Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin yksittäinen syy, että hankit useamman kuin yhden lapsen?

Vierailija
01.05.2022 |

Jos pitäisi kertoa suurin yksittäinen syy, miksi hankit useamman kuin yhden lapsen, niin mikä se syy olisi? Kaikki tietävät, että syitä on usein monia, mutta nyt pointtina kertoa yksi syy, se kaikista suurin. Pystytkö erittelemään sen?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni ja minulla ehti olla pitkä suhde ennen lapsiakin. Olimme mielestämme tosi hyvä tiimi ja toistemme parhaat kaverit ja halusimme rekrytä lisää porukkaa loistavasti toimivaan tiimiimme. Ollaan jatkettu yhteisiä harrastuksia ja elämäntapaamme, nyt vaan uusimmassa porukassa kun ennen oltiin ja mentiin kahdestaan.

Vierailija
22/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosiskoni vaan on kuulemani mukaan jo vauvana ollut dominoiva ja kilpailuhenkinen, vanhemmat ajattelivat minun tekevän hänestä jotain muuta mitä on.[/quote]

Dominoiva ja kilpailuhenkinen vauva?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*isommassa

Vierailija
24/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Datan säilymiseksi suositellaan ainakin kolmea kopiota, joten kolme kakaraa takaa hyvin sukupuun jatkumisen.

Vierailija
25/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille yhdelle lapselle tule suuria paineita kun on joku jakamassa niitä

Vierailija
26/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sille yhdelle lapselle tule suuria paineita kun on joku jakamassa niitä

Paineita mistä? Riippuu varmaan paljon kasvatuksestakin millaisia paineita lapselle tulee. Lisäksi voihan se toinenkin lapsi kokea kovasti paineita esim. pärjätäkseen yhtä hyvin kuin isompi sisaruksensa.

Vierailija
27/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia ainakaan vielä, mutta voisin haluta toisen lapsen siksi, että jos toinen lapsista vaikka menehtyy niin on sitten toinen vielä jäljellä. En vaan kestä ajatusta siitä, että ainoa lapseni kuolee.

Vierailija
28/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies halusi. Kahteen kyllä jää. Raskaudet ovat olleet todella vaikeita. Minulle olisi riittänyt tuo yksikin, mutta avioliitossa pitää tehdä kompromisseja ja toinen lapsi oli mieheni hartain toive.

Mitä kompromisseja miehesi on tehnyt avioliittonne ja sinun eteesi?

Vierailija
29/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen se, joka hankittiin esikoisen kaveriksi🙄 Ja lopulta tultiin niin huonosti juttuun, ettei nyt aikuisena olla missään tekemisissä..
Eli ymmärrän, että halutaan ekalle leikkikaveri ja oppivat siinä samalla jakamaan ja tulemaan toimeen, nämähän ovat niitä vanhempien toiveita kun hommataan toinen nopeasti ensimmäisen jälkeen. Mutta silloin siitä kakkosesta tulee esikoiselle kasvatustyökalu, objekti. Ainakin tässä meidän tapauksessa. Vaikka vanhemmat kuinka yrittivät ottaa minutkin yksilönä, en koskaan saanut pois päästäni, että elämäntehtäväni oli esikoisen "tarpeiden tyydyttäminen".

Tämäkin riippuu niin ihmisistä. Itsellä on hyvät välit 1,5v nuorempaan sisarukseeni.

No juu, tottakai persoona vaikuttaa paljon! Isosiskoni vaan on kuulemani mukaan jo vauvana ollut dominoiva ja kilpailuhenkinen, vanhemmat ajattelivat minun tekevän hänestä jotain muuta mitä on.

No aikamoisen yleistyksen vedit omien kokemuksesi (jotka nekin laitan uuteen valoon nyt - kuinkahan paljon nekin perustuu jollekin väritykselle?) perusteella.

Ei sisaruksen hankkiminen kaveriksi usein tarkoita yhtään mitään tuollaista mitä kuvaat.

Ohis

Vierailija
30/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli niin ihana että halusimme toisenkin ihanan.

Vierailija
31/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isosiskoni vaan on kuulemani mukaan jo vauvana ollut dominoiva ja kilpailuhenkinen, vanhemmat ajattelivat minun tekevän hänestä jotain muuta mitä on.

Heh,niinpä.

Jos vanhempi oikeasti ajattelee noin vauvastaan, on hän eli tämä vanhempi pers.häiriöinen.

Vierailija
32/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isosiskoni vaan on kuulemani mukaan jo vauvana ollut dominoiva ja kilpailuhenkinen, vanhemmat ajattelivat minun tekevän hänestä jotain muuta mitä on.

🤣 Jep! Parasta av:ta taas.

Vierailija
33/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha tottakai! Kuten muillekin isolapsisille perheille. Joka muuta väittää, valehtelee.
Kela maksaa aivan sikana massia, mitä enemmän jakaa tavaraansa! Ja niitä rahoja ei TODELLAKAAN käytetä pentuihin... 😉😉😉
Kiva korvaus revitystä rö***mpsästä.

Tämä oli aivan uutta tietoa. Mä olen pistänyt kaikkien kolmen lapsen lapsilisät heidän omiin rahastoihinsa. Ja römpsäkin on ok.

Vierailija
34/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän, että halusin lapselle kaverin. Siksi ikäero on tasan 2 v.
Ja toisekseen ajattelin, että jos toiselle tapahtuu jotain, niin sitten on vielä se yksi lapsi. Tämä konkretisoitui lasten ollessa parikymppisiä, kun esikoinen kävi kuoleman rajoilla.

"On vielä se yksi lapsi" -  mitä tarkoitusta varten?

Vierailija
35/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnän, että halusin lapselle kaverin. Siksi ikäero on tasan 2 v.
Ja toisekseen ajattelin, että jos toiselle tapahtuu jotain, niin sitten on vielä se yksi lapsi. Tämä konkretisoitui lasten ollessa parikymppisiä, kun esikoinen kävi kuoleman rajoilla.

"On vielä se yksi lapsi" -  mitä tarkoitusta varten?

Olen eri, mutta mitä tarkoitusta varten läheiset ihmiset noin ylipäätään ovat? Onko sinulla puolisoa? Ystäviä? Vanhempia? Mitä tarkoitusta varten he sinulla ovat?

Viimeistään kuolinvuoteella useimmat meistä tajuavat, että kaiken tarkoitus on toisissa ihmisissä. Eli ei niin että läheiset olisivat jotain tarkoitusta varten, vaan meidän tarkoituksemme on olla heitä varten.

Vierailija
36/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kerralla kaks.

Vierailija
37/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku oikeasti sitä mieltä, että lapsen menettäminen on pienempi paha, jos se ei ole ainoa lapsi?

Vierailija
38/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kysymyksiä taas aivan kuin joku konsultti täyttäisi exceliä johon pitää listata 10 tärkeintä syytä ja pistetyttää ne analyysiä varten.

Onko ihan mahdotonta hyväksyä sitä tosiasiaa että ihmiset hankkivat lapsia ihan vain siksi että haluavat niitä. Määrä on mitä sattuu tulemaan tai mihin kulloinenkin elämäntilanne taipuu.

Vierailija
39/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku oikeasti sitä mieltä, että lapsen menettäminen on pienempi paha, jos se ei ole ainoa lapsi?

Tunnen ainakin joitakin vauvan menettäneitä, jotka ovat sanoneet, että kaksonen/isosisarus on ollut ainoa syy jaksaa nousta aamulla.

Vierailija
40/66 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ei se toinen lapsi sitä menetettyä "korvaa". Toki se voi olla syy nousta aamuisin, mutta itse uskoisin olevani surussani sellainen vanhempi, mitä en haluaisi jäljelle jäävän lapsen kokea. Lisäksi sisaruksen menettäminen on lapselle raskas kokemus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme