Mitä tarjota kahvipöydässä vieraalle joka ei syö sokeria?
Ei syö herkkuja eli keksit, pullat, kakku jne on poissa.
Kommentit (156)
En minäkään tykkää syödä jotain sokeritaikinamössöä, vaikka en noudatakaan mitään dieettiä. Minusta on turha turvottaa itseään jollain pullalla, joka vie tilaa paremmalta ja ravinteikkaammalta ruoalta.
Olisin onneni kukkuloilla jos joskus kyläpaikassa olisi vaikka joku salaatti, hedelmiä ja juustolautanen. Ei tosin koskaan ole, koska en pidä meteliä siitä mistä pidän. Sitten vain kohteliaisuudesta survon kurkkuuni niitä mokkapaloja, vaikka en oikeasti tykkää.
Vaikka itse olen kranttu, mielestäni isäntäväellä ei ole pakkoa mukautua vieraiden oikkuihin, ellei kyse ole allergiasta, muusta terveydellisestä syystä tai vakaumuksellisesta ruokavaliosta kuten veganismista. Toisaalta isäntäväellä ei ole myöskään oikeutta loukkaantua, jos joku ilmoittaa, ettei syystä x halua syödä jotain.
Kahvi riittää, en halua syödä mitään.
Kaveri ostaa mulle leipäjuustoa, ja kyllä tykkään.
Olen itse aina välillä "sokeriton", koska se sopii hyvin mulle. Verensokerit ei heittele eikä lähde läski kertymään... On syömishäiriötaustaa, ja multa ei vaan onnistu se, että kylässä söisin pullaa, ja sitten taas jatkaisin mun terveyttä tukevaa sokeritonta linjaa. Tää on moneen kertaan todettu. Se on joko tai.
Olisin iloinen, jos tarjottavana olisi jotain näistä: pähkinät, hedelmät, hapankorput tms ja juusto, vihannekset. Ja jos ei sellaisia ole, niin juon kahvini vaan ja olen tyytyväinen siihen. Ikävintä on, jos toinen stressaa hirveesti asiaa, joka itselle on ok. Eli se on mulle täysin ok, että syön jotain "tylsää" kuten porkkanatikkuja, tai juon vain pelkän kahvin. Harmittaa jos tätä pidetään nirppanokkaisuutena. Onneksi omalle lähipiirille mun toiminta on ok.
Leipäjuusto. ("narskujuusto") Se on jossain päin Suomea ihan yleinen "kahvileipä".
Hedelmiä, pähkinöitä, leipäjuustoa.
Beef jerky-kuivalihaa. Kunhan katsot ostaessa ettei mausteseoksessa ole sokeria.
Itse olen sellainen, että haluan nauttia kahvini sellaisenaan, vain maidon kanssa. Kiusallisia tilanteita riittää, kun väkisin tuputetaan kyläpaikalla pullia ja kahvileipiä. En ole mikään allergikko, mutta makeat eivätkä suolaisetkaan kahvileivät vain maistu. Kahvi on parasta sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolaisia pasteijoita, piirasta, voileipiä.
Ei syö näitäkään
Välttelee siis hiidihydraatteja? Etsi joku ketoresepti ja tee sen mukaan. Jos se ei kelpaa niin tarjolle kasviksia ja dippiä.
Olen näitä makean välttelijöitä. Pelkkä kahvi riittää, satunnaisesti laadukas 70-90% cocoa sisältävä suklaa pala voi mennä jos on pakko. Vettä saa aina olla tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Kahvi riittää, en halua syödä mitään.
Ei juo kahviakaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sellainen, että haluan nauttia kahvini sellaisenaan, vain maidon kanssa. Kiusallisia tilanteita riittää, kun väkisin tuputetaan kyläpaikalla pullia ja kahvileipiä. En ole mikään allergikko, mutta makeat eivätkä suolaisetkaan kahvileivät vain maistu. Kahvi on parasta sellaisenaan.
Maidon kanssa ei ole "sellaisenaan".
Ketogeeninen ruokavalio on todettu epilepsian hoidossa tärkeäksi osaksi hyvinvointia. Tukholman yliopistollisen sairaalan tutkismusten ja kokemusten mukaan. Ei siis kannata nirpottaa, että ketodietti on hupsuttelua!!!