Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ Tammenterhot maanantaihin +++

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Täällä on mattoja viskelty jo kartanolle ja vähä petareitaki. Akkaa lähtee viemään kohta hoitoon, sitten nauttia rauhassa aamusumpit.

Yön nukuin aikalailla ku pikku possu, kerran taisin herätä. Ja muistelen tunteneeni masusta hikan tapasta, mut ku sitä jäin miettiin ett oliko hikka vai kevyitä rytmikkäitä liikkeitä niin taisin simahtaa :D Peipi tais tanssia vaan kevyesti, ku ei se tuntunu mun unta haittaavan.

Ukko lähti töihin vaikkei käsi viel oo täysin parantunu. Jospa se ei kummiskaa pahenis. Ihmeen iisisti se maltto olla loppuviikon, ku perjantaina rasitti kättä liikaa niin tajus viimein ettei sillä parane rehkasta.

Z ja peipi 24+3

Vierailija
2/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu: Pls, tulehan tännekin siivoamaan!!!! Kuin voitkin olla noin energinen jo näin aikaisin aamusta! :)

( . ) Illalla sängyssä lukiessa tuli muutama pelottavan kipakka supistus. No sitten nukahdin ja nukuin ku tukki, kunnes heräsin aamulla ennen kelloja tikkana miettimään missä lapsen toinen kuulokoje. Voi v...., sepä löyty pyykkinarulta housujen taskusta!!! Olipa ollut pesukoneessa vaikka olin taskut tarkistanutkin!!! Ja ne laitteethan ei vettä kestä saati pesuainetta. :( Mahtaavat tykätä hyvää kuulokeskuksessa...

Taidan kaivautua takas peittojen alle, nyt kun talo on tyhjentynyt.

Parempaa päivän ja viikon alkua Terhoille!!!!!

t. H ja Iines 26+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]En mie mitenkää energinen siivooja oo tänään. Nytki tulin tähän istumaan. Viel pitäs akan huone, olkkari ja keittiö imuroia. Masu tuntuu näin aamusin jostai syystä kevyemmältä, joten mukavempi touhuta. Saa sit illan hyvillä mielin vaan olla ;)

[color=blue]Joilla kokemusta itkuhälyttimistä niin kertokaas kommentit oisko tämä minkäänlainen??

http://www.savenmaa.fi/tuotteet/63/89/itk25.phtml

[color=darkviolet]Jokohan posti ois tullu. .oottelen Hobbyn pakettia. Tuli akalle tilattua legopaketti. Tosi edullinen oli niin oli ihan p a k k o. Järkevintä ois ollu jättää joulupukin konttiin, mut meninpä sit puhuun ohi suun yks päivä :) Saa nähä mitä akka toivoo jouluksi. Nyt pitää kuulemma saaha nukkekotiin pinnasänky ja vauva.

Tästä tulikin mieleen, ett ku vein akan aamulla hoitoon niin se huhuili masuun, että nyt ollaan hoitopaikassa :)

Missäs kaikki luuraa näin maanantai aamuna??

Vierailija
4/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tammenterhoilla ollut hiljainen aamupäivä! Yleensä tähän aikaan on jo pitkä pino tarinoita.

Oot kyllä Zatu energinen tapaus! Tervetuloa vaan meillekin touhuamaan. ;)

Täällä töissä istun taas ilman tekemistä. Alkaa jo pikkuhiljaa tympimään tää jouten istuminen. Jos ois kotona, niin vois saaha joitan hyödyllistä aikaiseksi; kerkeis siivota ja laittaa lastenhuonetta kuntoon ja vaatteita kappeihin/laatikoihin. Ei kyllä harmittais yhtään, jos neuvolalääkäri antais huomenna sairaslomaa. Mitään syytähän siihen ei tosin ole tällä hetkellä... Onneksi oli hyvää lohta lounaaksi, niin nyt on aikankin maha ihan täynnä. Lounas on kyllä nykyään työpäivän kohokohta.

Onko kellään muuten kokemusta Kräuterblutsaftista ja Ferroforte B:stä? Tuota K:ta olen kuukauden päivät hörppinä, mutta se on niin kauheen makuista, ettei meinaa mennä alas ollenkaan. Onkohan tuo Ferroforte yhtä pahaa? Tietääkö kukaan? Jos se ois vähän parempaa, niin vaihdan kyllä siihen. Ferrossa taitaa olla vähän enemmän rautaa ja lisäksi foolihappoa, jota K:sta puuttuu.

Aamusella oli päiväkodissa " kehityskeskustelu" . Ihan mukava tilaisuus, vaikkei tuota hoitoaikaa olekaan enää kuin reilu kuukausi. Mutta ainahan on kiva kuulla kehuja omasta lapsesta. :) Illalla pitäs mennä ostamaan typykälle uudet kumpparit, kun eilen huomasin, ettei vanhoissa ole yhtään liikkumavaraa.

Mukavaa maanantaita!

T: Monttu 27+3

Vierailija
5/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäs onkin tosiaan hiljaista, taitaa kaikilla terhoilla olla käynnistymisvaikeuksia tai sitten liiankin kiire... Mulla oli ainakin käynnistymisvaikeuksia, kun kello herätti 5.30 :( Eli tosi huono yö taas takana. Ja mitään vaivaa ei ole, uni ei vaan tuu enää aamuyön vessareissun jälkeen. Samaa oli esikosta, mutta muistaakseni alkoi silloin paljon myöhemmin. Aika toivotonta, jos nyt jo pitää alkaa harjoittelemaan yövalvomisia, kyllä ne on vielä niin tuoreessa muistissa muutenkin...

Monttu, mä kanssa aamulla huomasin, että oho kun kumpparit on jääneet tytölle pieneksi. Uskomatonta, miten tuo koipi kasvaa! Täytyy kanssa marssia kauppaan ostamaan uudet, noihin ei meinaa saada enää villasukkaa mahtumaan.

Zatu, tosi halvat itkuhälyttimet olet bongannut! Muuten vaikutti oikein hyvältä, mutta mua vähän ihmetytti kun ei lukenut mitään kantomatkasta, että miten nuo sitten kuuluu? Kun ei sellaisilla sitten paljoa tee, jotka ei kunnolla kuulu ja saa käydä tarkistelemassa vähän väliä, että vauva nukkuu... Meillä on Philipsin itkarit ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu. Nyt Kreetallakin kun oltiin, niin hyvin kuului isossa hotellissa huoneesta uima-altaalle. Hintaa tosin taitaa olla 100 euron pintaan :(

Täytyy varmaan jatkaa hommia, kun saa rauhassa tehdä. Mun sijainen on kipeänä, huomenna pitäisi tulla taas oppiin.

ariella ja paavo 24+2

Vierailija
6/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä popsin edellisessä raskaudessa Obsidania ja se ainakin auttoi hyvin. Nyt ei onneksi oo hemppa ollenkaan romahtanut, vaan samaa luokkaa kuin ennen raskauttakin (121).

ariella

Vierailija
7/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän miedän pojalle on tullut, kun heräsi vasta vaille 8. ja nukahti rattaisiin matkalla muskarista kotiin klo 11 jälkeen. Ei ole lainkaan pojan tapaista olla noin väsynyt tai saatikka herätä noin myöhään aamulla. Ehkäpä joku lentsu tulossa tai sitten jotain kasvupyrähdystä, joka panee väsyttämään.

Viikonloppu meni taas tosi vauhdilla. Meillä meni varmaan suurin osa ajasta miehen kanssa siihen, että selattiin netissä oikotieltä ja etuovesta meille halpaa mökkiä. Muutama ihan kiva tuli vastaan ja laitoinkin meiliä tänä aamuna niihin myyjävälitystoimistoihin, josko laittaisivat sähköpostitse vähän lisäinfoa. Odottelen innolla yhteydenottoja sieltä.

Mullakin sitten todettiin raskausajan diabetes. Pikkasen ärsytti, kun niillä on nykyään tapana mitata pikapaastoarvo ja sitten ne " oikeat" arvot ja pikatestin tulos oli paastoarvo 5 eli normaali. Seuraava päivänä kun soitin iloissani tuloksia, niin se saakelin paastoarvo oli sitten ainoa kohollaan oleva. Joten dieetille piti tänkin mamman ryhtyä. Esikoista odottaessa laskin tosi tiukasti kalorit, mutta nyt tuntuu olevan ne sen verran hanskassa, etten rupea niitä pilkulleen laskemaan. Kunhan paino pysyy paikoillaan, niin hyvä tulee...(toivotaan)

Gallup-vastauksia: minulla on yksi sisko, hän on 10 vuotta minusta vanhempi ja miehellä on yksi sisko. Varmaan yksistä siskoista johtuen, me emme ole mitenkään suurperheestä unelmoitu koskaan.

Mies mukaan synnytykseen - ehdottomasti! Viimeksi oli suureksi avuksi, vaikka ei mielestäni osannutkaan hieroa tarpeeksi lujaa selästä, kun supistukset ottivat selkään. Teki mieli karjua ukolle, " ei tosta sun hieronnasta ole mitään v***n hyötyä" . Mies tuumasi jälkeen päin, että olisin huutanut vaan, mutta en mä hennonnut. Sitä paitsi kyllä ne supistukset niin hirveän kipeätä teki, ettei siihen mikään valtakunnan hieronta olisi tehonnut. Huh, puistattaa oikein ajatella, että kohta jotuuu kokemaan sen rääkin uudestaan. Mutta palkinto on kyllä sen väärti.

No, nyt mä lopetan ja ryhdyn lukemaan viikonlopun pinoja!

Taneli+ perttuvauva 27+1

Vierailija
8/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ekana gappupeihin, ettei unohdu.

sisarukset: mulla on kaksi isoa veljeä, 10 ja 8 vuotta mua vanhemmat. ja tuolle 10 vuotta vanhemmalle on tosiaan toinen lapsi tulossa ens huhtikuussa. miehellä on kaksosveli, eivät oo identtisii, toosi erinäköisiä:)

mies synnytykseen: tulee mukaan! neuvolassa varotteli täti jo niistä synnyntysvalmennuksista sairaalasta, että siellä esitellään niitä värkkejä jne. sanoi ettei ne sua varmaan kauhistuta, mut joitain isejä on kauhistuttanut. mies muutenkin vähän herkkä veren suhteen, eli saattaa pökrätä jos sottaseks menee;) ja herkkä myös siitä että jos mua sattuu johki, et kumpikohan siellä mahtaa pitää kädestä ja tukea toista? no, jos tasapuolisesti:)

se liikkeellä oleva pöpö on sitten tännekin löytänyt. ei onneks muhun, oishan se kauheeta saikulla sairastaa... mut miehellä oli eilen kuumetta ja sain kerrankin puhuttua sen jäämään kotiin vaikkei aamulla enää lämpöö ollutkaan.

simppis on vissiin sitä mieltä et jos äiti herää keskellä yötä, niin sit ollaan hereillä. kävin taas vessareissulla viiden aikaan ja sit kesti aikaa ennen kuin sain nukahdettua kun alko aamujumppa tuolla massussa;)

mut nyt on tullut käytyä salilla. tein sellasen sopimukset et maksan viä ens kuusta, sit menee jäsenyys tauolle kunnes koen olevani valmis palaamaan. tuon jälkeen kävin vielä kaupassa, apteekissa (hakeen miehelle rohtoja) ja postista hakeen henkan paketin, tuli pari viikkoo sitten tilattua tarjouksesta tuollaisia raskauden jälkeen käytettävii housuja. ovat varmaan silloin ihan ok, koska menivät molemmat vielä jopa massulla kiinni.

mies on aamuopäivän aikana kattonut kaks leffaa, nyt on kuulema mun vuoro valita. tosin näyttäs siltä että tuo on tuohon tän kirjottelun aikana jo nukahtanut;) mut eipä nyt muuta kun leffa pyöriin, jos sitä vaikka ittekkin torkahtais.

palailen illalla tai myöhemmin kommentoimaan enempi. sairastupa hiljenee;)

tigru ja simppis 28+3

Vierailija
9/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti aamusta suunnistin uimahalliin ja samalla päätin, että käyn kokeilemassa odottavien uimajumppaa torstaina :) eikös beijafor kirjoitellut myöskin siitä? kävitkö? minkälaista oli? aika myöhään klo aikaan pitävät sitä..

sisarusG: olen kaksonen ja " toinen puoliskoni" on 5min myöhemmin syntynyt veljeni. sisko on myös ja hän on 2v vanhempi. miehellä on kaksi veljeä ja yksi sisko. ei ole oikeastaan omat taustat vaikuttaneet, että haluamme suuren perheen. kaikki odottivat/luulevat että saan automaattisesti kaksoset ennen kun olen kertonut, että yksi masussa on :) eihän sitä tiedä, saanko koskaan vaikka suvussa on voimakkaana monisikiöisyys.

enää 11 päivää 4D-ultraan! en malta odottaa.. se onkin sitten näillä näkymin viimeinen kerta, kun vauvan näemme masuasukkina :)

talvivaatejuttusia.. ostin nimittäin äsken kaupasta kevyen toppatakin johon mahdun masuni kera ja istuu muutenkin hyvin. :) ei siis tarvihde kulkea takki auki/pitää jatkuvasti villakangastakkia. mies ei ole takkia vielä nähnyt, mutta odotan jo reaktiota kun väri takilla on hempeän vaaleanpunainen/valkoinen!

(. ) laitan ton masuni vinoksi, koska eilen mahani oli rutkasti toispuoleinen.. yöllä tuli uniinikin potkut, kun vauvalla alkoi jumppahetki 4 aikaan yöllä. aamulla olikin sitten hiljaista kun heräsin. vastaako teillä vauva potkulla jos masua tönäisee? täällä satunnaisesti, mutta en usko sitä tahalliseksi.

minkälaisia itkuhälyttimiä teillä muuten on/aiotte hankkia? minulla mielessä Padwico 883 tai Doron BM35.

nyt lähden rakentamaan uutta kynttä peukaloon, rikoin äsken pöydän kulmaan :/

rv24+2

Vierailija
10/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ceciliah: meillä on doron sellainen malli missä on kamerakin. en tiedä millainen sitten käytössä on. hankittiin tuo kun oli viime kuussa stokkalla kantis-etuna.

tigru

Vierailija
11/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Monttu [color=violet]hehee etpä tienny kirjottaessas missä lusmuilin ;) Kävin Kelalla, kirpparilla ja systerillä viettämässä aikaa. Tuli Hobbyn paketti ja tilattiin kimpassa lapsosille legoja niin pitihän ne toimittaa, vaikka oliki siivouspäivä.

No okei pesin mä pannuhuoneen lattian, se alkoki ottaan niin selkään, ett makasin sen jäläkeen sohvalla. Ukolle vihjasta joku päivä, että jos se pesis saunan. .

Mulla ei kokemusta noista rautavalmisteista. Akan aikaan söin Obsidania. Tässä raskaudessa hemppa nousi 111 -> 124 ilman lisärautaa. Otin kahta Multitabsia päivässä ja söin mustaherukoita kyllästymiseen asti.

[color=blue]Ariella [color=maroon]juu ei tosiaan mainita tuossa kantomatkaa mitä mäkin jäin miettimään. Systeri harmitteli, ku ei ollu heti ottanu kirpparilta mulle i-hälytintä. Oli ollu hyvän merkkinen ja yhellä lapsosella käytössä hinta tais olla 25¿.

[color=blue]Ceciliah [color=violet]eikös sitä sellanenki sanonta oo, ett sukupolven yli saattaa tuo kaksosraskaus pompsahtaa? Pitäneekö paikkansa sitten en tiiä.

[color=blue]VauvapotkuG: [color=maroon]kauan on jo vastannu taputteluun. Koko ajan enempi :) nyt ei meinaa keskustelusta kovin äkkiä loppua tulla :)

[color=darkviolet]Onpas tosiaan ollu täällä hiljanen päivä. Itekki vedin siivotessa töpselit tarkotuksella irti etten vähän väliä täällä istus. Nyt pitänee irtautua tästä ja mennä rakentaan akan kaverina legoista taloa :)

Vierailija
12/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joku haluais yhtä 2,5 vuotiasta vuokrata hetkeks ;) kyllä osaa olla kova uhmis, just huuti tunnin yhteen menoon kun ei päässyt mökille isänsä kanssa ja mikään ei auttanut, korvissa rupes jo itelläänkin soimaan. Meillä on otettu jäähypenkki käyttöön tuon raivoomisen takia ja kyllä se jo jonkin verran auttaa mutta pitkää pinnaa vaatii, niin äidiltä kuin tytöltäkin. No toivottavasti tuo pahin uhma menis ohi ennen vauvan syntymää.

Minulla on yksi isoveli ja isosisko ja olen identtinen kaksonen. Meillä ainakin tuo kaksoisuus on hypännyt yhden sukupolven yli, sillä pappani oli kaksonen, eli odotellaan jos vaikka siskon lapsista tai minun lapsistani joku sitten saisi kaksoset. Miehellä on yksi isoveli, ja jos kaikki olisi mennyt aina hyvin olisi hänellä useampikin sisarus.

Mitähän muita galluppeja niitä oli? Tämä viikko onkin juhlaviikko kun olisi kolmet synttärit vietettävänä ja anopilla vielä 70- vuotis pippalot lauantaina.

Vierailija
13/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin sitten äsken sössimään ja hävitin viestin mitä olin kirjoittamassa :-/ Ja ei kun uusiks.

SisarusG: mulla 2 isoveljeä, 2 isosiskoa ja yksi pikkusisko, miehellä yksi isosisko. Meillä mietitty että 2 tai 3 lasta olisi meille " sopiva" määrä.

Mies mukaan KYLLÄ. Mulla on vaan joku ihme pelko / tunne että kun lähtö tulee en saa miestä kiinni tai se on jossain kaukana eikä ehdi ajoissa :-( No toivottavasti ei toteudu tuo pelko....

NASU: tosi ikäviä juttuja olet kuullut. Koitahan jaksella, toivottavasti kuulet vähän positiivisempia asioita välillä.

Itkuhälyistä: Zatu - ei näytä tutulta. Ceciliah - meillä Philipsin yli 4 v vanhat hälyt, saatiin Vauva-lehdeltä tilaajalahjaksi aikanaan.

Raudasta: mä käytän Matrifolin pillereitä, samoja aikanaan esikoista odottaessa. Hemppa nousi 3 viikossa 115-132, otan enää joka toinen päivä. Niissä jotain muutakin kuin rautaa.

Tönimiseen meillä ei välttämättä vastailla. Välillä kun liikkuu kovasti ja sanon miehelle että kokeile, siihen loppuu bileet :-) Joku ihmeen rauhoittava kosketus taitaa olla...

(.) Olo ihan ok la ja su kun otin tosi iisisti ja tulikin mieleen että liioittelin noita suppareita ja sitä olotilaa. No tänään menin käymään töissä (sain siis tän viikon saikkua) kun mun sijainen aloitti. Ajattelin vaan piipahtaa, mutta hommat venyi ja venyi. No kyllä sitten rupesikin supistelemaan ja semmoinen inhottava paine alapäässä, eli taidan nyt suosiolla uskoa ja ottaa tosiaan ihan rauhallisesti. Istuminen teki ihan selkeesti pahaa. Katsotaan sitten ensi viikolla kun pitää mennä töihin että mikä on fiilis / kunto. Silloin ke on kyllä neuvola että jos tuntuu pahalle, aion pyytää lisää sairaslomaa. No se on sen ajan murhe :-) Taidan huomenna laitella vaikka valokuvia järjestykseen...

Nyt on pakko mennä vähän lepäilemään tuonne sohvalle. Hauskaa illan jatkoa!

t. Mirabella ja Albert rv 28+0 (jee jee :-)

Vierailija
14/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#B8860B]Johan tässä on muutama päivä taas vierinyt, etten ole kerennyt kirjoittelemaan..

Pojat tuli molemmat oksennustautiin, lisäksi pienemmällä raju yskä ja silmätulehdus. Mies toi tänään reseptivapaita tippoja, kokeilen niitä nyt yötä vasten ja huomenna on pakko mennä lääkäriin, jo tuon pitkittyneen yskänkin takia. En eilen vielä viitsinyt päivystykseen mennä tartuttamaan tuota oksutautia.

[color=#DC143C]Täytyy myöntää, että nyt tämä mamma ON väsynyt. [color=#B8860B]Mies onneksi oli eilisen päivän kotona, mä en olisi enää yksin jaksanut.. Yöt ovat olleet tosi risaisia, joko olen jompaa kumpaa oksennuttanut taikka siivonnut taikka yrittänyt helpottaa toisen yskänpuuskaa. Päivisin pojat hyppivät suunnilleen seinille, tänään esim. pienempi pudotti ison kasan pikkulegoja leikkihuoneen ikkunasta ulos. Äsken kävin ne keräämässä kun vesisade herkesi.

Kävin eilen myös pelkopolilla ekaa kertaa keskustelemassa. 5 kertaa saan ainakin käydä, nyt ekalla kerralla sain vain itse käydä läpi omaa, mielestäni rankkaa, synnytystä (tämän kakkosen synnytys). Ensi kerralla sitten käydään läpi synnytys ihan papereiden kanssa tunti tunnilta. Siitä tulee rankkaa, onneksi mies saa/joutuu olla mukana ;) Tuntui ihan ok keskustelulta. Toivon tosiaan että pääsen tämän pelon yli jotenkin, että vois rauhallisin mielin mennä synnyttämään. Tällä hetkellä päälimmäisin tunne on kauhu ja paniikki, kun synnytystä ajattelen :( Vaikka ihanan palkonnonhan siitä saa... =)

Nasu: Voi tuli paha mieli kun luin sinun tuttujesi kuulumisia. Kaikki on näköjään mahdolllista :(

ItkuhälytinG: Me ollaan ostettu nyt (Baby watcher) Padwico 883. On paketissa, en ole vielä ees avannut ja katsonut mitä hienouksia siinä on. Näin isossa talossa kuin meillä on itkuhäläri on korvaamaton. Lisäksi mulla on näitä omia apulaitteita tän kuulovamman takia (mm. värinähälytin sängyssä jne.)

Mies tulee mukaan synnytykseen. MUTTA jos jotain tulee, esim. mies on sairas, lapsi kipee, ei lapsenvahtia tms. niin otan mukaan läheisen työkaverini, joka on sairaanhoitaja sekä viiden lapsen äiti + yhden lapsen tuore mommo. Uskon, että hänestä ois kovasti hyötyä synnytyksessä, kun on niin kokenut.. Mies..Hmm. Miten nyt nätisti sanoisi... On iso tuki synnytyksessä, mutta esim. viimeksi kun mä sain sen paniikkikohtauksen synnytyssalissa (oli eka kohtaukseni..) ei miehellä ollut aavistustakaan miten olisi mua voinut auttaa.

Ja vielä lopuksi pikkaisen ( : )

Supistelee paljon, huomaa, että on tehnyt paljon kotihommia ja nukkunut huonosti ja ollut muutenkin liikkeessä paljon. Eilen imuroin pitkästä aikaa sekä oli vähän hempeilyäkin miehen kanssa (ajatella!!), se kostautui: illalla kuuden aikaan olin niin kipeä, että kaduin synnäriltä kotia takaisin tuloa (mulla oli siis se keskustelu synnärillä), olisi pitänyt jäädä sinne tarkastettavaksi, en jaksanut enää uudestaan ajaa kaupunkiin.. Tänään olen yrittänyt ottaa vähän rauhallisemmin. Ja nuo supparit tekee kipeetä selästä ja alavatsasta, aivan kuin ne supistukset synnytyksen käynnistyessä. Pelottavaa.

Mutta nyt iltapuuhiin.. Ja jos ehtis vaikka tänään vähän lukeakin Diana Gabaldonin uusinta, joka oottaa korkkaamattomana..

ardisia ja luukas rv25

Vierailija
15/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin kuullut sen kaksosuuden hyppäävän välillä :)

siinä toisessa itukuhälyttimessä muuten saisi sen hengityksen tarkkailulevyn ja mies sitä toitottaa, että tahtoisi vauvalle sellaisen.. en itse sitä koe tarpeelliseksi. tosin ottaisin minäkin mielelläni videokamerallisen :) sillä voisi olla muitakin käyttötarkoituksia.

ardisia: saatko paniikkikohtauksia? minä olen muutaman vuoden sairastanut paniikkia ja nyt raskauden myötä oireet hävisvät. oikein nautin kun voi spontaanisti lähteä ja mennä miten tykkää eikä tarvitse pelätä kohtausta. (mitenköhän sitten painelen menemään vaunujen kera kun raskaus on ohitse ja paniikki yllättää). välillä mietin mitä jos saan paniikin aikaiseksi synnytyksessä. siinä sitä sitten oltas..

Vierailija
16/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ensimmäisen paniikkikohtauksen juuri tuossa kuopuksen synnytyksessä, varmaan se kipu ja kontrollin menettäminen laukaisi. Tämän 2,5:n vuoden aikana olen saanut 5-6 pahempaa kohtausta, eri tilanteissa (mm. huvipuistossa) sekä sitten lievempiä sydämentykytys/hengenahdistuskohtausta monia.. Mitään lääkitystä en ole ottanut, kun mä aika pitkälle saan mm. mielikuvaharjoituksilla sekä rentoutusharjoituksilla pidettyä noi kohtaukset kurissa niin sanotusti. Esimerkiksi töissä en ole ikinä saanut kohtausta.

Mä nyt kanssa eniten pelkään, että saan taas kohtauksen synnytyksessä. En nyt halua pelotella, mutta se ei ollut mitenkään mukava yhdistelmä, synnytyskipu ja paniikkikohtaus. Töitä on tehtävä sen eteen, että osaa ottaa ne tilanteet synnytyksessä niin lunkisti, ettei paniikkia tule :( Älä multa kysy, miten aion selvitä seuraavalla kerralla. Kerro ihmeesssä neuvolassa paniikkihäiriöstäsi, sieltä varmasti ohjataan suakin eteenpäin esim. just pelkopolille.

Mutta kyllä me selvitään =)

Vierailija
17/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo pitkään aikaan käynyt palstalla, joten ei hajuakaan viime aikojen polttavista puheenaiheista, mitä nyt tämän päivän viestit lukaisin. Joita oli onneksi varsin kohtuullinen määrä:)

Jotain gallupeja oli: mulla on kaksi vanhempaa veljeä (9ja10 vuotta vanhemmat). Ja mies tulee ehdottomasti mukaan synnytykseen.

(o) Kävin viime torstaina neuvolassa ja siellä sijainen vähenteli mun raskausviikon päiviä.. (laskettua aikaa on jo kerran siirretty viikolla eteenpäin) Sekös riitti itkettämään koko loppu päivän. Mä saan muutenkin ihan hillittömiä itkukohtauksia aika ajoin, onkohan tämä enää edes normaalia?! Vielä jokin aika sitten olin elämäni vedossa, nyt tuntuu ihan muulta. Mitään ei jaksais, mikään ei kiinnostais. Oikein ottaa päästä, kun jo kerkesin tottua ihanan energiseen oloon.

Muuten vauva tuntuu voimistuvan päivä päivältä, potkuja sateli eilen illallakin toista tuntia kylkiluihin. Miten niin pieni paketti jaksaa riehua niin kovasti?? :)

Paniikkioloista Ardisia ja Ceciliah kirjoitteli. Täällä yksi lisää joukkoon tummaan. Mulla oli vaivaan lääkityskin, jonka lopetin muutama kuukausi ennen raskauden alkua. Nyt, kun väsyttää ja on mieli muutenkin matalalla, paniikinomainen ja ahdistava olo hiipii helposti päälle. Plääh, toivottavasti huomenna on parempi päivä.

Syystautia poteville pikaista paranemista ja muutenkin hyviä vointeja kaikille!

Lydi@ 23+1 (enkä anna enää päivääkään pois..)

Vierailija
18/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täällä kotona toimii joku netti..tosi outoa, kun vanhan pitäs olla jo poikki, mutta uuden pitäs tulla vasta huomenna eikä tää toimi niin hyvin kun 8M nettiliittymän pitäs toimia. No pääasia kai et jotenki toimii nyt joku yhteys. Oon ihan pihalla kaikista jutuista.

Raudasta: Mä yritin neuvolassa ehdottaa sitä Kreutersaft hommaa, miten se nyt kirjotetaankaan, mutta th sanoi että ei voi missään nimessä suositella sitä kun siinä on yrttejä..halus että ottasin obsidania..En sit ottanu mitään, söin lihaa pari kertaa kahen viikon aikana ja sain hempan kohoomaan sen verran et th oli suht tyytyväinen.

Galluppia Ootteko jo alottanu D-vitamiinilisät???Kun terkka sano mulle et lokakuun alusta, mutta D-vitamiinitipoissa luki et marraskuun alusta, en haluis turhaan ottaa, mutta mitä teille muille on sanottu???

(.) aikamoinen mylläys on mahassa ollu koko päivän. Joku kolmekin tuntia saattaa olla ihan vilkasta, toivottavasti hän joskus sitten nukkuukin varsinkin mahan tällä puolella:) Hitsi, mulla on iso tentti keskiviikkona mut kaveri lähettää mulle huomiseks prison breakin ekan tuotantokauden ja 4 jaksoa tokasta..pelkään et en saa enää mitään luettua kun tuijotan vaan sitä. Pitää varmaan ryhdistäytyä.

Nyt pitää lopetella, toivottavasti pääsis tästä eteenpäin useemmin palstailemaan.

Beijaflor rv 27+0

Vierailija
19/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips

Niin, en mä sit ikinä selviytyny viime torstaina sinne vesijumppaan kun olikin kaverin tuparit. Nyt pitäs torstaina ehkä mennä keltinmäen perhekahvilaan mutta jos en sinne mee niin voisin sit koittaa sitä uimahallia. Ootko itse ajatellut mennä sinne tällä viikolla?

Beijaflor

Vierailija
20/21 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... olisi hyvä ottaa D-vitamiinia lokakuun alusta maaliskuun loppuun ja myös muulloin, jos tuntuu, ettei saa ravinnosta tarpeeksi! En usko, että sitä ihan herkästi tulee saatua liikaakaan, kun täällä ei tuo aurinko niin hirveästi paista. Ite oon jo aloittanut, samaa Minisunia syön mitä lapsukainen.

Kaksosista ja sisaruksista: mulla on itselläni 5 v nuoremmat kaksosveljet (kolmas pikkuveljeni on taivaassa) ja miehellä on yksi pikkuveli. Miehen äiti on itse kaksonen, joten tätä kaksosuutta pukkaa sitten molempien suvusta. Ainakaan vielä ei meille eikä kummankaan sisaruksille ole osunut kohdalle... Jostain oon lukenut, että epäidenttiset kaksoset on aina sattumaa, mutta identtiset periytyy. Ja olikohan niin, että ne periytyy vain isän puolelta, en oo nyt varma...

Mut en hirveästi pahakseni pistä, vaikkei meille kaksosia koskaan suotaisi, kyllä se alkurumba on jäänyt mieleen, vaikka olinkin vain 5 v kun veljet syntyi :o

Nyt nukkumaan, jos vaikka se ens yönä onnistuisi!

ariella