Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen sinusta on tullut kiusaamisen johdosta?

Vierailija
30.04.2022 |

Koulu ja/tai työpaikkakiusaaminen jättää jälkensä, minusta on tullut epäluuloinen, herkästi hermostuva, olen ikäänkuin kokoajan puoluskannalla enkä siedä mitään "huumorillakaan" piikittelyä vähimmässäkään määrin vaan sanon kärkkäästi takaisin, en luota uusiin ihmisiin ollenkaan, on tunne että minulle ilkeillään ainakin seln takana. Nykyään työskentelen lähes 100% etänä ja tämä on minun pelastus, en haluaisi koskaan palata toimistolle.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää ymmärtää että kaikki pahat kokemukset jättää aina jälkensä ihmiseen. Aivot muistaa, keho muistaa. Kiusaaminen on siksi erityisen tuomittavaa, koska se usein jatkuu vuosien ajan ja pahiten tietysti vaikuttaa kasvavaan lapseen ja nuoreen. Aikuisenakin se on vaikea rasti esim työpaikalla.

Ja tottakai jos tekijää syytät niin mitään ei ole koskaan tapahtunut sinä olit vain niin herkkä tai sitten mitä vanhoja muistelemaan.

Tekis mieli vetää nokkaan ja sanoa sitten että älä muistele tätä huomenna.

Vierailija
82/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kiusaajilla ole läheisiä tai oma luonne puretaan läheisiin, kun he käyttävät niin paljon aikaa ja energiaa ihmisiin, jotka eivät halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä? Hyvä, jos edes nimeä tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin että ne ei voi rikkoa mua. Olen fiksumpi, vahvempi ja rohkeampi. En hirveästi välitä siitä mitä muut ajattelee. Joskus kuitenkin voi tulla mieleen kun joku nauraa, että nauraako se mulle.

Vierailija
84/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs turkulainen mielenterveyshoitaja on oikein ansiokas kaksinaamaisuudessaan. Nauraa potilaille ja puhuu heistä pahaa. Tosin kuulemma savosta eli ymmärrettävää.

Vierailija
85/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti.

Vierailija
86/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarinani on hieman erilainen.
80 luvulla vanhempani paattivat muuttaa takaisin Suomeen. Se oli minulle iso kulttuurishokki.
Joka ikinen paiva halusin takaisin ulkomaille. Minulla oli seka huonot koto olosuhteet ja koulukiusaaminen, mika vain jatkui ja jatkui paivasta toiseen.
Olen katkera etta vanhempani olivat niin itsekkaita ja vastuuttomia. He tekivat minusta talon lapsenhoito palvelijan ja siivoajan ja eivat koskaan huolehtineet muusta kuin itsestaan.
Yritin parhaani olla nakymaton ja se jota kukaan ei huomaa.
Kiusaajani ovat menestyneet hyvin. Yksi heista on jopa kuuluisa julkkis jonka the tunnette jos mainitsisin nimen.
En koskaan tehnyt kiusaajilleni mitaan pajama, he varmasti tiesivat etta minulla oli vaikeat koti olot.
Olen kiitollinen etta se kappale elamassani on ohi. Jos he olisivat jattaneet minut rauhaan niin elamani olisi ollut niiin parempi. Sellaista vakea he vain eivat olleet, kiusaaminen oli heille hauskaa ja jaksoivat jatkaa. Minua kaduttaa se etta en jattanyt peruskoulua kesken.
Vanhempani muuttivat understand ulkomaille. Se tuli taas vaikeaan aikaan elamassani kun jouduin jattamaan lukion kesken. Nyt jalkeenpain ajatellen se oli paras asia mika minulle on tapahtunut.
En oikein pida suomalaisista ja en kaipaa tassa maassa asuvien expattien seuraa. Ymmarran kielta ja kulttuuria mutta en koe sita omakseni. Joskus seuraan hesaria ja ylen uutisia.
En nahnyt suomalaisuidessa ja suimalaisissa mitaan sellaista jota olisin halunnut seuraavalle polvelle jatkaa. Painvastoin halusin suojella heita siita.
Kaikki huomioonottaen olen elanyt hyvan elaman. Ehka kuisaajani luulivat etta olisin ollut ikuinen surkimus, mutta maailma ei koostu heidan kaltaisista ihmisista. Jospa kyky olla onnellinen on kosto!!

Yksi tekosyy, jota väkivaltaiset ja kiusaavat rikolliset käyttävät teoilleen, on kosto. Oikeasti eivät kosta mitään vaan haluavat jotain kohteelta. Itse aion kostaa olemalla onnellinen, koska he eivät kirjaimellisesti pysty siihen. Aika surullista, että, kun sanot asian ääneen, he pakkomielteisesti alkavat kertoa, kuinka heillä on elämä kunnossa sen ja sen takia. Jos elämäsi on kunnossa, mitä helvettiä obsessoit minusta??? Pidä turpasi kiinni ja painu vtuun. Mene sen mahtavan perheesi luo. Minä en halua seuraasi. Eikö perheesikään? Ei ilmeisesti, enkä ihmettele yhtään.

Vierailija
87/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaat kiusaajavanhemmat kasvattavat sairaita kiusaajalapsia. 🤮

Vierailija
88/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän semmonen ihminen, joka tuntee empatiaa ala kiusaamaan ketään.

Vierailija
89/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapsena huonostikohdellut lapset kasvaa kiusaajiksi. Kyllä se usein lähtee kotoa. Onhan sitten ns. muka parempien perheitten lapsia, jotka kurillaan kiusaavat muita. Yleensä hyvinkohdellut ihmiset ei kiusaa muita. Jotkut kiusaajathan voi olla todella karmeista oloista. Mikään ei tietenkään oikeuta kiusaamaan. Ihminen ei saisi kohdistaa omaa huonoa oloaan muihin.

Vierailija
90/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jättää. Itse olen molempia ja olen nykyään aika empatiakyvytön. Läheisistäni välitän ja koirastani mutta siinä se. Käyttäydyn kyllä kohteliaasti uusia ihmisiä kohtaan, mutta jos joku on päinvastainen muutun kuin automaattisesti kylmäksi. Aiemmin kamppailin vihamielisyyden ja väkivaltafantasioiden kanssa, mutta onneksi pääsin siitä. Koulu ja työpaikkakiusaaminen jättää ihmiseen jälkeensä. Siitä on todisteena lukuisat itsemur*at ja esim kouluampujat.

Vierailija
91/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus lapsena huonostikohdellut lapset kasvaa kiusaajiksi. Kyllä se usein lähtee kotoa. Onhan sitten ns. muka parempien perheitten lapsia, jotka kurillaan kiusaavat muita. Yleensä hyvinkohdellut ihmiset ei kiusaa muita. Jotkut kiusaajathan voi olla todella karmeista oloista. Mikään ei tietenkään oikeuta kiusaamaan. Ihminen ei saisi kohdistaa omaa huonoa oloaan muihin.

Useinmiten se kiusattu on huonoista kotioloista.
Kiusaajalla on usein asiat hyvin, varakas perhe, vanhemmilla kunnioitetut ammatit ja lapsella kaikkea mita voisi haluta

Vierailija
92/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaaminen söi uskoa ihmisiin. Erityisesti se, että narsistisen kiusaajan annettiin toimia niin kuin hän toimi. Esimies tiesi, työterveydessä tiedettiin - ja sieltä yritettiin myös vaikuttaa asiaan. Silti kaikki jatkui niin kuin ennenkin.

Vierailija
93/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useinmiten se kiusattu on huonoista kotioloista.
Kiusaajalla on usein asiat hyvin, varakas perhe, vanhemmilla kunnioitetut ammatit ja lapsella kaikkea mita voisi haluta

Kyllä ne lapsuuden traumasta ja vailla olemisen kokemuksesta kärsivät ottavat kiusaamisen kohteeksi usein vakaan tai vauraan perheen jäseniä. On sitten niitäkin, joissa pahaa narsismia perheessä ja sen avulla kiivetty.

Vierailija
94/95 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
95/95 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aggressiivinen ja väkivaltainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi