Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin yksittäinen syy, että hankit useamman kuin yhden lapsen?

Vierailija
01.05.2022 |

Jos pitäisi kertoa suurin yksittäinen syy, miksi hankit useamman kuin yhden lapsen, niin mikä se syy olisi? Kaikki tietävät, että syitä on usein monia, mutta nyt pointtina kertoa yksi syy, se kaikista suurin. Pystytkö erittelemään sen?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyn pettäminen.

Vierailija
42/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku oikeasti sitä mieltä, että lapsen menettäminen on pienempi paha, jos se ei ole ainoa lapsi?

Niinpä, ei se toinen lapsi sitä menetettyä "korvaa". Toki se voi olla syy nousta aamuisin, mutta itse uskoisin olevani surussani sellainen vanhempi, mitä en haluaisi jäljelle jäävän lapsen kokea. Lisäksi sisaruksen menettäminen on lapselle raskas kokemus.

Pystyn tietyssä mielessä eläytymään tuohon ajattelutapaan, mutta jos päätökset tehdään raskaiden kokemuksien välttämisen näkökulmasta, eikö varminta olisi ettei lapsia olisi ainoatakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaipuu.

Vierailija
44/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtä lasta ollut koskaan. Kaksosten jälkeen halusimme vielä kolme lisääkin noita kultamurusia.

Vierailija
45/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoimme toista lasta, koska ajattelimme yhteen lapseen kohdistuvan liikaa paineita, odotuksia, toiveita. Lisäksi sisarukset oppivat toisiltaan sosiaalista taitoja ja on tosiaan se leikkikaveri.
Eli suurin syy: ajatus siitä, että ainoan lapsen asema on haastava.

Olen ainoa lapsi ja siksi halusin vähintään kaksi lasta. Meillä on 2 tyttöä pienellä ikäerolla.

Vierailija
46/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin pidempää taukoa hullusta työkaverista.

Vierailija
47/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnän, että halusin lapselle kaverin. Siksi ikäero on tasan 2 v.
Ja toisekseen ajattelin, että jos toiselle tapahtuu jotain, niin sitten on vielä se yksi lapsi. Tämä konkretisoitui lasten ollessa parikymppisiä, kun esikoinen kävi kuoleman rajoilla.

"On vielä se yksi lapsi" -  mitä tarkoitusta varten?

Olen eri, mutta mitä tarkoitusta varten läheiset ihmiset noin ylipäätään ovat? Onko sinulla puolisoa? Ystäviä? Vanhempia? Mitä tarkoitusta varten he sinulla ovat?
Viimeistään kuolinvuoteella useimmat meistä tajuavat, että kaiken tarkoitus on toisissa ihmisissä. Eli ei niin että läheiset olisivat jotain tarkoitusta varten, vaan meidän tarkoituksemme on olla heitä varten.

Lapseni etu menee omani edelle, siksi en ole häntä tehnyt.

Ei voi verrata jo olemassa oleviin ihmisiin.

Vierailija
48/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on riskejä ja niihin kannattaa varautua. Haluatko olla täysin lapseton, jos yksi lapsi kuolee esimerkiksi liikenneonnettomuudessa? Kannattaa vähintään se pari olla.

Vierailija
49/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä on riskejä ja niihin kannattaa varautua. Haluatko olla täysin lapseton, jos yksi lapsi kuolee esimerkiksi liikenneonnettomuudessa? Kannattaa vähintään se pari olla.

Jep, tämän takia mulla on kaksi miestäkin.

Vierailija
50/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että olen täysin tukiverkoton. Ei ole vanhempia, sisaruksia, appivanhempia, sukua, ketään. Nyt olen tehnyt sen suvun itse, hankkien useamman lapsen ja hoitaen ne itse. Heillä tulee olemaan toisistaan suku ja isompi yhteisö. Tällaiseen tilanteeseen yhden lapsen tekeminen olisi ikävää, jos siis asiaan vaan voi vaikuttaa. Hän olisi sitten aivan yksin itsekin.

Vierailija
51/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku oikeasti sitä mieltä, että lapsen menettäminen on pienempi paha, jos se ei ole ainoa lapsi?

Ei ole pienempi paha, yhtä paljon vanhemmat varmasti surevat. Mutta jos menettäisin ainoan lapseni, en jatkaisi elämääni. Jos minulla olisi toinenkin tai mieluummin vielä kolmaskin lapsi, jaksaisin heidän vuokseen, jakaisimme surun yhdessä, voisin vielä saada lisää läheisiä, jos he saisivat lapsia joskus. He toisivat elämääni iloa surunkin keskellä. Toki ei ole mahdotonta, että kaksi tai kolmekin lasta saattaa menehtyä esim liikenneonnettomuudessa :(

Vierailija
52/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei lapseni olisi niin yksinäinen varsinkin silloin kuin aika meistä vanhemmista jättää. Olisi joku jonka kanssa jakaa suru, muistot lapsuudesta ja vanhemmista, eikä hautajaisten järjestelyt olisi yhden harteilla. Sisaruksista voi parhaimmillaan olla elinikäinen tuki ja turva toisilleen

Vierailija
53/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pienempi paha, yhtä paljon vanhemmat varmasti surevat. Mutta jos menettäisin ainoan lapseni, en jatkaisi elämääni. Jos minulla olisi toinenkin tai mieluummin vielä kolmaskin lapsi, jaksaisin heidän vuokseen, jakaisimme surun yhdessä, voisin vielä saada lisää läheisiä, jos he saisivat lapsia joskus. He toisivat elämääni iloa surunkin keskellä. Toki ei ole mahdotonta, että kaksi tai kolmekin lasta saattaa menehtyä esim liikenneonnettomuudessa :(

Tämä kuulostaa vähän itsekkäältä. Siis ketjun otsikon alla ainakin (useampi lapsi siitä syystä, jos yksi kuolee).

Vierailija
54/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa vähän itsekkäältä. Siis ketjun otsikon alla ainakin (useampi lapsi siitä syystä, jos yksi kuolee).

Mitä se on keneltäkään pois, jos haluaa useamman lapsen? Itsekkyys on pahasta silloin, jos se tuottaa pahaa toiselle, mutta se ei aiheuta kellekään kärsimystä, jos jollakin on useampi kuin se yksi tai kaksi lasta

Vierailija
55/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo alle 15 vuotiaana, että haluan monta lasta.

Vierailija
56/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsen hankkiminen ole itsekästä aina, silloin kun itsellä on mahdollisuus päättää.

Vierailija
57/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen menettäminen on yhtä hirveä asia olipa lapsia yksi tai kymmenen. Elossa olevat lapset ovat elossa.

Jos sinun ystäväsi kuolee, niin onko sillä merkitystä onko hän sinun ainoa ystävä?

Vierailija
58/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista on seuraa toisilleen. Vaikka olisivat kuinka vihamielisiä toisiaan kohtaan niin kriisitilanteissa se sisarus on kumminkin turvana.

Vierailija
59/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa enemmän erilaisia tukia, eikä tarvitse mennä töihin.

Vierailija
60/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ainoa lapsi ja olen kärsinyt paljon yksinäisyydestä tuon vuoksi. Sekä lapsena, että näin aikuisena haluaisin, että olisi sisaruksia. Myös vastuu ikääntyvistä vanhemmista on yksin minulla ja se tuntuu todella raskaalta etenkin kun asun kaukana heistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi