Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi postista pakettia haettaessa pitää näyttää henkkarit, mutta automaatista ei?

Vierailija
29.04.2022 |

Ihan vilpittömästi siis ihmettelen. Meillä on tässä vieressä posti jossa on sekä automaatti että tiski. Joskus oma automaattiin tilattu paketti onkin viety tiskin taakse tilanpuutteen vuoksi, niin tuntuu jotenkin hassulta että toisessa tapauksessa henkilöllisyyden tarkistaminen on tärkeää mutta toisessa ei, vaikka ihan samanlainen saapumisilmoitusviesti on molemmissa tapauksissa saatu.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö pösilö käsitä, että kun haet automaatista paketin, se koodi jonka siihen tarvitset, on vain sinulla itselläsi.

Ei kenellekään muulla.   Se koodi on sun henkkarisi, osoitus siitä että paketti kuuluu juuri sulle ja vain sinä saat sen säilön oven auki.

Postista sen sijaan paketin voi hakea kuka tahansa.  Paketin hakijan on todennettava, jotta postia hoitava henkilö voi kirjata ylös sen että paketti on luovutettu oikealle henkilölle.

Ei Postista voi hakea pakettia, jos ei ole sitä lähetystunnusta, eli ei voi kuka vain. Toisaalta sen automaatin koodinkin voi antaa kenelle tahansa.

Juuri näin, perheen sisällä ollaan heitelty automaatin hakutunnaria, joskus olen laittanut hyväĺle kaverillenikin jolta sitten hakenut.

Eli koodi ei välttämättä ole vain itselläni, se on toki saapunut minulle ensin ja oman harkintani mukaan olen laittanut sitä eteenpäin.

Vierailija
42/49 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma rahan tallentamisen kanssa, mene itse tiskille niin henkkarit vaaditaan eikä onnistu muuten mutta johonkin tallennusautomaattiin voi käydä kippaamassa ilman. Logiikka puuttuu aika monesta asiasta täällä.

Automaatissa tunnistaudut joillain tunnuksilla varmaankin.

Tunnukset pitää läimiä kortilla myös s-marketin kassalla korttinsa kanssa. Lisäksi tarvitaan vielä henkkarit, ihan pöljää. Joo olisi aivan kauheaa jos joku väärintekijä olisi saanut tunnukset haltuunsa ja haluaa tallentaa uhrin tilille rahaa :D Ei niinku mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun järjestelmää on luotu, niin varmaan kysytty papereita väärinkäytösten ehkäisemiseksi. joskus taisi olla juttu että tuohon olisi tullut muutos ettei enää tarvitse papereita näyttää. en ala asiaa tarkistamaan.

Ennen saapumisilmoitus tuli ihan paperisena postilaatikkoon niin periaatteessa kuka tahansa voisi varastaa niitä.

Vierailija
44/49 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö pösilö käsitä, että kun haet automaatista paketin, se koodi jonka siihen tarvitset, on vain sinulla itselläsi.

Ei kenellekään muulla.   Se koodi on sun henkkarisi, osoitus siitä että paketti kuuluu juuri sulle ja vain sinä saat sen säilön oven auki.

Postista sen sijaan paketin voi hakea kuka tahansa.  Paketin hakijan on todennettava, jotta postia hoitava henkilö voi kirjata ylös sen että paketti on luovutettu oikealle henkilölle.

Mä en tajua eroa, olen kai pösilö.

Eikö automaattipaketista tule ilmoitus tekstiviestinä? Siinä on se koodi ja se viesti tulee henkilökohtaisesti mulle joo.

Mutta niinhän sekin tulee henkilökohtaisesti mulle se tekstiviesti siitä tiskille saapuneesta paketista. Ei sitäkään kukaan muu saa sieltä postista ulos jos ei oo näyttää sitä tekstiviestiä.

Ei sitä tekstiviestiä tarvitse näyttää mihinkään. Sen voi hakea myös noutokoodilla tai ihan seurantanumerolla joka löytyy ihan netistä.

Vierailija
45/49 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska posti haluaa pitää hauskaa ja kiusata ihmisiä.

Vierailija
46/49 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postin paketin saa hakea noutopisteeltä kuka vaan jolla on näyttää saapumisilmoitus (esim. se tekstari) ja näyttää omat henkkarinsa. Ottavat hlötunnuksen ylös jotta on tieto kenelle on luovutettu. Lähetystä ei siis tarvitse hakea vastaanottajan henkilökohtaisesti eikä tarvita valtakirjaa. Huom tämä koskee Postia, esim Matkahuollolla halutaan valtakirja.

Ei aina kysytä henkkaria, äskettäin mulle tuli paketti, jonka saapumisilmoituksessa nimenomaan luki, että henkilötodistusta ei tarvita!

Vierailija
47/49 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma rahan tallentamisen kanssa, mene itse tiskille niin henkkarit vaaditaan eikä onnistu muuten mutta johonkin tallennusautomaattiin voi käydä kippaamassa ilman. Logiikka puuttuu aika monesta asiasta täällä.

Tunnukset pitää läimiä kortilla myös s-marketin kassalla korttinsa kanssa. Lisäksi tarvitaan vielä henkkarit, ihan pöljää. Joo olisi aivan kauheaa jos joku väärintekijä olisi saanut tunnukset haltuunsa ja haluaa tallentaa uhrin tilille rahaa :D Ei niinku mitään järkeä.

Lain mukaan pankin tulee tietää mistä raha tulee

Vierailija
48/49 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan pankin tulee tietää mistä raha tulee

Tämä nyt ei kuitenkaan selitä miksi tavalla A vaaditaan henkkarit ja tavalla B ei.

Vierailija
49/49 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule pösilö kun tässä sun kommentissa ei ole mitään tolkkua. Saman koodin voi näpytellä siinä tiskillä päätelaitteeseen. Tadaa, ei sitä hemmetin henkkareitten naukumista joka kerta. todellakin tilaan aivan kaiken automaattiin joita tässä kävelyetäisyydellä on viidessä paikassa. Vaikea uskoa että jokainen niistä on täynnä joka kerta.

Kyseessä on pelkkä muinainen jäänne josta voisi todellakin hankkiutua eroon. Arvolähetykset on asia erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä