Lajitteletko kerrostaloasuja muovijätteen erikseen?
Meidän taloyhtiössä on muovijätteelle oma jäteastia, mutta aika huomattava osa asukkaista näyttää silti laittavan muoviset leikkelepaketit sun muut normaaliin polttokelpoiseen jätteeseen, eli ei lajittele niitä. Kysynkin, että onko tämä kuinka yleistä?
Kommentit (67)
Tottakai lajittelen muovit, pahvit, lasit, metallit ja biojätteet
Vierailija kirjoitti:
En. Mulle ei makseta palkkaa jätteiden lajittelusta. Miksi veisin hommat jätteiden lajittelijoilta.
Itseasiassa normiroskiksen tyhjennystaksa on ainakin aiemmin ollut kalliimpaa.
Itse tietenki kannan kaatikselle asti ja matkalla korjailen sädekehäni asentoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä en kyllä tiedä, mitä ihmiset pusseissaan kantavat, en mene aukomaan tai nuuskimaan toisten pusseja, mutta se nyt on silloin tällöin nähty kun ne pussit ovat revenneet tai on tuotu ilman pusseja - ja muovithan periaatteessa pitäisikin kaataa irrallisina sinne pönttöön eikä pussiin suljettuina - että ei olla lajiteltu, vaan heitelty mitä sattuu minne sattuu.
Miksi muovijätettä ei saisi laittaa suoraan muovipussissa? Ainakin meidän taloyhtiössä kaikki laittaa pusseineen päivineen.
Käsittääkseni eri jäteyhtiöillä on eri ohjeistukset tähän asiaan, eli riippuu asuinpaikasta pitkälti. Siellä missä minä asun, muovit saa laittaa keräysastiaan muovipussissa.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan lajittele. Kaikki jäte menee samassa säkissä sekajäteeseen, myös ongelmajäte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Mulle ei makseta palkkaa jätteiden lajittelusta. Miksi veisin hommat jätteiden lajittelijoilta.
Itseasiassa normiroskiksen tyhjennystaksa on ainakin aiemmin ollut kalliimpaa.
Ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Itse tietenki kannan kaatikselle asti ja matkalla korjailen sädekehäni asentoa.
Minä jopa juon virtsani ja syön paskani. Tulee vähemmän viemärijätettä.
Minä pissaan ja kakkaan yöllä niin jumala ei nää minun tekeväni ilmastosyntiä
Vierailija kirjoitti:
Siis ajatteleeko joku tosissaan että on olemassa jätteiden lajittelijoita?! Tietenkin pitää lajitella, siten muovi tulee käytettyä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ajatteleeko joku tosissaan että on olemassa jätteiden lajittelijoita?! Tietenkin pitää lajitella, siten muovi tulee käytettyä uudestaan.
Paskanvitut lajittelen.
HSY:n ohjeessa sanotaan, ettei muovipakkausta tarvitse pestä. Riittää kun sen huuhtelee niin, ettei synny hajuja.
Ja kyllä, erottelen kaikki muovit erikseen. Meillä pidettiin isossa taloyhtiössä oikein valistuskampanja jätteiden lajittelusta. Sen jälkeen sekajätettä on kertynyt huomattavadti vähemmän.
En voi hyväksyä muiden roskien penkomista. Minusta se on paljon pahempi rikos kuin päätös jättää lajittelematta ja oikeuttaisi rajujakin kostotoimenpiteitä.
Alan lajitella muovin erikseen sitten, kun taloyhtiöön ilmestyy sille oma jäteastiansa. Siihen asti menee poltettavaan.
Vierailija kirjoitti:
HSY:n ohjeessa sanotaan, ettei muovipakkausta tarvitse pestä. Riittää kun sen huuhtelee niin, ettei synny hajuja.
Ja kyllä, erottelen kaikki muovit erikseen. Meillä pidettiin isossa taloyhtiössä oikein valistuskampanja jätteiden lajittelusta. Sen jälkeen sekajätettä on kertynyt huomattavadti vähemmän.
Etkö ajattele kuinka paljon vettä menee hukkaan tuossa huuhtelussa? Samalla afrikka näkee kuivuutta kun sinä lorottelet roskia puhtaalla juomavedellä!
somerolla korotettiin kerralla 20% seka jätteen tyhjennys hintoja. laitoimme hinnaston katoksen oveen KYLLÄ ALKOI YNKYRÄTKIN LAJITTELEMAAN JOPA KYTTÄÄMÄÄN TOISIAAN. SEKA JÄTE MAKSAA 3 KERTAA ENEMMÄN KUIN LAJITELTU. nyt lajittelevat muovit.metallit. kartonkin.lasin ja patterit. EI PAINEITA VASTIKKEIDEN (VUOKRIEN) KOROTUKSIIN.
Tottakai lajittelen, näillä ihmis- ja roskamäärillä sulaa hulluutta tuottaa sekajätettä. Ei sitä oikein minulla tule kun menkkasuojista, niistäkin pääsisi eroon kuukupilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikki palaa paitsi timantti.
timantti kylläkin palaa
älä haihattele. ei puhuta sellaisesta paineesta.
Vierailija kirjoitti:
En voi hyväksyä muiden roskien penkomista. Minusta se on paljon pahempi rikos kuin päätös jättää lajittelematta ja oikeuttaisi rajujakin kostotoimenpiteitä.
toisten roskien penkominen on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Joo kerään. En kyllä tiedä miksi, kun Ei sille kierrätysmuoville juuri ole käyttöä. Ne kierrätysmuovista valmistetut sankotkaan ole kestänyt käyttöä.
SANGOT!
Puhtaassa hapessa iloisesti koska on vain hiiltä !