Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi osa naisista lihoo vaihdevuosien aikana?

Vierailija
29.04.2022 |

Onko millään lääkityksellä erityisen suurta vaikutusta? Kaikki mahdolliset saa listata tähän. Liikun paljon ja syön terveellisesti.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö estrogeenia?

Vierailija
2/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis energiankulutus vain pienenee. Mienä olen aina ollut bmi 22, mutta vaihdevuodissa paino lähti nousemaan. Nyt joudun tekemään kaikkeni, jotta bmi pysyy 24:ssä. Minä, entinen suursyömäri, saan syödä nykyään puolet siitä, mitä nuorena.

Kohta ketjuun tulee joku sanomaan, että tutkimustulokset kumoavat lihomisen. Kokemuksesta kuitenkin sanon ylläolevan. Liikunnan väheneminen selittää vain hyvin vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeenitason lasku hidastaa aineenvaihduntaa. Mikäs miehillä on syynä lihomiseen ?

Vierailija
4/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet lihovat?

Vierailija
5/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lihonut ikävälillä 40-48 40 kg Ennen olin aina luonnostani hoikka, paino vaihteli 48-53 kg välillä. Terveysongelmat on pakottaneet lopettamaan liikuntaharrastukset ja ruoka ja juoma maistunut turhan hyvin. Eräs gyne sanoi että tavallaan se on tosi luonnollista koska rasvakudos tuottaa estrogeenia joten kun muu estron tuotanto vähenee niin aivot käskee hankkia kroppaan lisää rasvakudosta joka tuottaa sitä. Eli ruokahalut lisääntyy. Toki tätä voi tahdonvoimalla vastustaa jos on motivaatiota, itselleni vaan ulkonäkö on menettänyt täysin merkityksensä joten ei ole ollut motivaatiota.

Vierailija
6/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon olet ap lihonut?  Oletko ollut aina pyöreä? 

Eniten huolettaa kasvojen kummallinen pyöristyminen. Siis ei lihavuus mutta jonkinlainen mummoutuminen. Yöks täytyy vaan todeta.
Ap

Yöks on vääärä asenne itseäsi kohtaan ja sitä kehoa kohtaan, jossa kuljet läpi tämän elämän.

Vierailija
7/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö estrogeenia?

En käytä.

Ap

Vierailija
8/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En ole lihonut. En ole koskaan käyttänyt mitään hormoneja, mutta sillä tuskin on vaikutusta asiaan, vaikka varmaan nykypäivänä harvinaista onkin. En juuri urheile enkä kyllä tupakoikaan. Painoindeksi alle 20.  Ei liiemmälti muitakaan vaihdevuosioireita. Joskus voi olla muutamana päivänä kuumia aaltoja, sitten kuukausia ettei mitään. 

N55

Vierailija
9/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten huolettaa kasvojen kummallinen pyöristyminen. Siis ei lihavuus mutta jonkinlainen mummoutuminen. Yöks täytyy vaan todeta.
Ap

Kasvot muuttuu vaikkei paino muuttuisi, se on osa elämää. Lymfanesteet ei enää kierrä vanhaan malliin mistä tulee turvotuksia, ihon kollageeni vähenee ja ihonalaislihakset heikkenee jolloin kasvot valahtaa alaspäin. Tavallisesti erityisesti kasvojen alaosa menee pallinaamaksi eli semmoiselsi miesmäisen laatikkoleuan malliseksi. Osalla myös ylempää kasvoja taas rasvaa lähtee liikaa eli silmät menee kuopalle ja poskiluut alkaa näkyä tosi luisevasti ja sitten sitä rasvaa on leukaperissä ja kaulalla.

Itse olen nyt ihan eri näköinen kuin nuorena mutta se on elämää, ei haittaa. Aika on olla kaunis ja aika keskittyä muuhun.

Vierailija
10/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No se nyt pitää vaan kestää. Jokainen ällillä siunattu tajuaa kehittää viimeistään tässä kohtaa sisäistä kauneuttaan. Ja hyvin moni onneksi kehittyykin. Suomessa ei luojan kiitos olla niin ulkokultaisia (mielestäni) kuin jossain. Jokainen voi omalta kohdaltaan miettiä, kumpi merkkaa enemmän, se näyttääkö "iättömältä" vai se, uskaltako näyttää kuolevaiselta.

Ajattelin valita jälkimmäisen. Varsinkin kun viihdyn loistavasti yksin.

Vierailija
11/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että osa jopa hoikistuu ja osa lihoo jonkin verran. Ihminen on kokonaisvaltainen otus, niin nainen kuin mieskin. Myös mies saattaa lihoa tai hoikistua ikääntyessään.

Vierailija
12/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneskohan ketju naisten ylipainosta tämä on tänään? Aamulla oli vähintään kolme ketjua, päivällä vähintään kaksi, eli tämä on vähintään kuudes ketju tänään. Mutta jos tekee yhdenkin aloituksen miesten ylipainosta, se poistetaan heti.

Vierailija
13/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kasvot muuttuu vaikkei paino muuttuisi, se on osa elämää. Lymfanesteet ei enää kierrä vanhaan malliin mistä tulee turvotuksia, ihon kollageeni vähenee ja ihonalaislihakset heikkenee jolloin kasvot valahtaa alaspäin. Tavallisesti erityisesti kasvojen alaosa menee pallinaamaksi eli semmoiselsi miesmäisen laatikkoleuan malliseksi. Osalla myös ylempää kasvoja taas rasvaa lähtee liikaa eli silmät menee kuopalle ja poskiluut alkaa näkyä tosi luisevasti ja sitten sitä rasvaa on leukaperissä ja kaulalla.
Itse olen nyt ihan eri näköinen kuin nuorena mutta se on elämää, ei haittaa. Aika on olla kaunis ja aika keskittyä muuhun.

Niin kai se sitten on. Järkyttävää mutta totta.

Ap

Vierailija
14/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole vielä lihonut. 55kg painan edelleen. Mutta vanhentunut olen. Näytän väsyneltä ja surulliselta mitä olenkin. Vuoden 2019 jälkeen on ollut niin raskasta.

Vierailija
15/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kauneuskirurgia auttaa!

Vierailija
16/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin jo 40+ vuotiaana siksi, että syön enemmän kuin kulutan.

Vierailija
17/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kauneuskirurgia auttaa!

Ihan totta on että se auttaa ja on ainoa mikä auttaa. Ja jokainen on vapaa sitä käyttämään jos haluaa.

Lopulta taistelu ikääntymistä vastaan on kuitenkin aina tappiollinen, jopa paljon leikatuista ja täyteaineilla täytetyistä alkaa näkyä ettei he ole nuoria enää. Toinen juttu on se, että kannattaa miettiä miksi omat asenteet ikää ja sen näkymistä kohtaan ovat niin negatiiviset. Kaikilla niin ei ole, vaikka länsimainen kulttuuri valitettavasti siihen ohjaa kun nuoruuden ihannointi on niin yleistä.

Itselläni oli myös 45-50 iässä kriisi tuosta ulkonäköasiasta mutta minä päädyin lopulta hyväksymään ikääntymisen merkit. Etsin itselleni ihanteita, jotka kantavat iän merkkinsä ylväästi, arvokkaasti ja ovat tyylikkäitä eikä homssuisia.

Vierailija
18/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estrogeenitason lasku hidastaa aineenvaihduntaa. Mikäs miehillä on syynä lihomiseen ?

Miehillä? Ihan imisillä yleisesti aineenvaihdunta tietenkin hidastuu kun vanhenevat. Vanhenemista tapahtuu kummallakin sukupuolella.

Saatiin tästäkin miehet vs naiset -lällättely 😑

Vierailija
19/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet lihovat?

Nelikymppisenä naisilla alkavat posket roikkua. Se on luonnonlaki.

Vierailija
20/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit syynä ja aineenvaihdunta hidastuu. Mutta jos rakastat naistasi lihoaminen ei haittaa. Jos et rakasta häntä naisista eniten, olet pilannut koko elämän tarkoituksen väärällä valinnallasi. Pölkky.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi