Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen sinusta on tullut kiusaamisen johdosta?

Vierailija
30.04.2022 |

Koulu ja/tai työpaikkakiusaaminen jättää jälkensä, minusta on tullut epäluuloinen, herkästi hermostuva, olen ikäänkuin kokoajan puoluskannalla enkä siedä mitään "huumorillakaan" piikittelyä vähimmässäkään määrin vaan sanon kärkkäästi takaisin, en luota uusiin ihmisiin ollenkaan, on tunne että minulle ilkeillään ainakin seln takana. Nykyään työskentelen lähes 100% etänä ja tämä on minun pelastus, en haluaisi koskaan palata toimistolle.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua istua siten, että joku voi tulla selän taakse. Menen siis mielelläni istumaan seinän eteen ravintolassa jne.

Vierailija
22/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän akkalaumoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvainen feministi.

Vierailija
24/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelevä.

Vierailija
25/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyninen ja vittuuntunut

Vierailija
26/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto, en luota enää ihmisiin. Ilo on kadonnut.

Vierailija
27/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarmempi, kun huomasin miten saan ärsyttävät nyhveröt ruotuun.

Vierailija
28/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiusattiin kahdeksan vuotta. Minusta tuli äkäinen, todella temperamenttinen ja erakoitunut yksilö.
Eli en halua olla ihmisten kanssa tekemisissä.
Viihdyn siis parhaiten ihan omissa oloissani. 😊

Vierailija
29/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää ymmärtää että kaikki pahat kokemukset jättää aina jälkensä ihmiseen. Aivot muistaa, keho muistaa. Kiusaaminen on siksi erityisen tuomittavaa, koska se usein jatkuu vuosien ajan ja pahiten tietysti vaikuttaa kasvavaan lapseen ja nuoreen. Aikuisenakin se on vaikea rasti esim työpaikalla.

Vierailija
30/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja osaan pitää puoleni. Kaikenlaista kuspäätä maailmaan mahtuu, ei se ole mikään syy antaa heidän määrätä.

Lapsena oli avuton, aikuinen ei ole. Ellei sellaiseksi heittäydy.

Vierailija
31/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta ulkoisesti mitään huomaa, saatan olla jonkun arvion mukaan ns. menestynyt. Mutta en päästä ihmisiä lähelle ja kanssani on vaikeaa rakentaa syvään luottamukseen perustuvaa suhdetta. Minun on hyvin vaikeaa luottaa muihin kuin itseeni. Se on surullista, sillä ihmisten välinen yhteys on mielestäni yksi elämän tarkoituksista.

Sama ilman menestystä, ainakaan vielä. 
Tuntuu että tavassani kanssakäydä on joku vika. En osaa haalia samalla lailla ihmisiä lähipiiriin kuin jotkut muut vaikka teen mielestäni samoin kuin he.

Vierailija
32/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estynyt, ihmis- ja etenkin miespelkoinen. Epäilen kaikkea ja kaikkia, enkä luota kuin harvoihin. Perhe ja onnellinen parisuhde ovat kaukainen unelma, lähes täysin kokematonkin olen yli 4-kymppisenä. Jos jotain hyvää on, niin ammatin olen onnistunut opiskelemaan ja vakituisessa työssä olen. Perittyä omaisuuttakin on ihan mukavasti. Sisimmässäni olen kuitenkin edelleen se pelokas ja nujerrettu pikkutyttö, joka yrittää olla näkymätön.

Vierailija
33/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut tutisevaa ihmisrauniota kuten koittivat selvästi minusta tehdä. Saivat aikaan raivohullun joka suuttuu hyvinkin pienistä asioista. Kiusaaminenkin lakkasi ysiluokan syksyllä kun sain ensimmäisen raivarini ja hakkasin yhden kiusaajista tajuttomaksi. Taidetetiin päästä silloin paikallislehteenkin sen jutun kanssa, tosin nimettömänä.

Hyvin toimittu. Kiusaaja sai ansionsa mukaan, olisi ansainnut lisääkin koulutusta.

Vierailija
34/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyninen ja v i t t u m a i n e n ihminen.

Vierailija
35/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en päästä ketään lähelle! Onneksi kukaan ei tahdokaan! Hävettää, olla tämmönen ruma läski luuseri! Enkä poistu kotoa muualle kuin työhön ja kauppaan! Ihan kohta ole syönyt itseni hengiltä!

Vierailija
36/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota ihmisiin, en osaa solmia ystävyyssuhteita, pelkään sosiaalisia tilanteita, olematon itsetunto, stressaannun herkästi pienistäkin asioista, krooninen masennus ja ahdistus.
Viihdyn yksin, enää en edes kaipaa muiden seuraa. Rakastan luontoa ja eläimiä, eläinsuojelu on tärkeintä elämässäni.

Vierailija
37/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen etten niele enää huonoa kohtelua. Jos joku on töykeä niin sanon heti takaisin. Sain työpaikastakin potkut kun annoin suoraa palautetta töykeästä osastojohtajasta.

Vierailija
38/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten oikein supliikki ja tulen ihmisten kanssa toimeen, olen työskennellyt aspana, mutta syvempiä ihmissuhteita muodostaessa on vaikeaa. Mulla on aina vaikeuksia uskoa että joku tosiaan haluaisi olla mun kaveri tai viettää mun kanssa aikaa. Esimerkiksi nyt aikuisena uudessa koulussa on muodostunut ihan hyvä porukka, mutta jään aina vähän syrjään keskusteluissa kun en meinaa uskoa että haluaisivat olla mun kavereita.

Lapsena koulussa ja harrastuksessa kävi monesti niin että jotkut esimerkiksi pyysivät luokseen tyyliin Maija tuu sääki tänne! ja kun menin niin hetken päästä sanottiin että mitä sää siinä teet, luulekko että me muka halutaan olla sun kavereita, jne.

Vierailija
39/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusturvallisuudentunne järkkyi, eli minusta tuli ahdistunut, ylimiellyttävä, ylisuorittava, yliherkkä kritiikille. Ahdistus kuitenkin ollut pahinta. Nyt 20 v myöhemmin nämä asiat ovat muuttaneet muotoaan, mutta juurisyyt ovat selvät edelleen. Mutta en ole katkera, sillä he eivät tienneet mitä tekivät.

Vierailija
40/95 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli epäluuloinen. Vakava-asteinen kiusaaminen muokkasi myös moraalikäsitystäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän