Sauvakävelijät, jos ette osaa kävellä sauvoilla, jättäkää ne kotiin
Sauvoilla ei töpötellä, niillä työnnetään. Ne eivät ole pystyssä pysymistä varten. Suomen Ladun sivuilta löytyy hyvä tekniikka opastus sauvojen käyttöön
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joillain on tylsä elämä, kun jaksaa jauhaa toisten sauvakävelystä. En edes itse kiinnitä huomiota mihinkään tuollaiseen.
Eikä vain tylsä vaan myös vähäjärkinen. Jos ihminen tarvitsee tukea pysyäkseen pystyssä, niin on todella älykästä silloin ottaa apuvälineet käyttöön. Sauvat on hyvä ratkaisu. Ja aivan varmasti parempi töpötellä sauvojen kanssa kuin kaatua ja murtaa lantionsa tms.
Todellakin. Olen myös usein nähnyt, kuinka joillain on vain yksi sauva mukanaan. T: Sauvakävelyn ohjaaja -kurssin käynyt
Pitäis varmaan laittaa kyltti selkään että "olin onnettomuudessa ja enkä pysty kävelemään vielä ilman tukea, siksi sauvatkin ovat vähän pidemmät kun pitäisi etten kaadu" . Ja on muuten kivempi kävellä kävelysauvoilla kun sairaalan kepeillä. Mulle fyssari suositteli noita ihan yläkropan liikkuvuuden vuoksikin kun olin jo niin jumissa että huh.
Vierailija kirjoitti:
Asia ei kuulu vähääkään sinulle, jos eivät huido sinua sauvoillaan.
Meillä päin yksi pariskunta sauvailee nin kuin ennenvanhaan hiihdettiin. Heitetään sauvoja kaaressa sivuille päin. Kulkevat vielä rinnakkain. Eipä uskalla ohitsekaan mennä. Kohta iskevät toisiaan päähän sauvoilla.
Saisivatko myös ylipainoiset ja muut salilla epävarmasti toimivat jäädä kotiin? Siinäpä vasta kannustava asenne.
Nämä sauvojen avulla pystyssä itseään pitävät on aina maskilampaita🤣
Liike on lääke kirjoitti:
Pitäis varmaan laittaa kyltti selkään että "olin onnettomuudessa ja enkä pysty kävelemään vielä ilman tukea, siksi sauvatkin ovat vähän pidemmät kun pitäisi etten kaadu" . Ja on muuten kivempi kävellä kävelysauvoilla kun sairaalan kepeillä. Mulle fyssari suositteli noita ihan yläkropan liikkuvuuden vuoksikin kun olin jo niin jumissa että huh.
Miksi te vammaset olette AINA täällä av:llä???
Lääkärit niitä määrää mummoille ja ne nimenomaan töpöttää. Muilla niitä ei näekään.
Ja vaikka osaisittekin, niin jättäkää silti.
No työnnä sinä ne vaikka hanuriisi.
Ja mää työnnän vaikka ne sauvat sun vi..uuun jos mua huvittaa.
Jollekin ne voivat olla oikein hyvä apu kävelyn tueksi, vaikka tyyli ei AP:n silmää miellyttäisi.
Parempi kävellä edes jotenkin kuin ottaa pyörätuoli käyttöön. AP:n kannattaisi ottaa aivot käyttöön ja lopettaa turha valitus.
Vierailija kirjoitti:
Liike on lääke kirjoitti:
Miksi te vammaset olette AINA täällä av:llä???
Olethan sinäkin. Vamma se on päävammakin.
Vierailija kirjoitti:
Nämä sauvojen avulla pystyssä itseään pitävät on aina maskilampaita🤣
Hullu mikä hullu!
Vierailija kirjoitti:
Tekniikkaopastus on yhdyssana, autocorrect korjaa näköjään sanat erikseen.
Ap.
Ei työnnetä, sekoitat nyt hiihtosauvaan. Kävelysauva hipaiseen takaviistossa maata, se ei työnnä kättä eikä kehoa. Kyseessä on hiihtosauvaan verrattuna hyvin pieni liike.
Mää teille sauvakävelyn näytän.
T. Ritu.
Vierailija kirjoitti:
Niin että pitää olla seppä syntyessään ja harjoitella ei saa?
Näyttää siltä, että moni ei edes yritä harjoitella, vaan iskee sauvoja aggressiivisesti maahan. No, ehkä se purkaa jotain turhaumia.
Olen siis kiinnittänyt huomiota samaan kuin aloittaja. Sauvakävelijät usein pitävät kyynärpäitä koukussa ja hartioita jäykkänä koko ajan. Sen kyllä ymmärrän, jos joku vanhus käyttää sauvoja apuna pystyssäpysymiseen ja siksi köpöttelee, mutta kun noin kävelevät nuoremmatkin.
No siis, annapa toisten töpötellä.
Se on toki kurjaa, jos joku haluaa sauvakävellä kuntoullakseen eikä kukaan ole kertonut oikeaa tekniikkaa.
Samoin se, jos se ettei kävelykeppiä halua käyttää vaan sauvoja liitty häpeään.
Mutta eipä asia siltikään sulle kuulu.
Vanhukset mäkin ymmärrän jos pystyssä pysymiseen käyttävät. Minuakin ärsyttää nämä nuoremmat sauvanulkoiluttajat, samoin kuin kilpikonnan lailla kaverin kanssa uimahallissa etenevät vesijuoksijat.
Vierailija kirjoitti:
Asia ei kuulu vähääkään sinulle, jos eivät huido sinua sauvoillaan.
Se kyllä kuuluu pihaterassilleni sadan metrin päästä, kun joku köpöttelijä sauvoineen on lähestymässä. Tök, tök, tök, tök...
Saa näkyäkin, kunhan ei satu.