Mies juo joka päivä alkoholia, en enää kestä
Kaljaa kävi taas hakemassa. Ei edes yhtä päivää. Omasta mielestä ei käytä väärin, ihan sivistyneesti. Sanoa ei voi. Raivostuu salamana
Kommentit (90)
Eikä näy missään muuta kun että on väkivaltainen
Ap kirjoittaa aamulla:
En saanut oikein nukuttua, aamulla heräsin ja ahdistus tuli heti mieleen. Eilen huomasin, että miehellä oli piilossa juomia ja hän joi parin tunnin aikana yhteensä kuohuviinin (joka oli mulle lahja ystävältä), piilossaan olleen valkoviinitölkin ja muutaman oluen.
Hän on juuri lähdössä töihin.Olen luullut, että hän juo vähemmän, kun menee työhön seuraavana päivänä. Järkyttävintä oli, että olutta piti hakea vielä noiden parin viinilitran lisäksi. Toisen jonka varasti multa ja toinen oli piilossa vaatekaapissaan.
Hän on sairaampi kun tajusin. Pakkaanko kimpsut ja kampsut hiljaisuudessa, vai sanonko asiasta vielä? Hän raivostuu sanomisesta suunnattomasti, sen tiedän jo etukäteen. Jopa ennen juomien korkkaamista työpäivän jälkeen väkivaltavaara on, aihe herättää hänessä niin tavatonta reagointia, että vittuilen. Luoja, mitä teen, olen niin järkyttynyt???
Vierailija kirjoitti:
Olen myös asunut viimeiset 14 vuotta Luxemburgissa. Ei todellakaan juoda viiniä viikolla joka päivä. Viikonloppuisin mies saattaa juoda 1-2 lasia viiniä illallisella. En ole koskaan nähnyt ketään täkäläistä tuttavaani räkäkännissä. Olutta juodaan harvemmin. Suomalaiset tosiaan puolustelevat usein omaa juomistaan sillä että Euroopassa vedetään viiniä päivityäin ja pullotolkulla.
No kyllä Luxissa juodaan kuitenkin aika paljon alkoholia. Meillä sai töissä viiniä lounaallakin ja kyllä sitä monet joivat. Jos kävi kaupungilla ruokatunnilla, niin yhellä sun toisella oli viinilasillinen lounasjuomana. Lisäksi porukat kävivät töiden jälkeen parilla drinkillä aika usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs muuta se mies tekee väärin? Syö väärin, nukkuu väärin, liikkuu väärin? Ripustaa pyykit, täyttää tiskikoneen väärin? Jos vaan juo väärin ja muu menee kutakuinkin oikein, niin anna sen olla ja juoda rauhassa. Mutta jos kaikki on persiillään niin ehkä sitten kannattais jakaa lusikat kahteen eri osoitteeseen.
Tekee kaiken oikein, virheetön. Minä teen mielestään kaikki väärin kun juo. On arvaamaton, räjähtelevä, haastaa riitaa kun juonut viiniä tai viinaa. Pelkään. Mikään ei ole sillon hyvin.
Sillä on huono omatunto juomisestaan ja se purkautuu noin.
Nimim. samassa veneessä
Olen nähnyt läheltä mitä alkoholismi on. Alkoholi on lääke henkisiin vaivoihin. Johtuu pitkälti siitä, ettei osaa tai uskalla puhua asioistaan. Alkoholisti pelkää eniten ihmisten tuomiota. Fyysinen riippuvuus kehittyy vähitellen. Puolisolla on kaksi mahdollisuutta, jäädä tai lähteä. Jos jää, voi vaatia, että mitään ei salata. Rehellisyys voi olla alku parempaan. Niin kauan kun pullojen piilottelu jatkuu, myös ongelmat jatkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös asunut viimeiset 14 vuotta Luxemburgissa. Ei todellakaan juoda viiniä viikolla joka päivä. Viikonloppuisin mies saattaa juoda 1-2 lasia viiniä illallisella. En ole koskaan nähnyt ketään täkäläistä tuttavaani räkäkännissä. Olutta juodaan harvemmin. Suomalaiset tosiaan puolustelevat usein omaa juomistaan sillä että Euroopassa vedetään viiniä päivityäin ja pullotolkulla.
No kyllä Luxissa juodaan kuitenkin aika paljon alkoholia. Meillä sai töissä viiniä lounaallakin ja kyllä sitä monet joivat. Jos kävi kaupungilla ruokatunnilla, niin yhellä sun toisella oli viinilasillinen lounasjuomana. Lisäksi porukat kävivät töiden jälkeen parilla drinkillä aika usein.
Siellä on sentään laillinen vähemmän haitallinen vaihtoehto alkoholille. Harmi kun suomessa ei ole.
Onko teillä kiva elämä luetella puolison järjettömiä alkoholinkäyttömääriä? Tähänko haluatte oikeasti ainutkertaisen elämänne käyttää? Mietipä edes hetki miltä tuntuisi elämä, jos kotonasi ei kukaan olisi kännissä, etkä koskaan enää laskisi paljonko se nyt tänään tai eilen joi? Mikään ei pakota jäämään tuohon tilanteeseen, ei yhtään mikään.
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoittaa aamulla:
En saanut oikein nukuttua, aamulla heräsin ja ahdistus tuli heti mieleen. Eilen huomasin, että miehellä oli piilossa juomia ja hän joi parin tunnin aikana yhteensä kuohuviinin (joka oli mulle lahja ystävältä), piilossaan olleen valkoviinitölkin ja muutaman oluen.
Hän on juuri lähdössä töihin.Olen luullut, että hän juo vähemmän, kun menee työhön seuraavana päivänä. Järkyttävintä oli, että olutta piti hakea vielä noiden parin viinilitran lisäksi. Toisen jonka varasti multa ja toinen oli piilossa vaatekaapissaan.
Hän on sairaampi kun tajusin. Pakkaanko kimpsut ja kampsut hiljaisuudessa, vai sanonko asiasta vielä? Hän raivostuu sanomisesta suunnattomasti, sen tiedän jo etukäteen. Jopa ennen juomien korkkaamista työpäivän jälkeen väkivaltavaara on, aihe herättää hänessä niin tavatonta reagointia, että vittuilen. Luoja, mitä teen, olen niin järkyttynyt???
Älä sano miehelle mitään.
Etsi lähimmät Al Anonin kokoukset ja mene heti kun pystyt kokoukseen. Meillä mies samoin lisännyt tissuttelua, piilossa juomista ja raivarit ja kiukuttelut eskaloitui pari kk sitten siihen että ei ollut nukkunut viikkoihin ja ensimmäisen kerran jouduin lähtemään kotoa pakoon sen täysimittaisen raivo kohtauksen vuoksi.
Jo yksi kertakäynti kokouksessa voi auttaa suuresti. Saat vertaistukea ja apua itsellesi ja keskityt omaan ja lasten hyvinvointiin. Ja ennen kaikkea se kauhea paniikin tunne helpottaa kun saat tukea ja apua itsellesi.
Ensimmäisessä kokouksessa itkin ja itkin koska siellä oli turvallinen paikka näyttää se kaikki tuska ja pelko. Jo se helpottaa suuresti kun voi olla hetken täysin rehellinen pelkäämättä mitä siitä seuraa. Se holistin viha ja aggressio on niin raskaita. Sun tunteille ei jää tilaa eikä niitä sallita.
Paljon rakkautta ja jaksamista sinulle.
En ymmärrä tuota pullojen piilotusta, kyn toinen kuitenkin huomaa adian. Jois nyt vaan rehellisesti näkösällä.
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoittaa aamulla:
Hirveä tilanne, ahdistaa varmasti. Voimia. Sanoisin, jätä tuo mies, mutta aina ei niin yksinkertaista. Hae vertaistukea.
Täytyy sanoa,: että todellakin ymmärrän alkuperäistä. Mieheni työviikko on lepohetki, jolloin ei tarvitse pelätä. Jos juominen olisi joka päiväistä, en kestäisi. Saisin joka päivä olla aineissa olevan robotin kanssa, joka haastaisi riitaa, puhuisi sekopäitä, olisi arvaamattoman räjähtävä kaiken aikaa.
Järkyttävä ilta sinulle tajuta juomisen valtavuus. Voimia. Ehkä joskus myös minun tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on sentään laillinen vähemmän haitallinen vaihtoehto alkoholille. Harmi kun suomessa ei ole.
Niin sekin vielä.
En jaksaisi katsella tommosta tissuttelua kyllä yhtään! Me ei miehen kanssa kumpikaan juoda kotona juuri koskaan, joskus saatetaan juoda lasit viiniä illalla. Mutta sitten kun lähdetään viihteelle niin juodaan kyllä humalahakuisesti. Usein ei käydä viihteellä, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Sillon juodaan rehellisesti kännit (mutta ei ikinä mihinkään örvellyskuntoon) ja muuten ei alkoholia tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään juodaan
To the delight of local wine importers, Luxembourg places among the highest per capita wine consumption in the world, with an average of 61.30 litres of wine per capita annually, beating even Portugal and France, who drink around 54 litres each.
https://www.bestwineimporters.com/luxembourg/wine-importers-and-wine-im…
Kyllä ne normaalit ruokajuomat kuuluvat ihan tavallisen ihmisen arkeen! Nyt sitä pipoa vähän löysemmälle, eiks vaan?
Alkonarkeilla on nuo alkonarkkien ongelmat.
Munki italiaano meinas heittää lasin seinään, kun kysyin joku tiistai et onko tomaattipastan kanssa aina pakko juoda lasi viiniä on ne semmosia pikku simasuita :'D