Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on erikoisin paikka, jossa olet käynyt ulkomailla?

Vierailija
01.05.2022 |

Oletko esim. vahingossa harhaillut outoon/vaaralliseen kortteliin, löytänyt groteskeja tilataideteoksia sisältävän yksityisen puiston tai eksynyt pyhään lehtoon?

Kommentit (426)

Vierailija
281/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko Mallorcan tippukiviluolassa kuuntelemassa konserttia. Jotenkin ahdistava olo.

Vierailija
282/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarissa kävin museossa katsomassa vierailevaa näyttelyä (Ranskasta) entisajan kidutusväleineistä. Oli aika karmivia välineitä, jotka oli suunniteltu niin, että satuttavat mahdollsimman paljon mutta tappavat hitaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin Peak districtillä Devils Arse nimisessä luolassa katsomassa kauhuleffaa Halloweeninä. Oli kylmää, kosteaa ja creepyä!

Vierailija
284/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luolastossa kävely, missä joki virtasi ja osa laskikin koskea pitkin pimeään luolaan otsalamput päässä. Mulle riitti kävely ja ahtaat paikat.

Vierailija
285/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaroslavl Venäjä. Jääkiekkohalli, nuorten turnaus. Oli muuten kauppahalli näkemisen arvoinen. 🤢 Hieno kaupunki ollut joskus. Mafia vartio meidän hotellia. Armanin puvut kaikilla päällä, samanväriset, jykevä ase kainalokotelossa. Olipahan turvallinen hotelli.

Itkumuuri Jerusalem, naisten puolella kävin rukoilemassa ja jätin myös kirjoittamani rukouksen muurin rakoseen.

Jeesuksen syntymäkirkko, se on yksi vanhimmista toimivista kristillisistä kirkoista Betlehemissä Transjordanialle kuuluneella länsirannalla. Kirkko on rakennettu paikalle, jossa Jeesuksen uskotaan syntyneen.

Joskus 1990-luvulla nämä.

Vierailija
286/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reeperbahnilla olen käynyt monenmonta kertaa. Olen nainen enkä nähnyt maksullisia. Melko tavallista porukkaa, lähikujilla kai sitä pro-toimintaa.

Jos iltakahdeksan jälkeen kuljet Reeperbahnilla (tai Davidstrassella) et voi olla näkemättä maksullisia. Voi toki olla, että et ole tunnistanut niitä, koska eihän ne yksin liikkuvalle naiselle tule mitään myymään.

Steindammilla (St.Georgissa) on muuten maksullisia myös. Harvemmassa, eivätkä niin aktiivisia kuin Reeperbahnilla.

Vierailija
287/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamertiinien vankila Roomassa.

Vierailija
288/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko Mallorcan tippukiviluolassa kuuntelemassa konserttia. Jotenkin ahdistava olo.

Samoin ja soutelemassa siellä maanalaisella järvellä. Samanlainen maanalainen järvi myös Ranskan Alpeilla. Ei ahdistanut.

Upein tippukivuluolakokemus Ardeche joen jossain yläpäässä. Meidät vietiin pimeään luolaan missä sitten Ravelin Boleron tahdissa valot alkoi välkkymään kalluoseinillä. Upea!! Ja 38km kanootilla tuota samaista jokea ja koskia alas 9h ajan. Upeimpia päiviä ikinä!

Vierailija
289/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään erikoista paikkaa ole ollut ellei lasketa helsinkiä ulkomaaksi. Helsigissä ainakin elellään ison maailman malliin minusta, ehkä liikaakin.

Vierailija
290/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sedlecin luukirkko Tshekin tasavallassa. Kaikki paikat täynnä luita ja pääkalloja.

Pariisin katakompit on täynnä luita ja käytävät on kapeat - voi ahdistaa. Itse tykkäsin.

Ahistamisesta tuli mieleen, että onpa sitä tullut käytyä Roomassa Pietarin kirkon kupolin seinämän sisällä - eli siis kupolin seinämä ei suinkaan ole umpinainen.vaan jakautuu sisä- ja ulkoseinämään - ja tässä välissä kulkee portaikko, jonka kautta pääsee kupolin juurelta ylhäällä olevalle tasanteelle.

Jossain vaiheessa tuli mieleen, että ko. kulkureitti oli ilmeisesti mitoitettu 1500-luvun puolitoistametrisen hintelän munkin mukaisesti - eikä kaksimetrisen tanakan nykypäivän suomalaisen mukaan. No, ei viitsinyt kääntyä kesken takaisin ja pääsihän sitä lopulta perille - huomatakseen, että sen ylhäällä olevan tasanteen kevytrakenteiselta näyttänyt kaide ulottui just polven yläpuolle. Pystyihän sitä vähän maisemia ihailemaan, kun seisoi selkä seinää vasten mahdollisimman kaukana kaiteesta (se kupoli muuten näyttää todella jyrkältä sieltä ylhäältä ja matka alas pitkältä...)

Vierailija
291/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sedlecin luukirkko Tshekin tasavallassa. Kaikki paikat täynnä luita ja pääkalloja.

Pariisin katakompit on täynnä luita ja käytävät on kapeat - voi ahdistaa. Itse tykkäsin.

Ahistamisesta tuli mieleen, että onpa sitä tullut käytyä Roomassa Pietarin kirkon kupolin seinämän sisällä - eli siis kupolin seinämä ei suinkaan ole umpinainen.vaan jakautuu sisä- ja ulkoseinämään - ja tässä välissä kulkee portaikko, jonka kautta pääsee kupolin juurelta ylhäällä olevalle tasanteelle.

Jossain vaiheessa tuli mieleen, että ko. kulkureitti oli ilmeisesti mitoitettu 1500-luvun puolitoistametrisen hintelän munkin mukaisesti - eikä kaksimetrisen tanakan nykypäivän suomalaisen mukaan. No, ei viitsinyt kääntyä kesken takaisin ja pääsihän sitä lopulta perille - huomatakseen, että sen ylhäällä olevan tasanteen kevytrakenteiselta näyttänyt kaide ulottui just polven yläpuolle. Pystyihän sitä vähän maisemia ihailemaan, kun seisoi selkä seinää vasten mahdollisimman kaukana kaiteesta (se kupoli muuten näyttää todella jyrkältä sieltä ylhäältä ja matka alas pitkältä...)

Mä yritin myös mennä sinne Pietarinkirkon kupoliin mutta sekä korkeita että ahtaita paikkoja kammoksuvana oli pakko kääntyä takaisin

Vierailija
292/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolaisleiri Libanonissa. 

Vierailija
293/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisella torilla oli aikoinaan valtava hotelli, olisiko ollut nimeltään Moscow.

Siellä hotellin sisällä olin muutaman kaverin kanssa strippiklubilla eräänä sunnuntail-iltana.

Toisen kerran eksyttiin Bangkokissa mieheni kanssa tyttöklubille ja yksi mimmeistä otti minut kohteekseen ja ampui pingispalloja pimpsastaan minua kohti sarjatulella.

Filippiineillä uitiin upeassa turkoosissa laguunissa. Kaksi tuntia pikkuruisella venellä matkattiin sinne ja aivan käsittämättömän upea paikka oli, turisteilta vielä tuntematon mesta.

Kiinassa on tapahtunut paljon jännää mutta eriskummalisimpia kokemuksia on reikävessat, jotka lainehtivat sitä itseään. Siellä kun iltapuvussa ja jimmuchoot jalassa koittaa tyhjäntää rakkoaan tulee ikävä suomalaisia vessoja.

Lisäksi mieheni on ollut yhden kerran Filippiineillä ilman passia. Häneltä puuttui tarvittava viisumi ( ei ole siis Suomen kansalainen) Tunsimme kuitenkin oikeita tyyppejä ja rajavartijat ottivat miehen passin säilöön. Minä sain normaalit leimat ja olen virallisesti ollut maassa, miehen passia ei ikinä leimattu laisinkaan ja se ojennettiin hänelle lähtiessä. Mutta ihan pieni hiki tuli päälle siellä rajavartioiden kopissa tilannetta selvitellässä.

Vierailija
294/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsernobylin ydinvoimala ja Pripjat.

Vierailija
295/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaleiri Kiinassa.

Vierailija
296/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinin lentokentän kiitoradalla, siten että ensin odoteltiin, että edellinen kone on laskeutunut, ja sitten niin paljon kuin bussista lähti ajettiin kiitorataa pitkin ainakin kilometrin verran. Kuskilla aurinkolasit päässä, kun lähestymisvalot oli niin kirkkaat, ettei olis muuten nähnyt ajaa. Ja kun bussimme oli pois kiitotieltä, seuraava kone jo lähestyi ja laskeutui. Järjestetty ikimuistoinen kiertoajelu.

Vierailija
297/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kathmandussa vietettiin Kali-jumalan päivää Durbar aukiolla. Ihmiset rukoilivat ja antoivat lahjoja Kalin patsaalle; patsaan vieressä oli vuohi jota syötettiin kasveilla ja rehulla - vuohi uhrattaisiin Kalille päivän päätteeksi. Samanaukion laidalla talo, jossa asui jumalaksi katsottu tytärlapsi, joka ilmaantui ihmisille keskipäivällä. Lapsi oli jumala kuukautisten alkuun saakka. Silloin valittaisiin uusi, jonka ihon olisi oltava virheetön - valinnan jälkeisen yön tyttö viettäisi palatisissa kuoleiden (tapettujen) eläimien keskellä ja toimisi sitten jumalana kuunnellen ihmisten murheita päivisin.

Ei oikein mennyt jakeluun: Intiassa samanlaisissa Hindu paikoissa ei oma käsityskyky ole aina riittänyt.

Annetaan jokerina vielä maininta Piskarevskoen hautaasmaalle, jossa on n. 180 hautaa 470 tuhannelle Pietarin piirtyksessä kuoleelle ihmiselle. (luvut googlattu; on jotenkin hiljaseksi vetävä paikka).

Vierailija
298/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun isosisko ole voinut edes vahingossa päätyä Herbertstraßelle. Siellä on laudat ja turvamiehet edessä. Ei mitään mahiksia naisille.

Siinä lähellä on kyllä pieni katu, jossa niitä naisia on ikkunoissa "tarjolla".

Reeperbahn ja St. Pauli alkaa jo vähän menettää sitä ihanan rähjäistä loistoaan. Paljon on rakennettu uusia taloja ja 4* hotelleja. Sääli.

Hyvä alue se on käydä bilettämässä, mutta myös musikaaleissa ja teattereissa.

Ei se enää pelkkää seksiä ole.

T. Jo 25v Hampurissa asunut

Vierailija
299/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun verran olen matkustellut emmekä harrasta valmismatkoja. Mitähän kummallista on tullut nähtyä/ koettua? Eka tulee mieleen salabaari Pekingissä. Sinne mentiin pienestä kiskasta "seinän läpi" alakertaan, jossa mainio meno. En osaa sanoa, oliko oikeasti salakapakka vai oliko vaan markkinointitemppu, mut kiva tunnelma oli.

Sit toinen reissu tulee mieleen Thaimaasta, kun autonkuljettajamme halusi viedä meidät buddhapuistoon, joka paikallisten uskonnossa pyhä paikka. Valtavankokoisia, kullanvärisiä Buddhapatsaita ja ihmisiä kumartelemassa niille. En varmasti osannut arvostaa.

Sit on pakko nostaa vielä snorklausretki Hawajilla. Värikkäiden korallien seassa uiskenteli merikilpikonnia. Ihanaa erikoista!!!

No olipa erikoista. Ihan merikilpikonnia näitte meressä ja Thaimaassa kultaisia buddhia. Ette kyllä todellakaan ole sitten paljoa matkustaneet, jos nuo asiat saavat pään pyörälle.

Lähinnä kyllä tällä 'emme harrasta valmismatkoja' tarkoitin sitä, että emme varmasti osaa itsenäisesti löytää niitä erikoisimpia paikkoja. Useinhan matkaoppaat osaavat näistä vinkata. Mutta mua ei kyllä yhtään kiinnosta luurangot tai haudat tms. Ja kyllä valtavat merikilpikonnat heidän luonnollisessa ympäristössään oli minulle ainutlaatuinen kokemus. Kiva, jos sulle on ihan arkipäivää.

Nyt kyllä käsitettiin kysymys ihan eri tavalla. Minun mielestäni tässä juuri ei tarkoitettu niitä valmismatkojen tarjoamia kohteita, vaan jotain oudompaa. Ja jotain sellaista mitä löytää sattumalta. Mikään ei tietenkään estä löytämästä itse niitä outoja paikkoja, vaikka olisikin valmismatkalla.

Itselläni ehkä erikoisinta tulee mieleen, kun olin patikoimassa Unkarin maaseudulla 90-luvun alussa, hieman itä-Euroopan avautumisen jälkeen. Se oli oikeastaan aina hieman outoa paikallisten kanssa, kun ei juurikaan löytynyt yhteistä kieltä. Yksi mummo yritti varoittaa meitä sateen huuhtomasta tiestä, "ei sinne kannata noilla kengillä mennä" yritti suunnilleen huutaa unkariksi, emmekä ymmärtäneet mitään (paitsi sitten myöhemmin, kun tilanne oli onneksi parantunut) Samassa kylässä asui käytännössä täydellistä englantia puhuva mummo, joka tarjosi meille yösijan. Oli karannut kansannousun aikaan jenkkeihin lapsena ja asunut siellä vuosikymmeniä.

Vierailija
300/426 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reeperbahnilla kävin 80-luvun lopulla. Suomen markka oli silloin kovassa kurssissa. Pari ihan herttaista naista tarjosi "exlusive service" 50 dmk, jompi kumpi kädestä pitäen. Nyt kaduttaa, etten silloin uskaltanut. Ne silmät puoliummessa kadulla narkit säälitti. Etenkin se nuori nainen, jolla silmät seisoi ja itsekkin seisoi ilman housuja kirkon vieressä pimeällä kujalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi