**LOKAKUISTEN maanantai**
Kommentit (43)
harmi ettei Jeni ollut jakautunut,olin ihan varma jo ..
Olis kyllä kiva jo itsekin saada mutta kai tytsy tulee kun on tullakseen.
Nytkin supistaa aika kivasti mutta se ei riitä.
Vielä olis 4h. jälellä koulua tälle päivälle ja kaikki kauhistelee että miten vieläkin tuun.
No ei luonne anna antaa periksi.
Supistuksia kaikille ja PALJON !!!
Wades
Ei siis mitään muutoksia tässä mammassa. Lauantaina ihan pieni toivonkipinä heräsi kun oli tullut ihan vähän ruskeaa vuotoa, mutta siis todellakin vähäistäkin vähäisempi määrä. Eikä siis mitään muuta.
Supistelee kun kävelee tm. mutta ei kipeästi, ei levossa, ei yöllä, ei mitään. Selkää jomottaa (öisinkin) ja tänä aamuna myös alavatsaa, vähän niin kuin kuukautisten aikana, mutta kovin on epätoivoisen oloista tää mun synnytystä ennakoivien oireiden metsästys;) Vauva myllää entiseen malliin, välillä liikkeet vihlaisee tuolla alapäässä niin h...llisen kipeästi, mutta ei sieltä ketään ulos ole tulossa. Fiilis on se, että yli mennään ja reippaasti. Höh. Torstaina eli LA:na seuraavan kerran neuvolaan, katsellaan sitten miten jatkossa toimitaan. Tajuis nyt HYVÄNEN AIKA itsekseen alkaa punkemaan ulos, ettei tarttis käynnistää. Vaikka mieluummin sitten niin...Vaikka loppuraskaus on ollut mulle parasta aikaa koko tässä odotuksessa (ja voi olla että mahaa tulee joskus jopa ikävä, varsinkin kun meidän lapset on sitten tässä) niin ei tätä odotusta ole kuitenkaan pysyväksi olotilaksi tarkoitettu, vaan lopputulos eli vauva saisi ilmaantua maailmaan ja vähän sassiin=)
Kukas se nyt valittelikaan leukojen jäykkyyttä, JÄÄSYDÄNkö? Onko sulla muuten jännitystä hartioissa ja/tai niskassa? (Niin, kenelläpä meistä EI ole tällä hetkellä jännitystä vähän joka paikassa...) Voisin kuvitella, että niskahartiaseudun jännitys/jäykkyys helposti säteilisi myös leuan alueelle. Kokeile jollain tapaa rentouttaa tätä aluetta, venyttele, jumppaa, lämmintä...
CAMELOTin tilanne kuulostaa muuten jo aika lupaavalta!!! Ja MILLIAN saa tänään oman pienensä, oih. Ja joku muukin, kukas se nyt olikaan...? Oih ja voih sinnekin:)
Nyt oih ja voih mä meen tekemään jotain hieman järkevämpää, alkaa jotenkin jutut karata käsistä:P
Lillis39+4
ps. JOLLA, tosiaankin kannattaa syödä tai juoda jotain SOKERIpitoista ennen kuin alkaa liikkeitä laskemaan, monet vauvat innostuvat silloin liikkumaan enemmän.
KIITOS kovasti liikeseurantaohjeista. Tässä odottelen edelelen kellon lyövän 12 ja sitten soittelen neuvolaan. Tosin nyt tämä masuihmiseni on hikotellut ainakin 15 min, joten eiköhän hän siellä ihan hyvin voi . Mieheni taas toteaisi, että " rouva alkaa taas kehitellä paniikkia kaikesta" kuten tapanani on, elämä menee meikäläisellä välillä hieman teatraaliseksi :-) mutta ei oo kivaa siltikään muksia täysiä masua ja herätellä vauvaa koko ajan. MIkä hermoheikk hänestäkin tulee.
Joo, ei muuta nyt. kyllä me tosiaan kaikki ne nyytit vielä saadaan tähän maailmaan.
Jolla taas (tytär on siis hoidossa tänään, jos joku miettii, pyöriikö meillä taas koko aamun titinalle ja äiti koneella ;-) )
ps. LILLIS, meidän yhteiset jutut ei ota loppuakseen. Tajusin vasta nyt, että sulla on la torstaina, sehän oli myös minulla alkuperäinen ennen kuin rakenneultrassa sen myöhäistivät :-))))
Juuri tultiin kotiin neuvolasta, joka muuten olikin viimeinen. Seuraava käynti pitääkin sitten varata ensi maanantaille äitipolille. Jos siis sinne asti mennään. Alkaa kyllä tuntua, että tällä kerralla mennään sitten ihan käynnistykseen asti, kun kaikki muukin on ollut erilaista kuin aiemmin...
Eipä neuvolassa mitään uutta ollut, paino noussut 700g, verenpaineet oli 124/73 ja sf-mitta edelleen sen 38cm. Terkkari oli kyllä sitä mieltä, että on asettunut jo niin hyvin alas, että voi tulla ihan koska tahansa. Mutta mun mielestä sanoi jo viime viikolla samaa. No, odotellaan taas....
Mäkin olin kyllä jo ihan varma, että Jeni olisi jo sairaalassa nyyttiä hakemassa. Hassua, kun huomaa, ettei joku ole päivään kirjottanut, niin heti alkaa miettimään tuollaisia ;) Itse en kyllä joka päivä kirjottele, mutta käyn kuitenkin aina lukemassa muiden kuulumiset.
Jaahas, kait sitä täytyisi taas jotain puuhasteltavaa keksiä, kun ei nuo kävelylenkit tunnu auttavan yhtään supistuksiin... Jospa sitä sitten yrittäisi keskittyä johonkin ihan muuhun.
Onnea Millianille, enää ei mene kauaa, kun on nyytti kainalossa!
Tuike ja vaavi rv 40+3
Täällä kanssa jo tylsistymisen merkkejä.
Päivän kohokohtana lapsen koulusta haku ja posti,
siitä voi jo päätellä että on toodella tylsäää!!
Kuhinaa tuntuu olevan, kun hirveen monella suppareita, upeeta,
koittakaa te nyt edes mennä synnyttämään, täällä suunnassa ei vielä edes lupailla, mielelläni kyllä jo lähtisin, niin tulisi vähän vipinää päiviin.
Liikelaskennasta,
tuossa joku jo kertoikin että miten se tapahtuu.
Itse olen sitä mieltä että soitto neuvolaan tai sairaalaan, jos siltä tuntuu, niin ei tarvitse asiaa ruveta murehtimaan. Saa ainaki itellensä mielenrauhan.
Mun ei oo kyllä paljon tarvinnu laskeskella, vauva möyrii lähes taukoomatta kokoajan, mikä tietty ihan hyvä asia, mutta välillä toivoo, että olis edes hetken paikoillaan.
Täälläkin neuvola taas tänään, toivotaan että vauva pysynyt edelleenkin raivotarjonnassa.
Koittakaahan jaksella,
ja mukavaa synnytystä niille joilla se alkaa olemaan todella lähellä jo :)
Zimppu ja masukki 38+6
olenkin tässä jo toista viikkoa " salaa" lueskellut päivittäin viestejänne itse kylläkään ilmoittautumatta......(ujostuttaa..).no mutta koukkuun olen jäänyt ja tuntuu että päivästä en enää selviä jos täällä en pinojanne käy lueskelemassa.vertaistuki on ollut siis ääretön!kiitos kaikille siitä!
täällä viikkoja nyt siis 40+1 ja mitään merkkejä ei ole enää 3 viikkoon tullut synnytyksestä.oikeastaan ne loppuivat samalla hengenvedolla kun terkka sanoi että supistukset ei enää haittaa ja vauveli saa syntyä.kaikki " ässät" on koitettu moneen kertaan mutta olo on mitä loistavin ja joka päivä heitän koiran kanssa kunnon lenkin eikä missään tunnu.nyt pari viimistä yötä olen joutunu käymään pissalla yhden kerran sijasta kolme kertaa ja aamuisin olen ollut per....leen kiukkunen....liekö hormonaalista...kai tää alkaa jo jännistystäkin oleen. jotenkin mietin että olenko ollenkaan valmis edes vauvan tuloon ja mitä jos tämä asukki vaistoaa sen eikä edes halua ulostautua...
?!
ainut mikä pelottaa on käynnistys ja se jos vauva kasvaa liian isox.kaveri otettiin just sisään vasta viikoilla 42+1 ja vauva synty 42+4 ja painoa tytöllä oli 4300 ja lopuxi jouduttiin leikkaamaan kun sydänäänet hävis...... arvioitu paino oli siis 3700g.....
viikko sitten painoarvio oli vauvalla 3200g,mutta tiedä siitä sitten...tuolloin kohdunsuu oli kahdelle sormelle auki ja lääkäri sanoi että voi olla että tulet vielä ennen laskettua aikaa tänne mutta pyh ja pah sanon minä.viikon päästä ollaan kuitenkin samassa tilanteessa.
tälläistä vuodatusta minulta....kylläpä helpotti....
NEUVOLASSA tuli taas vaihteeks pyörähdettyä...:)
ENKÄ SAANUT SITÄ AIKAA VIELÄ ÄIPPÄPOLILLE-VOI KÖKKÖJEN KÖKKÖ!!
Menen TAAS keskiviikkona neuvolaan ja sitten soittaa vasta mulle ajan ja pääsen ehkä torstaina tai perjantaina. Voi että mä toivon kuitenkin, jotta tämä päättäisi syntyä ennen loppuviikkoa ja mielellään jo ennen keskiviikkoa ja mielellään vaikka HETI :D
Verenpaine oli normaali, pissa puhdas, paino laskenu 3 pv:ssä 200g, vauvan syke noin 120-125 ja kun alkoi liikkumaan (taas painostuksesta!) nousi syke sinne 150:een ja laski taas tuonne normaalille tasolle, kun lopetti vehtaamisen. On se kyllä kumma, ettei hän tuossa tilanteessa suostu millään näyttämään niitä kaikkia jumppaliikkeitä mitä muulloin tekee:D Mutta eihän se kukkokaan käskien laula;)
Sf-mitta on nyt 35 cm eli 3 pv:ssä taas kasvanut (muka) 1cm..?!
Eiii sen kummempia siellä sitte ollutkaan.
Nyt meen hetkeks soffalle!!! Tunnin päästä lähden sinne eläinlääkäriin.
Täällä muutoin sataa....taas vaihteeks:(
T. Je_Ni 41+1 edelleen...
hihii,alkaa kaikkien kirjoitukset näyttää samalle;) taidetaan siis mennä jo hyvää vauhtia lokakuussa!
tultiin äksen kauppalenkiltä ja kaupan tätsykin kyseli että vieläkö sulla on tuo maha mukana!!! grrr
kävelykin sujui reippaasti ilman mitään tuntemuksia, selkä vaan kipeytyi enempi! :(
täällä myös rauhallinen vauva tänään, mä huolestun aina ihan hirmuna kun huomaa että liikkeitä ei ole vähään aikaan tuntunut ja sitten meen ihan paniikkiin jos ei tönimällä tai makealla saa liikettä aikaan...
taidankin kohta mennä vähän mehulle tai suklaalle jos saisi vauveliin liikettä!
oliko joku uusikin tullut vielä näin viime metreillä mukaan? (anteeksi huono nimimuistini!!) tervetuloa vaan joukkoon isomahaiseen ja vaivaiseen;)!
no joo,mutta nyt ruoan laittoon ja croissanteja leipomaan kun lapsi on päikkäreillä ja hetki aikaa touhuilla..
fii ja mytty rv 39+5
vaikka pitäs olla jo laittamassa " hääateriaa" miehelle kun se kohta koulusta kotiutuu :)
Niin, nuista leuoista..oon miettiny sitä, että varmaan oikea syy tuolle kivulle on joku hartioista lähtevä jumiutuminen. Koska nämä nukkuma asennot alkaa olla aika minimaaliset, niin kai siinä paikat vähemmästäki puutuu! Ja se nyt ois ainut järkevä syy miten voi leuat tulla kipeeks, että on niin jumissa yläselkä ja hartiat. Pitää pyytää miestä illalla vähän hieromaan ja laittaa kaurapussia lämmitettynä kans.
MUUTEN- tuli mieleen tosta jyväpussista- ruukaako nuissa synnytys osastoilla olla niitä jyväpusseja? Vai pitääkö ottaa oma mukaan...
Jääsydän
Eli ei mee hyvin, ei. Tänään sieltä tosin tupsahti vähän luettavaa, KaksPlussan näytenumero -millä lie kupongilla senkin olen tilannut:O
FIIKUNA, multakin tänään kysyttiin, että etkö sä olekaan vielä synnyttänyt. Joo oon, en vaan millään raaskinut luopua tästä ihanasta vatsasta! Siis voi hemmetti mitä ääliöitä, yksikin kaveri soitti viime viikolla ja kysyi, että koska sä synnytät...Voi elämän kevät, huomenna varmaan. Eihän kukaan noilla uteluilla mitään pahaa tarkoita, mutta ihan kuin tässä ei itsellä jo alkaisi proput palaa loputtomalta tuntuvaan odotukseen, pitääkö vielä muiden kysellä tyhmiä.?!? Ja tosiaankin tuijottaa sokeana LA:han, silloinhan kaikki vauvat tasan syntyy. Ensi kerralla -jota ei kylläkään tule- valehtelen alusta saakka lasketun ajan parilla kolmella viikolla myöhäisemmäksi, saapahan sitten ihmiset ihmetellä kovin kypsää keskosta;)
Eli yhdessä koossa ollaan täälläkin vielä, tosin viikkoja on " vasta" 37+2. Masu on jo laskenut ja kipuja koko ajan, mutta ei kunnon supistuksia. En siis tiedä, miltä ne oikeat tuntuu, mutta kuulemma sen sitten tietää, kun ne niitä on, joten ei vielä merkkejä sellaisista.
Mulla on kanssa ollut nuo leuat kipeenä. Luulen, että johtuu siitä, että nukkuu kyljellä koko ajan ja jotenkin leuka painautuu erilailla tyynyyn kuin normaalisti.. Ei ole kyllä kiva vaiva. Samoin kamala turvotus sormissa. Sisko eilen naureskeli mun makkarasormille. Ennen ne oli nakit ja nyt makkarat. Sain niihin kunnon hieronnan ja kyllä lähti nesteet liikkeelle...
SYNNYTYS: Mua on kanssa alkanut jo hieman jännittämään tuleva koitos. Kun ei osaa yhtään varautua miltä se tuntuu tms. Tosin, voi olla parempikin ettei tiedä :) Eiköhän siittä selviä niin kuin muutkin. On ollut kyllä lohduttavaa kuulla ihania synnytystarinoita, ne antaa kivasti tsemppiä itsellekkin... Toivoisin, että synnytys alkaisi päivällä jostain syystä.
Siitä tulikin mieleen G: Tiedättekö onko synnytysnopeus perinnöllistä? Me kun ollaan siskon kanssa synnytty molemmat alle parissa tunnissa.
Mut koitetaan kaikki jaksaa vielä vaivojen kanssa. Eiköhän se siittä helpota, kun nyytti saadaan syliin :) :) :)
Susuliini 37+2
ps. COE + S-I: En ole vieläkään uskaltautunut lähettämään valmista gradua, vaikka niin lupailin. Saa nähä roikkuuko se koneella vielä ensi vuonnakin :)
Kävin vielä kaupungilla lääkärireissun jälkeen ja kotiuduin juuri.
Kohdunsuu on kypsä!! Eli pehmeä on ja sormenpäälle auki. Eikös se ole ihan hyvä " ekakertalaiselle" , siis siltä kantilta, että vauva voisi syntyä laskettuun aikaan mennessä tai jo aiemminkin!?? Vai onko monella ollut se tilanne, että ollut jo aikaisessa vaiheessa valmis, mutta silti kestänyt viikkoja?
Sain kuin sainkin lääkärin tutkimaan myös ultralla, sillä olin huolissani painon lisäksi käden asennosta, joka oli muutamassa aiemmassa ultrassa kuvan mukaan samassa asennossa, vasen käsi niskan takana (mm. myös sellaisella videopätkällä, jossa muuten vauva heilutteli päätään, toista kättään ja jalkojaan) - nää ultrat eri lääkärien tekemiä, ja huomasin yhtäläisyyden vasta jälkeenpäin. MUTTA kaikki oli ok ja nyt lääkäri sai vauvan kuvaan sellaisessa asennossa, että molemmat kädet olivat edessä. Lähikuvaa näin kasvoistakin ja yhden printin sain mukaani - joka ei kovin hyvä kylläkään ole.
Painoarvio vauvasta tällä hetkellä rv 36+6 oli 3068 g. Eli jos syntyy ajoissa niin ei välttämättä oo iso vauva. Mutt toisaalta, jos menee yli ja arvio heittää paljonkin, niin...
Sf-mitta oli viime viikolla terkkarin mittaamana 33,5. Nyt lääkärin mukaan jopa 37! Aika nopeesti sen kyllä mittasi, enkä siinä huomannut asiasta edes kysyä. Katoin kortista vasta jälkeenpäin. Samaten en huomannut kysyä tarkemmin tuosta kohdunsuun tilanteesta. Oli nimittäin kyllä rastinnut pehmeä kohdan, mutta kirjoittanut sen jälkeen auki-kohtaan jotain että 5.korj tai 5.6orj... mitäköhän tarkoittaa? Tuskin nyt sentään 5 senttiä oli auki, kun puhui kuiten sormenpäästä!
Painoa oli tullut mulle viikossa 1200 g ja verenpaine oli 150/90 ja 140/98, eli aika korkeita olivat molemmat lukemat... Täytyisi vissiin välttää suolaa...ja seurailla vauvan liikkeitä.
Nytkin muuten vähän alaselkää jomottaa... ja etenkin öisin ollut alavatsa kipeä (mutta ei suppareita). Ripulimaisia oireita ollut viikon verran.
MUTTA vaikka nyt pelästyin / tulin toiveikkaaksi, että vauva syntyisi vähän aiemmin = ei olisi niin kovin iso, niin ihan yhtä hyvin voi kait vielä käydä päinvastoinkin. Näin nimittäin neuvolassa yhden toisen tutun, joka pari viikkoa edellä. Hänellä oli sama tilanne neuvolassa, mutta niin vain hänkin on vielä kokonaisena.
Ja teiltä varmaan kuulen lisää hyviä kommentteja. Miltä kuulostaa? Entä millaisia mittoja muilla on ollutkaan näillä viikoilla?
Lueskelen ja kommentoin muiden viestejä myöhemmin. Tulin vain kertoilemaan kuulumisia ekaks. Nyt täytyy jo lähteä syömään jotakin.
T: Peggy-75 rv 36+6
Ennen v*tutuspurkauksia CAMELOTILLE hyvää synnärireissua!!! :)
Sitten (.):
Kävin aamulla neuvolassa ja voi jumankekka, oli taas tullut KAKSI KILOA PAINOA viikossa!!!!!! SIIS AIVAN KÄSITTÄMÄTÖN MÄÄRÄ. Mä luulin että paino olisi _pudonnut_ kun ei tuntunut yhtään että turvottaisi, siis enempää kuin ennen. Ja nyt pääsin kolminumeroisille luvuillekin eli 101 kg on kokonaisuudessa plakkarissa :( 24 kiloa tullut tämän raskauden aikana. V*tuttaa koska ajattelin etukäteen että tulee varmaan vähemmän kuin esikoisesta, kun lähtöpaino oli muutaman kilon enemmän. Esikoisesta siis tuli 20 kg, ja maksimissaankin oli jotain 93 kg. Nyt kauhistuttaa se ajatus että kun menen kaksiviikkoisen vauvan kanssa neuvolaan ja vaakalle niin näyttää edelleen yli 90 kiloa - kun esikoisesta ei ainakaan lähtenyt paino heti laskuun.
Mieskin sanoi kun soitin että " anteeksi MISSÄ ajassa se kaksi kiloa oli tullut?" . Turvotustahan se on, tietysti, ja en mä nyt rupea mitään sankaria leikkimään: liitoskipujen ja iskiasvaivojen kanssa en yksinkertaisesti _pysty_ kävelemään kovin nopeasti vaikka melkein päivittäin tuleekin jotain vaunulenkkiä tehtyä lapsen kanssa. Ja kun on kipeänä ja silti paljon töitä, niin tietysti hyvä ruoka on sellainen millä itseään lohduttaa ja kestitsee, mutta kun mielestäni mä en siltikään kuitenkaan ole syönyt mitään älyttömiä määriä ja kulutuksen pitäisi koko ajan kuitenkin kasvaa. Olen arvellut että jotain 5kg näiden 9kk aikana olisin saanut kerättyä ihan oikeaa painoa... saa nyt sitten nähdä :( Ottaa päähän että on niinkun 20 kg pudotusta SIIHEN missä ajattelin olevani about kk päästä synnytyksestä ja mistä ajattelin sitten lähteä kiristämään pois.
No, se siitä, eipä sille taas mitään voi. Ei kai kannattaisi valittaa ennen kun turvotukset on lähteneet ja tietää paljonko OIKEASTI on tullut painoa. Oonhan kuullut näitä ihmetarinoita että synnärille jäi 15 kg jne... no, veikkaanpa että mulla jää se reilu 5 kg mitä menee vauvaan, lapsiveteen ja istukkaan. Niin taisi viimeksikin käydä.
MUTTA SIIS kaikki muu oli kai kuitenkin ihan jees. Verenpaine oli taas korkeahko (134/88) mutta terkkarin mukaan suhteessa edelliseen ihan ok. Eikä ole ollut mitään päänsärkyjä eikä missään vaiheessa proteiinia pissassa. Eli ei tarvi lähteä toksemiaa kontrolloimaan.
Ja kampaajalta sain kivat hiukset, nyt kehtaa lähteä synnyttämään. Sanoinkin että vaikka tänään vois jo lähteä. Oli taas sellaiset liitoskivut aamulla että kyllä kelpais.
En muuten ole varma mutta eilen saattoi mulla kans lähteä pala LIMATULPPAA - kävin illalla vessassa ja vilkaisin pönttöön ihan nopeasti ennen kun paperipala leijui siihen päälle, mielestäni siellä joku punertava möykky oli ja ihan pissalla olin siinä käynyt. Eilen kyllä supisteli siihen malliin että ois voinutkin lähteä, ja maha tosiaan toiminut hyvin, tänäänkin kaksi kertaa.
Alan oleen jo ihan valmis synnärille niin kuin monet muutkin tänään kirjoittaneet. Tosin melkein alkoi naurattaa oma valitus, kun muistin joskus monta kuukautta sitten tuolla Aihe vapaalla saamani näkijän ennustuksen vauvan syntymäajasta. Se meni jokseenkin niin, että " aika loppuun asti menee, tai ainakin sinä olet loppu" . No joo-o, toinen on täytetty :D
Nyt rupeen jatkamaan huonekalujen maalausta kaiketi. SORI OMANAPAISUUTENI TÄNÄÄN, OTTAA NIIN PÄÄHÄN!!!
Coe rv 38+1
Niin ja kohdunkaulan pituus siis n. 1 cm.
Ja suolan lisäksi täytyisi varmaan vältellä ruokaa yleensäkin..!!
No, ostinkin tänään paljon hedelmiä. Jos niilläkin tulisi täytettyä mahaansa kaiken ruoan ja hyvällisen lisäksi tai siis tilalle :)
Täällä myös ollaan edelleen kokonaisena ja erittäin tympääntyneesti sellaisena... Niin tutun kuuloista tekstiä oli kaikki teidän muiden jutut tuossa, etten viitsi lisätä omia valivaleja enää ;)! Neuvolaan pitäisi tänään vielä raahautua, ei kyllä yhtään enää kiinnostaisi.
PEGGYLLE: mulla oli rv 35+4 lääkärintarkastuksessa paikat jo täysin kypsät synnyttämisen kannalta ja lääkärikin sanoi, ettei usko menevän laskettuun aikaan asti. Ja että voisi jopa syntyä milloin vain. Nooo, niin vaan tässä edelleen keikutaan! Vaivaa ja kolotuksia on riittämiin, supisteluja myös, mutta kun ei niillä mitään synnytetä :(. Heitinkin jo silloin kun tuo lääkäri noin sanoi, että nyt kun asiasta on sillä tavalla sanottu, niin keikun maha pystyssä vielä rv 42... Saapa nähdä miten homma on. Mulla oli muuten tuolloin vauvan painoarvio 2,6kg.
Nyt en kyllä yhtään muista, joku galluppi oli muttakun sama pää kesät talvet... Etenkin raskaana ;)!
Toivottelen siis kaikille jaksamista, voi kun sitä itsekin...
himppu & masu 39+2
Voi JENI :)) Ollaan me kyllä melko kyyliä, kun heti " tiedetään" jonkun synnyttäneen, kun ei päivään kuulu. Noh, mutta jospa nämä meidän jätkät vaikka keksis tässä ihan lähipäivinä pukata maailmaan :))
COE: Täällä toinen, jolla ei todellakaan ole synnärille jäänyt YHTÄÄN enempää kuin se vauvan ja lapsiveden paino :( Jos sitäkään...!?!
Mulla on ollut JOKA kerta niin, että paino lähtee vain, jos sen eteen todella näkee vaivaa, siis todellakin katsoo tarkkaan syömiset ja liikkuu paljon. Takana kaks kertaa reilun 10kg pudotus, mutta nyt olis ihan aikuisten oikeesti haaveissa pudottaa synnytyksen jälkeen semmonen 15-20kg ihan läskiä. Huh, kauhea urakka ja tuskin onnistuu, mutta yritän ainakin, se on vissi. Mulla kuitenki on paljon enempi ylimääräistä kuin sulla, koska olen niin lyhyt (160) ja painoa on kuitenki 9 alkava luku :(
Minä täällä reippailin sen verran, että käytin makuuvaatteet ulkona ja siivosin meidän makarin oikein kunnolla. Nyt sitten pyykkikori pursuaa.. Piha on ihan kauhean näköinen, siinä ois haravalle töitä monta tuntia. Eilen vähän aikaa haravoin, mutta siinä kipeytyy maha yllättävän äkkiä.
MITÄÄN merkkejä ei synnytyssuppareista ole.. Toiveissa kuitenkin vahvasti ois että tällä viikolla syntys.. niinku monella muullakin ;)
Ainiin, SYNNYTYSNOPEUDESTA sen verran, että ei ainakaan meillä oo periytyny. Mun äitillä (ja monilla naisilla meidän suvussa) on ollu tosi pitkät ja/tai vaikeat synnytykset, mutta mulla on ollu nopeat ja suht helpot.
Nyt kasaamaan palapelejä 3-vuotiaan kans (joka innolla odottaa, että millon hänelle alkas tulemaan vesorokkonäppyjä, kun pikkusiskollaki on :)
Alkaa tosiaan kaikkien jutut olla samanlaisia ;) Täälläkin yksi, joka odottelee päivän postia sekä sitä, että kello tulis puoli yksi ja voisi kuopuksen hakea eskarista...
Vaikka kyllä meilläkin riittäis tuolla pihalla töitä haravan kanssa, mutta aattelin sitten vasta vauvan synnyttyä mennä sinne, niin voi ihan rauhassa huhkia kunnolla. Jos saisi nuita kiloja samalla tippumaan.
Eli täällä kanssa yksi, joka kauhulla aina kattelee sitä neuvolan vaakaa (kotona kun ei sellaista ole ollenkaan). Mulla paino oli tänään jo 97 kiloa, että kyllä riittää tiputettavaa... Onneksi raskauden aikana ei ole juuri noita kiloja tullut, mutta ennen sitä kylläkin!!! Meillä siis taitaa Coen ja Miannin kanssa olla samanlaiset suunnitelmat synnytyksen jälkeen ;) Alkoi kyllä tosiaan masentaa, kun kattelin noita vanhoja neuvolakortteja ja keskimmäisen jälkitarkastuksen yhteydessä kun on punnittu, niin paino oli 62 kg!!!!!!! Ja tuo siis 8 viikkoa synnytyksestä!!!! Siinä onkin haastetta tällä kertaa!!!
Synnytyksen kestosta en osaa kyllä sanoa, kun minä ja molemmat siskoni ollaan synnytty suunnitellulla leikkauksella, joten ei oikein ole mitään, mihin verrata. Ehkäpä sitten joskus meidän tyttö (tai tytöt, kun ei tiedä, kumpi nyt tulossa...) voi vertailla omaa syntymäänsä.... Heh, hauska ajatella, että joskus mustakin voisi tulla mummi ;)
No, jospa taas jättäisi tilaa muillekin, kun nämä pinot on nykyään muutenkin pitkiä! Ja tervetuloa uudellekin kirjoittelijalle!
Tuike taas........
Peggy-75: mulla oli vikalla lääkäri käynnillä kohdunsuu täysin pehmeä ja auki 1cm mut kohdun kaulaa oli n.3cm ja vieläkin täällä masu pystys eikä merkkiäkään et syntyis :(
varmaankin aika yksilöllistä tuokin..
nyt saunomaan..
hexu ja poju rv 41+0 (40+6
Täällä meillä päin ainakin on sairaalassa noita kaurapusseja. Esikoisen synnytyksessä se auttoi ihan kivasti selkäkipuihin. Luulisin kyllä että nykyään noita on kaikissa synnytyssairaaloissa, mutta eihän se varmaan mitään haittaa jos omankin varalta ottaa mukaan.
Yö meni ihan mukavasti, paitsi että aamulla heräsin pettymyksen tuntein, kun mitään ei tapahtunut.
Voi räkä, ei sitten ollutkaan tullutkaan Jenille lähtö. Toivottavasti Camelot tuosta pääsee tositoimiin.
Onnea jakautuneille ja vauvanhakuun lähteville! Olen rehellisen kateellinen. Laskettu aika tänään, eikä tietoakaan mistään. Eilen seksiä pitkästä aikaa ja " reipas" kävelylenkki etanan vauhtia. Seurauksena kamalat selkäkivut, mutta mistään kunnon supistuksista ei puhettakaan. Vihlaisuja kohdunsuulla sentään, ehkä siellä jotakin tapahtuu.
Pakastin on täälläkin täynnä ruokaa, vauvan vaatteet ja tarvikkeet valmiina, pestyinä ja laitettuina, sairaalakassi eväineen pakattuna, Naistenklinikan parkkipaikat ja ajoaika tsekattuna, jne. jne. Hemmetti kun ei enää jaksais odottaa. Oikeasti liikkuminen alkaa olla sen verran hankalaa, että ei jaksa paljon tehdä ja kaupungilla hengata, joten aika käy toooooosi pitkäksi.
LIIKELASKENNASTA vielä. Ohje oli täällä sellainen, että käy kyljelleen makaamaan ja tunnin aikana pitäisi tulla se 10 liikettä. Jos ei kuulu, kannattaa juoda lasillinen vettä tai mehua ja kokeilla toisella kyljellä toinen tunti. Jos ei vieläkään kuulu, soitto neuvolaan. En itse huolestuisi suuresti, jos tunnin aikana tulisi vähän alle kymmenen liikettä, mutta aina tietty hyvä ottaa yhteyttä, jos epäilee jotakin olevan vialla.
Nyt kuuluu kissa tekevän jotain mitä ei pitäisi. Voimia!!!
Ketsup ja Into 40 tasan!