Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on erikoisin paikka, jossa olet käynyt ulkomailla?

Vierailija
01.05.2022 |

Oletko esim. vahingossa harhaillut outoon/vaaralliseen kortteliin, löytänyt groteskeja tilataideteoksia sisältävän yksityisen puiston tai eksynyt pyhään lehtoon?

Kommentit (426)

Vierailija
301/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinissä menin pienen näköiseen baariin odottelemaan kaveriani hotellista. Tiskiltä menin vähän kiertelemään baaria, joka jatkuikin aika pitkälle talon uumeniin. Perällä suuremmassa huoneessa oli orgiat ylimmillään. Mikään ulkona tai baarin eteisessä/tiskillä ei vihjannut kyseessä olevan seksiklubi. Hoomoilasena tuijotin touhua hetken ja sen hetken aikana puhelin hävis taskusta.

Vierailija
302/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen yksi erikoinen paikka jossa haluaisin käydä kunhan joskus tulisi matkustettua Lontooseen. Googlettakaa "Statue of Lucifer in the Holy Trinity Church". Aika makea taideinstallaatio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Yorkissa sairaala, jossa hoidettiin aids-vauvoja .

Vierailija
304/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tais mennä? :) Mutta Colossemiumin (menikö oikein? :) haluaisin nähdä.

Se mun sama ent. työkaverilla oli sandaalit jalassa: jäbällä sandaalit :)))) 

Kuittais mulle: älä jätkä naura, näillä on kävelty Via Dolorosa (siis siellä Isr:ssa).

(ja taas mun arvostus nousi ....)

Mitä oikein selität?

Vierailija
305/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mathare, yksi Nairobin köyhimmistä (ja vaarallisimmista) slummeista. Olin tuolloin töissä Keniassa ja käynti suunniteltiin ja sovittiin paikallisten kanssa tarkasti. Ei ole paikka jonne voi vain talsia sisään ja selvitä hengissä. En ikinä unohda likaisia, suorastaan kuraisia, yksinään itkeviä lapsia ilman kenkiä ja kunnollisia vaatteita. Kammottava paikka muutenkin. Googlesta näyttää joitain kuvia löytyvän, jos kiinnostaa.

Kävin myös Kiberassa, joka on Afrikan toiseksi suurin slummi, mutta Mathareen verrattuna elintasoltaan korkeampi. Kibera lienee se kuuluisin kuitenkin.

Niin ja ennen kuin joku ehtii vetäistä herneen nenuun, ei ollut turisti- eikä parjattu vapaaehtoismatka.

Vierailija
306/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niagaran putoukset lähietäisyydeltä nähtynä. Sellaisella Suomenlinnan lautan kokoisella purkilla ajettiin ihan viereen ja kieltämättä vähän hirvitti, että mitäs jos tämä kippaa tuonne.. Mutta huikea elämys oli siitä huolimatta.

Vierailija
307/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokiossa hautausmaa joka on omistettu keskenmenneiile, ennenaikaisesti syntyneille ja abortoiduille vauvoille. Pieniä patsaita, jotka oli puettu vauvojen vaatteisiin.

Kaikenlisäksi yksi työtekijä piti lepotaukoa keskellä kulkutietä ja makasi auringonpaisteessa..

Vierailija
308/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harzin vuoristossa senaikaisessa Länsi-Saksassa hopeakaivoksessa maan alla. Siellä oli kosteaa ja viileää, +7 astetta. Kaivoskäytävät olivat niin matalia, että tällaisen keskimittaisen naisihmisenkin piti varoa, ettei iskenyt päätään rosoiseen kattoon. Kaivos ei ollut enää toiminnassa.

Vierailija
309/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena päädyin Ranskan maaseudulla jalankuvavessaan.

Sellaista sotkua en ollut koskaan ennen nähnyt.

Miten siellä saattoi peräseinä olla kakassa lähes kattoon asti!

😵💫😵💫😵💫

Vierailija
310/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee varmaan pitkä stoori, koska matkailu on mun intohimo.

Ensimmäisenä tulee mieleen Palestiina ja sieltä erityisesti Banksyn maalaukset ja The Walled Off -hotelli, Kosovo, Bosnian Serbitasavalta sekä El Salvadorin ja Belizen jengialueet.

Meksikossa on tullu kierreltyä noin 10 kertaa, joten sieltä on koettu mm. Mexico Cityn vaarallisimmat kaupunginosat, Santa Muerten alttari sekä kuolleiden päivään osallistuminen. Oaxacassa päädyttiin vapaamuurareiden kerhon ovelle. Oon tavannu Meksikossa myös Latinalaisen Amerikan johtajia, kuten Bolivian entisen presidentin Evo Moralesin sekä Che Guevaran tyttären.

Sit myös kaikki vanhat maya- yms. rauniot kuten Tikal ja Copán on ollu mieleenpainuvia ja myös erikoisempia kuin vaikkapa Chichén itzá, Teotihuacán ja Tulumin rauniot, koska noi kaks on viidakon keskellä. Historiallisista kohteista kiinnostavia ollu myös Auschwitz-Birkenau, Petran kalliokaupunki Jordaniassa ja isot neuvostoaikaiset lähiöt entisissä itäblokin maissa. Israelista en tykänny, mutta Jerusalemin vanhat kohteet oli ihan mielenkiintoisia.

Mongoliassa vierailtiin yhen perheen jurtassa maaseudulla ja nähtiin maailman ainoita oikeita villihevosia Khustain Nuruun kansallispuistossa. Niin ikään Mongoliassa pääsin tutustumaan myös Ulan Batorin yliopistoon sekä sain kutsun pohjoiskorealaiseen yksityisravintolaan, missä näin p-korealaisia musiikki- ja tanssiesityksiä sekä humalassa esiintyneen japanilaisen geishan viuhkashown. Se oli kieltämättä hieman erikoinen kokemus.

Kiinnostaa ylipäänsä kaikki elämykset mitä ei voi kokea Suomessa, kuten zipline Montenegrossa Tara-kanjonin yli, melontareissu Bacalarin laguunissa Meksikossa, Saturnian kuumat lähteet Italiassa, vaellus Dolomiiteilla, tulivuoret Keski-Amerikassa, Monteverden pilvimetsä sekä jeeppisafari, sandboarding ja yö beduiinileirissä Wadi Rumin aavikolla Jordaniassa.

Joskus on kyllä hieman kuumottanu, esim. kun oon lentäny vaikkapa pienen potkurikoneen kyydissä Guatemalan viidakon yläpuolella. Myös Costa Rican pääkaupunki ja tuo aiemmin mainittu Belize City oli sellasia kaupunkeja, missä en välttämättä liikkuis yksin yöllä. Meksikossa taas ei oo koskaan ollu mitään ongelmia, vaikka sitä pidetään vaarallisena. Pari kertaa tosin joutunu poliisien kuulusteluihin kaupungilla ja ollu bussiratsiassa sekä joutunu tiesulkuun Chiapasissa keskellä vuoristoa. Köpiksessä Christianian vapaakaupunki oli myös hieman epämiellyttävä alue, vaikkakin omalla tavallaan kiinnostava.

Meidän pitäis tavata, koska ollaan kuljeskeltu ihan samoja reittejä ja koettu samantyyppisiä juttuja. Ja kovin moni ei ole!

Näistä on turha yrittää vääntää keskusteluja kenenkään sellaisen kanssa, joka on tehnyt vain tavismatkoja (niitä mitenkään kuitenkaan väheksymättä! Kaikki matkailu avartaa).

Paljon on tullut kierrettyä ja tarinoita olisi satoja ympäri maailmaa. Eipä niitä tule hirveästi juteltua, kun aika moni ottaa sellaisen "leuhkimisena"!

Vierailija
311/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisin käymäni paikka oli varmaankin Nenetsien kylä Jamalin niemimaalla keskellä ei-mitään Pohjois-Siperiassa. Sinne ei päässyt millään muilla kulkuneuvoilla kuin helikopterilla tai poroahkiolla, mitään teitä kun ei ole... mistään...

Hopealle pääsisi varmaan kylä (nimeä en muista) Etelä-Afrikassa, viitisenkymmentä kilometriä Johannesburgissa pohjoiseen. Siellä tuli vietettyä joulukuinen yö säkkipimeässä ulkona veldillä, villieläinten kiljuessa kivenheiton päässä...

Pronssille pääsisi vuoristokylä Brasiliassa , Sao Joao tai jotain sinne päin, satakunta kilometriä Sao Paulosta. Leppoisa ilma ollakseen niinkin lähellä päiväntasaajaa, ja valtavat parvet kaiken värisiä kolibreja pörräämässä ympärillä...

Vierailija
312/426 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reeperbahnilla olen käynyt monenmonta kertaa. Olen nainen enkä nähnyt maksullisia. Melko tavallista porukkaa, lähikujilla kai sitä pro-toimintaa.

Jos iltakahdeksan jälkeen kuljet Reeperbahnilla (tai Davidstrassella) et voi olla näkemättä maksullisia. Voi toki olla, että et ole tunnistanut niitä, koska eihän ne yksin liikkuvalle naiselle tule mitään myymään.

Steindammilla (St.Georgissa) on muuten maksullisia myös. Harvemmassa, eivätkä niin aktiivisia kuin Reeperbahnilla.

Ai kun tuleekin ikävä taas Hampuriin. Yleensä otetaan hotelli just tuosta Hauptbahnhofin viereltä, joskus oon asunut Steindammillakin. Onhan se vähän hämärää seutua. 

Vierailija
313/426 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun isosisko ole voinut edes vahingossa päätyä Herbertstraßelle. Siellä on laudat ja turvamiehet edessä. Ei mitään mahiksia naisille.

Siinä lähellä on kyllä pieni katu, jossa niitä naisia on ikkunoissa "tarjolla".

Reeperbahn ja St. Pauli alkaa jo vähän menettää sitä ihanan rähjäistä loistoaan. Paljon on rakennettu uusia taloja ja 4* hotelleja. Sääli.

Hyvä alue se on käydä bilettämässä, mutta myös musikaaleissa ja teattereissa.

Ei se enää pelkkää seksiä ole.

T. Jo 25v Hampurissa asunut

Suomalaisille se vaan on se Irwinin biisin paheiden pesä. Tulee siellä aina käytyä FCStPauli fanituotekaupassa ja joulutorilla jos siihen aikaan ollaan. 

Vierailija
314/426 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reeperbahnilla olen käynyt monenmonta kertaa. Olen nainen enkä nähnyt maksullisia. Melko tavallista porukkaa, lähikujilla kai sitä pro-toimintaa.

Jos iltakahdeksan jälkeen kuljet Reeperbahnilla (tai Davidstrassella) et voi olla näkemättä maksullisia. Voi toki olla, että et ole tunnistanut niitä, koska eihän ne yksin liikkuvalle naiselle tule mitään myymään.

Steindammilla (St.Georgissa) on muuten maksullisia myös. Harvemmassa, eivätkä niin aktiivisia kuin Reeperbahnilla.

Ai kun tuleekin ikävä taas Hampuriin. Yleensä otetaan hotelli just tuosta Hauptbahnhofin viereltä, joskus oon asunut Steindammillakin. Onhan se vähän hämärää seutua. 

Suosittelen hotelli Kronprinziä Kirchenalleella!

Sieltä on helppo kävellä joka paikkaan. Lähellä hyviä ruokapaikkoja ja museoita. Hauptbanhof melkein kulman takana, helppo kulkea.

Suosittelen myös japanilaista ravintolaa Hokkai ( Pohjoinen meri ).

Vierailija
315/426 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Los Angelesissa vankilassa

Vierailija
316/426 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalainen ydinvoimala. Kun etukäteen sopi, pääsi tutustumiskierrokselle.

Vierailija
317/426 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiffel-tornin alla olevat katakombit, joihin yleisöllä ei ole pääsyä.

Tämähän ei pidä paikkaansa! Olen nimittäin käynyt noissa katakombeissa ja sinne järjestettiin ihan kiertokävelyitä.

Ei kai Eiffel-tornin lähellä oleviin ole yleisöllä pääsyä?

Vierailija
318/426 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen hotelli Kronprinziä Kirchenalleella!

Sieltä on helppo kävellä joka paikkaan. Lähellä hyviä ruokapaikkoja ja museoita. Hauptbanhof melkein kulman takana, helppo kulkea.

Suosittelen myös japanilaista ravintolaa Hokkai ( Pohjoinen meri ).

Itse asiassa tossa Kronprinzissä ollaan oltukin, ja joskus Europäischer Hofissa. Meillä on tuttuja siellä portugalilaisviertelissä, käydään yleensä siellä syömässä, ja Lyypekissä myös. 

Kirchenalleella tykätään käydä istumassa sellaisessa kulahtaneessa vanhanaikaisessa kneipessa, joku Baumann... sieltä saa tosi trad. schnitzeleitä sun muuta. 

Vierailija
319/426 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla pikkupoikana Lontoon Sohossa. Nykyäänhön se on pelkästään turistikohde.

Vierailija
320/426 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cardenas ja sen museo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi