Paljonko teillä menee rahaa ruokaan kuukaudessa?
Ja montako henkeä? Meillä menee n.800/kk/6henkeä. Ja on mielestäni ihan järkyttävä määrä rahaa pelkkään ruokaan. Eikä todellakaan ostella mitään gourmet-ruokia tai eineksiä. Ruoka(kin) on vain todella kallista Suomessa.
Kommentit (120)
Nyt näemmä pitäisi tulla toimeen 87-117 eurolla tämä kuu. 87 € on varma ja melkein jo käytetty, Saa nähdä tuleeko niitä kolmeakymmentä euroa tilille.
Mut hei leikata pitää, ei kai nyt kenellekään pidä antaa rahaa vain siksi että on olemassa?
Vierailija kirjoitti:
50-60
Näin yksinasuvana ei kulu kauheesti.
Per kk vai vko? Jos per kk, kasvatko omaa ruokaa vai syötkö pääasiassa makaroonia ja sosetta?
Sain painettua kulut pienemmilleen 5e/pv sisältäen monipuolisesti kasviksia ja laadukasta lihaa (mm. kanafilettä, lohta). Tähän sisältyy aamupala, lounas ja illallinen. Parempaan en pysty tai muuten ruokavalio menee liian yksipuoliseksi. Tälläkin kulutuksella muodostui 5x30 pv => 150e/kk. Realistisempi kulutus on 200e/kk sinkkutaloudessa. Tuohon 5e/pv budjettiin joutui näkemään yllättävän paljon vaivaa. Meillä ei juurikaan synny hävikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 900-1000 euroa. Joka viikko verkkokaupasta 180 e ja lisäksi viikonlopun ostoksia. Tuossa on kyllä kaikki kotitaloustarvikkeet ja kahden vauvan vaippoihin, korvikkeisiin ja soseisiin (usein luomu) menee ihan järkyttävän paljon rahaa. Säästäisi helposti jos tekisi soseet itse mutta se aika on pois vauvoilta ja omasta levosta. Ei jaksa nyt.
Kai niillä vauvoilla on kaksikätinen isä, joka osaa tehdä juureksista keittämällä ja sauvasekoittimellA soseet. Välillä hiukan lihaa/kalaa/kanaa sekaan.
No meillä isä käyttää myös aikaansa vauvojen hoitoon, mites teillä? Kun vauvoja on kaksi, niin on mukavaa antaa myös kaksi syliä, kun mahdollista. Se on tärkeämpää (ja vanhempien lepo kans) kuin se, että kaikki on itse tehtyä.
Ehkä 1500e/kk. Kaksi aikuista, neljä lasta joista kolme teinejä.
n. 1000 euroa kuukaudessa, sis pesuaineet, vaipat ym. kolme ihmistä. En koskaan katsele hintoja ja ostan kyllä myös kalleimpia juustoja ja kahveja.
Täytyy sanoa, että en ole ikinä laskenut. Veikkaan, että n. 500-600euroa sisältäen myös kahden kissan ja yhden koiran ruuat. 3hlö talous
suomionpaskamaa kirjoitti:
suomessahan ON kaikki niin halpaa elämässä:
1. osta litra bensaa. KUN sotaa käyvässä naapurimaassa SAAT 4-5 litraa (samalla rahalla)!
2. osta ruokaa kuukaudeksi. KUN tuolla kaukaisuudessa olevassa aasianmaassa SYÖT koko vuoden (samalla rahalla)!
niin hienoa: suomessa kaikki on "niin halpaa"..
1. Ei, ei samalla rahalla. Ruplilla kyllä. Naapuri sattuu myös olemaan öljyvaltio.
2. Siellä kaukaisuudessa olevassa Aasian maassa taitaa palkat, verotus, terveydenhuolto ja koulutus olla hiukan eri hinnoissa ja myös eri tavoin saatavilla.
Mieluiten asun Suomessa. Olen tyytyväinen täällä. En haluaisi asua esim. intialaisessa slummissa katulapsena, vaikka siellä riisi olisikin halvempaa eikä tarvitsisi huolehtia asunnon lämmityksestä.
Viimeksi kun katsoin rahanmenoa, niin 800€/kk meni meilläkin. Kahden aikuisen talous ja ruuat ostetaan laatu ja maku edellä. Jos hinnat on nousseet, niin nykyhinnoilla menee sitten varmaan vähän enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätään menee noin 360, Lidliin noin 160 euroa, Tuomaan kalaan n.80, Hakaniemen halliin n.80 euroa eli n.680 euroa. Mies ja minä
Siis Herttaan, joka on meidän vakikauppa.
Ei ole meidän vakikauppa, mutta välillä ohi ajaessa pysähdytään ostamaan tartarjauhelihaa <3
Teillä on kiva kombo, on hyvää ruokakauppaa, Lidliä ja erikoisliikkeitä. Tykkään! Monet on näissä kauhean yksisilmäisiä, pelkästään Lidl ja syljetään Citymarketin suuntaan tai päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Ennen meni ihan liikaa, mutta kun aloin hakemaan maksareita niin nyt ruokaan ei mene juuri mitään ja ihan sisäfilettä ja lohta syön. Ihmettelen miksi muut eivät tajua tehdä samaa?
Mitä on maksarit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen meni ihan liikaa, mutta kun aloin hakemaan maksareita niin nyt ruokaan ei mene juuri mitään ja ihan sisäfilettä ja lohta syön. Ihmettelen miksi muut eivät tajua tehdä samaa?
Mikä on maksari?
Olisko maksusitoumus?
Mistä sellaisia saa? Onko se niin kuin jenkeillä on niitä ruokakuponkeja? Ei kai niitä kaikille jaella?
Noin 700 eur/kk aikuisen ja kahden teinin talous.
Ruokakauppaan menee kuukaudessa 300 euroa mutta sisältää kaiken mitä ostan sieltä. En ole erikseen eritellyt ruokaa. Sisältää siis kissalle lihaa ja kalaa sekä osan sen ruuasta samoin kuin vaikkapa pesuaineet ja vessapaperit ja tarvittaessa esimerkiksi roskapussit tai mitä nyt ruokakaupasta löytyykään. Itselleni ei ole autuaaksi tekevä tieto että omiin ruokiin menee vaikka 220 ja kissanruokiin 50 ja hygienia yms 30 vaan riittää kun ruokakaupan ovien sisäpuolella kulunut se 300 euroa keskimäärin.
En ole koskaan laskenut, mutta uskoisin noin 400 euroa kuluvan, kaksi aikuista.
Ei mitään käryä kyllä, ei seurata ruokakuluja Mitä nyt nopeasti laskin verkkopankista niin edellisen kuukauden aikana kauppaostoksiin on mennyt yli 1000e, mutta tässä ei siis ole pelkkä ruoka vaan myös kaikki taloustavarat sun muut. Meitä on kaksi aikuista ja kaksi lasta.
Meillä menee 13v tytön kans ehkä 800€ kk ruokaan. Välillä käydään kebabilla. Välillä McDonald's. Vaihtelee tosi paljon. Tehdään myös kotiruokaa esim jauhelihakeitto, makaronilaatikko.... Tosin tuohon 800€ sisältyy myös pesuaineita tms. Vähän vaikea pelkkää ruokaa eritellä. Energiajuomia ja limsaa ja mehua kuluu myös.
Mä keskitän kaiken erääseen ryhmään joka laskee nämä mun puolesta. Mulla on mennyt ruokaan viimeisen 12 kuukauden aikana 3919 euroa. Keskimäärin siis 327 euroa. Yksi aikuinen, kaksi teiniä.
Paitsi joo. Jonkun verran ostan resq sovelluksen kautta ja ehkä kerran kuussa joku pikaruoka teineille. Sanotaan 400 kuussa ruokaan.
Kukaan ei näytä oikein olevan kiinnostunut, paljonko pelkkiin elintarvikkeisiin menee rahaa kuukaudessa. Miksi näin? Siksikö, että on kiva valittaa ruoan kalleudesta kun ei edes tiedetä, paljonko kuussa menee ruokatarvikkeisiin. Ostatte marketeista esim. vaatetta, meikkejä, pesuaineita ym. ja kaikki lasketaan ruokamenoiksi, varsin omituista valittaa sitten ruoan kalleudesta.
1300-1500€/kk. Minä ja neljä urheilevaa teinipoikaa.
Olisko maksusitoumus?