Ostin 2l pullon pahanhajuista sinistä Comfort- huuhteluainetta. Voiko sen kaataa viemäriin?
Jorenkinhan tuo pitää hävittää. Eihän sitä voi käyttääkään. Tuli tehtyä virheostos.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kerrostalossanne pesutupaa tai kierrätyshyllyä? Veisin sinne ja post it-lappu päälle, että ottakaa, en itse tykännyt hajusta.
TÄMÄ oli ehdottomasti paras ratkaisu. Ite ajattelin että fida tms kierrätyspaikka, tai työttömien kahvila yms.
EI VIEMÄRIIN NOIN VAAN!Ja laittaisin vahingon kiertämään. 😬 Ap
No makuja on monia, kyllä siitä joku voi tykätä. Etenkin jos oli netissä monet juuri tuota tuoksua kehuneet.
Keltaiset tuoksut on jotenkin ok, tosin sekoitan hajusteettomaan niin että tuoksuvaa on vain 1/3osaa, loput sitten hajusteetonta. Inhoan etikan tuoksua, joten en käytä sitä. Jättää vaatteisiin vain aavistuksen tuoksua pariksi päiväksi, ja vaatekaapista otettuna hetken voi tuoksahtaa, ei haise.
Tuo Comfortin sininen huuhteluaine on ainoa aine, josta olen ikinä saanut hajusteoireita.
Jos inhoat sen hajua, ei kannata omaan viemäriin sitä kaataa. Koko pullollinen sitä omaan viemäriin voi hajustaa koko kotisi pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kerrostalossanne pesutupaa tai kierrätyshyllyä? Veisin sinne ja post it-lappu päälle, että ottakaa, en itse tykännyt hajusta.
Eikös yleensä pesutuvat ole lukittujen ovien takana? Jos tuohon omaan pesutupaani laitan tuollaisen lapun niin ukko voi kutsua valkotakit.
"Olen kaatanut vastaavat hutiostokset vedellä laimennettuna suoraan viemäriin. "
Varsinainen ekoteko. Kiitos kun välität.
Vierailija kirjoitti:
Jos inhoat sen hajua, ei kannata omaan viemäriin sitä kaataa. Koko pullollinen sitä omaan viemäriin voi hajustaa koko kotisi pitkäksi aikaa.
Miten se haju sieltä viemäristä ylös tulisi?
Minä käytän kyseistä Comfortia, enkä moiti hajua.
Vierailija kirjoitti:
"Olen kaatanut vastaavat hutiostokset vedellä laimennettuna suoraan viemäriin. "
Voihan se kaataa viemäriin sitenkin, että laittaa korkillisen joka pesun sekaan pyykkikoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän kyseistä Comfortia, enkä moiti hajua.
Nii. Tuskin olisi myynnissä jos kukaan ei tykkäisi.
Vierailija kirjoitti:
Viemäriinhän se pesukoneestakin menee, mutta yrittäisin itse lahjoittaa sitä jollekin tutulle tai jossain facebookin roskalava-ryhmässä tai vastaavassa.
Huuhteluaineen sijaan käytän itse tehtyä pyykkietikkaa, tässä linkki ohjeeseen: https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/koti-ja-hyva-olo/tee-itse-helppo-pyyk…
Petivaatteille laitan pyykkietikkaa jossa on laventelin eteeristä öljyä, muille vaatteille yleensä appelsiini ja/tai greippi.
Miksi noissa ohjeissa on aina vesi? Eikö voi vaan sekottaa etikkaa ja eteeristä öljyä?
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä on hirvittävä ekorikos verrattuna esimerkiksi Kiinan tai Intian hiilivoimaloihin yms. monsteriluokan saasteisiin.
No sinne tuli kipattua. Ei meillä oo lähellä sellaista paikkaa, minne sen veis enkä sukulaisille kehtaa antaa. Ei maksa vaivaa.
Ja ei mun yleensä tuu pesuaineita turhaan viemäriin kaadettua, mutta ei kai yksi kerta maailmaa kaada.
No tiedänpä tämän kokemuksen jälkeen olla ostamatta kyseistä tuoksua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin, mihin kuvittelet pyykkikoneen poistovesien menevän. Sinne samaan viemäriin. Ensin pyykinpesuaine ja sen jälkeen huuhteluaine jos sellaista käyttää. Eihän kukaan pese tekstiilejä ilman pyykkäykseen tarkoitettuja putsareita. Vai "pesetkö" sinä?
Eikö tuotetta voi palauttaa ostopaikkaan? Mieheni osti vahingossa tuoksuvaa pyykinpesuainetta, palautimme ja saimme rahat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se haju sieltä viemäristä ylös tulisi?
Eikös ne hajut ilmateitse yleensä leviä? Kun koko 2L pullollisen kaataa kerralla niin siinähän luulisi tulevan huoneilmaan aikamoiset hajut, kun tietää että jo yksi korkillinen koko pyykkikoneellisessa tuottaa selvästi havaittavan hajun jo yksittäiseen vaatteeseen, ja sen haistaa kauas. Lisäksi tiedetään, että huuhteluaineiden hajut eivät yleensä lähde pois vesihuuhteluilla (ainakaan vaatteista), joten siitä päättelisin että viemäristäkään ei huuhtoudu pois vesihuuhteluilla vaan vain vähitellen leviämällä ilmaan. Kokeilla toki saa, jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viemäriinhän se pesukoneestakin menee, mutta yrittäisin itse lahjoittaa sitä jollekin tutulle tai jossain facebookin roskalava-ryhmässä tai vastaavassa.
Huuhteluaineen sijaan käytän itse tehtyä pyykkietikkaa, tässä linkki ohjeeseen: https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/koti-ja-hyva-olo/tee-itse-helppo-pyyk…
Petivaatteille laitan pyykkietikkaa jossa on laventelin eteeristä öljyä, muille vaatteille yleensä appelsiini ja/tai greippi.Miksi noissa ohjeissa on aina vesi? Eikö voi vaan sekottaa etikkaa ja eteeristä öljyä?
"Pelkkää väkiviinaetikkaakin voi käyttää tähän tarkoitukseen, se ei kuitenkaan tarkoita varsinaista pyykkietikkaa. Pyykkietikan etuna on, että siitä harvemmin jää etikkamainen tuoksu leijumaan, vaikka olisi vähän epäonnistunutkin annostelussa. Jos tavallista väkiviinaetikkaa lorahtaa liikaa, koneeseen ja vaatteisiin jää hajua, mutta se haihtuu melko nopeasti, yleensä pyykin kuivuttua.
Pyykkietikka tehdään lisäämällä väkiviinaetikkaan hieman vettä ja eteeristä öljyä tai tuoksuöljyä. Näin pyykkiin jää etikkamaisen hajun sijaan kevyt tuoksu, joka sekin haihtuu nopeasti pois, mikä käy hyvin hajuherkän nokkaan."
Mä käytän tätä Heti-pyykinpesiainetta, missä on etikka samassa. Raikasta pyykkiä tulee.
Niin tuli tuosta mieleen, tietysti roskiksellekin ja lappu mukaan, ota! Mä laitoin tohon portille työtuolin joka oli "inhottava" ja "saa ottaa" , hävis puolessa tunnissa! Kahvikuppiloota oli kerran rosskiksen päällä pahvilootassa, ja kyljessä "OTA" Aina kannattaa tarjota eteenpäin jos joku huolisi! Sitten vasta roskiin tai kiertoon muualle.
no ruokapurkkeja en uskaltaisi :D