PALJU miksi palstalla näitä arvostellaan kovin sanoin
Olen usemmastakin keskustelusta lukenut, miten palju on leimattu milloin WT:ksi, milloin muuten noloksi, tyylittömäksi. Miksi ihmeessä?Silmissäni palju on hyvin neutraali asia, lähinnä kertoo siitä että omista tykkää lillua lämpimässä vedessä. Kuulostaa oikein rentouttavalta. En ymmärrä mitä tyylitöntä tässä on? Kuka EI tykkäisi paljusta?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Bakteeripesä hygieniasta välittämättömille.
Paljuako ei ole mahdollista pestä?
Hyi, likaista ja ällöttävää. Yäk!
Moni sanoo pesevänsä, mutta totuus on ettei kukaan pese koskaan. Siksi en koskaan, en koskaan mene reissuillanikaan saastaisiin paljuihin.
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoo pesevänsä, mutta totuus on ettei kukaan pese koskaan. Siksi en koskaan, en koskaan mene reissuillanikaan saastaisiin paljuihin.
Mistä tiedät, ettei pese?
Useampi ihminen lilluu kaikkien yhteisessä paskavedessä, poreet vielä mukaan, niin jes! Ei tosiaan mielikuva houkuttele.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, likaista ja ällöttävää. Yäk!
Merivesiko sitten hygienisempää? Kai teiltä suihkut löytyy vai onko palju ainoa vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Useampi ihminen lilluu kaikkien yhteisessä paskavedessä, poreet vielä mukaan, niin jes! Ei tosiaan mielikuva houkuttele.
Tottakai puhdas vesi ja jokainen käy ensin suihkussa?
Vierailija kirjoitti:
Totta. Itsekin oon monta kertaa saanut sp-taudin niistä ja ikävä sitten selitellä partnerille, huoh.
Tää palsta on täynnä väkeä, joka ei ymmärrä mitään, mikä ei ole ihan suoraan omaa elämää koskeva vrt, vaikka se "yo-lakki vappuna" -keskustelu. Parempi antaa vaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, ettei pese?
Koska se ISOTÖINEN homma ja nykymiisut ei sellaiseen ala!
Palju on just hyvä lisä mökillä järven lisäksi ja saunan lisäksi. Kateelliset panettelee.
No minusta palju on epähygieeninen. Eri juttu jos 2 ihmisen käytössä, mutta usein nuo ovat pihassa/mökillä missä sitten puoli sukua lapsineen ja hyvä ettei koirineen "kylpee", tai kaveriporukat tai vastaavat.
+Tunnen yhden todella huithapelin ihmisen, joka työkkärin kautta pääsi/joutui (miten sen ottaa) töiihin firmaan mikä mm. vuokrasi paljuja. Tuo ko. ihminen sitten pesi noita siellä, ja voin sanoa, että varmasti "vähän virutteli" sen sijaan että olisi tarkkaan puunannut,.
Kuka haluaa lillua jossakin paskavedessä.
Tuollaista vesimäärää kun ei kannata kovin usein vaihdella, voi vesilasku yllättää.
En pidä paljuja erityisen saastaisina enkä erityisen tyylittöminä. Molemmissa suhteissa ne ovat aika neutraaleja ja paljon riippuu toteutuksesta.
Itse en halua sellaista, koska olen harkinnut, että siitä olisi (minulle, minun käytössäni ja mieltymyksilläni) enemmän työtä kuin huvia, joten en hanki sellaista - mutta minun puolestani kaikki muut saavat toimia ihan niin kuin heitä huvittaa.
Paljua inhoaa katkerat kerrostaloluukuissa asuvat köyhät.
Sekä kerrostalokämpästä 300 ...500 000 maksanut katkerikko...kun tajuaa että olisi saanut samalla rahalla upean talon ahtaan luukun sijaan.
Mulle ihan sama jos joku haluaa lillua paljussaan mutta ei se mikään ilmastoteko ole että juomakelpoista vettä käytetään hukkaan satoja litroja.
Paljussa ei oo mitään pahaa, sen vesihän vaihdetaan joka kerran jälkeen, joten vesi oikeasti on suht puhdasta, kun käydään suihkussa ennen paljuun menoa. Ja itse ainakin pesemme paljon ihan joka käyttökerralla.
Ne poreammeet on niitä ällötyksiä, samaa vettä kierrätetään kuukausitolkulla, joo, on litkut ja suodatukset, mutta on se silti ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
En pidä paljuja erityisen saastaisina enkä erityisen tyylittöminä. Molemmissa suhteissa ne ovat aika neutraaleja ja paljon riippuu toteutuksesta.
Itse en halua sellaista, koska olen harkinnut, että siitä olisi (minulle, minun käytössäni ja mieltymyksilläni) enemmän työtä kuin huvia, joten en hanki sellaista - mutta minun puolestani kaikki muut saavat toimia ihan niin kuin heitä huvittaa.
Oot selvästi puolueeton etkä kannata natoa.
Bakteeripesä hygieniasta välittämättömille.