Siivoaminen sairasteluputken jälkeen - kohtalotovereita?
Ollaan oltu koronasta nyt kuuden viikon putki. Koti on todella likainen, ja nyt pitäisi sitten toipilaana saada tämä siivottua, kun työtkin on rästissä ja olo on edelleen ihan kamala.Tulee mieleen ne ajat, kun kuopus sairasti astmaa ja mentiin kuukausitolkulla 2 tunnin yöunilla.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Ota vaikka huone kerrallaan. Ei tarvi kaikkea samana päivänä.
Ei tätä yhdessä päivässä siivoaisikaan edes normaalisti. Täytyyä vain mennä voinnin mukaan.
Kaikkein mänteintä on tämä katupöly jota on nyt kaikkialla kaupungin putsattua katuja. Ikkunat on olleet kiinni mutta silti ihan tasainen pöly joka puolella.
ap
Mulla on synnynnäinen selkävika ja imurointi on joskus aivan hirveetä. Viime viikolla oli se "hyvä päivä" ja sain aikaiseksi. Tai niin luulin, keittiö ja eteinen tehty, niin silloin se räppäsi selästä. Päätin, et jatkan makkarin ja olkkarin tällä viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkän siivoustauon otit.
Minusta taas kuulostaa sille, että ap valittaa siististä kodista, kuinka ei jaksa velvollisuussiivousta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on synnynnäinen selkävika ja imurointi on joskus aivan hirveetä. Viime viikolla oli se "hyvä päivä" ja sain aikaiseksi. Tai niin luulin, keittiö ja eteinen tehty, niin silloin se räppäsi selästä. Päätin, et jatkan makkarin ja olkkarin tällä viikolla.
Melkein itken, kun ensimmäistä kertaa kohtaan yhtään missään toisen synnynnäisen selkävaivaisen, jolle imurointi on ongelma. En ole siis ainut, vaikka siltä on tuntunut. Kiitos vertaistuesta!
Muutenkin olen sairastellut viime aikoina niin, ettei kotityöt ole olleet aina mahdollisia tehdä itse, joten kylmästi olen pistänyt komentajan roolin päälle ja käskyttänyt terveemmät tekemään. Lapsille tekee oikein hyvää välillä joutua hetkeksi kantamaan vähän enemmän vastuuta perheestä, saa jotain pohjaa siivoamiseen ja muuhun, kun sitten joskus muuttaa omilleen.
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkän siivoustauon otit.
Olen imuroinut, pyyhkinyt pintoja ja pessyt vessat ja vaihtanut lakanat tänä aikana, mutta lattioita en ole jaksanut pestä. Eteisen lattia on aivan järkky pitkän kuraputken jälkeen ja keittiön lattia on tahmea. Yleensä pesen ne kerran viikossa. Nyt taas tajuaa, että miksi.
ap
Ette te siihen kuole vaikka sen siivouksen siirtäisi vielä pari viikkoa siihen että olette toipuneet.
Vierailija kirjoitti:
Ette te siihen kuole vaikka sen siivouksen siirtäisi vielä pari viikkoa siihen että olette toipuneet.
En halua viettää äitienpäivää tällaisessa.
ap
Mä jouduin koronassa ja kovassa kuumessa siivota, kun olen astmaatikko. En voi olla yhtään pölyssä tai tukehdun. Kyllä hommasin robotti-imurin sen jälkeen
Siivoa vaikka puolen tunnin pätkät kerrallaan pari kertaa päivässä. Puolessa tunnissa saa oikeasti paljon aikaiseksi ja helposti kun pääsee työn alkuun kiinni.
Robotti- imuri on kyllä ihan paras. Niihin saa mikrokuituliinankin (myös kostean). Mutta että siitä saa hyötyä, vaati selkeän kodin. Aika monella on kodin lattiat niin täynnä kasoja, tavaraa ja huonekaluja.
Ota vaikka huone kerrallaan. Ei tarvi kaikkea samana päivänä.