Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EN JAKSA = RIVITALOSSA ALKAA KESÄELÄMÄ PIHOILLA JA JO NYT YHTÄ HOOTA!!

Häivytään ok - taloon syksyllä, miten selvitä kesästä?
29.04.2022 |

En enää ikinä muuta rivitaloon, kun pääsen tästä. Naapureilla jatkuvasti ovet auki, pihoilla ollaan. Ei siinä, pihat vain pieniä. Ja tottakai on pakko popittaa kovaa pihalla. Tottakai on pakko huutaa pihalta sisään asiat, tottakai täytyy puhua ihan helevatan kovaa puhelimeen pihalla. Tätä jatkuu myöhään yöhön, kun lomaa/viikonloppu.Ja tottakai hyvien tapojen mukaan vedetään tupakkaa minkä keretään, kytätään naapureilla sisälle jos täällä tuulettaa (olen nähnyt) ihan estoitta. Toisin sanoen emme käytä omaa pihaa miehen kanssa mihinkään. Toisella puolella kyylä, toisella häirikkö. Muutetaan syksyksi omakotitaloon, tämä on vuokra-asunto. Ei tee mieli (eikä niitä asuntoja oikeastaan edes löydy, mihin ei vaadita vähintään vuoden sopimusta) muuttaa ensin tästä pakoon ja omaan taloon kun se on valmis. Huoh, mitä tekisitte? Alan olla aivan loppu, se pska alkaa taas ja kukaan ei puutu:(

Kommentit (365)

Vierailija
321/365 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin osake hyvämaineiselta alueelta ja yhtiöstä. Naapuriimme sattui oikea sekakäyttäjä, häiriöt massiivisia. Poliisi käy vähän väliä, asunnossa mm touhutaan kaikkea laitonta. Etu eikä takapihalle voi mennä. Noiden asunto haisee seinänaapurien mukaan jollekin... Että arvatkaa oliko kiva ostos? Useamman sadan tonnin virhe, mites tästä päästäisiin? Eli neuvoni on, että älkää ikinä ostako muuta kuin korkeintaan okt:ta.

Vuokralta naapuri saa vielä sen häädön joskus tai pääset itse muuttamaan, jos tilanne naapurien kanssa on persiistä. Täällä olet ihan liian lähellä noita kuspäitä. Asunto toki maan tasalla, eli noiden kaverit koputtelevat oviin ja ikkunoihin kun erehdytään kämpästä.

Vierailija
322/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen paikoissa te rivitaloasujat oikein asutte, kun seinät on pahvia, naapurit kyttää, autoilla kaahataan, lapset ei tottele ja musiikki pauhaa yötä päivää. Olen asunut samassa rivitalossa kohta 20 vuotta, ja tunnen vaikka miten monta rivitaloasujaa. Ihan omasta lähipiiristäkin löytyy jo mieheni vanhemmat, sisaruksia ja ystäviä. Kaikki viihtyvät omissa taloissaan ja asunnoissaan, eikä kenelläkään ole mitään valittamista. Naapureista ei ole mitään pahaa sanottavaa, muuttoja ei juurikaan tapahdu, meidän talossa ei ainakaan kuulu naapurista seinän takaa yhtään mitään, onhan siinä välissä todella paksu seinä jo ihan paloturvallisuudenkin kannalta. Ihan rauhassa saa olla. Melkein kuin omakotitalossa, mutta sillä erotuksella, että kustannukset jakaantuvat useamman kesken ja pihatöitä ei ole niin paljon kuin omakotitalon pihassa. Rivitaloasuminen on ihan parasta.

Asuin lapsuudessa hyvin äänieristetyssä 70-luvulla rakennetussa rivitalossa. Se oli rauhallinen taloyhtiö. Opiskeluaikana asuin kerrostalossa ja en viihtynyt yhtään. Ostettiin rivitalo-osake - olihan mulla kiva kokemus lapsuudesta taustalla. Kaikki naapurin äänet kantautuu rakenteita pitkin. Huoneistojen väliseinät on kaksinkertainen kipsilevyseinä, ei muurattu seinä, rakennusvuosi 1990. En tajua miten ei hoksattu tätä ottaa huomioon tätä ostaessa ja kyllä on painajaismaista. Niin kauan oli kivaa, kun oli eläkeläismummoja naapurissa, mutta mummojen kuoltua tilalle on tullut nuoria ja lapsiperheitä. 24/7 möykkää, jyskettä, pauketta. Aivan järkyttävää. Jos puutut siihen, että olisi hiljaista edes klo 22-07, aletaan tehdä kiusaa entistä enemmän, auton takalasiin oli käyty kirjoittamassa törkeyksiä yms. Ei voisi uskoa, kun puhutaan keskiluokkaisesta, työssäkäyvästä porukasta.

Niin totta. Nykyaikana se on eristeet, jotka rakennetaan päin persuksia ja niistä on helppoa säästää. Siinä sitten kuuntelet täysin kypsänä naapurien ääniä. Kyllä meinaan rivitalossa äänet kaikuvat rakenteita pitkin. Ja hyvin vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkoot, ei huoltoyhtiötä ja se on taatusti virhe muutto rivitaloon.

Jätän tämän vain tähän.

Vierailija
324/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas viihdyn rivitalossa, omakotitalon vapaus mutta ei sen töitä. Ei kerrostalossa olevia ongelmia naapureiden kanssa. En tunnista täällä kirjoitettuja ongelmia rivitaloidts. Siis millaisissa paikoissa te asutte, jos naapurit narkkaavat, eristeitä ja kaikki menee pieleen?

Vierailija
325/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas viihdyn rivitalossa, omakotitalon vapaus mutta ei sen töitä. Ei kerrostalossa olevia ongelmia naapureiden kanssa. En tunnista täällä kirjoitettuja ongelmia rivitaloidts. Siis millaisissa paikoissa te asutte, jos naapurit narkkaavat, eristeitä ja kaikki menee pieleen?

Siis omakotitalon vapaus, rivitalossa? Näytä mulle tuollainen rivari, ei sellaista olekaan. T nimimerkki: Elän rivitalo nimisessä helvetissä joka päivä, olen elänyt myös omakotitalon vapaudessa...

Vierailija
326/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että rivitalossa se "piha" on vain pieni karsina, ainakin meillä. Ei tajuttu ottaa asiaa huomioon muuttaessa. Talvella ei haitannut. Nyt keväällä yli sosiaalinen naapuri (aikuinen ihminen) sitten kulkee takapihalla me, koputtelee ovelle milloin mitäkin asiaa. Täytyy kai laittaa joku aita tuohon, mutta etuovellehan tuo pääsee. Lakattu ajat sitten avaamasta ovea, ei mene silti viesti perille. Huoh, että ärsyttää tuo pihallamme kulkeminen. 🤬

Vierailija
327/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin rivarikämpän, joka on päätyasunto jonka seinän takana on taloyhtiön kuivaushuone jota tuskin kukaan edes käyttää. On siis käytännössä samanlainen oma rauha kuin erillistalossa.

Kyllä omassa tuttavapiirissä eniten harmia naapureiden kanssa on ollut kerrostaloasujilla.

Ehkä, mutta kerrostalosta ne häiriköt saavat häädön nopeammin kuin rivitalossa = meillä häirikkö naapuri ollut vuosikausia, ei saa häätöä sitten millään. Useampi naapuri muuttanut pois, meidän perhe kohta muuttaa myös ja häirikkö saa jatkaa asumistaan rauhassa.

Vierailija
328/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse VIHAAN näitä rivitaloja ja niiden suunnittelua yli kaiken. Otan esimerkin makkareista.

Yksi seinä on täynnä vaatekaappeja, sänkyä ei saa siis siihen. Toisella seinällä on patteri ja ikkuna. Ei saa siihenkään sänkyä.

Sitten on se seinä, josts tullaan sisään. Eteisen vieressä - tämä olisi paras paikka sängylle. Mutta eipä siihen mahdu pienikään (minulla on) sänky, koska ovi ei aukea muuten.

Ts on pakko laittaa se sänky naapurin makkarin seinää vastapäätä. Kiva yhdistelmä näin herkkäunisena/unettomuudesta kärsivänä ihmisenä, jolla päivätyöt.

T nimimerkki taas yksi uneton yö takana, kiitos tämän asunnon suunnittelun

Pitäisiköhän tämmösiä asioita pohtia asunnonoston yhteydessä. Mietipä sitä, kun ei tuu uni silmään.

Vierailija
329/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa lapsiperhe. Aamusta iltaan huutoa, juoksemista pihalla ja sisällä sekä portaissa hyppimistä. 2 kerroksinen rivitalo siis kyseessä. Lapset heräävät naapurissa ennen aamu kuutta, siitä se meteli lähtee. Jatkuen koko päivän.

Vanhemmat eivät puutu mihinkään. Koskaan ei kielletä mitään. Koita siinä sitten vuorotyöläisenä nukkua. Jokaikinen päivä, vuorokauden ympäri ja vuodesta toiseen. Kerrostalossa oli rauhallisempaa, tämän rivarin osto kaduttaa. Joka päivä.

Vierailija
330/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis omakotitalon vapaus, rivitalossa? Näytä mulle tuollainen rivari, ei sellaista olekaan. T nimimerkki: Elän rivitalo nimisessä helvetissä joka päivä, olen elänyt myös omakotitalon vapaudessa...

Mä olen asunut 35v rivarissa. Millasissa maisemissa olette, ei meillä ole tommosta. Yks ukko aikanaan kännäsi ja mölysi, mutta oli tuolla metikön lähellä, siellä istui  pusikossa ja joikasi siellä. Ei kuulunut kauemmas. EI ole ollut valittamista.

EI asumisosaamattomat viihdy rivarissa, on "pitkä" matka "kylille" ja baariin, eivät raaski sitte ajaa taksilla ja muuttavat pois.  Kilometri joo.

Vierailija
331/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta on, että rivitalossa se "piha" on vain pieni karsina, ainakin meillä. Ei tajuttu ottaa asiaa huomioon muuttaessa. Talvella ei haitannut. Nyt keväällä yli sosiaalinen naapuri (aikuinen ihminen) sitten kulkee takapihalla me, koputtelee ovelle milloin mitäkin asiaa. Täytyy kai laittaa joku aita tuohon, mutta etuovellehan tuo pääsee. Lakattu ajat sitten avaamasta ovea, ei mene silti viesti perille. Huoh, että ärsyttää tuo pihallamme kulkeminen. 🤬

Älkää avatko ovea.

Takapihalle kunnon aita, heti kun vain pääsette rakentamaan eli mahdollimman pian.

Aitaan vielä laitatte jotain kasvia kasvamaan näkösuojaksi.

Naapurilla ei muuten ole mitään asiaa takapihalle ne, huolimatta siitä onko siitä vapaa pääsy takaovellenne.

Takapiha on teidän ja kuuluu käsittääkseni kotirauhan suojaamaan alueeseen (kuten esim kuuluu parveke kerrostalossa) eli itse en kauaa moista katselisi, että joku takapihallani pyörii.

Kai olette sanoneet asiasta naapurille?

Karhunrautoja tai jotain pistäisin itse moisessa tilanteessa, jos kuppi keittäisi yli.

Myös riistakamera pihalle ne ja kameravalvonta kyltti (laki määrää sen olevan pakollinen) auttaa luultavasti asiaa.

Huomioon täytyy vain ottaa, että saatte kuvata vain omaa pihaa ne, ette mitään muuta.

Mutta tiedä tuostakin, kuinka paljon esim kyttää ikkunoista sisään tai jotain?

Itse laittaisin heti rajat noin rajattomalle naapurille.

Vierailija
332/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen asunut 35v rivarissa. Millasissa maisemissa olette, ei meillä ole tommosta. Yks ukko aikanaan kännäsi ja mölysi, mutta oli tuolla metikön lähellä, siellä istui  pusikossa ja joikasi siellä. Ei kuulunut kauemmas. EI ole ollut valittamista.

EI asumisosaamattomat viihdy rivarissa, on "pitkä" matka "kylille" ja baariin, eivät raaski sitte ajaa taksilla ja muuttavat pois.  Kilometri joo.

Onnea vain kovasti, jos kaikkien 35 onnellisen vuoden jälkeen saat naapuriksi esimerkiksi minun naapuri tästä nykyisestä rivitalosta. Ovat viimeinkin saamassa häätöä. Kyllä se onni loppuisi, koko taloyhtiöltä. Voin taata sen, että jos nuo häätöä saamassa olevat *********** saatte naapureiksenne, niin sen jälkeen teiltä onni loppuu.

Vierailija
333/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen paikoissa te rivitaloasujat oikein asutte, kun seinät on pahvia, naapurit kyttää, autoilla kaahataan, lapset ei tottele ja musiikki pauhaa yötä päivää. Olen asunut samassa rivitalossa kohta 20 vuotta, ja tunnen vaikka miten monta rivitaloasujaa. Ihan omasta lähipiiristäkin löytyy jo mieheni vanhemmat, sisaruksia ja ystäviä. Kaikki viihtyvät omissa taloissaan ja asunnoissaan, eikä kenelläkään ole mitään valittamista. Naapureista ei ole mitään pahaa sanottavaa, muuttoja ei juurikaan tapahdu, meidän talossa ei ainakaan kuulu naapurista seinän takaa yhtään mitään, onhan siinä välissä todella paksu seinä jo ihan paloturvallisuudenkin kannalta. Ihan rauhassa saa olla. Melkein kuin omakotitalossa, mutta sillä erotuksella, että kustannukset jakaantuvat useamman kesken ja pihatöitä ei ole niin paljon kuin omakotitalon pihassa. Rivitaloasuminen on ihan parasta.

Asuin lapsuudessa hyvin äänieristetyssä 70-luvulla rakennetussa rivitalossa. Se oli rauhallinen taloyhtiö. Opiskeluaikana asuin kerrostalossa ja en viihtynyt yhtään. Ostettiin rivitalo-osake - olihan mulla kiva kokemus lapsuudesta taustalla. Kaikki naapurin äänet kantautuu rakenteita pitkin. Huoneistojen väliseinät on kaksinkertainen kipsilevyseinä, ei muurattu seinä, rakennusvuosi 1990. En tajua miten ei hoksattu tätä ottaa huomioon tätä ostaessa ja kyllä on painajaismaista. Niin kauan oli kivaa, kun oli eläkeläismummoja naapurissa, mutta mummojen kuoltua tilalle on tullut nuoria ja lapsiperheitä. 24/7 möykkää, jyskettä, pauketta. Aivan järkyttävää. Jos puutut siihen, että olisi hiljaista edes klo 22-07, aletaan tehdä kiusaa entistä enemmän, auton takalasiin oli käyty kirjoittamassa törkeyksiä yms. Ei voisi uskoa, kun puhutaan keskiluokkaisesta, työssäkäyvästä porukasta.

Niin totta. Nykyaikana se on eristeet, jotka rakennetaan päin persuksia ja niistä on helppoa säästää. Siinä sitten kuuntelet täysin kypsänä naapurien ääniä. Kyllä meinaan rivitalossa äänet kaikuvat rakenteita pitkin. Ja hyvin vielä.

Tästä olen ihmisiä paljon varoitellut. Eivät ne naapurit ja naapurien äänet mihinkään rivitalossa katoa. Eikä se elämä ole mitenkään helpompaa kerrostaloon verrattuna. Päinvastoin jos naapurin tai naapurien kanssa ei natsaa. Silloin voi elämä oikeasti olla vaikeaa. Moni vain ei usko, ennen kuin itse kokeilee:(

Vierailija
334/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on se, jos ei tule naapurin kanssa toimeen. Olipa kyseessä kyylä, nisti, juoppo tai joku muuten vain rajaton tapaus. Tälläisen ihmisen välttely on rivarissa vaikeaa.

Uskokaa pois, on kokemusta. Mm ovien hakkaus ja pihalla kulkemisen kyttäys. Kerrostalossa naapurin välttely olisi helpompaa, mikäli emme sattuisi rappukäytävään samaan aikaan. Rivitalossa taas, no asumme maan tasalla ja pihalle on helppo nähdä.

Ei vtuta ei.

Vierailija
335/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Meillä kuuluu jopa naapurien askeläänet asuntoon ja samoin esimerkiksi tuolin siirtäminen. Kummatkin äänet ovat hiljaisia, mutta talon rakennuksessa on mokattu pahasti jotain. Pohjahan tässä on yhteinen. Ihan kaikki kuuluu.

Vierailija
336/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hiljaiset leikit ja jopa tyyliin hengittäminen ihan hiljaa häitsevät täälläpäin kyylä mummoja = koita siinä sitten selittää mummoille, että vauva ja taapero pitävät ääntä, se on ihan normaalia.

Vierailija
337/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, cerittäin rauhalliseksi aikoinaan mainostetussa rivitalossa. Sitten naapuriin muutti narkkapariskunta vuokralle. Koitan vältellä noita, eli lähden naapurien vuoksi välillä pois asunnostani. Lukuisia valituksia ovat naapurit tehneet. Silti nuo saavat nyt yli 3 vuotta sikailla täällä. Kannattaa muuttaa tänne espooseen. Voi ne silmät avautua.

Vierailija
338/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, mitä asiaa noilla teidän "rajattomilla" naapureilla milloinkin on, kun käyvät ovella koputtelemassa ja teidän pihalla hortoilemassa? Ja miten ovat reagoineet, jos olette kieltäneet heitä? Outo ilmiö, en ole ikinä törmännyt moiseen.

Asutaan tällä hetkellä paritalossa (ns. ketjutaloyhtiö, joten verrattavissa kuitenkin rivariin), eikä meidän naapurit tule ikinä soittelemaan ovikelloa, ellei ole joku hätä tai muuta oikeaa asiaa. Vaihdetaan muutama sana jos osutaan pihalle yhtä aikaa, muuten kaikki tässä taloyhtiössä viihtyvät omassa rauhassaan. Tätä ennen asuttiin kerrostaloissa, ja siellä naapurit hädin tuskin tervehtivät rapussa. Joten itselleni tuollainen rajattomuus kuulostaa todella omituiselta.

Vierailija
339/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, mitä asiaa noilla teidän "rajattomilla" naapureilla milloinkin on, kun käyvät ovella koputtelemassa ja teidän pihalla hortoilemassa? Ja miten ovat reagoineet, jos olette kieltäneet heitä? Outo ilmiö, en ole ikinä törmännyt moiseen.

Asutaan tällä hetkellä paritalossa (ns. ketjutaloyhtiö, joten verrattavissa kuitenkin rivariin), eikä meidän naapurit tule ikinä soittelemaan ovikelloa, ellei ole joku hätä tai muuta oikeaa asiaa. Vaihdetaan muutama sana jos osutaan pihalle yhtä aikaa, muuten kaikki tässä taloyhtiössä viihtyvät omassa rauhassaan. Tätä ennen asuttiin kerrostaloissa, ja siellä naapurit hädin tuskin tervehtivät rapussa. Joten itselleni tuollainen rajattomuus kuulostaa todella omituiselta.

Esimerkki todellisesta elämästä:

- Naapurissa asui sekakäyttäjä, joka häiriköi koko taloyhtiötä. Tällä ihmisellä oli "asiaa" milloin kenellekin, kun oli vetänyt Alkoa ja ties mitä. Hakkasi ja potki ovia, jos pimpotukseen ei reagoinut. Kerran yhden vanhan pappareisen - joka taatusti ei ollut tehnyt mitään - oveen lyötiin mm kirves, kun ei avannut. Asia liittyi usein mm valituksiin - yllätys, että niitä tehtiin - tai esim rahan lainauksen tai muuhun hyötymiseen naapureista. Kellonajoilla ei ollut mitään väliä.

Tähän lisäksi sekakäyttäjän kaveripiiri, joka oli tietenkin samanlaista porukkaa. Häädön saamiseen meni pari vuotta. Arvaa, kuinka moni lakkasi avaamasta ovea - vinkkinä voin sanoa, että moni - jos ei ollut sovittua tapaamista? Kuinka moni hankki ovisilmän? Kuinka usein soitettiin poliisit? Niin, meillä tultiin aikoinaan usein vanhassa asunnossa oven taakse naapurin toimesta, asiaa oli aina. Mutta jos sinua ei ole koskaan siunattu moisella naapurilla, niin vaikea sitä on ymmärtää

Vierailija
340/365 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutakaa mettään, jos ette ääntä kestä. Valitettavasti niistä tenavista lähtee ääntä ja ruohonkeikkurista, sirkkelistä etc.

Kas , kun on pakko ajaa nurmikko ja kesällä voi tehdä töitä, mitä talvella ei pysty. Suomi- maailamn onnellisin maa, siis jos saat asua siellä yksin, koska muut on NIIN RASITTAVIA. Pitävät ääntä. 

Tollset ihmiset on rasittavia, jotka valittaa ja pitää omaa elämäntyyliään parhaana. Muuta kirjastoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän