Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häät tulossa ja ihmiset eivät tule toimeen?

Vierailija
29.04.2022 |

Onko kellään käynyt niin että kaaso ja muut kaverit eivät tule toimeen? Eivät ole vielä tavanneet livenä ja kuuntelen jo nyt kun molempien osapuolien avautumista toisistaan. Mulla on yksi kaaso. Kaaso ei halua/ehdi osallistua juuri mihinkään suunnitteluihin/järjestelyihin, joten pyysin paria muuta kaveria mukaan jotka tarjoutuivat avuksi. Toinen heistä meinasi jo vetäytyä koko hommasta koska kaaso on niin hankala, toinen aikoo ilmeisesti selviytyä loppuun asti tilanteesta huolimatta. Kaaso sitten taas kertoo mulle omaa näkemystään näistä muista. Olen kyllä kuullut tapauksia joissa häiden jälkeen on selvinnyt ettei henkilökemiat ole natsanneet, mutta onko kellään käynyt näin että valitetaan kilpaa morsiamelle toisistaan jo ennen häitä ja polttareita? Kaaso avautui miten kamalaa kaason homma on ja tarjosin hänelle poistumista, mutta haluaa silti olla kaaso. Nyt olisi tarkoitus pitää ensimmäinen tapaaminen jossa sovitaan että miten hääjuhla etenee ja mitä ohjelmaa sinne olisi tulossa. Kaikki tietenkin ihan sen mukaan mitä haluavat tehdä, mutta toivon että mun ei morsiamena tarvitsisi itse juontaa häitäni ja pitää tietovisaa tms siellä (ja oishan se varmaan aika outoa että hääpari itse vetää ohjelmaa?). Sinne ei kuitenkaan ole tulossa kuin pari ohjelmanumeroa. Vaadinko mä jotenkin liikaa, kun haluaisin kuulla heidän mielipiteitään asioista mitä kannattaa ja ei kannata tehdä ja ajattelin että jaetaan niitä vähäisiä hommia sen mukaan mitä kukakin tykkää tehdä? Kaikki koristelut askarteluineen hoidetaan itse, aion itse hakea kukat hääaamuna joko ennen tai jälkeen kampaajalla käynnin. Pukeutumiseen tarvitsen apua, koska mekossa on nyörit. Catering hoitaa tarjoilut ja me itse hoidetaan paikan siivous ja loput tiskit seuraavana aamuna.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kaasolta miksei voi tulla kavereidesi kans toimeen? Jos eivät ole tavanneet edes vielä kavereidesi kanssa niin miten mahdollista edes? Epäilen myös et kaaso on sulle kateellinen niin tahalleen koittaa nyt vaan hankaloittaa koska joillakin kateus tulee esille tuollaisena käytöksenä. Et tosiaan kertonut onko kaaso itse naimisissa ja sen vuoksi pihisee kateudesta nyt vaan sulle.

Vierailija
22/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaasoni olivat osanneet keksiä tekemistä eikai se nyt liikaakaan vaadittu ole.

Sääli ap.n puolesta jos kaaso vinkumalla pitänyt päästä kaasoksi ja nyt hankaloittaakin vain ja tällätavoin huomion siirtää itseensä, eikä morsiameen häiden alla. Olet tainnut valita narsistin kaasoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tule kavereiden kans toimeen kaasos?Sun häistä kyse eikä hänestä niin mikä vikana??

Vierailija
24/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet valinnut kaason kaasoksesi jos ei ehdi tekemään mitään? Anna pesti jollekkin niille muulle kaverille.

Vierailija
25/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onnistui häiden järjestelyt täysin ilman kaasoja.
Hyvä ystäväni oli tuossa vaiheessa kaksostaaperoiden äiti ja asui toisella paikkakunnalla.
Vierastan tätä nykypäivän kaasot rehkimään häiden eteen tyyliä.
Häät on tärkeä päivä pariskunnalle ja mahdollisesti vanhemmille, mutta oikeasti.... kuka kaaso jaksaa intoilla viikosta toiseen jonkun häitä?

Vierailija
26/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ystäväni oli tuossa vaiheessa kaksostaaperoiden äiti ja asui toisella paikkakunnalla.
Häät on tärkeä päivä pariskunnalle ja mahdollisesti vanhemmille, mutta oikeasti.... kuka kaaso jaksaa intoilla viikosta toiseen jonkun häitä?

Joo, luulen, että tämä trendi on menossa poispäin. Varmasti monet vielä jaksavat vääntää polttareita ja koristeita, mutta monet taas vaan tuskastuvat jo pelkästä ajattelusta polttareineen ja suurine häineen.

Vierailija
27/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin pidettiin 150 vieraan hääjuhla ilman kaasoja ja bestmaneja.
Sovittiin paikan henkilökunnan kanssa tarjoilut ja koristelut ja orkesterin kanssa ohjelma.
Kaverit olivat vieraina ja nauttimassa.

Vierailija
28/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitin ap.n tekstistä että kaaso itse halusi kaasoksi ja yleensä kaasoilla on ollut tapana auttaa polttareiden järjestämisessä ja vähintään pitää puhe morsiammelle. Eikai kyse ole sen kummemmasta. Niin ja morsian tarvitsi apua hääpuvun nyöreissä. Eikai se ole ystävältä joka kaasoksi vinkui liikaa vaadittu.

Vierailija
29/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä meidät ap ajantasalla miten asiat hoituivat kauhukaason kanssa!

Vierailija
30/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai se ap.n vika ole jos kaaso tarjoutui kaasoksi. Mikä kaason merkitys on jos ei auttaa morsianta?

Vierailija
31/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietovisa. Argh.
Ainoa ohjelma joka häihin sopii, on hyvä musiikki.

Vierailija
32/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaasona useamman kerran eikä koskaan ole morsian odottanut että osallistun varsinaisiin järjestelyihin. Sehän on morsiusparin tehtävä! Olettavatko jotkut morsiamet oikeasti jotain prinsessakohtelua myös ennen häitä ja, että muut ihmiset käyttävät aikaansa heidän häiden järjestelyihin muutenkin kuin että on tukena hääpuvun valinnassa ja häiden edeltävänä päivänä auttamassa hääpaikalla. Varsinaisissa häissä sitten on kaaso ja bestman apuna päivän aikana.

Hääpari suunnittelee ohjelman ja kysyy itse olisiko joku halukas juontajaksi, esiintymään jne. ei siihen mitään isoja kokoontumisia tarvitse. Jos ei löydy halukasta juontajaa tai esiintyjää muihin kaavailtuihin ohjelmanumeroihin niin ostetaan palveluna muualta tai keksitään muuta. Myös itse morsiamena järjestin hääni aivan itse yhdessä mieheni kanssa ja jos jotain ei saatu itse tehtyä tai haluttu tehdä itse niin maksettiin ammattilaisille. Myös häissä esiintyneet ystävät saivat asianmukaisen korvauksen eli en kutsunut heitä häihini vain, että saisin ilmaisen ohjelmanumeron. Ei olisi tullut mieleenkään vaatia ystäviä keksimään ohjelmaa ja askartelemaan yms. keskellä heidän kiireistä arkeaan. En siis ymmärrä miksi kaason ja muiden ystävien pitäisi olla missään tekemisissä keskenään muuten kuin ehkä polttareiden tiimoilta mutta että häiden suhteen. Suunnittele itse hääsi. 

Vierailija
33/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai se ap.n vika ole jos kaaso tarjoutui kaasoksi. Mikä kaason merkitys on jos ei auttaa morsianta?

Kaaso auttaa morsianta hänen hääpäivänään. Kaaso ei ole morsiamen käskyläinen ja orja ennen häitä.

Vierailija
34/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on naiselle kyllä susi. Ihminen joka on onnellinen toisen puolesta ja itsensä kanssa sinut ei koe tarvetta tuollaiseen käytökseen kuin kaasosi. Miehenä tuo olisi kyllä selvin kateuden merkki jos bestmaniksi hakeutunut jättäisi homman sikseen eikä edes yrittäisi tulla kavereiden kanssa toimeen saati olla avuksi järjestelyissä. Kertoo kans jotain kaason luonteesta jos ei kykene tulla toimeen kavereidesi kanssa ja puhuu seläntakana heistä sinulle pahaa. Mahtaa tulla mukavat kekkerit noilla kortein..

M45

Vierailija
35/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin valitettavan yleiseltä. Mulla olis samanlaista ongelmaa, jos menisin naimisiin näissä kuvioissa. Siis jos kaaso olisi valittava sukulaisista.

Mulla oli aikoinaan kaason toisena puoliskona miespuolinen henkilö. Sujui tosi hyvin. Naisella oli hyvä maku ja tyylitajua. Mies taas oli yleiskätevä hyvin ihmisten kanssa toimeentuleva. Rauhallisena ihmisenä kärsisin valtavasti tuollaisista ap:n kuvaamista asetelmista. Mitä useampi kokki, sitä huonompi soppa.

Vierailija
36/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheen kuuloinen tilanne ap.lla.

Vierailija
37/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, me eliminoimme tuon sillä että kävimme kahdestaan maistraatissa.Hääjuhlasta säästyneet rahat käytimme häämatkaan.
Se nyt vaan on tyhmää laittaa kymppitonneja yhteen päivään.

Vierailija
38/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoiko nämä kaverisi miksi kaaso on hankala? Kannattaa tosiaan miettiä onko niin ikävä ihmistyyppi kyseessä että hankaloittaa tahallaan ap.n häitä.
Ap ei kumminkaan ihan mahdottomia pyydä kun kuulosti että paljon tehdään häihin itse. Silti ei kannata liikaa vaatia,se on sitten asia erikseen jos vaaditaan että kaaso joutuu esimerkiksi rahallisesti panostamaan sinun prinsessa päiväsi vuoksi.
Kerjäläiset vaativat muilta, ja en usko että ap mikään keppi kerjäläinen on joka hattu kourassa muilta on vain vailla.

Vierailija
39/55 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö morsiamen äiti voi nyörittää morsiamen pukua? Tai joku läheinen naissukulainen, jos äiti ei enää elossa.

Vierailija
40/55 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli lapsellisesti tehty, ja ap puhuu jo aloituksessa ristiin.

Pelkkää trollailua koko juttu!