Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsia ei opeteta puolustamaan itseään?

Vierailija
28.04.2022 |

Ala-asteella minua kiusattiin (fyysisesti ja henkisesti) niin pahasti, että opettajatkin sen näkivät. Silti aikuiset vaikuttivat jotenkin kädettömiltä ja korkeintaan tuli tsemppausta. Sekä kehoituksia olla välittämättä. Palavereita muistaakseni pidettiin ja ne eivät johtaneet mihinkään muutokseen, vaan yleensä pahensivat tilannetta.Yläasteella sitten löin kerran kunnolla kiusaajaani, kun hän kävi koulumatkalla käsiksi. Kiusaaminen loppui siihen ja hän varmaan etsi uuden heikomman uhrin. Olisin säästynyt paljolta, jos olisin tajunnut, että kannattaa ja saa tönäistä hyökkääjä pois, jos joku käy fyysisesti käsiksi.Olen varma, että jos tämä puolustautumiseni olisi päätynyt opettajien tietoon, olisi varmaan minut ohjattu johonkin tutkimuksiin. Koska onhan tytössä varmasti jotakin todella pahasti vikana, jos hän koskaan turvautuu väkivaltaan...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että lapsille voisi järjestää sellaista kerhoa tai kurssia, jossa opetetaan erilaisia rohkeustaitoja. Fyysistä itsepuolustusta, esiintymis-, keskustelu- ja väittelytaitoa.

Vierailija
22/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummat pojat ja miehet osaavat tapella ja he laittavat tulevaisuudessa suomalaiset ruotuun

Tämä näyttää saavan miinusta, mutta näinhän se on. Sen näkee hyvin muista länsimaista, joissa "ruskeat ihmiset" ovat ottaneet fyysisen valta-aseman valkonaamoihin nähden. Ja ne harvat valkonaamat, joilla on luonnetta ja kykyä vielä tapella, yleensä liittyvät whiggereiksi mukaan kerhoon. Esim ruotsissa monet entiset skinitkin ovat mukana monikulttuurisissa rikollisjengeissä jo toistakymmenettä vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että kiusaajista tulee monesti aikuisina joko huippumenestyneitä tai päihdeongelmaisia, aggressiivisia rikollisia tai muuten syrjäytyneitä.

Ne tulevat menestyjäkiusaajat ovat jo lapsina äärimmäisen itsevarmoja ja sanavalmiita ja menestyvät koulussa ja harrastuksissa.

Vierailija
24/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin huomaavat sen, että aikuiset, eli opettajat ja vanhemmat pelkäävät kiusaamisilmiötä ja kiusaajia, eivätkä oikein osaa tehdä asialle mitään. Kiusaajat käyttävät hyväkseen tätä valtaa, joka on heillä sekä muihin lapsiin että aikuisiin.

Vierailija
25/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opetan omat lapset että ei saa kiusata ketään mutta itseään pitää aina puolustaa ja pitää omat puolensa. Ei ole mikään helppo asia ja eri lapsilla on aina omanlaisensa temperamentti ja luonne, jotka vaikuttaa asiaan.

Mielestäni jokaisella lapsella on 100% oikeus olla juuri sellainen kuin haluaa ja käyttäytyä niin, jos se ei satuta tai vahingoita ketään toista tai muuta ympäristöä. Eli hiljaiset ja rauhalliset lapset on saatava olla rauhassa koulussa ja vapaa-ajalla. Tämä ei vaan valitettavasti toteudu todellakaan nykyisessä Suomessa.

Vierailija
26/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain tapauksissa lasten vanhemmat ovat eläneet pumpulissa ja sitten ei ole mitään käsitystä siitä, kuinka sairaita osa ihmisistä on.

Vierailija
27/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsetkin huomaavat sen, että aikuiset, eli opettajat ja vanhemmat pelkäävät kiusaamisilmiötä ja kiusaajia, eivätkä oikein osaa tehdä asialle mitään. Kiusaajat käyttävät hyväkseen tätä valtaa, joka on heillä sekä muihin lapsiin että aikuisiin.

Mitä helvettii, jengi nynnyilee joidenkin räkänokkien kanssa..

Minä sain vielä 90-luvulla retuutuksen joskus reksiltäkin kun tarpeeksi heilu menemään, nykyiset megakoulut on huonoja oppimisympäristöjä loppujen lopuksi kaikille, pitäisi ennemmin olla enempi pienempiä kouluja niin jo sillä saadaan paremmin kuria pidettyä.

Vierailija
28/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, että lapsille voisi järjestää sellaista kerhoa tai kurssia, jossa opetetaan erilaisia rohkeustaitoja. Fyysistä itsepuolustusta, esiintymis-, keskustelu- ja väittelytaitoa.

Tämä. Samaa mieltä. Vuorovaikutustaitoja on vastata myös tönimiseen oikealla tavalla. Ei alkaa tuhertaa itkua tai alistuneesti vetäytyä syrjään vaan tönäistä takaisin vielä kovempaa, turha yrittää mitään mun kanssa! Toisen posken kääntäjille tällaisen ajatusmallin äänenlausuminen on loukkaus, "kiva koulu, kaikki pelaa ja ei meidän koulussa jne."

Vierailija
29/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus ongelmaan on hyvin yksinkertainen.

Ellei kiusaamiseen koulussa voida (lakeja rikkomatta)  puuttua, siihen ei sitten  puututa.

Vierailija
30/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö että koulut ovat julkista tilaa eli sinne voi mennä kuka tahansa.
Itse voisin mennä vahtimaan ja pistää musut nippuun.
Ei pelota sakot yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme