Pelkäättekö avaruutta?
Mun mielestä pelottava. Äskeinen aloitus aiheesta poistui. Jos sun pää ei kestä, älä avaa ahdistavaa aloitusta..
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Nightwishin Endlessness on ehkä paras avaruusaiheinen biisi.
Olen ymmärtänyt niin, että kappaleessa lauletaan siitä, miten kaikki materia maailmankaikkeudessa on ikuisessa kiertokulussa, myös jokaikinen atomi, mistä ihmisetkin koostuvat.
Esim. kun lauletaan, että joku tulevaisuudessa odottaa minua, se tarkoittaa sitä materiaa, josta minäkin koostun:
"Walk with me to your sea
Someone in the tomorrow
Is waiting for me
Someone to share the thief with
Dust with a meaning
Precious and rare"
Biisin lopussa vielä lauletaan, että seuraa minua pimeyteen, kaiken syntymään. Eli kiertokulku alkaa alusta:
"Soon, beyond the fields you've come to know
You will join the silent flow
Follow me, I am the spark
At the end of everything
Tip the reaper to ensure
The blade is sharp
As soon we'll go
Follow me into the dark
To the birth of everything"
Biisin laulaja Marko Hietala itse on näköjään kirjoittanut videon kommentteihin näin:
This track nicely ends the album in contrary to its title. This song is about a universe, a multiverse, a force so grand, so majestic that it actually binds and permeates everything. All of our lives are just tiny particles in this mighty world.
Ja ai niin, itse sävellyskin on hieno. Siinä on jotenkin jylhällä tavalla onnistuttu kiteyttämään semmoinen joku "lohduttomuuden tunne", kun katsoo tähtitaivasta ja ymmärtää, miten merkityksetöntä kaikki loppujen lopuksi on isossa mittakaavassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nightwishin Endlessness on ehkä paras avaruusaiheinen biisi.
Olen ymmärtänyt niin, että kappaleessa lauletaan siitä, miten kaikki materia maailmankaikkeudessa on ikuisessa kiertokulussa, myös jokaikinen atomi, mistä ihmisetkin koostuvat.
Esim. kun lauletaan, että joku tulevaisuudessa odottaa minua, se tarkoittaa sitä materiaa, josta minäkin koostun:
"Walk with me to your sea
Someone in the tomorrow
Is waiting for me
Someone to share the thief with
Dust with a meaning
Precious and rare"
Biisin lopussa vielä lauletaan, että seuraa minua pimeyteen, kaiken syntymään. Eli kiertokulku alkaa alusta:
"Soon, beyond the fields you've come to know
You will join the silent flow
Follow me, I am the spark
At the end of everything
Tip the reaper to ensure
The blade is sharp
As soon we'll go
Follow me into the dark
To the birth of everything"
Biisin laulaja Marko Hietala itse on näköjään kirjoittanut videon kommentteihin näin:
This track nicely ends the album in contrary to its title. This song is about a universe, a multiverse, a force so grand, so majestic that it actually binds and permeates everything. All of our lives are just tiny particles in this mighty world.
Ja ai niin, itse sävellyskin on hieno. Siinä on jotenkin jylhällä tavalla onnistuttu kiteyttämään semmoinen joku "lohduttomuuden tunne", kun katsoo tähtitaivasta ja ymmärtää, miten merkityksetöntä kaikki loppujen lopuksi on isossa mittakaavassa.
Oot jossain tyhjyyden halki kiitävällä pallolla merkitystä vailla. Eksistentiaalinen kauhu ja paniikki olis vähän terveempi reaktio.
Mut tietty, jos on täysin paatunut, niin kai se lohduttomuuskin tulee ystäväksi. Silittää sun päätä ja ymmärtää sua.
Kiehtoo ja vähän pelottaakin. Eniten kiehtoo ja pelottaa mustat aukot.
Onhan se pelottava paikka jos sinne joutuu. Erittäin kylmä (tai kuuma), gammasäteilyä, tyhjiö. Kovaa vauhtia lentäviä kiviä. Jos noilta onnistuu suojautumaan niin jo pelkkä painottomuuskin laittaa ihmisen huonoon kuntoon vaikka kuinka kuntoilisi.
Ihminen kiukuttelee täällä Jumalalle, vaikka joka puolella tätä meidän kuplaa on pelkkää pimeyttä ja kuolemaa.