jonka olen vielä asiallisesti ja ajoissa peruuttanut, että saavat myytyä paikat uudestaan?