Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies viivyttelee anoppilaan lähtöä

Vierailija
01.05.2022 |

Olen tosi kyllästynyt tähän. Joka kerran, kun olemme menossa vanhemmilleni, mies käyttää aamupäivän pitkään aamiaiseen, imurointiin, keittiön siivoamiseen ja äsken alkoi pestä jääkaapin alalaatikkoa. Kävimme vanhemmillani viimeksi jouluna, joten liian usein ei vierailuja ole ollut. Heillä on ihan hyvät välit. Seuraavaksi siistii auton. Tämä aina, kun olemme lähdössä minun vanhemmilleni, ei muille. Olen kysynyt, eikö halua lähteä, mutta väittää haluavansa. Alkaa itsellä mennä hermo. Jätänkö pyytämättä enää mukaan vai mitä teen?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi avata suu ja antaa miehelle aikamerkkejä tyyliin "tunnin päästä pitää olla liikkeellä" niin että hän tietää aikataulun.

Hei, hän tiesi aikataulun. Näin käy aina, joten ennakoin aina myös. Ap

Jos tiesi aikataulun, niin jääkön sitten kotiin ja sinä lähdet ajallaan. 

Vierailija
22/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollifriikki muija ja mieslapsi. Avio-onni ei voi kuin kukoistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi avata suu ja antaa miehelle aikamerkkejä tyyliin "tunnin päästä pitää olla liikkeellä" niin että hän tietää aikataulun.

Voisit varmaan olla lähdön teossa hieman topakampi? 

Vierailija
24/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaah, kannattaa olla lapseton sinkku, niin välttyy tältäkin säätämiseltä.

Minä olen parisuhteessa eikä silti tarvitse säätää. Mies huolehtii ihan itse vierailut omilla sukulaisillaan, minä omillani. Noin kerran vuodessa lähden hänen mukaansa ja hän minun.

Nyt vielä pesee autoa täällä... Tässä se pointti on: olen usein sanonut, ettei tarvitse tulla mukaan/ voi vain käydä ja jättää minut ja lapset. Mutta hän haluaa lähteä! Ja sitten alkaa tämä hidastelu ja siivoaminen. Tosi inhottava tilanne. Ap

Miksi ihmeessä jäät tuollaista tahallaan hidastelijaa odottamaan? 

Tahallista hidastelua todella. Olen vähän huono kuski, enkä halua ajaa lapset kyydissä sinne, missä vanhemmat asuvat. Mutta mietin, että vanhempien luokse pääsee myös linja-autolla. Kurja juttu on se, mies kuitenkin ilmoittaa haluavansa mukaan ja hänellä on ihan mukavaa (kai), mutta tämä käytös lyö kiilaa väliimme. Koen tämän loukkaavana, olisi paljon rakentavampaa kertoa, ettei jaksa/ halua. Ap

Vierailija
25/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit varmaan olla lähdön teossa hieman topakampi? 

Olen ollut. Siitä on tullut riita. Sen jälkeen kurja mennä vierailulle. Ap

Vierailija
26/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot aikataulun vähän ennakkoon. Jos pitää olla klo 14, sanot miehelle että klo 12. Tai alat itse toimia samoin kun menette miehen vanhemmille.

Vierailija
27/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä veetuttais käyttää kallista vapaa-aikaa joutavaan smalltalkaamiseen ei-rennossa seurassa.

Niin, tämän mieheni toki voisi minulle sanoa. Olemme siellä perheenä, ulkoillaan lasten kanssa, syödään hyvin jne. Viimeksi jouluna. Itse vietän aikaa hänen vanhempiensa kanssa, ihan normaaleja ihmisiä ollaan kaikki ja yhteinen ymmärrys, että lapsille näytetään mallia, että sukulaisten kanssa tullaan toimeen. Ap

Vierailija
28/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä nyt nutturaa löysemmälle. Tuo ei todellakaan ole maata kaatava asia.

Vierailija
29/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirehditkö itse paikka missä et todellakaan viihdy jossa et koe olevasi edes tervetullut?

Vierailija
30/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot aikataulun vähän ennakkoon. Jos pitää olla klo 14, sanot miehelle että klo 12. Tai alat itse toimia samoin kun menette miehen vanhemmille.

Hei kiitos! Tämä on hyvä! Ap

Vierailija
31/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiirehditkö itse paikka missä et todellakaan viihdy jossa et koe olevasi edes tervetullut?

No en ainakaan tahallaan viivyttelisi vaan jäisin mieluummin kotiin. 

Eri

Vierailija
32/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähä nyt nutturaa löysemmälle. Tuo ei todellakaan ole maata kaatava asia.

Ei ole, mutta näetkö miksi ärsyttää? En ole eroamassa tämän takia, mutta toivoisin toisenlaista käytöstä! Ap

Vierailija
33/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Tämä. Jos ei halua lähteä, saa jäädä kotiin. Ap

Vierailija
34/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinulle tuli mieleen ettei mies ole tervetullut? Siellä on ruoka odottamassa ja vanhemmat iloisia kun mennään. On kohteliasta olla paikalla silloin, kun ruoka on sovittu syötäväksi. Ap

Vierailija
35/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Tämä. Jos ei halua lähteä, saa jäädä kotiin. Ap

Etkös itse sanonut että pakko on käydä kuitenkin kun sinut ja lapset joutuu kuskaamaan sinne?

Vierailija
36/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinulle tuli mieleen ettei mies ole tervetullut? Siellä on ruoka odottamassa ja vanhemmat iloisia kun mennään. On kohteliasta olla paikalla silloin, kun ruoka on sovittu syötäväksi. Ap

Niinhän te naiset aina väitätte mutta paikan päällä kyllä huomaa totuuden. Sinä ja lapset olette kyllä tervetulleita mutta harvemmin mies on oikeasti tervetullut naisen vanhemmille

Vierailija
37/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö mies voi jäädä kotiin siivoamaan? Onko pakko lähteä aina mukaan. 

Tässä on ollut hyviä kommentteja, kuten yllä oleva. Nyt ollaan vihdoin matkalla. Nämä lähdöt, odottelut ja siivoilut ovat kiristäneet hermoja ja tuovat aina pahaa mieltä. Mistä tuo vitkuttelu johtuu? Onko sitä, ettei oikeasti haluaisi lähteä ja väsyttää, mutta on ikäänkuin pakko? Käymme niin harvoin minun vanhemmillani, vaikka ovat mukavia ihmisiä. Mies ehkä kokee, että kun itse satsaan hänen vanhempiinsa ja sisarensa perheeseen olemalla ystävällinen ja auttavainen, niin hänenkin täytyy tehdä jotain... teidän näkökulmien pohjalta näen, että voisin ottaa yhden lapsen kerralla mukaan ja lähteä matkaan linja-autolla. Olen siis valitettavan huono kuski. Yritän kutsua vanhempia meille, mutta he eivät ole nuoria ja helpompi siksi näin. Kiitos monista hyvistä kommenteista! Ap.

Vierailija
38/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman samaa kokenut. Sovimme sisareni ja hänen miehensä kanssa, että menemme heidän autollaan ( työsuhdeauto ja ilmaiset bensat) isovanhemmillemme. Jos aika sovitaan esim. lähdetään n. klo 12, ei kannata odottaakaan heitä ennen klo 13 -13.30. Ja viimein, kun saapuuvat, pitää mennä auto pesemään ja tankkaamaan huolto-asemalle.
Eikö näitä esivalmisteluja olisi voinut etukäteen tehdä? No ei, kun pitää vielä huilata ennen lähtöä, että jaksaa taas seurustella, tai huono olo edellisen illan kännäilyn johdosta. Asiasta korrektisesti huomauttamisella ei tehoa, pelkkiä tuhakduksia, ja sisareni tuppisuuna.
Enää ei käydä samalla autolla missään, ikinä.

Vierailija
39/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman samaa kokenut. Sovimme sisareni ja hänen miehensä kanssa, että menemme heidän autollaan ( työsuhdeauto ja ilmaiset bensat) isovanhemmillemme. Jos aika sovitaan esim. lähdetään n. klo 12, ei kannata odottaakaan heitä ennen klo 13 -13.30. Ja viimein, kun saapuuvat, pitää mennä auto pesemään ja tankkaamaan huolto-asemalle.
Eikö näitä esivalmisteluja olisi voinut etukäteen tehdä? No ei, kun pitää vielä huilata ennen lähtöä, että jaksaa taas seurustella, tai huono olo edellisen illan kännäilyn johdosta. Asiasta korrektisesti huomauttamisella ei tehoa, pelkkiä tuhakduksia, ja sisareni tuppisuuna.
Enää ei käydä samalla autolla missään, ikinä.

Voi ei, onpa todella ikävää kaikkia kohtaan! Mutta näin, ei enää yhdessä menoa. Itselle ajatus ilman näitä viivyttelyjä ja niihin kuuluvaa vallankäyttöä on helpottava! Julkisilla reissuun :) Tsemppiä! Ap

Vierailija
40/48 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minusta haiskahtaa nyt vähän siltä, että ainakin sivujuonteena on kulissien ylläpito, jota te harjoitatte molemmat omalla tavallanne. Teillä on ilmeisesti joitakin asioita, joita teidän vanhempanne eivät luultavasti tiedä. Mies epäröi lähteä ja siksi alkaa siivota tai tehdä jotain muuta, jonka voi tehdä muulloinkin. Hän ei kuitenkaan uskalla jäädä kotiin, koska pelkää, että sinä kerrot vanhemmillesi teidän perheen sisäisiä asioita, mutta pelkää myös sitä, että appivanhemmat esittävät epämiellyttäviä kysymyksiä ja uteluita, joihin on vaikea vastata, kun ei tiedä, mitä se vaimo on kertoillut puhelimessa tai yksin käydessään. Mies tarvitsee siis aikaa latautuakseen vierailumoodiin, jotta osaa suhtautua niin, ettei menetä kasvojaan. No, ehkä ehditte joulupäivälliselle tai ensi vuoden vappulounaalle anoppilaan eli sinun vanhempiesi luo. Hauskaa vappua joka tapauksessa.