Mitä teette vappuaattona/ vappuna?
Onko suunnitelmia tai traditioita joita teette tällöin? Itse olen jo 40v ja mitään traditiota ei ole muuta kuin pullo skumppaa kun Manta on lakitetti. Riehakkaat vaput tuli opiskelijana aikoinaan vietettyä.
Kommentit (24)
Kotona vaan oleilen. Normilauantai. No joo simaa on ja ehkä paistan munkit. Tosin tyhmää niitä paistaa vaan teinille ja mulle kun sitten tulee ahmittua.
En ainakaan mihinkään mantan ryysikseen lähe kiljuvien teinien ja klaara vappenia huutavien kännisten pönttöjen sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kotona vaan oleilen. Normilauantai. No joo simaa on ja ehkä paistan munkit. Tosin tyhmää niitä paistaa vaan teinille ja mulle kun sitten tulee ahmittua.
No mutta kevätkarnevaali kun on niin saa hieman ahmia herkkuja:)
Vierailija kirjoitti:
Vappulounas tänään. Illaksi ei suunnitelmia.
Mitä syöt vappulounaalla?
En ole oikein koskaan viettänyt Vappua mitenkään, ja vielä vähemmän kun muutin pois Suomesta 26 vuotta sitten. Täällä kun Vapusta ei mitään tiedetä.
Tänään aion käydä ruokaostoksilla, ehkä siivoan vähän paremmin jos jaksan ja jos en, nin sitten huomenna.
Ikkunat pitäisi pestä, ehkä aloitan senkin homman. Inhoan yli kaiken! :(
Maanantaina työpäivä.
Asun yksin ja olen kotona, kävin äsken kaupassa ja nyt alan siivoamaan. Vappuaattooni kuuluu muuten laiskottelua ja television katselua. Tippaleipiä ja simaa, nakkeja, kebakkoja ja kolmea eri salaattia.
Nyt psyykkaan itseäni munkinpaistoon.
On muuten syöminkien ja liikakilojen suhteen melkoinen jakso peräkanaa: pääsiäinen, vappu ja lopuksi äitienpäivä. Voita, sokeria ja kermaa menee.
Pakenin opsikelijakaupungista maaseudulle vanhempieni luo viikonlopuksi. Tietää jo ettei saa nukuttua melun takia kun kovaa musiikkia koko yön. Opsikelijat nyt ihan hulluja kun päässeet koronarajoituksista, olisipa tiukat rajoitukset jatkuneet.
Sallein itselleni tänään aamua olla vaan ykisin asuvana rennosti viellä aamutakissa kotini. Aurinko jo paistaa kyllä taivaalla ja kutsuu ulkoilee.Ulkona jo kukkii voikukat ,ja lesken lehdet .Minulla on aukemassa nuput kukan: valkoiset vaasineilikat .Tähän aikaa normaalisti ikkunat on pieni kämppä jo pesty ja verhot vaihdettu. Kesä partsi laitettu kuntoon.Mutta en nyt kykene 3 viikkoa niska,olkapää käsi säryt oikea puoli.Joten iisisti pitää otta nuo kuluma,jännetuppi säryt ja lääkitä kipu kelillä ymm.Ajaa siis ulos ulkoilee itä hesan maisemiin. Ei näe ikunoita jotka huuta pesua. Iloista hyvää vapaata, Nimellä Vappua.
Ei oikein mitään. Vapoutoritkaan ei ole niinkuin silloin ennen kun olin lapsi ja niillä oli miljoonan sortin krääsää myynnissä ja tungoksessa oli vaikea liikkua.
Sääli että omat lapset ei tuota saa kokea.
Töissä. Niinkuin duunarit on. Hyvää työväenjuhlaa opiskelijoille ym vetelyksille.
Olen menossa vappujuhliin jotka ilmeisesti päättyvät jo klo 16, mielenkiintoista mitä tapahtuu :P
Vierailija kirjoitti:
En ole oikein koskaan viettänyt Vappua mitenkään, ja vielä vähemmän kun muutin pois Suomesta 26 vuotta sitten. Täällä kun Vapusta ei mitään tiedetä.
Tänään aion käydä ruokaostoksilla, ehkä siivoan vähän paremmin jos jaksan ja jos en, nin sitten huomenna.
Maanantaina työpäivä.
Sitä tulin vain sanomaan, että mikset viettäisi maassasi vappua ystäviesi kanssa. Kerrot vappuperinteistä heille vaikkapa pik nik-retkellä. Toisit maahan omaa kulttuuriasi ja perinteitä.
Tämä siksi, että ei kai jonkin suomalaisen perinteen vietto ulkomailla ole turhaa tai kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maanantaina työpäivä.Sitä tulin vain sanomaan, että mikset viettäisi maassasi vappua ystäviesi kanssa. Kerrot vappuperinteistä heille vaikkapa pik nik-retkellä. Toisit maahan omaa kulttuuriasi ja perinteitä.
Tämä siksi, että ei kai jonkin suomalaisen perinteen vietto ulkomailla ole turhaa tai kielletty?
Eikö monissa maissa ole kumminkin vappumarssi jne enemmän poliittiseksi mielletty vappuohjelma. Meillä vappu osuu kevääseen ja on kevätkarnevaali. Tosiaan miksipä ei vappua voisi ulkomailla myös viettää. Palloja ja serpentiiniä ja minä tekisin itse simani siellä ja tarjoaisin tuttaville, jos asuisin ulkomailla. Toki siman tekeminen on nyt liian myöhäistä tälle vuodelle mutta tulevina vuosina.
Pitäisi vaihtaa lakanat ja tiskata. Olen vältellyt noita jo monta päivää. Tiskattavana vaan on noin miljoonaa haarukkaa, veistä ja lusikkaa. Omistan paljon ruokailuvälineitä juuri siksi, että koko ajan ei tarvitse tiskata, mutta sitten johtaa lopulta aina siihen, että niitä on likaisena hirveä määrä ja suututtaa vielä enemmän.
Vappulounas tänään. Illaksi ei suunnitelmia.