Mikä ala jossa brutto palkka yli 2400 ja voisi saada oppisopimus paikan
Siinä se kysymys tuli. Haluaisin vaihtaa alaa, mutta taloudellisesti en pysty ilman palkkaa elättämään perhettä. Ideoita ja apuja kaivataan
Kommentit (9)
Sähkö-, putki-, autoala.
Nämä edellyttävät sitä, että työkalut pysyvät kädessä jo valmiiksi.
Koneistusala. Koneistajista on valtava pula, peruspalkka on alkaen 12-13e/h.
Juu. Ymmärrän että ei ole kovin helppoa..siksi niitä apuja kyselenkin.
Töiden ohella voi kouluttautua monellekin uudelle alalle. Kokonaan verkko-opintoina tai ainakin monimuotona.
Jos hakemuksissa teksti sisältää noin paljon kirjoitusvirheitä, niin voi olla työpaikan saaminen hyvin vaikeaa.
Täällä Saksassa tulisi mieleen: pankkivikailija. Millainen heidän koulutuksensa nykyään Suomessa on? Kun olin itse nuori, olin kesätöissä SYP:ssä monta kertaa. Ja yo-merkonomina sain vakkarityöpaikan. Pankki koulutti työajalla - ja olisi kouluttanut vaikka miten pitkään ellen olisi lähtenyt ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Saksassa tulisi mieleen: pankkivikailija. Millainen heidän koulutuksensa nykyään Suomessa on? Kun olin itse nuori, olin kesätöissä SYP:ssä monta kertaa. Ja yo-merkonomina sain vakkarityöpaikan. Pankki koulutti työajalla - ja olisi kouluttanut vaikka miten pitkään ellen olisi lähtenyt ulkomaille.
Meillä ei täällä enää ole varsinaisesti pankkivirkailijoita, koska olemme luopuneet pankkialan konttoreissa tapahtuvasta asiakaspalvelusta. Käytössä on robotiikkaa ja laaja mahdollisuus itsepalveluun, joten meillä ei ole näihin tehtäviin henkilöstötarvetta.
Aika haastavaa tulee olemaan löytää työpaikka, jossa työnantaja maksaa sinulle TES:sin mukaisen palkan, vaikka et vielä osaa yhtään mitään.