Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten erotat naisen kiinnostuksen pelkästä ystävällisyydestä?

Vierailija
30.04.2022 |

Monesti miehiä solvataan täälläkin siitä, että pitävät pelkkää ystävällisyyttä kiinnostuksena. Fakta on kuitenkin se, että naiset äärimmäisen harvoin osoittavat kiinnostusta suoraan sanomalla, vaan se pitäisi osata tulkita "rivien välistä". Toinen fakta on se, että miehet ei ole ajatustenlukijoita ja harvat osaavat lukea niitä salaperäisiä vihjeitäkään juuri niin kuin nainen on tarkoittanut. Muistaakseni naisilla on jopa aivoissa tämä sosiaalinen puoli kehittyneempi kuin miehillä, joten se mikä naiselle on itsestäänselvää on monelle miehelle monitulkintaista. Mies joutuu vain ottamaan riskin ja kokeilemaan onneaan. Sitten valitetaan kun mies tulkitsi taas väärin. Kolmas fakta on se, että mies ei tulkinnut väärin, vaan kokeili vain onneaan, koska muutakaan keinoa asian varmistukseksi ei ole. Eli miten sitä pitäisi muuten muka tietää onko nainen vain ystävällinen vai kiinnostunut, kun eivät he koskaan tule suoraan sitä sanomaan? Kovimmat naistenmiehethän onkin tällaisia jotka pokaile vähän kaikkea mikä liikkuu ja näin laajan otannalla sitten onnistuvat. Sellaiset miehet jotka vähän enemmän harkitsee ketä naista lähestyä törmäävät useammin tähän ongelmaan, että taas tulkitsi väärin.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi erottaa täydellisesti. Naisia on monta sorttia, jotka osattavat kiinnostustansa eri tavoin. Jotkut signaalit ovat selkeämpiä, toiset periaatteessa näkymättömiä. Asiasta on aivan turha kysyä naisilta. He eivät tiedä asiasta kuin oman käyttäytymisensä, joka on tietenkin vahvasti vinoutunut, koska he eivät koe sitä toisen näkökulmasta, vaan ainoastaan omasta.

Et voi voittaa ellet yritä. Jos luitkin tilanteen väärin, se tietenkin kirpaisee, mutta siihen täytyy tottua. Jos kyseessä on nainen, jonka kanssa et juurikaan olisi sen jälkeen tekemisissä (satunnainen nainen vaikka baarissa), niin koviakin riskejä voi ottaa. Ei siinä mitään menetä. Jos kyseessä onkin esim. työtoveri, niin kannattaa olla varovaisempi. Ulkonäkö määrää kuinka pitkälle saat mennä. Hyvännäköisen alotteita ei tyypillisesti paheksuta niin paljoa, vaikka kiinnostusta ei niinkään olisi. Rumana jos isket jotakuta, joka ei ole kiinnostunut, niin se nähdään vahvana loukkauksena.

Vierailija
42/78 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et erota ystävällisyyttä ja kiinnostusta mistään. Voit matemaattisesti laskea, että jos et ole aivan huippuluokan komea ilmestys, niin nainen tuskin on kiinnostunut sinusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi erottaa täydellisesti. Naisia on monta sorttia, jotka osattavat kiinnostustansa eri tavoin. Jotkut signaalit ovat selkeämpiä, toiset periaatteessa näkymättömiä. Asiasta on aivan turha kysyä naisilta. He eivät tiedä asiasta kuin oman käyttäytymisensä, joka on tietenkin vahvasti vinoutunut, koska he eivät koe sitä toisen näkökulmasta, vaan ainoastaan omasta.
Et voi voittaa ellet yritä. Jos luitkin tilanteen väärin, se tietenkin kirpaisee, mutta siihen täytyy tottua. Jos kyseessä on nainen, jonka kanssa et juurikaan olisi sen jälkeen tekemisissä (satunnainen nainen vaikka baarissa), niin koviakin riskejä voi ottaa. Ei siinä mitään menetä. Jos kyseessä onkin esim. työtoveri, niin kannattaa olla varovaisempi. Ulkonäkö määrää kuinka pitkälle saat mennä. Hyvännäköisen alotteita ei tyypillisesti paheksuta niin paljoa, vaikka kiinnostusta ei niinkään olisi. Rumana jos isket jotakuta, joka ei ole kiinnostunut, niin se nähdään vahvana loukkauksena.

Miksi naisen saaminen koetaan edelleen voitoksi vuonna 2022?

Ei siitä mitään hyvää miehen elämään seuraa.

Vierailija
44/78 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et erota ystävällisyyttä ja kiinnostusta mistään. Voit matemaattisesti laskea, että jos et ole aivan huippuluokan komea ilmestys, niin nainen tuskin on kiinnostunut sinusta.

Pitää paikkansa

Vierailija
45/78 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen näkökulmaa asiaan;

Olen ystävällinen ja sosiaalinen. Hymyilen usein ihan tuntemattomille vastaantulijoille. Pidän ovea auki ja tarjoan apuani jos huomaan jonkun sitä tarvitsevan. Olen taitava keskustelemaan ja osaan myös small talkin ihan vieraankin ihmisen kanssa.

Moni (etenkin) mies on tulkinnut tämän väärin. Ottanut käytökseni flirttinä, vaikka olen vain ystävällinen ja sosiaalisesti lahjakas. Väärinymmärryksiä on tullut ja paljon. Kaverimiesten naiset ottaneet minut uhkana, kun ovat huomanneet minun tulevan hyvin juttuun miestensä kanssa. Miehet ottaneet itseensä, kun olen antanut pakit kun ovat ymmärtäneet ystävällisyyteni väärin.

Ja tarkoitan siis ihan asiallista, ystävällistä tyyliä keskustella. Olen ollut paljon asiakaspalvelussa töissä, lienee sieltäkin jäänyt jotain tapoja kuinka kommunikoin muiden kanssa. Olen aivan samanlainen sekä miesten että naisten kanssa. Harmittaa, että luonteeni takia ajaudun kiusallisiin tilanteisiin joissa minun ystävällisyyteni tulkitaan väärin.

Ovatko ihmiset keskimäärin sitten todella niin kylmiä ja jopa epäkohteliaita toisiaan kohtaan, että normaalit käytöstavat, ystävällisyys ja kauniit eleet otetaan flirttinä?

Vierailija
46/78 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ystävällinen ja sosiaalinen. Hymyilen usein ihan tuntemattomille vastaantulijoille. Pidän ovea auki ja tarjoan apuani jos huomaan jonkun sitä tarvitsevan. Olen taitava keskustelemaan ja osaan myös small talkin ihan vieraankin ihmisen kanssa.
Moni (etenkin) mies on tulkinnut tämän väärin. Ottanut käytökseni flirttinä, vaikka olen vain ystävällinen ja sosiaalisesti lahjakas. Väärinymmärryksiä on tullut ja paljon. Kaverimiesten naiset ottaneet minut uhkana, kun ovat huomanneet minun tulevan hyvin juttuun miestensä kanssa. Miehet ottaneet itseensä, kun olen antanut pakit kun ovat ymmärtäneet ystävällisyyteni väärin.
Ja tarkoitan siis ihan asiallista, ystävällistä tyyliä keskustella. Olen ollut paljon asiakaspalvelussa töissä, lienee sieltäkin jäänyt jotain tapoja kuinka kommunikoin muiden kanssa. Olen aivan samanlainen sekä miesten että naisten kanssa. Harmittaa, että luonteeni takia ajaudun kiusallisiin tilanteisiin joissa minun ystävällisyyteni tulkitaan väärin.
Ovatko ihmiset keskimäärin sitten todella niin kylmiä ja jopa epäkohteliaita toisiaan kohtaan, että normaalit käytöstavat, ystävällisyys ja kauniit eleet otetaan flirttinä?

Tuo on lähinnä suomalaisten ongelma.

Vierailija
47/78 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä, ei kiinnosta. Ystävälliset naiset ovat ystävällisiä, kiinnostuneita en ole nähnyt, kokenut enkä tavannut, tai sitten he eivät ole osanneet osoittaa kiinnostusta. Hyvä näin.

Kiinnostavia naisia olen tavannut paljonkin, valitettavasti useimmat ovat olleet parisuhteessa, enkä lähde rikkomaan muiden parisuhteita, vaikka ehkä pystyisinkin.

T: Ikisinkku

Vierailija
48/78 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet jostain kiinnostunut, niin sano naiselle "olet tosi kiva nainen, lähdetkö kahville joku ilta?" Jos vastaa ei, niin hän ei ole kiinnostunut. Helppoa. Tuhlaat aikaa yrittämällä tulkita naisen katseita ja sanoja. Ota härkää sarvista ja selvitä asia.

"Älä kuuntele naista vaan mene iskemään vaikka hän ei ole osoittanut mitään kiinnostusta sinua kohtaan"

Todella hieno neuvo...

Vierailija
49/78 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmistä. Pupillit laajenevat hiukan ja silmien kiilto syvenee. Nämä on hyvin pieniä asioita, mutta havaittavissa.

Yhtä todennäköistä on että naisen pupillit laajenee ahdistuksesta kun menee taistele tai pakene -tilaan. Näköaisti teräivöityy, jotta pystyy havaitsemaan kaikki pienetkin vinkit uhasta.

Ja jos on joku kiillon syvenemisen ero olemassa kiinnostuksessa ja ahdistuksessa, niin aika turha on olettaa miesten osaavan sellaisia katsoa, jos ovat jo valmiiksi täysin pihalla mikroilmeistä.

Näiden miesten, ja naisten, jotka ovat epävarmoja onko joku vain ystävällinen vai onko enempäänkin mahdollisuuksia, pitäisi löytää joku puolesta utelija.

Vierailija
50/78 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on lähinnä suomalaisten ongelma.

Juu, siinä olen ihan samaa mieltä. Meillä kun kulttuuriin ei kuulu liika tuttavallisuus ja tuntemattomia ennemminkin kartetaan viimeiseen asti.

Vierailija
51/78 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisen saaminen koetaan edelleen voitoksi vuonna 2022?
Ei siitä mitään hyvää miehen elämään seuraa.

Koska miehen täytyy tehdä jotain sen eteen ja olla jotain, että voi saada naisen vuonna 2022. 2022 Naisen saaminen on arvokkaampaa, kuin ehkä koskaan.

Vierailija
52/78 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa

Jännää, miten muissa ketjuissa minut tyrmätään tämän ajatusmallin kanssa, että naisia kiinnostaa vain ulkonäkö. Täällä ketjussa tulee vihdoinkin yläpeukkua!

Vierailija
53/78 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet jostain kiinnostunut, niin sano naiselle "olet tosi kiva nainen, lähdetkö kahville joku ilta?" Jos vastaa ei, niin hän ei ole kiinnostunut. Helppoa. Tuhlaat aikaa yrittämällä tulkita naisen katseita ja sanoja. Ota härkää sarvista ja selvitä asia.

Näin kai se on. Sitten naiset voi keskenään taas päivitellä kun "mies luuli ystävällisyyttä kiinnostukseksi, hyi ällöö."

Itse kyllä arvostan sitä, että toinen kysyy avoimesti eikä yritä vihjailla tai povata suunnilleen kahvinporoista tilannetta.

Vierailija
54/78 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kai se on. Sitten naiset voi keskenään taas päivitellä kun "mies luuli ystävällisyyttä kiinnostukseksi, hyi ällöö."

Itse kyllä arvostan sitä, että toinen kysyy avoimesti eikä yritä vihjailla tai povata suunnilleen kahvinporoista tilannetta.

Arvostat toki, jos mies on komea ja hyvällä hiusrajalla varustettu. Muutoin pidät sitä yhtä ällönä, kuin muutkin naiset.

Vierailija
55/78 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Jos nainen on laittautunut tavatessaan sinua, hän on kiinnostunut (meikki, hiukset, vaatteet)
- Jos nainen hymyilee ja nauraa seurassasi, hän on kiinnostunut
- Jos nainen ujostelee tai kainostelee suloisesti, hän on kiinnostunut
Siinä muutama vinkki kypsältä ladylta, joka on onnekseen saanut ihastua/rakastua muutaman kerran elämässään ja siltä pohjalta voi kertoa, miten oma käytös ja olemus muuttui kohteena olleen uroon seurassa ;)

Tuossa haiskahtaa umpikonservatiivinen uros-naaras-käsitys.
Miehenä en tunne vetoa suloisiin ujostelijoihin/kainostelijoihin, jotka haluavat 25cm pidemmän miehen jota tuijotellaan ylöspäin kuin pikkulapsi isäänsä, pää kainalossa.

No sitten haiskahtaa, voi voi. Olen äärihetero ja hyvin feminiininen nainen. Tykkään miehekkäistä miehistä, jotka tietävät miten naista käsitellään ja ottavat samalla haluamansa.
Työelämässä olen menestynyt, elämä kunnossa, mutta kuvailemieni kaltaisten miesten kanssa muutun ujoksi ja suloiseksi Naiseksi, ihastun ja halu syttyy.
Kaikkien ei ole pakko tykätä kaikista, eiks vaan, puss och kram.
terv. lady

Suurin osa Suomalaisista naisista ei ole, joten ole ystävällinen äläkä anna tuollaisia neuvoa muiden puolesta.

Kyllä suurin osa naisista (suomalaisistakin) on. Ladyn kuvaus on osuva ja vastaa omaa kokemustani. Oikeasti naiset haluavat olla miehen vastakohta, vaikka nykyään pitääkin olla "voimaantunut" ja "vahva" ja vaikka jossunmitä.

Vierailija
56/78 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Jos nainen on laittautunut tavatessaan sinua, hän on kiinnostunut (meikki, hiukset, vaatteet)
- Jos nainen hymyilee ja nauraa seurassasi, hän on kiinnostunut
- Jos nainen ujostelee tai kainostelee suloisesti, hän on kiinnostunut
Siinä muutama vinkki kypsältä ladylta, joka on onnekseen saanut ihastua/rakastua muutaman kerran elämässään ja siltä pohjalta voi kertoa, miten oma käytös ja olemus muuttui kohteena olleen uroon seurassa ;)

Eipä naisetkaan näköjään osaa tulkita muita naisia. 

Tunnen useammankin naisen, joista pari on ystäviäni, jotka ovat iloisia ihan vain sen takia, että se on heidän luonteensa. Hymyillä leveästi, olla suurieleinen, olla kiva ja sydämellinen kaikille. Bonuksena nämä tietysti ahdistuvat miesten seurassa, koska heillä on paljon huonoja mieskokemuksia hurmaavan luonteensa takia. Ilmeisesti heidän tuomionaan on, että syöksykierre vain syvenee, kunnes he tajuavat masentua lopullisesti kaikesta lääppimisestä ja inhottavista puheista.

Vierailija
57/78 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostat toki, jos mies on komea ja hyvällä hiusrajalla varustettu. Muutoin pidät sitä yhtä ällönä, kuin muutkin naiset.

Minua närkästyttää ainoastaan silloin, jos kyselijä voisi ikänsä puolesta olla isäni, isoisäni tai lapseni. Niitäkin puuman metsästäjiä löytyy, eikä viehätä yhtään.

Vierailija
58/78 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmistä. Pupillit laajenevat hiukan ja silmien kiilto syvenee. Nämä on hyvin pieniä asioita, mutta havaittavissa.

Voi v*ttu. Pupillit laajenevat aina, kun ihminen

* on hämärässä

* on ahdistunut (mm. sosiaalisten tilanteiden pelko, liika kofeiinin käyttö)

* ihminen on kiinnostunut (tettiläinen kuuntelee suurmahtis pomon perehdytystä korva herkkänä)

Älkää neuvoko miehille "pieniä asioita" kun ei ne avuntarvitsijat osaa kuitenkaan soveltaa ohjeita. Avuntarvitsijalle riittää ohje sanalliseen kommunikointiin. 

Vierailija
59/78 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua närkästyttää ainoastaan silloin, jos kyselijä voisi ikänsä puolesta olla isäni, isoisäni tai lapseni. Niitäkin puuman metsästäjiä löytyy, eikä viehätä yhtään.

Mutta kun ei se ole sinun isäsi. Miksi se ei ärsytä minua yhtään, jos äitini ikäinen nainen haluaa tehdä tuttavuutta? Ei haittaa ollenkaan.

Vierailija
60/78 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma on myös niin että nainen voi olla varattu eikä sen takia esimerkiksi lähde tanssiin. Mutta loppuillasta hän voi lähteäkin kun uudelleen haet. Näin kävi viimeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi