Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE lähettää Tähtitorninmäeltä VALKOLAKKIPÄISTEN örveltelyä

Vierailija
01.05.2022 |

Onkos nolompaa nähty? Lunta paskahuussin päällä sanottiin ennen näille elvistelijöille. Typerää, että YLE tätä tuubaa lähettää!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ylen mielestä Vappu on vain ja ainostaan ylioppilaiden ja eliitin juhlaa. Muut menköön töihin palvelemaan akateemista eliittiä, vaikkapa sairaalaan kun he sitten joutuvat ensiapuun.
Ei ole ihme, että kansa jakaantuu.

Erittäin hyvin sanottu!
AP

Vierailija
22/29 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt tuota, että ylioppilaslakki päässä lähdetään kaduille patsastelemaan. Aivan outo traditio. Ja nyt sitä näytetään vielä telkkarista. 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon joskus ollut vappuna tuolla ja sit Hakaniemen torilla. Saman lauantain aikana. Siis silloin kun oon ollut vappuna Helsingissä. Aina voi viettää omanlaisensa vapun.

Ap viettääkin. Ryyppää yksinään ja miettii epäonnistumistaan ihmisenä ja miehenä.

Vierailija
24/29 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt tuota, että ylioppilaslakki päässä lähdetään kaduille patsastelemaan. Aivan outo traditio. Ja nyt sitä näytetään vielä telkkarista. 🙄

Yli sata vuotta jatkunut perinne, itseasiassa 1800-luvulta.

Mutta sinä et ymmärrä kun puuttuu historian tuntemus ja se lakki 😊

Vierailija
25/29 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa lapsoselle katsaus vappuun 1946:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/04/28/vappu-1946

Vierailija
26/29 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on aina ollut tapan pitää yö-lakkia vappuna päässä. Niin piti minun vanhemmat ja ukkki joka oli sytynyt v  1908.se oli silloin joka päivä päässä. Se on vanha traditio.  Töölös sä ainakin pidetään valkolakkia tänään. Ei se ole  elvistlyä.24

Vierailija
27/29 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida montaa duunaria olla paikalla kun 99% valkolakkisia.

Vierailija
28/29 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin livekameroitten perusteella mitään vappujuhlintaa ei edes ole. Kadut ovat tyhjiä, ihmisiä ei ole juurikaan liikkeellä, ei ollut suurta ruuhkaa edes eilen illalla.

Mantan lakituksen aikana kauppatorilla oli jonkinlaista liikehdintää, mutta ihmiset poistuivat paikalta nopeasti lakituksen jälkeen.

Meille maalaisille ei-helsinkiläisille media tarjoaa aivan erilaista kuvaa huimasta helsinkiläisestä vappuhulinasta, minä en näe kuin tyhjät kadut.

Vierailija
29/29 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍👍👍👍👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme