Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä menee rahaa ruokaan kuukaudessa?

Vierailija
01.05.2022 |

Ja montako henkeä? Meillä menee n.800/kk/6henkeä. Ja on mielestäni ihan järkyttävä määrä rahaa pelkkään ruokaan. Eikä todellakaan ostella mitään gourmet-ruokia tai eineksiä. Ruoka(kin) on vain todella kallista Suomessa.

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

700 euroa aika lailla kiinteä kulutus. Tuossa on n. 300 euroa yksin asuvan lapsen ruokakuluja ja n. 400 minun ja miehen.  Hyvä seurailla, kun Lidlistä melkein pelkästään ostetaan

Ohhoh. Ei ihmekään, että teillä on rahat koko ajan loppu.

Vierailija
42/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku 600e/kk, yksin asun. M48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

350-400 euroa kahdelle 

Sama täällä. Itse kerätään marjat ja sienet talveksi, omat perunat riittää suunnilleen jouluun asti. Ulkomaisia hedelmiä ei osteta, ainoastaan omien puiden omenia pakastetaan lohkoina talveksikin.

Vierailija
44/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätään menee noin 360, Lidliin noin 160 euroa, Tuomaan kalaan n.80, Hakaniemen halliin n.80 euroa eli n.680 euroa. Mies ja minä

Vierailija
45/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätään menee noin 360, Lidliin noin 160 euroa, Tuomaan kalaan n.80, Hakaniemen halliin n.80 euroa eli n.680 euroa. Mies ja minä

Siis Herttaan, joka on meidän vakikauppa.

Vierailija
46/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

700 euroa aika lailla kiinteä kulutus. Tuossa on n. 300 euroa yksin asuvan lapsen ruokakuluja ja n. 400 minun ja miehen.  Hyvä seurailla, kun Lidlistä melkein pelkästään ostetaan

Mistä tiedät että veillä on rahat vähissä?

Vierailija
47/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan kaikkine ostoksineen menee noin 800 euroa kuussa. Perheessä kaksi aikuista, koululainen ja keskikokoinen herkkuhemmoteltu koira. Kumpikin aikuinen syö töissä omia eväitä, joten ruokaa tehdään kotona paljon.

Vierailija
48/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satanen viikossa on mielestäni ihan kohtuullista. Lapsen ruokamenot erikseen , Ostaa lihaa ja tekee itse, ketoilee lievästi . Silloin kun itse olin parempituloisissa hommissa ruokamenoja ei laskettu ja kevyesti  tuplat tuosta. 

Vierailija
49/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satanen viikossa on mielestäni ihan kohtuullista. Lapsen ruokamenot erikseen , Ostaa lihaa ja tekee itse, ketoilee lievästi . Silloin kun itse olin parempituloisissa hommissa ruokamenoja ei laskettu ja kevyesti  tuplat tuosta. 

Lisään vielä, että pärjään hyvin vähällä eli säästäminen onnistuu oikein mainiosti. Olen hyvä kaikessa mihin alan ja taitava tekemään vähistä aineksista hyvää ruokaa. 

Ja minähän se olen , jolla aina rahat loppu. Miehellä  tuplatulot ja ei hirveästi laske

Vierailija
50/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen meni ihan liikaa, mutta kun aloin hakemaan maksareita niin nyt ruokaan ei mene juuri mitään ja ihan sisäfilettä ja lohta syön. Ihmettelen miksi muut eivät tajua tehdä samaa?

Vierailija
51/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 /kk yksin. Teen aina ruokani itse kotona.
Järkyttävää joku tonnin ruokalasku. Mitä roinaa kannatte kaupasta? Syökää pottuja tai riisiä enemmän.

Vierailija
52/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näyttää menneen aika samansuuruisia summia per kuukausi, luulin että vaihtelua olisi enemmän. Noin 800-850/kk. Meitä on 2 aikuista, 5-vuotias ja 1-vuotias, joka syö myös pilttejä vielä (niihin uppoaa turhaa rahaa, kun ei olla saatu vielä täysin samoille ruuille muun perheen kanssa). Tämä ei sisällä kaikkia ulkonasyömisiä, esim. mies käy usein lounaalla työpäivän aikana ja maksaa silloin omistaan. Syödään mielestäni ihan normaalia ruokaa, koitetaan välttää hävikkiä, mutta toisaalta esim. broilerin ostan aina fileenä ja jauhelihan nautana.

Vierailija
53/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa menee ruokaan en maksa luonnossa.

Vierailija
54/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1200-1500/kk 8 hengen talous. Ruoka on järkyttävän kallista.

Vierailija
55/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen meni ihan liikaa, mutta kun aloin hakemaan maksareita niin nyt ruokaan ei mene juuri mitään ja ihan sisäfilettä ja lohta syön. Ihmettelen miksi muut eivät tajua tehdä samaa?

Mikä on maksari?

Vierailija
56/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuussa ruokaan meni 399,33 euroa ja siitäkin osa on vielä kuiva-ainekaapissa ja pakastimessa odottamassa käyttöä eli osan tuosta voisi jyvittää toukokuulle ja ehkä jopa kesäkuuhun asti.
2 hlöä.
Emme syö eineksiä emmekä syö ravintoloissa.

Vierailija
57/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessahan ON kaikki niin halpaa elämässä:

1. osta litra bensaa. KUN sotaa käyvässä naapurimaassa SAAT 4-5 litraa (samalla rahalla)!

2. osta ruokaa kuukaudeksi. KUN tuolla kaukaisuudessa olevassa aasianmaassa SYÖT koko vuoden (samalla rahalla)!

niin hienoa: suomessa kaikki on "niin halpaa"..

Vierailija
58/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n 800 - 900 / 4 hlö, joskus enemmänkin. Mutta sisältää siis kaikki kauppaostokset, pesuaineet yms ja muut, käydään yleensä prismassa niin tulee ostettua samalla muutakin kuin vaan ruokaa. Oisko tosta sitten satanen pois pelkkä ruoan osuus?

Ei kysytty ostatko pesuaineet prismasta vaan kysyttiin paljonko menee rahaa ruokaan.
Treenaa vähän luetun ymmärtämistä jotta jatkossa vastaat vain siihen mitä kysytään, jooko?

Vierailija
59/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelatkaa jotain Saraa, se käyttää ruokailuun jotain 4000 e kuukaudessa.

Vierailija
60/120 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa sentilleen, mutta suunnilleen tonni, kaksi aikuista ja yksi lapsi. Toki lounasruuat on veroedulla eli  laskennallinen kustannus niiden osalta on sen verran vähemmän.