Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häät tulossa ja ihmiset eivät tule toimeen?

Vierailija
29.04.2022 |

Onko kellään käynyt niin että kaaso ja muut kaverit eivät tule toimeen? Eivät ole vielä tavanneet livenä ja kuuntelen jo nyt kun molempien osapuolien avautumista toisistaan. Mulla on yksi kaaso. Kaaso ei halua/ehdi osallistua juuri mihinkään suunnitteluihin/järjestelyihin, joten pyysin paria muuta kaveria mukaan jotka tarjoutuivat avuksi. Toinen heistä meinasi jo vetäytyä koko hommasta koska kaaso on niin hankala, toinen aikoo ilmeisesti selviytyä loppuun asti tilanteesta huolimatta. Kaaso sitten taas kertoo mulle omaa näkemystään näistä muista. Olen kyllä kuullut tapauksia joissa häiden jälkeen on selvinnyt ettei henkilökemiat ole natsanneet, mutta onko kellään käynyt näin että valitetaan kilpaa morsiamelle toisistaan jo ennen häitä ja polttareita? Kaaso avautui miten kamalaa kaason homma on ja tarjosin hänelle poistumista, mutta haluaa silti olla kaaso. Nyt olisi tarkoitus pitää ensimmäinen tapaaminen jossa sovitaan että miten hääjuhla etenee ja mitä ohjelmaa sinne olisi tulossa. Kaikki tietenkin ihan sen mukaan mitä haluavat tehdä, mutta toivon että mun ei morsiamena tarvitsisi itse juontaa häitäni ja pitää tietovisaa tms siellä (ja oishan se varmaan aika outoa että hääpari itse vetää ohjelmaa?). Sinne ei kuitenkaan ole tulossa kuin pari ohjelmanumeroa. Vaadinko mä jotenkin liikaa, kun haluaisin kuulla heidän mielipiteitään asioista mitä kannattaa ja ei kannata tehdä ja ajattelin että jaetaan niitä vähäisiä hommia sen mukaan mitä kukakin tykkää tehdä? Kaikki koristelut askarteluineen hoidetaan itse, aion itse hakea kukat hääaamuna joko ennen tai jälkeen kampaajalla käynnin. Pukeutumiseen tarvitsen apua, koska mekossa on nyörit. Catering hoitaa tarjoilut ja me itse hoidetaan paikan siivous ja loput tiskit seuraavana aamuna.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävän kuuloinen kaaso ja kaverit. Ehkä kaasosi on kateellinen vai onko hän itse naimisissa/sinkku? Luulisi että morsian jätettäisiin draamailun ulkopuolelle vaikka erimielisyyksiä kun kyse on morsiamesta eikä kaasosta kavereineen. Mielestäni et vaadi liikaa.

Vierailija
2/55 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavan oloinen kaaso. Miksi sinulla on tuollainen kaveri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikäviä kavereita sulla. Dumppaisin kaason.

Vierailija
4/55 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kaasollesi miten hänen käytöksensä koet! Oma kaasoni oli järjestelyissä mukana ja tukena muutenkin.

Vierailija
5/55 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on sun tämän hetkisen elämäsi tärkeimmästä päivästä, joten ota järki käteen ja listaa missä haluat apua. Selkokielinen lista. Sitten annat sen listan kaasolle ja kahdelle muulle ja kysyt kuka suostuu tekemään mitäkin, että saat hommat sovittua ajoissa.
Koska olet jostakin syystä valinnut hankalan ja laiskan ihmisen kaasoksi, niin jos saat hänet pysymään taustalla esittämässä mielipiteitään voit sopia muiden kanssa muusta. Se on ainakin diplomaattinen ratkaisu ja kaikki pysyvät sovussa. Laiska kaaso saa kuitenkin päteä, valittaa  ja olla silti  näkyvillä hääjärjestelyissä., Toimi niin kuin viisas pomo ,että kaivat kaikista apureistasi parhaimmat puolet esille. Äläkä aseta niin hirmu suuria odotuksia, mitä jokaisen pitäisi tehdä. Kaasokin voi rauhoittua, jos et katsele häntä anova ja odottava katse silmissäsi ihmeitä.
Onnea eteenpäin.

Vierailija
6/55 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on sun tämän hetkisen elämäsi tärkeimmästä päivästä, joten ota järki käteen ja listaa missä haluat apua. Selkokielinen lista. Sitten annat sen listan kaasolle ja kahdelle muulle ja kysyt kuka suostuu tekemään mitäkin, että saat hommat sovittua ajoissa.
Koska olet jostakin syystä valinnut hankalan ja laiskan ihmisen kaasoksi, niin jos saat hänet pysymään taustalla esittämässä mielipiteitään voit sopia muiden kanssa muusta. Se on ainakin diplomaattinen ratkaisu ja kaikki pysyvät sovussa. Laiska kaaso saa kuitenkin päteä, valittaa  ja olla silti  näkyvillä hääjärjestelyissä., Toimi niin kuin viisas pomo ,että kaivat kaikista apureistasi parhaimmat puolet esille. Äläkä aseta niin hirmu suuria odotuksia, mitä jokaisen pitäisi tehdä. Kaasokin voi rauhoittua, jos et katsele häntä anova ja odottava katse silmissäsi ihmeitä.
Onnea eteenpäin.

Kiitos hyvistä neuvoista. Kaason osallistumattomuus on tullut yllätyksenä, kun itse hinkui kovasti kaasoksi ja on pitkäaikainen ystävä. En tiedä mitä polttarisuunnitteluissa on mahdollisesti tapahtunut, kun osapuolet tuntuvat näin kovasti inhoavan toisiaan tuntematta sen paremmin. Tarkoitus on tehdä palaverissa listausta eri tehtävistä ja jakaa niitä sitten niin että jokaisella olisi hyvä olla ja ne omat tehtävät joista huolehtii. Tiedän että jos nyt annan fudut kaasolle niin siinä menee samalla ystävyys. Kaasovaihtoehtoja on kyllä pari muutakin, jotka varmasti tulevat toimeen muiden mun kavereiden kanssa.

t. ap

Vierailija
7/55 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan noloa ja lapsellista käytöstä kaasoltasi. Arvaan että hän ei ole itse naimisissa "mahtavan" luonteensa vuoksi ja siksi ei ole edes halukas auttamaan häiden alla. Toivottavasti muut kaasot ja kaverisi on apuna eikä vastarannan kiiskenä. Onnea häiden johdosta.

Vierailija
8/55 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaso valittaa sun kavereista ja kaverit valittaa kaasosta,oikeesti? Miten kehtaa kun pitäis olla sun häät :O vaikee uskoa apta. Kuullu kauhumorsiamista vaan en kauhu kaasosta.

Vierailija
9/55 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea eteenpäin.

Sanot sille kaasolle että nyt loppu! Haluan sut ulos tästä tehtävästä koska se ei merkitse sulle yhtään mitään! Näin mä sen tulkitsen. Ja sen että sitä vit**aa kun olet ottanut muita hoitamaan homman! Miksi raahaat valittajaa mukana, sä olet juhliesi POMO ja sulla on valta erottaa!

Vierailija
10/55 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaaso valittaa sun kavereista ja kaverit valittaa kaasosta,oikeesti? Miten kehtaa kun pitäis olla sun häät :O vaikee uskoa apta. Kuullu kauhumorsiamista vaan en kauhu kaasosta.

Olen itsekin hämmästynyt tästä. En itse kehtaisi kaasona tai muutenkaan ystävänä valittaa morsiamelle kenestäkään häiden alla, ellei kyse olisi jostain oikeasti pahasta tappelusta tai että joku jäisi pois kokonaan riitelyn takia. Ehkä kertoisin sitten vasta häiden jälkeen ettei oikein synkannut. Enkä olisi uskonut että joudun morsiamena itse tähän tilanteeseen, kuuntelemaan tätä valitusta puolin ja toisin jo alkuvaiheessa. Vähän synkistää fiiliksiä järjestää näitä juhlia. Häiden pitäisi olla onnellinen tapahtuma.

Vierailija
11/55 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun kaverin prinsessapäivään pitää toisten ihmisten tehdä ihan älyttömästi ilmaista työtä?

Vierailija
12/55 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jonkun kaverin prinsessapäivään pitää toisten ihmisten tehdä ihan älyttömästi ilmaista työtä?

En koe että teetettäisiin "ihan älyttömästi" ilmaista työtä kellekään, varsinkaan jos nuo hääjuhlan aikana tapahtuvat tehtävät jaetaan useammalle ihmiselle. Nää kaverit ovat ihan omasta tahdostaan auttamassa. Kaasokin on itse halunnut kaasoksi. Ei tässä ketään pakotetaan mihinkään orjatyöhön? Ajateltiin pitää pari kokoontumista ennen häitä, että tiedetään miten toimitaan sitten hääpäivänä. Näissä kokoontumisissakin tarjotaan naposteltavaa ja juotavaa, ettei tarvitse sitä paria tuntia nälissään olla. Tää kaikki draaman määrä on vaan yllättänyt mut ihan täysin.

t. ap

Vierailija
13/55 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaupeukutin aloitusta, koska häät joissa on askarrellut koristeet ja hääleikkejä ovat helvetistä.

Vierailija
14/55 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hääpäivä nyt sentään elämän tärkeimpiin päiviin kuulu.

Vierailija
15/55 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaupeukutin aloitusta, koska häät joissa on askarrellut koristeet ja hääleikkejä ovat helvetistä.

Kiitos! :D Onneksi koristeita on ihan tosi vähän ja hääleikkejäkin tulee vaan pari joissa ketään ei nolata. Kaltaisesi häävihaajat voivat olla vaikka baarin puolella sen aikaa.

t. ap

Vierailija
16/55 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyse on sinun ja miehesi hääpäivästä. Teidän on yhdessä sovittava, mitä te kaksi haluatte päivältä. Se ei ole kaason juhla, eikä hänen kuulu olla se päähenkilö. En sivumennen sanoen ymmärrä koko kaason, polttareiden ja hääleikkien ideaa muutenkaan. Mitä mieltä tuleva sulhanen on?
Tuossa tilanteessa viheltäisin pelin totaalisen poikki, ihan senkin uhalla, että ystävyys kauhukaasoon katkeaa. Sehän on jo nyt mennyt pahasti väärälle raiteelle, kun hän on päsmäröinyt sinun hääpäiväsi suhteen, ja olet itse vain kiltisti niellyt kaiken. Särö on jo olemassa, et vain myönnä, tai näe sitä.
Mieti sitä, että mitä haluat hääpäivästäsi muistaa. Haluatko ennemmin onnistuneet ja hauskat juhlat, vai kaason aiheuttaman härdellin ja myöhemmät riidat, sekä selän takana jauhamiset?

Vierailija
17/55 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen kauhukaaso :D Kuulostaa jo koomiselta tää sun kaasos. Jospa se ei paskanjauhannallaan kumminkaan ja tekemättömyydellään pilaa ap.n tärkeää päivää. Mäkin mietin onko kaaso naimisis?? jos se ei tajua kuinka tärkeä rooli kaadolla tsempata morsianta? Sun kaasos vissiin ymmärtäny tehtävänsä päinvastaisesti.

Vierailija
18/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks vinkui kaasoksi jos ei ole valmis auttamaan?

Vierailija
19/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista.

Vierailija
20/55 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Erottaisin" kaason. Tai siis ensin kertoisin sille että mikä on käytöksessään vialla ja jos ei muuttuisi niin erottaisin. Ihan sama mitä se ajattelee, ei kai tuollaista "kaveria" edes jää kaipaamaan.