YLE lähettää Tähtitorninmäeltä VALKOLAKKIPÄISTEN örveltelyä
Onkos nolompaa nähty? Lunta paskahuussin päällä sanottiin ennen näille elvistelijöille. Typerää, että YLE tätä tuubaa lähettää!
Kommentit (29)
En ole ikinä ymmärtänyt tuota, että ylioppilaslakki päässä lähdetään kaduille patsastelemaan. Aivan outo traditio. Ja nyt sitä näytetään vielä telkkarista. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Oon joskus ollut vappuna tuolla ja sit Hakaniemen torilla. Saman lauantain aikana. Siis silloin kun oon ollut vappuna Helsingissä. Aina voi viettää omanlaisensa vapun.
Ap viettääkin. Ryyppää yksinään ja miettii epäonnistumistaan ihmisenä ja miehenä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt tuota, että ylioppilaslakki päässä lähdetään kaduille patsastelemaan. Aivan outo traditio. Ja nyt sitä näytetään vielä telkkarista. 🙄
Yli sata vuotta jatkunut perinne, itseasiassa 1800-luvulta.
Mutta sinä et ymmärrä kun puuttuu historian tuntemus ja se lakki 😊
Tuossa lapsoselle katsaus vappuun 1946:
Kyllä meillä on aina ollut tapan pitää yö-lakkia vappuna päässä. Niin piti minun vanhemmat ja ukkki joka oli sytynyt v 1908.se oli silloin joka päivä päässä. Se on vanha traditio. Töölös sä ainakin pidetään valkolakkia tänään. Ei se ole elvistlyä.24
Ei taida montaa duunaria olla paikalla kun 99% valkolakkisia.
Helsingin livekameroitten perusteella mitään vappujuhlintaa ei edes ole. Kadut ovat tyhjiä, ihmisiä ei ole juurikaan liikkeellä, ei ollut suurta ruuhkaa edes eilen illalla.
Mantan lakituksen aikana kauppatorilla oli jonkinlaista liikehdintää, mutta ihmiset poistuivat paikalta nopeasti lakituksen jälkeen.
Meille maalaisille ei-helsinkiläisille media tarjoaa aivan erilaista kuvaa huimasta helsinkiläisestä vappuhulinasta, minä en näe kuin tyhjät kadut.
Erittäin hyvin sanottu!
AP