Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sauvakävelijät, jos ette osaa kävellä sauvoilla, jättäkää ne kotiin

Vierailija
01.05.2022 |

Sauvoilla ei töpötellä, niillä työnnetään. Ne eivät ole pystyssä pysymistä varten. Suomen Ladun sivuilta löytyy hyvä tekniikka opastus sauvojen käyttöön

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis, annapa toisten töpötellä.
Se on toki kurjaa, jos joku haluaa sauvakävellä kuntoullakseen eikä kukaan ole kertonut oikeaa tekniikkaa.
Samoin se, jos se ettei kävelykeppiä halua käyttää vaan sauvoja liitty häpeään.
Mutta eipä asia siltikään sulle kuulu.

P.S. Ei taida olla tekniikka sullakaan hallussa, jos sä niillä sauvoilla työnnät.

Vierailija
42/47 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liike on lääke kirjoitti:

Pitäis varmaan laittaa kyltti selkään että "olin onnettomuudessa ja enkä pysty kävelemään vielä ilman tukea, siksi sauvatkin ovat vähän pidemmät kun pitäisi etten kaadu" . Ja on muuten kivempi kävellä kävelysauvoilla kun sairaalan kepeillä. Mulle fyssari suositteli noita ihan yläkropan liikkuvuuden vuoksikin kun olin jo niin jumissa että huh.

No silloinhan se oikea tekniikka vasta tärkeää onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liike on lääke kirjoitti:

Mulle fyssari suositteli noita ihan yläkropan liikkuvuuden vuoksikin kun olin jo niin jumissa että huh.

Ei se yläkropan liikkuvuutta paranna, että kantaa sauvoja mukanaan.

Moni kävelee sauvojen kanssa yläkroppa jäykempänä kuin ilman sauvoja kävelisi, kun kädet eivät heilu normaalin rentona.

Sauvoilla on kyllä mahdollista kehittää yläkropan liikkuvuutta, mutta silloin juuri se oikea tekniikka olisi tärkeä opetela.

Vierailija
44/47 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joillain on tylsä elämä, kun jaksaa jauhaa toisten sauvakävelystä. En edes itse kiinnitä huomiota mihinkään tuollaiseen.

Eikä vain tylsä vaan myös vähäjärkinen. Jos ihminen tarvitsee tukea pysyäkseen pystyssä, niin on todella älykästä silloin ottaa apuvälineet käyttöön. Sauvat on hyvä ratkaisu.  Ja aivan varmasti parempi töpötellä sauvojen kanssa kuin kaatua ja murtaa lantionsa tms.

Sauvojen käyttö pystyssä pysymiseen on ihan ok.

Mutta monet viuhtovat sen verran reippaasti, että sauvat ilmeisestikään eivät ole pystyssäpysymis- vaan kuntoiluväline. Eli niitä, jotka uskovat, että sauvoja käyttämällä kävelystä tulee tehokkaampi treeni. Heidän tapauksessaan ärsyttää, ettei sitten välitetä ottaa selvää, miten niitä oikein käytetään. Ihan sama se on kuin vaikka kuntosalilla, liikkeen tekniikka kannattaa opetella, jotta siitä saisi hyötyä. Tietysti omahan se on asiansa jos ei kiinnosta...

Vierailija
45/47 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niin kovasti ärsyttää se väärä tekniikka, miksi et mene neuvomaan? Kannattaa kysyä kohteliaasti, ettei kävelijä suutu.

Vierailija
46/47 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella ne on nimenomaan pystyssä pysymistä varten, ääliö.

Vierailija
47/47 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jaksaa nämä dementiahiihtäjät naurattaa edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi