Mitä tarjota kahvipöydässä vieraalle joka ei syö sokeria?
Ei syö herkkuja eli keksit, pullat, kakku jne on poissa.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Juustotarjotin.
Ei missään nimessä enkä itsekään syö juustoa.
Heldemiä, hedelmäsalaattia , raakasuklaata.
Mun kaveri haluaa aina perus voileivän😅
Hedelmälautanen. Kasviksia kevyen dipin kanssa.
Laittaisin esim. hedelmiä ja juustoa.
Voisithan kysyä häneltä, onko tottunut syömään jotain kahvin kanssa?
Itse en myöskään välitä sokerista. Mulle kelpaa kupponen kahvia kerman kanssa.
Tässä ketjussa moni ehdottaa hedelmiä. Ei sokeria välttävä niitä syö.
Kauraskonsseja kermavaahdon ja marjasoseeseen kanssa, kauraleivästä tehtyjä kurkku -finger sandwitchjä, tuore-hedelmäsalaatti.
Vierailija kirjoitti:
Keksit pöytaan näön vuoksi
Vaikka digestiivikeksit
Kamalia, anteeksi vain.
Kysyisin ihmiseltä, mitä hän syö, kun jo tiedetään mitä ei syö.
Tunnen ihmisen, joka on allerginen niin monille asioille, että tarkistan aina, mitä hän voi syödä.
Allergia ei näy päälle päin, kun hoidetaan hyvin.
Ruisleipää, jonka päällä kasviksia kauniisti aseteltuna. Leivät kahtia tai kolmeen osaan, näyttää kivemmalta. Esim. alla salaatinlehti, sitten muutama kurkku- ja paprikasiivu. Seuraavalle salaatinlehti, kurkkua ja mangoa jne.
Halloumisiivuja ja pekonia grillattuna. Lisukkeena vaikkapa kirsikkatomaatteja, cocktail-maustekurkkuja ym.
Täällä tulikin jo hyviä ehdotuksia. Pääasia että jotakin tarjoaa ja että tarjottavat on omaan budjettiin sopivia. Jos ei kelpaa mikään ja oot parhaasi yrittänyt laittaa jotain sopivaa esille, niin mun mielestä vieras saa sitten olla ilman..
Itse sokeria välttelevänä tuoreet hedelmät, pähkinät ja esim voileivät ovat parhaita.
Syököön omia eväitä tai ei mitään.
Sairasta tuollainen ehdottomuus, ettei kylässäkään voi mitään "kiellettyä" ottaa.
Mä en mitenkään välttele sokeria, mutta en pidä makeista tarjottavista. Minulle kelpaisi kyllä piirakat ja pasteijat, mutta kelpaisiko tuttavallesi ruisleipä, kinkulla ja ihan peruskurkulla ja -tomaatilla. Päälle voisi leikellä vaikka herneenversoja, niillä saa kauneutta ja ovat hyviä.
Tuo jatkuva valitus ,en syö sitä tätä.Talo elää tavalaan.Juokoon pelkää kahvia! Tai itse kysyt jos haluat passata: Mikä hänelle maistuu?Usein kahvipöydissä naiset missä tahansa valitaa kun lihonut ja nappansa ahmivat kuin nälkäänsä juuri kaiken ilmaisen pöydän antimen. Muualla maailma kahvi juodaan kahvina,ilma lihottavia lisäkeitä tarjoiluina!!Minäkin sanon en käytä tuoteita jossa sokeria. En lisää olen pässyt irti sokeri koukusta ja vyötäröni pienentynyt. Jo otan sen 1 pullan tai kksin.Herää sokerikoukuni ja ahmin koti yksin kaikea missä sokeria ja lihon taas ylipainoiseksi.Jos sanoisin sanotaan aina ei 1 pulla,kesi ei lihota.
Kun kahvi on hyvää, ei tarvita pullaa ja keksejä. Pelkkä kahvi riittää.
Pavuista vastajauhettu kahvi, cappuccino, maustetut erikoiskahvit esim.
Mäkin olen aina ihmetellyt tätä tapaa, miksi kahvin kanssa täytyy olla jotain pullaa.
Jos olisin ruokarajoitteinen, niin en odottaisi kyläpaikassa että mua varten olisi tehty eri eväät vaan toisin mukanani jotain mistä riittää muillekin, jos joku haluaa. Joskus olin kasvissyöjä ja aina omat eväät mukana, joista sai muutkin (jos joku nyt edes kelpuutti niitä pöperöitä :D)
Vaikea vieras sulla. Hedelmiä, pähkinöitä, juustoja. Ja näkkileipää.
Jos ei kelpaa niin olkoot ilman.
Raakakakkua. Ei ole käytetty sokeria tai vehnäjauhoja.