Paljonko teillä menee rahaa ruokaan kuukaudessa?
Ja montako henkeä? Meillä menee n.800/kk/6henkeä. Ja on mielestäni ihan järkyttävä määrä rahaa pelkkään ruokaan. Eikä todellakaan ostella mitään gourmet-ruokia tai eineksiä. Ruoka(kin) on vain todella kallista Suomessa.
Kommentit (120)
Jotain 100-130 menee ruokaan kk. Yksinasuva jolla kasvimaa ja pakastin. Säilön monenlaista, se ei ole vaikeaa, mutta säästää jättimäärän talvella ruokamenoissa. Kuukausitolkulla kesällä ei tarvi ostaa salaatteja, tomaattia, kurkkua, kesäkurpitsaa ym. kaupasta ja monet yrtit kasvavat myös itsellä. En käytä koskaan valmisruokia, niiden vitamiinipitoisuus on noin 45-85% pienempi kuin tuoretavaran, esim. kaikki valmissalaatit - lisäksi noissa valmisruoissa on miljoonia bakteereita ja siksi ihmisillä jatkuvasti suolet sekaisin kun syödään muovipusseissa muhinutta salaattia. Mutta helppoahan pitää kaiken olla ja luulo siitä vakaa, että on terveellistäkin. Niin enkä ole köyhä, voisin ostaakin kaiken mutta terveyteni on minulle tärkeämpi, ei tarvitse pillereitä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Tein ison makaronilaatikon maksoi 6,65 euroa ja kesti 6 päivää, kylkeen leipää sekä päälliset ja maitoa joten noin 15 euroa/viikko yhdelle hengelle.
Kylkeen? Hyh.
Vierailija kirjoitti:
Ennen meni ihan liikaa, mutta kun aloin hakemaan maksareita niin nyt ruokaan ei mene juuri mitään ja ihan sisäfilettä ja lohta syön. Ihmettelen miksi muut eivät tajua tehdä samaa?
Mikä on maksari? Onko se maksalaatikko?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei näytä oikein olevan kiinnostunut, paljonko pelkkiin elintarvikkeisiin menee rahaa kuukaudessa. Miksi näin? Siksikö, että on kiva valittaa ruoan kalleudesta kun ei edes tiedetä, paljonko kuussa menee ruokatarvikkeisiin. Ostatte marketeista esim. vaatetta, meikkejä, pesuaineita ym. ja kaikki lasketaan ruokamenoiksi, varsin omituista valittaa sitten ruoan kalleudesta.
Minä en ainakaan jaksa tällaista ketjua varten alkaa tehdä mitään perusteellista tutkimusta siitä, kuinka paljon rahaa minulla on mennyt Prismassa ruokaan ja kuinka paljon muuhun. Mitä sillä tiedolla tekee, kun ne kaikki muutkin tuotteet on kuitenkin pakko ostaa?
Kaksi aikuista noin 800€ + viinit päälle noin 150€.
Vierailija kirjoitti:
Tein ison makaronilaatikon maksoi 6,65 euroa ja kesti 6 päivää, kylkeen leipää sekä päälliset ja maitoa joten noin 15 euroa/viikko yhdelle hengelle.
Miten tuo on mahdollista kun halvinkin jauheliha on 3,75e.
4 henkeä ja ruokaan menee 350-400e.
Kyllä tonni menee. 4 hlöä, joista kaksi teinipoikaa. Mies syö etätyöläisenä kaikki ateriat kotona, myös itsellä eväät. Varmaan voisi säästää satasia jos olisi pakko. Onneksi ei toistaiseksi ole tarvetta.
Noin 300€/kk yhden hengen taloudessa. Työpaikalla ei ole mitään ruokailua. Ulkona en syö ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti syötte vähän jotain muutakin, tuolla ruokavaliolla on aikamoinen keripukki sun muut vitamiinivajeet päällä.
500-650 euroa menee kuukaudessa ruokaan ja päivittäistavaroihin (pesuaineet, pehmopaperit jne).
Talouteen kuuluu: ikuinen, yläkouluikäinen ja koira
Koitan pitää noin 200 eurossa yksinasuvana. Joskus menee enempi.
200 -250, yksi hlö. Sisältää paperit, saippuat ym.
Hävettää sanoa, että asun yksin ja ruokamenoni ovat n. 300 euroa kuukaudessa. Olen todellinen herkuttelija.
Päivittäistavaraan menee noin 200-250 euroa kuussa. Yksin asun ja teen ruokani kotona itse.
En ole uskaltanut edes tarkkaan laskea, luulen että oma arvioi heittää reilusti. Neljä henkilöä on perheessä. .. arvio 500-1000€
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei näytä oikein olevan kiinnostunut, paljonko pelkkiin elintarvikkeisiin menee rahaa kuukaudessa. Miksi näin? Siksikö, että on kiva valittaa ruoan kalleudesta kun ei edes tiedetä, paljonko kuussa menee ruokatarvikkeisiin. Ostatte marketeista esim. vaatetta, meikkejä, pesuaineita ym. ja kaikki lasketaan ruokamenoiksi, varsin omituista valittaa sitten ruoan kalleudesta.
En osta. WC-paperit, pyykinpesuaineet, puhdistusaineet jne. ostan ruokakaupasta ja ovat mukana tuossa 200-250 eurossa, mutta ne eivät yhden hengen taloudessa montaa euroa ole.