Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on luotettavampi, puhelimen askelmittari vai ranteessa oleva?

Vierailija
06.02.2023 |

Tässä laihdutuskuurilla ollessa yritän parhaani monitoroida liikkumistani ja laskea kaloreita sen mukaan. Kauppareissulla huomasin älykellot ja pohdin tarpeellisuutta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä älykello. Se on kuitenkin kädessä koko ajan. Itseäni ainakin motivoi liikkumaan. Varsinkin haluan saavuttaa päivän tavoitteet niin askeleissa kuin arkiliikunnassa. Sitä menee automaattisesti portaat ylös vaikka hissi olisi vieressä.

Itse sain älykellon viime syyskuussa. Nyt -7kg.

Vierailija
2/15 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa mulla oli askelsovellus. Helposti tuli askelia, kun autoillessa askeleet lisääntyi kyydissä istuessa.

Älykello on ollut jo vuosia, se vaikuttaa lähes luotettavalta, vaikka puolison kanssa lenkkeillessä hän pidempijalkaisena kerää suuremman määrän askelia ja matkassa jopa 1km pitemmän matkan. Meillä samanmerkkiset, -laiset ja -ikäiset älykellot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä älykello. Se on kuitenkin kädessä koko ajan. Itseäni ainakin motivoi liikkumaan. Varsinkin haluan saavuttaa päivän tavoitteet niin askeleissa kuin arkiliikunnassa. Sitä menee automaattisesti portaat ylös vaikka hissi olisi vieressä.

Mielestäni esim. nurmikon leikkuu työnnettävällä leikkurilla on jonkin sortin kunto liikuntaa mutta älykelloon ei tule yhtään askelta vaikka suht reipasta kävelyä tunti tulee leikkuu kerralla.

Vierailija
4/15 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vertaillut ja molemmat näyttävät lähes samoja lukemia. Kello saattaa näyttää pari sataa tai tuhat askelta enemmän, kun puhelinta ei toki kotona edestakas kävellessä kanna mukanaan. Puhelimena Samsung Galaxy S22 ja askelia laskee Samsungin oma sovellus.

Vierailija
5/15 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni esim. nurmikon leikkuu työnnettävällä leikkurilla on jonkin sortin kunto liikuntaa mutta älykelloon ei tule yhtään askelta vaikka suht reipasta kävelyä tunti tulee leikkuu kerralla.

Sulla on huono älykellon 🤣. Kyllä mulla ottaa askeleet vaikka mistä. Itsellä iwatch

Vierailija
6/15 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mikropiiri niissä on. Näet ne Androidissa lataamalla ilmaisen Sensors Multitoolin.

Vierailija
7/15 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on huono älykellon 🤣. Kyllä mulla ottaa askeleet vaikka mistä. Itsellä iwatch

Ohis, mutta mikä on iwatch?

Vierailija
8/15 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä sovellus kännyssä. Ainakaan Fit ei ole luotettava kännykässä, mulla kaatuili koko ajan. Steps app on pelannut. (Helposti tulee kyllä yli 10000 päivässä, kun on koira ja osa työmatkasta menee kävellen. Shoppailukin on yllättävän liikuttavaa puuhaa, Tallinnassa mentiin paljon ratikoilla, silti mittariin tuli 17.000 askelta.)

Ranteessa oleva on toisaalta mukana koko ajan, kun kännykkä välttämättä ei. 

Vierailija
9/15 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkaan asennettava mittari on paras, koska sitä ei voi huijata kättä heiluttamalla.

Vierailija
10/15 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkaan asennettava mittari on paras, koska sitä ei voi huijata kättä heiluttamalla.

Jalkaa ei voi heiluttaa?

Vierailija
11/15 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalkaa ei voi heiluttaa?

Voi toki, mutta mulla on älykello rekisteröinyt aktiivisiksi päiviksi sellaisiakin, jolloin olen pääasiassa istunut urheilukatsomossa ja taputtanut käsiä.

-eri

Vierailija
12/15 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askeleet lasketaan heilumisliikkeestä. Jos teet paljon käsilläsi niin saat askelia vaikka olisitkin paikoillasi. Luotettavin on housuihin kiinnitettävä, koska se heiluu silloin kun jalat liikkuu.

Vierailija
13/15 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei muuten varmasti ota jonkun tavaran työntämisestä askelia. Sehän laskee tärähtelystä askeleet eikä käsi tärähtele, jos se "lepää" jossain kiinni.

Vierailija
14/15 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain puhelinta, kun siinä tulee ne askeleet, kun käyn lenkillä. Älykelloon tulee kaikki mahdolliset, kuten kädenheilautukset. Käytän puhelinta hyvin vähän, joten ei ole turhia ylimääräisiä heilautuksia. Nyt tosin tiedän lenkkien pituudet, joten en juurikaan katso askeleita edes kännykässä.

Vierailija
15/15 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolensa ja puolensa. Riippuu kellosta ja riippuu sovelluksesta. Itselläni on nyt Android-kännykässä Askelmittari - Askellaskuri -niminen sovellus, se on todella tarkka eli laskee kyllä askeleet ihan muutaman askeleen tarkkuudella oikein.  Olen kokeillut varmaan kymmentä eri laskuria ja tuo on paras.

Tietenkin puhelin pitää olla sitten koko ajan mukana. Mutta huonot puolensa on älykellollakin, en ole saanut yhtä tarkkoja lukemia sillä.