Täytin eilen 40, mieheni ei muistanut syntymäpäivääni, mutta vappua halusi lähteä juhlimaan mökille miesporukalla
Kommentit (47)
Mä koen että pyöreät olisi kiva jos toinen muistaisi, vaikkei synttäreitä muuten ehkä niin noteeraisikaan
Mä sanon merkkipäivät ääneen jo hyvissä ajoin. Synttäri ja hääpäivän. Mitään ihmeellistä ohjelmaa tai lahjaa ei tarvi olla, mutta olisi kiva kun oltaisi yhdessä kotona tms.
Huh, mikä moka. Taitaa tulla ero. Uusi mies muistaa merkkipäivät. No ei kai sentään. Mies pelästyy kun muistaa jälkikäteen?
Vierailija kirjoitti:
Mä sanon merkkipäivät ääneen jo hyvissä ajoin. Synttäri ja hääpäivän. Mitään ihmeellistä ohjelmaa tai lahjaa ei tarvi olla, mutta olisi kiva kun oltaisi yhdessä kotona tms.
Olet ovela noissa asioissa. Mainitset kuin huomaamatta, vihjeenä.
Mies ei erityisemmin välitä sinusta enää, pitää täysin itsestäänselvyytenä. Jonkinlainen shokkihoito olisi tarpeen, jos haluat, että hän vielä kiinnostuisi sinusta ja alkaisi arvostaa.
Jos toisen synttärit on jonkun vapun aikaan, niin muistaisi kyllä jos yhtään välittäisi muistaa.
Ihmettelisin, jos välinpitämättömyys omaa vaimoa kohtaan ei näkyisi muissa asioissa, pelkästään vain tässä.
Mutta jos aidosti on niin, että muutoin mies panostaan suhteeseen yhtä paljon kuin vaimokin ja huomioi monin tavoin, niin sitten en pahoittaisi mieltäni.
Jäitkö kotiin hoitamaan lapsia miehen vappureissun ajaksi?
Hyvä! Saat syödä yksin kaikki synttäriherkut!
Mikä näitä miehiä oikeen vaivaa? Sitten ihmetellään kun naisella ei ole haluja seksiinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei erityisemmin välitä sinusta enää, pitää täysin itsestäänselvyytenä. Jonkinlainen shokkihoito olisi tarpeen, jos haluat, että hän vielä kiinnostuisi sinusta ja alkaisi arvostaa.
Just toi, itsestäänselvyytenä oleminen.
Mun mies taas usein liioittelee mun merkkipäivinä, on yllätysjuhlia ravintolassa, kuumailmapallolentoa yms. Arvostan kyllä vaikka vaatimattomana ihmisenä yritän toppuutella turhaa rahankäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Nää on just niitä miehiä, joille tulee aivan puskista kun nainen lopulta haluaa eron. Vuosikymmeniä pidetään itsestäänselvyytenä eikä edes merkkipäivinä muisteta sen vertaa, että vietettäisiin aikaa sen tyypin kanssa, jonka pitäisi olla se maailman tärkein. Jossain vaiheessä sitä pinna palaa kärsivällisemmältäkin naiselta.
Onko siis niin ap, että miehesi on yhä autuaan tietämätön siitä, että täytit eilen pyöreitä?
Onneksi olkoon, ap! 🍾
Minunkin synttärit on tänään, vappuaattona. Aika harva kavereista muistaa, koska vappuun liittyy niin paljon muita perinteitä. Olemme usein juhlineetkin yhdessä, mutta en ole korostanut synttäreitä koskaan. En myöskään halua onnitteluita, esim. somessa synttärit on piilotettu.
Mieheni (ja lapsemme) kuitenkin muistaavat aina. Tuntuisi kyllä ihan hullulta, jos eivät muistaisi.
Tuttavamiehellä on kännykässä 3 muistutusta vaimon syntymäpäivästä ja hääpäivästä. 3vk ennen, 1vk ennen ja 1pv ennen. Kun kerran unohti, niin toista kertaa enää ei niin päästä käymään.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavamiehellä on kännykässä 3 muistutusta vaimon syntymäpäivästä ja hääpäivästä. 3vk ennen, 1vk ennen ja 1pv ennen. Kun kerran unohti, niin toista kertaa enää ei niin päästä käymään.
Fiksu mies. Jos on huono muisti, niin sille ei mitään voi. Välineet muistin tueksi ovat kuitenkin ilmaisia ja saatavilla kaikille. Teollaan hän osoittaa, ettei pidä vaimoaan itsestäänselvyytenä.
Mun ex ei jostain syystä vaan voinut onnitella kun oli mun synttärit. Ei ollu riitaa, en ollu tehny mitään. Kyse ei ollut unohduksesta vaan siitä että päätti käyttäytyä noin. No, selvää oli että ei enää halunnu panostaa meidän suhteeseen. Hasta la vista.
Ikävä juttu AP, varmasti sustakin tuntuu kurjalta. Toivottavasti teet jotain kivaa kuitenkin!
Hyvää synttäriä ja vappua AP! Osta itsellesi jotain kivaa tai tee jotain mukavaa, mistä nautit <3
Vierailija kirjoitti:
Et sitten voinut etukäteen miehelle sanoa, että huomenna on mun synttäri? Ja nyt olet loukkaantunut. kun ei muistanut.
Nämä ovat amerikkalaisista elokuvista opittuja käyttäytymismalleja: synttärit pitäisi kumppanin itsestään muistaa, ja että naista haavoittaa syvästi, jos mies ei muista. Minä en aina muista edes aikuisten lasteni syntymäpäiviä kyseisenä päivänä, ja olen sentään synnyttänyt heidät. Relaa vähän! :)
Muista vastaavia amerikkalaisista elokuvista opittuja malleja on, että kosinta pitäisi suorittaa jotenkin eriskummallisesti. Ja että ystävänpäivänä pitää ostaa jotain kumppanille.
No mitä hvetin amerikkalaisista elokuvista opittuja malleja? Oletko jotenkin vajaa? Ja että miksi aloittaja ei sanonut miehelle edellisenä päivänä että hänellå on syntymäpäivä huomenna? Et ole tosissasi.
Se että muistetaan lähimpiä ihmisiä merkkipäivinä on han normaalia huomaavaisuutta, normaalia käytöstä.
Mielestäsi työpaikoilla vuosikymmeniä vuosia tapana ollut käytäntö juhlia 50 ja 60v syntymäpäiviä on amerikkalaisista elokuvista matkittu turha tapa? Ja kun on kyse ihan lähimmistä ihmisistä niin aikuinenkaan ihminen ei tarvitse aidosti loukkaantuakseen mallia amerikkalaisista elokuvista.
Et ole tullut sitten ajatelleeksi sitä että lapsesi pahoittavat mielensä kun oma äiti ei muista?
Ei ole ok. Huomioiko hän sinua muuten elämässään?
Minusta on harhakäsitys tuo, että mies ei välitä naisestaan, jos ei muista ulkoa sen synttärien ajankohtaa. Tämän ajan höttöfeminismiä.