Työtön: joku sinua on kontaktoitu uuden aktiivimallin tiimoilta?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Ei. 73 miljoonaa veronmaksajien rahoja hukataan tähänkin hullutukseen vuosittain eivätkä edes yhden ainukaista sähköpostia saa aikaiseksi. Naurettavaa pelleilyä.
Arghhhhh! Veroja ei käytetä mihinkään. Verot poistetaan taloudesta!
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tullut aiheeseen liittyvää viestiä sähköpostitse omasta kuntakokeilusta, joskus huhtikuun lopulla. Informaatiota uudesta mallista on luettavissa myös Te-palveluiden omilla sivuilla. Nykyisin te-palvelut kytkeytyy suoraan Työmarkkinatoriin ja sieltä pääsee myös katselemaan vanhaan malliin omia tietojaan mm. suunnitelmaa, kunhan on vaan kirjautunut pankkitunnuksilla. Kyllä se 4 paikan kuukausittainen hakumalli on astunut jo 1.5. voimaan, eikun vaan hakemuksia rustaamaan.....
Käykö sieltä ilmi, minkälaisia todisteita haetuista työpaikoista tulee esittää?
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tullut aiheeseen liittyvää viestiä sähköpostitse omasta kuntakokeilusta, joskus huhtikuun lopulla. Informaatiota uudesta mallista on luettavissa myös Te-palveluiden omilla sivuilla. Nykyisin te-palvelut kytkeytyy suoraan Työmarkkinatoriin ja sieltä pääsee myös katselemaan vanhaan malliin omia tietojaan mm. suunnitelmaa, kunhan on vaan kirjautunut pankkitunnuksilla. Kyllä se 4 paikan kuukausittainen hakumalli on astunut jo 1.5. voimaan, eikun vaan hakemuksia rustaamaan.....
Mistä sinne vanhaan malliin pääsee?
Jään työttömäksi 16.5, saa nähdä alkaako hirveä pommitus, ikää 52 joten onnea matkaan.
Vanhat asiakkaat saa odotella n.3 kk ennenkuin tapahtuu mitään...näin on infottu sivuilla.
Te.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat asiakkaat saa odotella n.3 kk ennenkuin tapahtuu mitään...näin on infottu sivuilla.
Te.
Millä sivuilla?
Koko te-keskus on ihan turha ja sietäisi lopettaa. Mitään hyötyä ole.
Tulostin 3d tulostimella 3 miljoonaaa bingispalloa ja myin ne voitollla aasiaan. Nyt kirkoitan kirjaa kuinka minusta tuli miljonäääri josta tienaan samamoisen summman pätäkkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. 73 miljoonaa veronmaksajien rahoja hukataan tähänkin hullutukseen vuosittain eivätkä edes yhden ainukaista sähköpostia saa aikaiseksi. Naurettavaa pelleilyä.
Meilejä yritettiin, mutta sieltä tuli tuhansia "ei voida toimittaa" viestejä olemattomista sähköpostiosoitteista. Siksi ei voida ottaa riskiä, että joku ei meiliä saa ja vie asian tasa-arvo-ongelmana eduskunnan apulaisoikeusasiamiehelle.
Älä nyt selitä. Oma moka, jos ei ole antanyt työkkärille toimivaa säpoa. Uudistuksesta piti tiedottaa asiakkaita ennen uudistuksen voimaantuloa, mutta eipä ole tiedotettu. Ehkä olisi pitänyt palkata yksi henkilö lisää työkkäriin, joka olisi hoitanut homman?
Voisivat palkata 50% työttömistä soittelemaan sille toiselle 50% työttömistä. Sitten voitaisiin aina vuosittain vaihtaa rooleja.
Vierailija kirjoitti:
Te.
Heidän olisikin kannattanut markkinoida uutta mallia ainoastaan uusia työttömiä koskevana, koska tiedotusta nyt työttömänä oleville ei olla kyetty järjestämään.
Olen nollasopparilla, töitä on 2-3 pv/vko. En ole ensimmäisten soitettavien joukossa. Sähköpostiin tuli ilmoitus erään vuokrafirman puhelinmyyjän paikoista. Olen 55, hyvin epätodennäköistä, että minut valittaisiin, jos joudun pakosta hakemuksia rustaamaan. Tutulleni, joka on 62 v nainen oli tullut tarjous hitsausalan koulutuksesta. Toimistossa istunut koko ikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te.
Heidän olisikin kannattanut markkinoida uutta mallia ainoastaan uusia työttömiä koskevana, koska tiedotusta nyt työttömänä oleville ei olla kyetty järjestämään.
Kyllä se koskee kaikkia. Sieltä tulee joka viikko työkkärille listoja, joiden mukaan vanhoihin asiakkaisiin pitäisi ottaa yhteyttä.
Soitti ja soittaa kesällä uudestaan. Nyt ei työnhakuvelvoitetta yhteenkään, koska selvitellään työkykyä. Mulla tosi vaikeita oireita joille ei ole syytä löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te.
Kyllä se koskee kaikkia. Sieltä tulee joka viikko työkkärille listoja, joiden mukaan vanhoihin asiakkaisiin pitäisi ottaa yhteyttä.
Olisi ollut korrektia ottaa yhteyttä jo ennen toukokuuta esim. kirjeellä. Jos pitää hakea 0-4 työpaikkaa, aika moni valitsee sen 0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilejä yritettiin, mutta sieltä tuli tuhansia "ei voida toimittaa" viestejä olemattomista sähköpostiosoitteista. Siksi ei voida ottaa riskiä, että joku ei meiliä saa ja vie asian tasa-arvo-ongelmana eduskunnan apulaisoikeusasiamiehelle.
Älä nyt selitä. Oma moka, jos ei ole antanyt työkkärille toimivaa säpoa. Uudistuksesta piti tiedottaa asiakkaita ennen uudistuksen voimaantuloa, mutta eipä ole tiedotettu. Ehkä olisi pitänyt palkata yksi henkilö lisää työkkäriin, joka olisi hoitanut homman?
No kysypä tässä, mikä mieltäsi painaa. Minulla on käytössä ministeriön antama ohjeistus (löytyy netistä) ja laki sekä hallituksen esitys. Mitä tietoa kaipaat?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Laitoin soittopyynnön te-toimistoon ja ennen vappua soittivat ja sanoi että joskus myöhemmin sitten ovat yhteydessä, ensisijaisesti hätyyttelevät nyt uusia työttömiä.
Hyvä tieto että ovat uusien työttömien kimpussa.
t. pitkäaikaistyötön
Mä otin itse yhteyttä kk.hon maaliskuussa. Kesäkuun 16 päivä ottaa viimeistään yhteyttä, muuten tuloo työmarkkinatuki ja te-keskuksen kanssa sopimani palvelu jatkuu jatkuu jatkuu..sitä ennen työttömyys jatkui jatkui.. ties kuinka monennetta vuotta???
Ei ole tullut uutta aktiivimallia. On tullut uusi Pohjoismainen työvoimapalvelumalli, jolla ei ole juuri mitään yhteistä aktiivimallin kanssa, joka oli kaikkien mielestä huono. Nyt ei tarvitse kuin osallistua TE:n kanssa keskusteluihin ja lähettää hakemuksia 0-4 riippuen siitä, mitä on sovittu. Vanhat asiakkaat aloittavat uuden mallin mukaisen haun vasta, kun vanha suunnitelma vanhenee.
Oletko itse robotti. Meitä työttömiä työnhakijoita on noin 275 000 eli kyllä aina riittää joku vaikka joka päivälle ketä asia kiinnostaa. Luin, että tämä aktiivimalli-2 tulisi hallituksemme mukaan työllistämään noin 10 000 henkilöä. Silti jää vielä reippaasti yli meitä työttömiä eli mitäs heille keksittäisiin ???