Miten erotat naisen kiinnostuksen pelkästä ystävällisyydestä?
Monesti miehiä solvataan täälläkin siitä, että pitävät pelkkää ystävällisyyttä kiinnostuksena. Fakta on kuitenkin se, että naiset äärimmäisen harvoin osoittavat kiinnostusta suoraan sanomalla, vaan se pitäisi osata tulkita "rivien välistä". Toinen fakta on se, että miehet ei ole ajatustenlukijoita ja harvat osaavat lukea niitä salaperäisiä vihjeitäkään juuri niin kuin nainen on tarkoittanut. Muistaakseni naisilla on jopa aivoissa tämä sosiaalinen puoli kehittyneempi kuin miehillä, joten se mikä naiselle on itsestäänselvää on monelle miehelle monitulkintaista. Mies joutuu vain ottamaan riskin ja kokeilemaan onneaan. Sitten valitetaan kun mies tulkitsi taas väärin. Kolmas fakta on se, että mies ei tulkinnut väärin, vaan kokeili vain onneaan, koska muutakaan keinoa asian varmistukseksi ei ole. Eli miten sitä pitäisi muuten muka tietää onko nainen vain ystävällinen vai kiinnostunut, kun eivät he koskaan tule suoraan sitä sanomaan? Kovimmat naistenmiehethän onkin tällaisia jotka pokaile vähän kaikkea mikä liikkuu ja näin laajan otannalla sitten onnistuvat. Sellaiset miehet jotka vähän enemmän harkitsee ketä naista lähestyä törmäävät useammin tähän ongelmaan, että taas tulkitsi väärin.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet jostain kiinnostunut, niin sano naiselle "olet tosi kiva nainen, lähdetkö kahville joku ilta?" Jos vastaa ei, niin hän ei ole kiinnostunut. Helppoa. Tuhlaat aikaa yrittämällä tulkita naisen katseita ja sanoja. Ota härkää sarvista ja selvitä asia.
"Älä kuuntele naista vaan mene iskemään vaikka hän ei ole osoittanut mitään kiinnostusta sinua kohtaan"
Todella hieno neuvo...Moni nainenhan laittaa miehiä myös kategoriaan "ehkä, jos pelaa korttinsa oikein", mikä tarkoittaa että kiinnostus voi herätä kunhan luonteet käy yksiin.
Itseään kunnioittavat miehet jättää nämä naiset siihen "ehkä-tilaan" etsimään jotain toista.
Vierailija kirjoitti:
En erota joten oletan että nainen sanoo asian suoraan tai hän ei ole kiinnostunut.
Minäkään en erota ja oletan luonnollisesti että kiinnostusta ei ole, jos asiaa ei ilmaista selkeästi. Joskus noin on käynytkin, mutta se on äärimmäisen harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet jostain kiinnostunut, niin sano naiselle "olet tosi kiva nainen, lähdetkö kahville joku ilta?" Jos vastaa ei, niin hän ei ole kiinnostunut. Helppoa. Tuhlaat aikaa yrittämällä tulkita naisen katseita ja sanoja. Ota härkää sarvista ja selvitä asia.
"Älä kuuntele naista vaan mene iskemään vaikka hän ei ole osoittanut mitään kiinnostusta sinua kohtaan"
Todella hieno neuvo...Moni nainenhan laittaa miehiä myös kategoriaan "ehkä, jos pelaa korttinsa oikein", mikä tarkoittaa että kiinnostus voi herätä kunhan luonteet käy yksiin.
Itseään kunnioittavat miehet jättää nämä naiset siihen "ehkä-tilaan" etsimään jotain toista.
Kannattaa pitää mielessä, että miehet rakastuvat naisia nopeammin. Aikuisten tulee jo ymmärtää, että ei ihan jokainen suuri rakkaus ala ensisilmäyksellä. Itsekunnioitusta täytyy olla, mutta eihän sekoiteta sitä lapselliseen pettymykseen kun suhteet ei menekään niin kuin Disney väitti, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia järkeä käyttämällä. Jos aikuisen miehen tarvitsee tällaista kysyä, niin se kertoo täydestä ymmärryksen puutteesta. Voin kuvitella, että olet juuri niitä miehiä, joille pelkkä "päivää/moi" kaupan kassalla tai muussa työtehtävässä on selvä soidinkutsu.
Kuvaavaa, että et pysty sanomaan vinkkiä, vaan haukut miestä jos hän ei tiedä.
Ei kannata arvailla kun voi kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Et erota ystävällisyyttä ja kiinnostusta mistään. Voit matemaattisesti laskea, että jos et ole aivan huippuluokan komea ilmestys, niin nainen tuskin on kiinnostunut sinusta.
Näin olen minäkin tämän asian päätellyt.
Varmin tuntomerkki on, että lyöttäytyy seuraan toistuvasti tekemällä tikusta asiaa. Sitä ei kukaan tee pelkästään ystävällisyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi erottaa täydellisesti. Naisia on monta sorttia, jotka osattavat kiinnostustansa eri tavoin. Jotkut signaalit ovat selkeämpiä, toiset periaatteessa näkymättömiä. Asiasta on aivan turha kysyä naisilta. He eivät tiedä asiasta kuin oman käyttäytymisensä, joka on tietenkin vahvasti vinoutunut, koska he eivät koe sitä toisen näkökulmasta, vaan ainoastaan omasta.
Et voi voittaa ellet yritä. Jos luitkin tilanteen väärin, se tietenkin kirpaisee, mutta siihen täytyy tottua. Jos kyseessä on nainen, jonka kanssa et juurikaan olisi sen jälkeen tekemisissä (satunnainen nainen vaikka baarissa), niin koviakin riskejä voi ottaa. Ei siinä mitään menetä. Jos kyseessä onkin esim. työtoveri, niin kannattaa olla varovaisempi. Ulkonäkö määrää kuinka pitkälle saat mennä. Hyvännäköisen alotteita ei tyypillisesti paheksuta niin paljoa, vaikka kiinnostusta ei niinkään olisi. Rumana jos isket jotakuta, joka ei ole kiinnostunut, niin se nähdään vahvana loukkauksena.Miksi naisen saaminen koetaan edelleen voitoksi vuonna 2022?
Ei siitä mitään hyvää miehen elämään seuraa.
Juuri näin. Olen ollut parisuhteissa ja kohdalleni on sattunut kaksikin pettävää naista (itse en ole ikinä pettänyt ollessani parisuhteessa) ja eipä oikein kiinnosta sellainen enää, elämäni on miellyttävämpää kun elän vain omaa elämääni. Enkä edes harrasta mitään nykyajan Tindereitä ym. kertakäyttöseksiä, ei ole minun juttu.
No jos ei se pyydä treffeille nii ei se sit oo kiinnostunu kaiketi, itse en viitsi enää nykypäivänä kysellä ettei naiset ahdistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi erottaa täydellisesti. Naisia on monta sorttia, jotka osattavat kiinnostustansa eri tavoin. Jotkut signaalit ovat selkeämpiä, toiset periaatteessa näkymättömiä. Asiasta on aivan turha kysyä naisilta. He eivät tiedä asiasta kuin oman käyttäytymisensä, joka on tietenkin vahvasti vinoutunut, koska he eivät koe sitä toisen näkökulmasta, vaan ainoastaan omasta.
Et voi voittaa ellet yritä. Jos luitkin tilanteen väärin, se tietenkin kirpaisee, mutta siihen täytyy tottua. Jos kyseessä on nainen, jonka kanssa et juurikaan olisi sen jälkeen tekemisissä (satunnainen nainen vaikka baarissa), niin koviakin riskejä voi ottaa. Ei siinä mitään menetä. Jos kyseessä onkin esim. työtoveri, niin kannattaa olla varovaisempi. Ulkonäkö määrää kuinka pitkälle saat mennä. Hyvännäköisen alotteita ei tyypillisesti paheksuta niin paljoa, vaikka kiinnostusta ei niinkään olisi. Rumana jos isket jotakuta, joka ei ole kiinnostunut, niin se nähdään vahvana loukkauksena.Miksi naisen saaminen koetaan edelleen voitoksi vuonna 2022?
Ei siitä mitään hyvää miehen elämään seuraa.Juuri näin. Olen ollut parisuhteissa ja kohdalleni on sattunut kaksikin pettävää naista (itse en ole ikinä pettänyt ollessani parisuhteessa) ja eipä oikein kiinnosta sellainen enää, elämäni on miellyttävämpää kun elän vain omaa elämääni. Enkä edes harrasta mitään nykyajan Tindereitä ym. kertakäyttöseksiä, ei ole minun juttu.
Eli et osaa ja välitä naijakkaan.
No ystävällisyys ei ole kiinnostusta. Esim töissä kaikille ollaan perus ystävällisiä.
Vierailija kirjoitti:
Naisen näkökulmaa asiaan;
Olen ystävällinen ja sosiaalinen. Hymyilen usein ihan tuntemattomille vastaantulijoille. Pidän ovea auki ja tarjoan apuani jos huomaan jonkun sitä tarvitsevan. Olen taitava keskustelemaan ja osaan myös small talkin ihan vieraankin ihmisen kanssa.
Moni (etenkin) mies on tulkinnut tämän väärin. Ottanut käytökseni flirttinä, vaikka olen vain ystävällinen ja sosiaalisesti lahjakas. Väärinymmärryksiä on tullut ja paljon. Kaverimiesten naiset ottaneet minut uhkana, kun ovat huomanneet minun tulevan hyvin juttuun miestensä kanssa. Miehet ottaneet itseensä, kun olen antanut pakit kun ovat ymmärtäneet ystävällisyyteni väärin.
Ja tarkoitan siis ihan asiallista, ystävällistä tyyliä keskustella. Olen ollut paljon asiakaspalvelussa töissä, lienee sieltäkin jäänyt jotain tapoja kuinka kommunikoin muiden kanssa. Olen aivan samanlainen sekä miesten että naisten kanssa. Harmittaa, että luonteeni takia ajaudun kiusallisiin tilanteisiin joissa minun ystävällisyyteni tulkitaan väärin.
Ovatko ihmiset keskimäärin sitten todella niin kylmiä ja jopa epäkohteliaita toisiaan kohtaan, että normaalit käytöstavat, ystävällisyys ja kauniit eleet otetaan flirttinä?
Sama mulla. Lopulta en juuri enää uskaltanut puhua miehille mitään. Kun tuntuu että hyvänpäivän small talk tulkittiin jo kutsuksi avioliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Et erota ystävällisyyttä ja kiinnostusta mistään. Voit matemaattisesti laskea, että jos et ole aivan huippuluokan komea ilmestys, niin nainen tuskin on kiinnostunut sinusta.
Ainakaan siinä tapauksessa, jos kohdenainen on huippuluokan kaunis ilmestys.
Vaatimattoman näköiselläkin voi olla jonkinlaisia tsäänssejä, jos yrittää vaatimattoman näköisiä.
Lähestyvät naiset ignoorataan heti kättelyssä.
Vierailija kirjoitti:
Varmin tuntomerkki on, että lyöttäytyy seuraan toistuvasti tekemällä tikusta asiaa. Sitä ei kukaan tee pelkästään ystävällisyyttään.
Tuossa on perää. Olen ystävällinen ja sosiaalinen, helposti kaikkien kanssa toimeentuleva, ihan tietoisesti koitan aina välttää liikaa supliikkia ettei välittyisi sellainen väärinkäsitys että olen kiinnostunut. Toisinsanoen kyllä nykynainen ihan reippaasti tekee itsensä tykö ja osoittaa sen jos jonkun kanssa on oikein erityisen hyvä olla, ei minun ole koskaan tarvinnut mitään mystisiä koreografioita tanssahdella tai kryptisiä sanakäänteitä taivutella että on mennyt sanoma perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Jos nainen on laittautunut tavatessaan sinua, hän on kiinnostunut (meikki, hiukset, vaatteet)
- Jos nainen hymyilee ja nauraa seurassasi, hän on kiinnostunut
- Jos nainen ujostelee tai kainostelee suloisesti, hän on kiinnostunut
Siinä muutama vinkki kypsältä ladylta, joka on onnekseen saanut ihastua/rakastua muutaman kerran elämässään ja siltä pohjalta voi kertoa, miten oma käytös ja olemus muuttui kohteena olleen uroon seurassa ;)Tuossa haiskahtaa umpikonservatiivinen uros-naaras-käsitys.
Miehenä en tunne vetoa suloisiin ujostelijoihin/kainostelijoihin, jotka haluavat 25cm pidemmän miehen jota tuijotellaan ylöspäin kuin pikkulapsi isäänsä, pää kainalossa.
"Miehenä" Muuten hyvä, mutta olet olet nainen, joka yrittää esittää miestä. :D
En erota. Jos nainen hymyilee, isken kiinni. Jos nainen vilkaiseekin suuntaani, isken kiinni. Jos naisella on päällä toppi/ hame/ housut/ trikoot/ bikinit/ kengät tai sadetakki, isken kiinni. Naisethan ei muuta haluu kun mun isoo moloo.
Moni nainenhan laittaa miehiä myös kategoriaan "ehkä, jos pelaa korttinsa oikein", mikä tarkoittaa että kiinnostus voi herätä kunhan luonteet käy yksiin.