Ostin 2l pullon pahanhajuista sinistä Comfort- huuhteluainetta. Voiko sen kaataa viemäriin?
Jorenkinhan tuo pitää hävittää. Eihän sitä voi käyttääkään. Tuli tehtyä virheostos.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän tätä Heti-pyykinpesiainetta, missä on etikka samassa. Raikasta pyykkiä tulee.
https://www.heti.fi/tuotteet/kirjopyykki/
Jauhepesuaine on parempi koneelle. Itse käytän Lidlin Formil-jauhetta (joku 2 eur/iso köntsä) ja siivousetikkaa (alle 1 eur/1.5 L). Koneen luukku on auki pesujen välissä ja vuorottellen tulee pestyä 40 ja 60 asteen koneellisia. Pyykki on aina ihanan raikasta.
Joku linkitti tuon pyykkietikkaohjeen eteerisellä öljyllä, pitääkin joskus testata. Sydän hyppäsi ihan kurkkuun kun näin artikkelin alalaidassa noiden Heti-pyykkietikoiden hinnat, eli 6 euroa per puoli litraa. Siinä on etikat hinnoissaan.
Vierailija kirjoitti:
anna naapurille
Minä olen se naapuri, joka käyttää semmoista sinistä Comfortin huuhteluainetta. Pyykki tuoksuu hyvältä sen jälkeen etenkn pyyhkeet ja lakanat.
tämän takia niitä tuotteita haistellaan kaupassa
Eikö kyseiset liisterit luokitella ongelmajätteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä rakastan tuoksuvia huuhteluaineita. Meillä on samaa merkkiä mutta vain keltaista.
Näin on. Täällä on ihme nirppanokkia. Minä tuuletan aina asuntoni ruuanlaiton jälkeen ja pidän paikat muutenkin siistinä mutta ei minua hyvältä tuoksuva pyykki häiritsi.
Oletteko opettaneet lapsillene nämä kaikki?
Washing Machine Dos and Donts - blog
https://www.ifbappliances.com/blog/washing-machine-dos-and-donts
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viemäriinhän se pesukoneestakin menee, mutta yrittäisin itse lahjoittaa sitä jollekin tutulle tai jossain facebookin roskalava-ryhmässä tai vastaavassa.
Huuhteluaineen sijaan käytän itse tehtyä pyykkietikkaa, tässä linkki ohjeeseen: https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/koti-ja-hyva-olo/tee-itse-helppo-pyyk…
Petivaatteille laitan pyykkietikkaa jossa on laventelin eteeristä öljyä, muille vaatteille yleensä appelsiini ja/tai greippi.Miksi noissa ohjeissa on aina vesi? Eikö voi vaan sekottaa etikkaa ja eteeristä öljyä?
"Pelkkää väkiviinaetikkaakin voi käyttää tähän tarkoitukseen, se ei kuitenkaan tarkoita varsinaista pyykkietikkaa. Pyykkietikan etuna on, että siitä harvemmin jää etikkamainen tuoksu leijumaan, vaikka olisi vähän epäonnistunutkin annostelussa. Jos tavallista väkiviinaetikkaa lorahtaa liikaa, koneeseen ja vaatteisiin jää hajua, mutta se haihtuu melko nopeasti, yleensä pyykin kuivuttua.
Pyykkietikka tehdään lisäämällä väkiviinaetikkaan hieman vettä ja eteeristä öljyä tai tuoksuöljyä. Näin pyykkiin jää etikkamaisen hajun sijaan kevyt tuoksu, joka sekin haihtuu nopeasti pois, mikä käy hyvin hajuherkän nokkaan."
Mä olen tehnyt pyykkietikkaa ilman mitään eteerisiä tuoksuja, laitan sitä 0,5-1dl koneelliseen, enkä ole koskaan huomannut minkäänlaista etikan tuoksua. Täytyy kyllä myöntää, että en ole myöskään huomannut mitään vaikutusta pyykkiin enkä oikein edes tiedä mitä sen pitäisi tehdä. :D Muumeissa neuvottiin, että se pitää värit kirkkaina ja kai ajatus on myös raikastaa pyykkejä, mutta itse en ole huomannut mitään eroa. Oli jäänyt säilöntähommista iso pullo väkiviinaetikkaa, niin olen sitä tuolla tavalla saanut tuhottua. En muutenkaan ihan tajua huuhteluainetta, ainakin mun pesukoneessa vaikuttaa siltä, että se neste lähee sieltä lokerosta liikkeelle saman tien eikä vasta huuhtelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän tätä Heti-pyykinpesiainetta, missä on etikka samassa. Raikasta pyykkiä tulee.
https://www.heti.fi/tuotteet/kirjopyykki/Jauhepesuaine on parempi koneelle. Itse käytän Lidlin Formil-jauhetta (joku 2 eur/iso köntsä) ja siivousetikkaa (alle 1 eur/1.5 L). Koneen luukku on auki pesujen välissä ja vuorottellen tulee pestyä 40 ja 60 asteen koneellisia. Pyykki on aina ihanan raikasta.
Joku linkitti tuon pyykkietikkaohjeen eteerisellä öljyllä, pitääkin joskus testata. Sydän hyppäsi ihan kurkkuun kun näin artikkelin alalaidassa noiden Heti-pyykkietikoiden hinnat, eli 6 euroa per puoli litraa. Siinä on etikat hinnoissaan.
Mä olen ymmärtänyt, että koneelle ja pyykillekin parasta olisi välillä vaihdella pesuainetta. Eri pesuaineissa on vähän erilaiset koostumukset ja niiden vaihtelu tekisi koneelle hyvää. Ympäristölle jauhemaiset on siinä mielessä parempia, että ne on usein pakattu pahviin, eikä tarvitse maksaa vedestä ja säilöntäaineista, mitä nestemäisissä on enemmän. Mutta toki joku biohajoava zeoliititon & fosfaatiton kierrätysmuoviin pakattu nestemäinen voi silti olla ekologisempi kuin perusjauhe.
Täällä on muitakin voimakkaiden tuoksujen rakastajia, joten vinkki:
Rituals-sarjalla on ihanantuoksuiset pyykinpesunesteet, Luxury Detergent ja lisäksi Luxurious Scent Booster-huuhteluaine joka voimistaa tuoksua, ja Refreshing Spray <3
Näillä saa kestävän tuoksupilven ympärilleen, etenkin tuo Refreshing Spray on ihana: ihan kuin vaatteiden oma hajuvesi!
Ultrafeminine kirjoitti:
Rituals-sarjalla on ihanantuoksuiset pyykinpesunesteet, Luxury Detergent ja lisäksi Luxurious Scent Booster-huuhteluaine joka voimistaa tuoksua, ja Refreshing Spray <3
Näillä saa kestävän tuoksupilven ympärilleen, etenkin tuo Refreshing Spray on ihana: ihan kuin vaatteiden oma hajuvesi!
Ai että sitten käyttäjä haisee vaatteidensa hajuvedeltä ja omalta shampooltaan, deodorantiltaan, kosteusvoiteeltaan ja hajuvedeltään? Ja päälle ehkä vielä tupakalta, kotieläimiltään ja hometaloltaan?
En ymmärrä miksi tieten tahtoen pitäisi pyrkiä kamalaksi haisunäädäksi. Ajattele parikymmentä tuollaista ruuhkabussiin tai -metroon, kun paikalla on joku viisikymmentä erilaista IhQ tuoksuboosteri-megalöyhkä-superhajupommia löyhkäävine vaatteineen ja kosmetiikkoineen. Hyi oksetus.
Puhtaan pyykin ei kuulu tuoksua yhtään miltään, eikä nykyihminen kaipaa enää yhtään uutta tuotetta pahentamaan kemikaalirasitusta. Vaikea uskoa että joku tieten tahtoen vielä suitsuttaisi vanhanaikaisia superlöyhkätuotteita, kun muutenkin kaikessa kosmetiikassa suunta on luonnonmukaisempaan ja tuoksuttomampaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä nuuhkaisen huuhteluainetta kaupassa ennen ostamista, jos vaihdan merkkiä. Ei ole kukaan henkilökunnasta tullut urputtamaan.
Joo, mutta jokainen varmasti tietää miltä sininen Comfort tuoksuu, koska se on ollut samanlaisena myynnissä jo ainakin 50 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä rakastan tuoksuvia huuhteluaineita. Meillä on samaa merkkiä mutta vain keltaista.
Miltä tämä keltainen tuoksuu? Nyt pitäs löytää tilalle joku muu hyväntuoksuinen huuhteluaine.
Oon yleensä käyttänyt Serton lounatuuli-huuhteluainetta, jonka tuoksusta tykkään tosi paljon. Mutta välillä olisi kiva käyttää vaihtelun vuoksi jotain toistakin hyväntuoksuista huuhteluainetta. Ap
Ultrafeminine kirjoitti:
Hyi helvetti
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostit? Helppo kaupassa haistella ja valita mieluinen tuoksu.
Älkää ainakaan aikoo niitä. Kiva kun avatun tölkin sisältö on kassissa tai aine klimppustö, koska vanheneminen on alkanut aikaisusta. Joka kerta, kun pulloon menee ilmaa, pilaantuneen etenee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostit? Helppo kaupassa haistella ja valita mieluinen tuoksu.
Ilmankos monet naiset viipyy kaupassa niin pitkään, kun ne joka purkin katsoo ja haistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kaatanut vastaavat hutiostokset vedellä laimennettuna suoraan viemäriin.
Näin ajattelinkin tehdä. Valuttaa hanasta samalla vettä kun kaadan sen aineen viemäriin.
Ihan omakotitalossa asutaan. Kysyin vaan siksi, että onko pullollisen kerralla viemäriin kaatamisesta jotain haittaa putkistolle, onko niin vahvaa että vois syövyttää ne?
Mä en yleensä haistele kaupassa mitään ostoksia. Niinpä sitä välillä tuleekin tällaisia hutiostoja tehtyä. Netistä vaan lueskelin kokemuksia hyvänhajuisesta huuhteluaineesta ja useammat oli tätä kyseistä tuoksua kehuneet.
Mutta enhän mä lasta voinut kouluun laittaa tuon hajuisilla vaatteilla. Karmea löyhkä.
Pitää vaan heittää se pois ja ostaa jotain muuta.
Ap
Jos ajattelet, että et voi lasta laittaa kouluun tuolle haisevan, niin osta vaikka Minirisk tai LV huuhteluaine, ovat hajusteettomia. Kukaan ei tule kärsimään hajusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kaatanut vastaavat hutiostokset vedellä laimennettuna suoraan viemäriin.
Näin ajattelinkin tehdä. Valuttaa hanasta samalla vettä kun kaadan sen aineen viemäriin.
Ihan omakotitalossa asutaan. Kysyin vaan siksi, että onko pullollisen kerralla viemäriin kaatamisesta jotain haittaa putkistolle, onko niin vahvaa että vois syövyttää ne?
Mä en yleensä haistele kaupassa mitään ostoksia. Niinpä sitä välillä tuleekin tällaisia hutiostoja tehtyä. Netistä vaan lueskelin kokemuksia hyvänhajuisesta huuhteluaineesta ja useammat oli tätä kyseistä tuoksua kehuneet.
Mutta enhän mä lasta voinut kouluun laittaa tuon hajuisilla vaatteilla. Karmea löyhkä.
Pitää vaan heittää se pois ja ostaa jotain muuta.
ApJos ajattelet, että et voi lasta laittaa kouluun tuolle haisevan, niin osta vaikka Minirisk tai LV huuhteluaine, ovat hajusteettomia. Kukaan ei tule kärsimään hajusta.
Kukaan ei kärsi jos jättää huuhteluaineen käytön kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä tämä keltainen tuoksuu? Nyt pitäs löytää tilalle joku muu hyväntuoksuinen huuhteluaine.
Oon yleensä käyttänyt Serton lounatuuli-huuhteluainetta, jonka tuoksusta tykkään tosi paljon. Mutta välillä olisi kiva käyttää vaihtelun vuoksi jotain toistakin hyväntuoksuista huuhteluainetta. Ap
Menin sitten ostamaan tuota keltaista. Ei olisi pitänyt. Yhtä ärtsyn hajuista kuin tuo sininenkin. Ei mitään eroa hajuissa. Huh. Ja hyh.
No täytyy näköjään pitäytyä siinä tutussa ja turvallisessa tuoksussa jonka tietää hyväksi, eikä mennä testailemaan mitään muita hajuja. Menee vaan rahat hukkaan. Ap
Voit myös palauttaa kauppaan, jos kuitti tallessa. Tuote on mielestäsi KÄYTTÖKELVOTON.