Miten keski-ikäiset viettävät vappua?
Kävin äsken ruokakaupassa ja siellä oli hirveä ryysis aikuisia ja eläkeläisiä hamstraamassa ruokaa, varsinkin palvelutiskiltä. Ilmeisesti siis vapun takia kun ei tuollaista ole normaalisti perjantaisin.Miten aikuiset siis viettävät vappua? Mitä te syötte ja teette? Olen itsekin keski-ikäinen, mutta olen jo vuosia ollut kaikki vaput töissä, niin omaa kokemusta vapun juhlimisesta on vain opiskeluajoilta.
Kommentit (37)
Ei osa vietä vappua vai olenko ainoa. Ihan normaali päivä miltei, paitsi pitää varoa lenkkeillessä sekoilijoita jo la iltana.
Vähän skumppaa, uusia perunoita, varsiparsaa, silliä ja loimulohta. Siinäpä se!
Ei mitenkään vietetä. Ihan normi arkipäivä.
Svimbaa ja subuja. Letkee meininki.
Shamppanjaa, ystäviä, hyvää ruokaa, hauskanpitoa
Vierailija kirjoitti:
Shamppanjaa, ystäviä, hyvää ruokaa, hauskanpitoa
Tarkennatko tuon hauskanpidon?
Mun vanhemmilla (60v ja 65v.) on aina sama vapputraditio. He kaivavat vanhat ja kellastuneet yo-lakit naftaliinista. Menevät tutun porukan kanssa vappulounaalle ja sen jälkeen tekevät kävelylenkin Kaivarissa. Meillä kotona ei ole koskaan ollut mitään erikoisia vappuruokia. Nakkeja ja perunasalaattia löytyi muutenkin kuin vappuna. En usko, ettö mun vanhemmat ovat tupeksineet vappuhuumassa missään Prisman jonoissa. Ehkä jouluna, mutta ei vappuna.
- N32
Kun en ole enää nuori, eikä ole edes lapsia, niin eipä tuota vippua tule mitenkään enää vietettyä. Jos ei kavereilla ole työvuoroa ja kiinnostusta löytyy, niin on sitä välillä tullut iltaa vietettyä jotenkin, mutta useimmiten yksin kotona.
Se että näytämme ostavan suuria määriä, on viisautta. Naapurimme Venäjä tulee aiheuttamaan vielä joitakin jekkuja ja siihen on varauduttava niin ihmisen, kuin heidän lemmikkiensä ravinnon turvaten. Olin ihan äimänä kun vanhuspariskunta osti edelläni jonossa vaikka ja mitä, mutta viisautta se on! Kaikki tulee käytettyä viimmeistään siellä mökkireissulla.
Menen heittämään iltapäivällä frisbeegolfia. Sitten tulen kotiin, laitan saunan lämpenemään, korkkaan siman ja loppuillan saunon ja juon kaljaa itsekseni ylioppilaslakki päässäni.
Juodaan ja naidaan. Syödään ja saunotaan, jos edellä mainituilta ehtii
Silloin kun olin vappuaattona illalla liikenteessä, keski-ikäiset olivat kovimmassa kännissä eikä aina niitä parhaiten käyttäytyviä. Voihan se olla, että, oli vuoden ainoa päivä, jolloin lupa ryypätä, niin monella meni vähän överiksi.
Syön kylmiä nakkeja ja juon kossua.
En tiedä. Itselle vappu on ollut aina jotenkin vastenmielinen juhla vaikka kyllähän sitä nuorena tuli tuolla muiden mukana mentyä. En jotenkin vaan ikinä ole viihtynyt ryysiksissä ja etenkään päihtyneiden ihmisten parissa, mutta nuorena sitä sieti kun oli tavallaan "pakko".
Olisi kyllä ihan kiva istua iltaa pienellä porukalla tai vaikka kaksin puolison kanssa ja ottaa pari lasillista ja syödä hieman paremmin. Tosin tuo olisi kivaa ihan tavallisenakin viikonloppuiltana eli ei sinänsä liity vapunviettämiseen mutta tuollaista kuvittelen sen monilla keski-ikäisillä olevan.
Harva kai tuolla jaksaa rymytä hankkimassa itselleen krapulaa.
Lähinnä siis ihmettelin sitä että mitä ihmiset syö vappuna, siis sellaista parempaa/hintavampaa mihin ostetaan ainekset palvelutiskiltä? Onko joku "vappuruoka" samaan tyyliin kuin lammas pääsiäisenä? Tiedän nakit ja perunasalaatin, mutta ei niitä osteta palvelutiskiltä. Ja kutsuuko monetkin vieraita syömään?
-ap
Mä olen kotona ja tällä kertaa teen savulohisalaatin jota sitten syön vielä vappupäivänäkin lounaaksi. Lisäksi tein jo juustokakun kuten aina vapuksi. En välitä tippaleivistä enkä munkeista joten tuo on mun traditio vaikka teen oikeastaan aina erilaisen kakun.
Ja tuota kun syö yksin seuraavan viikon niin makeaa ei hetkeen teekään mieli. Juhannuksena voi sitten leipoa jo pavlovan.
Vierailija kirjoitti:
Ei osa vietä vappua vai olenko ainoa. Ihan normaali päivä miltei, paitsi pitää varoa lenkkeillessä sekoilijoita jo la iltana.
Tarkoitit varmaan että sekoilijoita on jo pe iltana, koska lauantain sekoilijat on ihan normaalia koska on vappu!
Me leikitään kuin lapset. Tietenkin ilman viinaa.