**LOKAKUISTEN maanantai**
Kommentit (43)
Oi,arki se vaan alko taas,olinkin ihan varma ettei enää tarvi mennä..
Lapset viel nuhassa ja itte sellanen röhnäkölli että miten saa raahattua nuo tarhaan ja itseni kouluun kahdeksaksi?!
Tämä vauva ei varmasti synny ikinä sen supistuksien esto tiputuksen takia , varmaan joutuvat puhkasemaan kalvot rv 43..
Seksi ei auta eikä siivous.Kohdunsuu kuitenkin jo ihan valmis .Ihan pehmeä ja 3 cm auki.Ultran mukaan nyt viikkoja 39+6 jo!
Ei epätoivo ala iskeä,ei =)
Onneks Sari pysyi talossa :) Toivottavasti voittaa,Pelleiltiin et saa tarjota ulkomaanmatkan.Niinhän kunnon kaverit tekee,heh.
Tulikohan Jeminille lähtö?
Miannille tsempityksiä tuohon päänsärkyyn!
Wades & Natika 38+6
Supistellut puolitoista tuntia 10-15 min. välein..
Nyt jos tämä ei ole SITÄ niin voe kökkö!
Miehen passitin just töihin, oli kyllä ihan kahden vaiheilla uskaltaako lähteä, mutta pakkohan se on...Sekin kun mahdollista että nämä tästä vielä laantuvat..Jännittää!
Taidan kohta mennä lämpimään suihkuun ja yrittää kunnolla rentoutua..
Voikaa hyvin ja supparisäteitä kaikille niitä haluaville!
Camelot 38+4
Täällä edelleen kökötellään suppareiden kanssa=( Voi kökkö..Se säännöllisyys ja pahin kipu katosi johonkin puoli 4 aikoihin mutta edelleen siis supistelee..Voi hemmetti vieköön..Mies lähti töihin ja lapset kouluun,mulla tuli nukuttua vajaat 2h yöllä ja taitaa tämä paivä mennä kuutamolla ennen kuin pääsee päikkäreille k.13 jälkeen..huoh..
Noh,nyt täytyy mennä aamupalalle..
jemin rv40+4
niin se vaan uusi viikko alkoi taas ilman vauvaa,niisk. eilen oli se päivä kun esikoinen syntyi ja kyllä tuntuu turhauttavalta että vielä odotellaan..jotenkin niin vaikea käsittää että kaikillä näillä supistuksilla ja vaivoilla tämä viihtyy masussa pidempään kuin ykkönen!!!
eilen pakkasin kyllä sairaalakassin valmiiksi odottamaan jos se lähtö vaikka joskus tulisi,mutta taisi tuo vain vielä pitkittää lähtöä...
camelotille ja jeminille tsemppiä supistusten kanssa ja onnea matkaan!
..pikkuisen kateellisena..
jeni tosiaan taitaa olla jo pikkuisensa saanut kun ei ole pitkään aikaan näkynyt!
millianille toivottelen onnitsunutta sektiota! kohta saatkin jo oman ihanan tuhisijan syliin:) uiiih..
juu..ei kai tässä mitään...pöh.ei synny meidän vaavi varmaan kahteen viikkoon!
selkä kipeä,alapäätä viiltelee vauvan kääntyilyt,liitoskipuja,supistuksia ympäri vuorokauden noin parin minuutin välein, turhauttaa jos nekään ei ole mitään saaneet aikaan, muuta kuin vaikeaa oloa ja kipua...
no niin,täytyy taas mennä siivoilemaan kun kuuluu tuo lapsi tuolla tyhjentävän keittiön lusikka ja kauhalaatikoita,niinkuin ei muutenkin jo olisi riittävästi hommaa!
fetacroissanteja tekisi mieli leipoa mutta edellyttäisi kauppareissua,enkä taida vielä tuon pikku kiukun kanssa lähteä mihinkään,varsinkin kun näytän ihan variksenpelätiltä:(
no nyt loppui mutinat!
vauvarikasta viikkoa meille kaikille!
fiikuna ja mytty rv39+5 (vaiko kenties jo 93+5??!!?)
ainiin .. hexulle vielä peukutukset että saatte sen isomman asunnon!
meillä kanssa haussa,mutta aika hiljaiselta näyttää sillä rintamalla myös..
ihana olisi ollut päästä vauvan kanssa uuteen kotiin!
fiikuna ja mytty edelleen rv 39+5
Valitus alkaa heti aamusta.. =( Eilen illalla supisteli taas monta tuntia kipeästi ja sit loppui nukkumaan mennessä... Yöllä vessassa käydessä pönttöön molskahti nyt sitten ilmeisesti se limatulppa. En ole sitä aiemmissa raskauksissa bongannut, mutta eipä ole näin kovia ennakoivia supistuksiakaan ennen ollu. Se limaklöntti oli sellainen n.4cm pitkä vaalea ½cm paksu juttu, eli kait se sit oli se?? Päivästä kahteenviikkoonkos se oli tulpantulon jälkeen synnytys tiedossa?? Ei paljon lohduta!!
Mulla kans kuten jollain muullakin kokoajan kiristää alamahaa ja selkä ihan poikki ja pakottaa! Toivottavasti tätä nyt ei kovin pitkään enää jatkuisi menee hermot!!!
Onnea tänään sektioon meneville ja meille muille suppareita toivoville niitä roppakaupalla!!!
Pirteää maanantaita!
Neljäs 38+3
Tytön jo kouluun saatoin ja eilisen pinon kävin lukasemassa.. Monella jo lupaavia merkkejä synnytyksestä! Ja sectioitakin luvassa tänään ja huomenna... Vauvoja siis monelle ihan pian tulossa.. Niinku meille kaikille. Jenistä ei oo tosiaan kuulunu mitään.?! Noinkohan on päässy tositoimiin..
Eilinen meni ihan alamaissa mutta tänään tuntuu jo paremmalta. Syntyy sitte ku syntyy. Kaks viikkoo viel enintään odotettava. Nukuin hyvin mutta tuli mahanesteet unen rajamailla pari kertaa suuhun, inhottavaa!! Siis oksua.. Piti sitte mennä renniee hakeen lisää ja ottaa lisätyyny käyttöön.
Ei olekaan närästäny oikeestaan kunnolla vähään aikaan eikä toikaan siltä tuntunu. Yöks, toivottavasti ei tuu tavaksi.
Mulla oikea jalkaterä tosi arka kun on niin turpeana. Yritin eilen hieroa mutta ei oikeen enää ylety jalkoihin :/ Sukkien laittaminenkin tosi tuskaa..
Jospa se siitä sitte ku masu poistuu..
Pitäis puol kymmeneltä lähteä siskon kaa kaupungille käveleen muutamaks tunniks. Ei muuten tälle päivälle oliskaan ollu pakollista käppäilyä. Hyvää se vaan tekee. Ei aiheuta mitään suppareita.....
Voikaahan paksusti! Supparisäteitä niitä toivoville!!
Sanna ja baby rv 39+6
Väsyttää ja kiukuttaa. Lapsi vapaasta viikonlopusta ei enää tietoakaan.
Tulee vaan rähistyä kokoajan lapsille :( Tosi paha mieli...
Alaselkää sekä alamahaa särkee. Supistelee, mutta nää ei muutu säännöllisiksi eikä tarpeeksi voimakkaiksi. Ottaa aivoon!
Anteeksi tää valitus virsi!!!! Voin vain kuvitella mitkä tuntemukset niillä, joilla jo yliajalla mennään. JAKSAMISTA KAILLE!!!
Ei ole Jeniä näkynyt... Taitaa tosiaan olla jo nyytti kainalossa. Tuleekohan tänään tai tällä viikolla paljon uusia vauva uutisia?
Mua kanssa raivostuttaa, kun ihmiset soittelee muinamiehinä muka jotain asiaa ja tarkastelee samalla oonko vielä paikan päällä. Mä olen sanonu kaikille että kun vauva syntyy, lähetän ihan varmasti kaikille kavereille tekstarit. Eli jos tekstaria ei oo näkyny ei vauvaa ole syntynyt!!!!
Anteeksi tämä negatiivisuus! Palailen myöhemmin, jos tuo mieli olis vähän pirteämpi!!
Jaksuja kaille uuteen viikkoon!!!
Mamseli 39+1
Näin alkuun linkki eilisisiin juttuihimme:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8543410&p=&mpage=4&tmode=…
Camelothan taitaa päästä pian tositoimiin, kovasti SUPISTUSsäteitä sinne ja Jeminille ainakin myös. Ja MIllianilla taitaa pian olla myös ova vaavinsa sylissään. Ja JE-Ni nyt on ihan varmasti tositoimissa, toivotaan niin ainakin!
KYSYMYS LIIKESEURANNASTA: Missä vaiheessa pitäisi tehdä liikeseurantaa ja miten ne laskutoimitukset menivätkään ?? meildän vaavi on ollut nyt tosi rauhallinen lauantaista lähtien. Ylipäätäänkin on kyllä ollut rauhallinen tapaus koko raskauden ajan. Soittelen kyllä neuvolaan 12 pintaan, mutta täällä varmasti joku tietää vastauksen aiemminkin.
ESIKOISEN UHMASTA: Luettuani eilisen iltapinon, on pakko palata Coelle, että meidänkin taapero on selvästi alkanut uhmata äitinsä auktoriteettia. Mutta noi meidän tytöt onkin ihan samanikäisiä :-) Joten täältä tulee vertaistukea taisteluun. Odotetaan vain, kun saadaan pikkukakkoset kotiin, mitä tuleman pitää...
SYNNYTYKSESTÄ: Nyt vihdoin täälläkin on alkanyt pyöriä synnytys mielessä. jotenkin hieman pelottaa,vaikka ekasta kerrasta kokemukset olivatkin ihanan positiivisia. Menin tosiaan vielä lupaamaan miehelle, että voi käydä työmatkalla ielä ensi viikon ma-ti , kun minulla viikot 38+5 ja nyt olen ihan varma, että silloin JUURI tämä syntyy ja mies on jossian Euroopan ilmatilassa ja minä tilailen taksia keskellä yötä ja esikoinen temppuilee ja mies ei ehdi mukaan. sniif. Joten saatan olla täällä TODELLA hermona viikon päästä, tiedoksi se vain teille, jotka täällä vielä silloin olette odotelemassa :-)
Jolla
oih!...epätoivoista odotusta...en kyllä ollut näin hermoheikko esikoista oottaessa. musta tuntuu,et päivät matelee. aika ei kulu yhtään. oon jo iha täynnä supistuksia ja kuvotusta ja kaikkee. haluun jo nyytin sylii...*kohta pääsee itku*...mulla on oikeesti paha olo...on nälkä, mut mikään ei maistu,kuvottaa vaan. selkä on kipee, supistelee ja vihloo. joka päivä luulen, et tänään se syntyy, kun yöt menee suppareitten kans taistellessa. sitten jossain välissä nukahdan ja aamulla herää siihen helvetilliseen suonen vetoon. paska! että mua pistää ärsyttää...
juupajuu...valivalivali, että huomenta vaan kanssa sisaret. täällä siis ei juurikaan nukuta...päivät menee sumussa aj esikoisen kanssa on hankalaa, kun hermot kirraa...
ihana! kun niin monet on kuitenkin jo vauvaantuneet. päivän piristysruiskeet saa aina täältä. kun lukee, että jotkut ne taas lähtee ja toiset jo tulee kotiin pikkuisen kans. *huokaus* kumpa määki pääsisin joskus.
voi jehveli...tömi traktorit loppu...pitää lähtä laittaa jannulle jotain aamupalaa. palailen päivemmälllä. ehkä. jos en nukaha itekki. heissulivei!
-rual ja junnu rv 38+4-
Ekaksi PALJON ONNEA MILLIANILLE SEKTIOON! Ja joku muukin oli menossa huomenna, onnea sinnekin ja sorry, kun en muista enää nimimerkkiä :(
JENIn puolesta jännittää, jokohan siellä nyytin kans tutustutaan, varmaankin?!
Minäkin tässä aamuyön hämärinä tunteina juttelin mahalleni, että tänään ois tooosi hieno päivä syntyä :) Mutta, taitaa olla turhaa.. Yleensäkin vaikea uskoa, että päivällä tapahtus yhtään mitään, kun aina on lähtö tullut yöllä. Ja täytyy myöntää, että tänä aamuna olin tosi pettynyt, kun sängystä heräsin. Koko viikonlopun kun on ollut kaikenlaisia merkkejä että muka ois synnytys lähellä. Varasin vielä neuvolaanki ajan, se on torstaiaamuna. Terveydenhoitaja aiko sitten " venytellä" kohdunsuuta, että jos se sais supparit käyntiin.
Päätä särkee edelleen, mutta nyt hieman hillitymmin kuin eilen. Verenpaine on siellä 130-140/90 aika tarkalleen ja pissassa heikolla plussalla joka aamu valkuainen. Eli niiden suhteen ei mitään hätää.
Hexulle tsemppiä, kyllä sullakin ihan kohta täytyy vauva olla sylissä, kun viikkoja noin paljon. JA pidän peukkuja, että saatte sen isomman asunnon!
Ja, taas lopuksi KAIKILLE isomahoille voimia viimeisiin päiviin / viikkoihin!
Mianni 38+2
..Eli LILLIS, missäs sinä luuraat? Ettet vain sinäkin ole jo päässyt tositoimiin, kun en muista ainakaan kahteen päivään lukeneeni juttujasi. Sori, täällä on kova valvonta käynnissä ja ilmoittautua täytyy :-) :-)
Kuin myös täällä supisteli koko illan ja yölläkin heräilin kipeisiin supistuksiin muutamia kertoja... Ja jos siinä puoliunessa oikein sitä kelloa vilkuilin niin olivat jopa säännöllisiä 10 min välein. Sitten nousin jossain vaiheessa vessaan ja loppuivat. Aamulla tuli pari tosi kipeetä, nyt oon kolmisen tuntia ollu hereillä ja enää ei tapahdu mitään. On tää niin turhauttavaa. Toivottavasti ois sitte edes lyhyt synnytys kun näitä ennakoivia tulee tähän malliin. Mua vaan on ruvennu hirvittämään että mitäs jos tämä synnytys ei lähe ollenkaan kunnolla käyntiin vaan supistukset aina vaan hiipuu... En haluais käynnistykseen... :( No onhan mulla vielä kolmisen viikkoa ennen kuin siinä tilanteessa ollaan. Ei heitetä toivoa menemään. :)
Onnea kaikille joilla oli synnärille lähtö tiedossa tälle päivälle!
Edelleen yhtenä kappaleena täälläkin ollaan. Viikonloppu oltiin appivanhempien luona ja kovasta saunomisesta huolimatta ei mitään merkkejä että vauva syntyis lähiaikoina! Eilen illalla muutamia kertoja vihlas tuolta alapäästä ja sitten kolmesti lorahti housuihin. Olin jo ihan innoissani että lapsivettä tihkuu mutta tais olla sittenkin jotain muuta koska jäi noihin kolmeen kertaan ja ne vihlaisutkin loppuivat. Liekö vauva nyt yrittänyt tunkee itteensä alaspäin ja alkoi painaa rakkoa. En mä kyllä edelleenkään usko että pää ois alhaalla koska ei tuolla mitään painetta tunnu. Ois vaan niin kiva jo päästä synnyttämään. Mun äitikin on tän viikon lomalla niin on lapsille hoitopaikka. Jos synnytys menee ens viikkoon niin eipä oo varmaa hoitopaikkaa tiedossa.
Onnea kaikille jotka tänään ovat synnytyspuuhissa! Ehkä pian minäkin...
MaryJ ja poju 40+3
Samat asiat askarruttaa kuin Joll@:aa. Joten palailethan asiaan kun olet soitellut neuvolaan, että mitä ne sieltä sanoi. Aivan tosi raivostuttavaa kun huoli painaa mieltä liikkeistä, yö meni valvoessa kun kokoajan tunnusteli että kuinka siellä masussa voidaan. Normaalista mahan asukki olluut täällä todella vilkas, mutta täällä myös nyt pari päivää viettänyt rauhaiseloa normaaliin verrattuna.AAARGGHHHH tulisi jo huominen, mulla silloin lääkäri ja se kokoarvio ja varmaan samalla langettavat tuomion mennäänkö sectioon vai ei (jännittääää)!
Terkuin berrysa 37+1
Jolla kyselit noista liikkeistä. Eli tunnissa pitäisi tulla 10 selvästi tunnettavaa liikahdusta. Pitäis kai mennä pötköttämään kyljelleen ja kuunnella. Nää on ne ohjeet jotka ite oon saanu.
Mamseli
Säännölliset supistukset loppuivat, mutta edelleen tulee lähes säännöllisesti ja on ihan tujuja jo. Mies ihan täpinässä töissä soittelee koko ajan ja kyselee että joko lähtee tulemaan..
Kävin suihkussa ja tuntui tosi ihanalta kuuma vesi mahalla supparin aikana. Jospa tää tästä lähtis...Meinasin tuonne rantaan lähteä vielä kävelemään muksun kanssa, vaikka mies kauhistuneena kielsikin :D
Jos sais supparit vähän vauhtia siitä...
Enpä ole vielä sairaalakassiakaan pakannut. Mies vaan tuumas tuossa kun äsken soitti että hän pakkaa se kyllä tänä iltana jos en ite sitä tee ;) Tais tulla aikamoinen isku todellisuuteen kun näkin mun tuskat tänä aamuna...
Mutta nyt ulos ja käyn aina välillä kertomassa tilannetietoja jos jotain uutta tulee...TOIVOTTAVASTI!!!
Millianilla ja Möhömassulla onkin tänään ihana päivä, onnea sinne kovasti!
Je_Nilläkin taitaa olla jo nyytti kainalossa, ihanaa!!!
Suppareita kaikille!
Ja valitettavasti ei ole mitään uusia uutisia eli yhdessä koossa ollaan edelleen...Voi kunpa olisikin jotain muuta kerrottavaa teille =( Oli ihanaa lukea noita viestejä, joissa veikkailitte mun jo tutustuvan nyyttiini....voih, kunpa olisinkin siinä tilanteessa*haaveilee*
Ei sitten kyllä niin minkään maailman valtakunnan edistystä ole havaittavissa??! =O Eilen pamahti 41 viikkoa täyteen ja meni se viimeinenkin laskettu aika....DÄÄM=(
Sellasta samanmoista selän polttelua ja alamasun juilimista mitä aiemminkin...pe-la välisenä yönä taisin kerran oikein moiseen herätäkin, mutta sitte kun käy pissillä niin menee ohitse. Tosin muistan ajatelleeni silloin yöllä, että nää kivut ku yltäis koko kohdun alueelle (tai kainaloihin asti MIANNIN tavoin..heh) niin ja vaikkei nyt muuta kuin X5 niin AUUUUTSS!!!!!! Ja jotenkin tuntuu, että yöllä sitä kipua pelkäisi enemmän ja kestäisi vähemmän...Pimeetä ja kaikkee ja jos herää siihen kipuun....Että josko kuitenkin alkaisivat päivällä=)
Koiran silmä edelleen kipee ja sen kanssa pitää kahdelta mennä lekurille...perhana=(
NEUVOLA on klo 11:00.....TOIVOTTAVASTI VIKAN KERRAN!!!! Pitäis nyt saada aika sinne yliaikaiskontrolliin tälle viikolle.
Eilen käytiin ravintolassa syömässä ja pidin kiinni edelleen noudattamastani suolattomasta (tai eritttttäin vähäsuolaisesta) ruokavaliosta ja olikin sitten vähän valkkaamista tuon ruokalista kanssa...No, päädyin sitten " alkusalaattiin" ...joka piti tilata erikseen eli söin pelkkää jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia ja punasipulia yrttiöljyn kera...Heh, jäi ainakin hyvä omatunto siitä syömisreissusta, kun toiset vetivät iiiiiisot hampurilaiset maalaisranskalaisilla*juu, eikä yhtään kuola valunnut...*
Mutta nyt mä en viiti istua tässä enempää, ettei ala turvottamaan. Luin tosi hätäseen viestinne läpi eli en nyt pysy mukana ketä on hakemassa nyyttiään ja keillä se jo on kainalossa=) Palaan neuvolan jälkeen asiaan!!
Mukavaa Päivää kaikille!!
Toivottelevat: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 41+1
P.s Ja rauhottumisen merkkejä ei masussa edelleenkään...vauva valvotti puol kahteen aivan älyttömällä " älämölöllä" =O
Täällä ei vissiin hirveesti oo uusia vauvoja vkl aikana syntyny? Mutta ainahan niitä jokunen :)
Jeni ja Mianni ne vielä sinnittelee, mutta eräänä kauniina päivänä vauvat on teijän sylissä ;) Niinku meijän kaikkien! Mutta saishan tuo Jeninki pikku-ukko jo tulla maailmaan, mitähän se nyt oikein junttaa ;)
Mulla alkaa yöt olla aika hankalia, LEUKOJEN takia! Kuullostaa hassulta, mutta en oikeesti tiiä mikä ihme mun leuoissa on. Ne on aivan jumissa, ja sellaset jotenki jäykät ja hirmu hankalan oloset. Ollu nyt pari vko, enkä tiiä mistä johtuu? Ne on pahimmillaan kun makaa, en voi yhtään lukea esim. makuultaan kun alkaa sattua niin leukoihin. Särkylääkkeellä helpottaa, mutta olis ihan kiva tietää mistä ihmeestä tämä johtuu? Aloin jo eilen miettiä että onkohan olemassa joku raskauteen liittyvä sairaus johon tällanen vois viitata..ja pelottelin itteäni tietenki hulluna. Ke on nla, pitää siellä sitte viim. kysyä.
Mutta siis, viime yönäki valvoin tunnin vessareissun jälkeen, ennenku sain sellasen asennon jossa leuka oli mahd. rentona.
Nyt on parina päivänä ollu turvotusta ja päänsärkyäki, toivottavasti ei oo mikään raskausmyrkytys tulossa! Siskolla on sellanen ollu, joten suvussaki löytyy..käääk.
Sormet ja varpaat on aika tönköt..
Vauva venytteli eilen taas niin valtavasti, että mahaa oikein poltti! Tuntu siltä että se ratkeaa ihan justiinsa, ettei nahka enää enempäänsä jousta. Mutta niin vaan on vielä kasassa :)
Tässä vielä pari vko ku jaksas, niin sitte pitäs alkaa tosissaan toivoa että niitä suppareita alkas tulla- ja mielellään heti ne oikeat, kiitos ;)
Mutta nyt aamupalalle..
Tänään hääpäivää viettävä Jääsydän rv 36+6
tytöt heräs taas 6.30 :(
Täällä ei edelleenkään mitään merkkejä et aikois vauva syntyä :( tosi epätoivoinen olo. Onpahan täs tekemistä. 12pvä nuompi tyttö täyttää 2v ja on esikoisella valokuvaus. Tänään pitäis esikoinen viedä kerhoon klo12
tällä viikolla meidän pitäis vihdoin saada tietää saadaanko isompi kämppä! tämä ku on ihan liian pieni.
pitää lohduttautua et viimeistään ens viikolla vauva saapuu..
ens viikollakin olis 17pvä nuoremman tytön sydänkontrolli mut saa sit mies sinne mennä jos satun just silloin olla sairaalas/synnyttämäs.
KYLLÄ MEINAA KÄYDÄ AIKA PITKÄKSI!!!
Tänään tais muutamat lähteä vauvaa hakemaan. Mä olen ihan kade..
Nyt aamu kahvin pariin..
hexu ja poju rv 41+0 (40+6)