Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäättekö avaruutta?

Vierailija
02.05.2022 |

Mun mielestä pelottava. Äskeinen aloitus aiheesta poistui. Jos sun pää ei kestä, älä avaa ahdistavaa aloitusta..

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kiukuttelee täällä Jumalalle, vaikka joka puolella tätä meidän kuplaa on pelkkää pimeyttä ja kuolemaa.

Vierailija
42/45 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nightwishin Endlessness on ehkä paras avaruusaiheinen biisi.

Olen ymmärtänyt niin, että kappaleessa lauletaan siitä, miten kaikki materia maailmankaikkeudessa on ikuisessa kiertokulussa, myös jokaikinen atomi, mistä ihmisetkin koostuvat. 

Esim. kun lauletaan, että joku tulevaisuudessa odottaa minua, se tarkoittaa sitä materiaa, josta minäkin koostun:

"Walk with me to your sea

Someone in the tomorrow

Is waiting for me

Someone to share the thief with

Dust with a meaning

Precious and rare"

Biisin lopussa vielä lauletaan, että seuraa minua pimeyteen, kaiken syntymään. Eli kiertokulku alkaa alusta:

"Soon, beyond the fields you've come to know

You will join the silent flow

Follow me, I am the spark

At the end of everything

Tip the reaper to ensure

The blade is sharp

As soon we'll go

Follow me into the dark

To the birth of everything"

Biisin laulaja Marko Hietala itse on näköjään kirjoittanut videon kommentteihin näin:

This track nicely ends the album in contrary to its title. This song is about a universe, a multiverse, a force so grand, so majestic that it actually binds and permeates everything. All of our lives are just tiny particles in this mighty world.

Ja ai niin, itse sävellyskin on hieno. Siinä on jotenkin jylhällä tavalla onnistuttu kiteyttämään semmoinen joku "lohduttomuuden tunne", kun katsoo tähtitaivasta ja ymmärtää, miten merkityksetöntä kaikki loppujen lopuksi on isossa mittakaavassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nightwishin Endlessness on ehkä paras avaruusaiheinen biisi.

Olen ymmärtänyt niin, että kappaleessa lauletaan siitä, miten kaikki materia maailmankaikkeudessa on ikuisessa kiertokulussa, myös jokaikinen atomi, mistä ihmisetkin koostuvat. 

Esim. kun lauletaan, että joku tulevaisuudessa odottaa minua, se tarkoittaa sitä materiaa, josta minäkin koostun:

"Walk with me to your sea

Someone in the tomorrow

Is waiting for me

Someone to share the thief with

Dust with a meaning

Precious and rare"

Biisin lopussa vielä lauletaan, että seuraa minua pimeyteen, kaiken syntymään. Eli kiertokulku alkaa alusta:

"Soon, beyond the fields you've come to know

You will join the silent flow

Follow me, I am the spark

At the end of everything

Tip the reaper to ensure

The blade is sharp

As soon we'll go

Follow me into the dark

To the birth of everything"

Biisin laulaja Marko Hietala itse on näköjään kirjoittanut videon kommentteihin näin:

This track nicely ends the album in contrary to its title. This song is about a universe, a multiverse, a force so grand, so majestic that it actually binds and permeates everything. All of our lives are just tiny particles in this mighty world.

Ja ai niin, itse sävellyskin on hieno. Siinä on jotenkin jylhällä tavalla onnistuttu kiteyttämään semmoinen joku "lohduttomuuden tunne", kun katsoo tähtitaivasta ja ymmärtää, miten merkityksetöntä kaikki loppujen lopuksi on isossa mittakaavassa.

Oot jossain tyhjyyden halki kiitävällä pallolla merkitystä vailla. Eksistentiaalinen kauhu ja paniikki olis vähän terveempi reaktio.

Mut tietty, jos on täysin paatunut, niin kai se lohduttomuuskin tulee ystäväksi. Silittää sun päätä ja ymmärtää sua.

Vierailija
44/45 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiehtoo ja vähän pelottaakin. Eniten kiehtoo ja pelottaa mustat aukot.

Vierailija
45/45 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se pelottava paikka jos sinne joutuu. Erittäin kylmä (tai kuuma), gammasäteilyä, tyhjiö. Kovaa vauhtia lentäviä kiviä. Jos noilta onnistuu suojautumaan niin jo pelkkä painottomuuskin laittaa ihmisen huonoon kuntoon vaikka kuinka kuntoilisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme