Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

( ♥ ) T-TERHOJEN sunnuntain vietto ( ♥ )

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Ja eilen ku niin komiasti paisteli aurinko välillä. Tää päivä meneeki sit sisällä puuhastellessa ja kyläillessä. Systeriltä jota harvemmin nään niin haetaan akalle nukkekoti.

[b]Montako sisarusta teillä on entä ukollanne? Ja onko se ns. vaikuttanut " unelma" perheenne kokoon haaveissa? [/b]Mä oon viislapsisesta katraasta kuopus ja (2 veljee & 2 siskoa). Ukolla on pari pikkusysteriä. Tällä hetkellä mulla haaveissa, että kuhan tää toinen lapsonen tulis niin sitten saa olla, mut mistä näitä asioita koskaan voi varmalla tietää.

[color=blue]Ukko mukaan synnytykseen G:[color=darkviolet]ehottomasti kyllä :) Hyvä, että oli viimeksikkin tukena/turvana. Synnytys venähti pitkästi yli 20 tuntiseksi sessioksi ja ku kaiken maaliman mutkia tuli matkaan niin oli ihanaa, että oma ukko oli mukana. Ja vaikka oiski nopee synnytys niin siittä huolimatta.

Meillä ei oo onneks ongelmia saaha akkaa hoitoon, koska kotiseudulla asustellaan. On sitä silti miettiny, ett miten kaikki luonnistuu. Jos yöllä pitää lähtee niin sillon varmaan kaikista helpoiten saa akalle seuraa, ku ukon porukat on naapurissa. Mutta jos päivällä niin ikinä ei voi tietää miten nopeesti saa jonku paikalle riippuu tietenki viikon päivästä. Ei pitäs miettiä liikaa etutassuun. .mut nyt huolettaa jo sekin, että on talvi :/

Mitähän sitä keksis tekemistä, ku sattaa. Ihan kunnolla tullee maahan asti :( Lyhensin tässä jo yhet pökät. Tällaset tilasin. .

http://www.hobbyhall.fi/

Vierailija
2/14 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Siis klikkaa tarjouserät tuolta ylhäältä sit vas. farkut ja muut housut. Sit niitten kuva onki nimen alla trikoiset salsahousut 9,90. Ois ollu enempi mun unelmapökät jossei näin leveet lahkeet, mut tosi kivasti yltää masun yläpuolelle tarvittaessa vyötäröosa ja nää ei kiristä mistään :) Suosittelen lämpimästi.

Nyt puuhasteleen jotain. .

Z ja peipi 24+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juuri lähdössä katsomaan kaverini viikon vanhaa pojanpalleroa kotikonnuille! Aika jännä nähdä.. Kaverilleni tuo on myös esikoinen, kuten mullakin tulee olemaan, joten kuulen nyt viikon tuoreet jutut miltä tuo homma sitten oikein maistuu. Kaverini ei ole ollut ns. äitihahmo, joten en osaa vielä ollenkaan kuvitella häntä tuon pojan kanssa.. Kyselin synnytyksen jälkeen, että onko sellainen suuri äidillinen rakkaus jo vallannut, mutta ei ainakaan vielä ollut tunnistanut mitään sen suurempaa. Totesi, että eiköhän tuo ajastaan... luulenpa näin. Täällä suurimmalla osalla taitaakin olla ennestään jälkikasvua, joten saattaa mun ihmettelyt ja epäilyt ehkä kuulostaa oudoille, mutta ainakin tuttavapiirissä moni esikoistaan odottava on pähkäillyt samoja.

Galluppeja: Mulla on 3 vuotta nuorempi pikkusisar, miehellä myös vain yksi pikkuveli, joten kaipa me ollaan kumpikin aina mielessämme kuviteltu, että 2kpl olis hyvä määrä. Saas nähdä... Tapaus kerrallaan ;)

Synnytys: Kumpikin lähdetään, näin on alusta asti suunniteltu.

Mutta nyt tulikin kutsu, pitää hypätä jo auton kyytiin, kun kaverit odottavat pihalla.. Kimppakyydillä siis kaikki riennetään uutta tulokasta tapaamaan :)

Vierailija
4/14 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vasta näin tän pinon, mä olen kirjoitellut tonne lauantain pinoon ihan autuaasti... No ei kai se mitään haittaa..

Vierailija
5/14 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanpa ensin tuohon yhteen kyselyyn, jonka muistan :) Eli minulla itselläni on 11 sisrausta, miehelläni 9. Ja meille saa tulla niin monta lasta kuin on tullakseen - kaikki otamme ilomielin vastaan!!

Vähän ahdistaa... Viikko sitten olimme synttäreillä, jossa oli yksi ystäväperhe mukana sankarin kummeina. Ja sain kuulla, että heille oli syntynyt kolme viikkoa sitten pieni tyttö, täysiaikaisena mutta sydänvikaisena. En edes tarkkaan tiedä mitä vikaa sydämessä oli, mutta ainakin sen verran tiedän, että oli molemmat isot verisuonet väärässä paikassa, reikiä siellä täällä, kammiot missä sattuu jne... Eli sydän piti ns. koota uusiksi siinä leikkauksessa kokonaan. Hurjan iso leikkaus, ja vielä noin pienellä!! Oli neiti toipunut hienosti leikkauksesta, ja vanhemmat jo odottelivat pienokaistaan (viides lapsi) kotiin yhdessä rakastettavaksi...

Tiistaiaamuna sain kuulla, että tämä pieni neitokainen oli kuollut! :`( Tuntuu vieläkin tosi pahalta... Ei itkemättä voi edelleenkään ajatella asiaa. Ystäväperheelle tosi rankka isku kaiken kokemansa jälkeen. Ja nyt tottakai olen alkanut pyöritellä mielessäni jonkun vastaavan mahdollisuutta omalle lapsellemme... Pelkään, ettei meidänkään lapsi sitten ole terve, ja kuolee pian syntymänsä jälkeen :( Tiedän, että on typerää (tosin luonnollista!) ajatella näin, mutta en voi sille mitään. Aina kun ehdin ylipäätään pysähtyä ajattelemaan jotain, niin itku tulee ja tää asia valtaa mielen...

Koko ajan tunnustelen vauvaani, ja mietin liikkuuko normaalisti jne. Ihan jatkuvasti, kun vaan aikaa on, yritän " tulkita" vauvaa ja sen tekemisiä masussa...

Ja siskoni soitti eilen ja kertoi kahdesta ystäväperheestään, että toisella vauvalla (2kk) oli todettu kohtusyöpä, ja toisella (n.3kk) silmäkalvonsyöpä... Huokaus!

Joten melko apeissa tunnelmissa on jatkettu elämää... Onneksi meillä nyt kaikki lapset terveitä *koputtaa puuta*, ja ollaan saatu elää " normaalia elämää" sen suhteen. En millään jaksaisi tässä mielentilassa hoitaa vielä sairaita lapsia... Huoh!

Mutta muuten kai tässä voidaan hyvin. Supistelee, ei supistele, supistelee, ei supistelekaan... Liikunta on lääkärin käskystä kielletty. Rasittavaa, kun ei saa eikä voi edes käydä lenkillä! Saatika jumpassa... Mutta ei voi mitään. Toivon vaan, että tällä " liikkumattomuudella" ansaitaan se, ettei vauva synny liian aikaisin! Nyt jo tuntuu, että maha on aivan täynnä vauvaa... Mitähän se on sitten 3kk päästä?! ;) Huh, ei varmaan kannata ajatella. Päivä kerrallaan!

Nyt tekemään ruoka loppuun, ettei pääse iso nälkä yllättämään ketään! Jaksamista kaikille tasapuolisesti, nauttikaa mahoistanne ja erityisesti sen sisällöstä!!

Nasu rv 27+1

Vierailija
6/14 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukkuu ja mies lähti lenkille eli joudan hyvin koneelle:)

Nenn: Meidänkin koiralla (kutsu) on ollut tuota hot spottia. Vaaratonta ja menee kyllä ohi, hyvä vaan pitää huolta ettei koira pääse nuolemaan. Meidän koiralle tulee yleensä jalkoihin ja sit hää saakin kulkea miehen vanha t-paita päällä joka hyvin suojaa nuolemiselta. On kyllä hassun näköinen;) Oletko jossain kaupassa nähnyt Tutan topppapuvun? Mie en Lappeenrannasta löytänyt mistään...

Olen kyllä samaa mieltä, että pienet lapset+koira on työllistävä yhdistelmä.. Meille seuraava (mahdollinen) koira tulee vasta kun lapset ovat kouluikäisiä (noin).

Sisarusg: Miulla on kaksi veljeä, mies on ainokainen. Tällä hetkellä kaksi lasta tuntuu sopivalta määrältä meille..

Mies mukaan synnytykseeng: Ehdottomasti kyllä, miehän en yksin lähde!!! Tosin lastenhoitokysymys on vielä vähän auki..Esikon kummit ovat luvanneet olla tammikuussa vahdissa ja tulla hoitamaan, mutta välimatkaa on reilu 200km. Vähän pelottaa ehtivätkö ajoissa, muttei kait se vauva nyt NIIN nopsaan tule?!!!!

NASU: Voi kun olet saanut ikäviä uutisia ja vieläpä monta sellaista. Ja kaikki liittyvät vielä ihan pieniin lapsiin:( Ei ihme jos vetää mielen vakavaksi. Kyllähän sitä usein tulee pohdittua tääälläkin onko vauvalla kaikki ok ja tosi onnekkaita ollaan jos terve vauva saadaan. Miullakin silmät kostu töissä, kun näin siellä pienen pienen Down-vauvan..

Sateista päivää täälläkin vietetään, sisällä ollaan oltu. Pientä vaihtelua tulee, kun lähdetään katsomaan sitä hoitopöytä-lipastoa. Kiva ängetä se meidän makkariin, jossa jo pinnasänky on, alkaa käydä vähän ahtaaksi.. Mutta jos tässä nyt vielä jaksaisi asua jonkun aikaa ennen kuin päästään muuttamaan sinne uuteen (vanhaan) taloon..

(.) Kuuluu ihan hyvää. Paineet alapäässä ovat helpottaneet, perjantaina jopa imuroinkin eikä tuntunut ihan kauheelta. Taidan tänäänkin tehdä saman. Välillä lähinnä liikkuessa tulee kivuttomia suppareita, muttei niitäkään tule paljoa. Vauvakin liikuskelee ihan mukavasti, välillä vissiin nukkuu kun on hiljaista. Aamuisin hää on aikaisin hereillä, tuleekohan aamuvirkku vauva tästä? Esikko antoi nukkua 8-9 asti aamulla vauvana..Luksusta! Nyt kyllä heräilee ihan hyvissä ajoin ja tänäänkin oli 6:30 meidän huoneessa häiläämässä ja pulisemassa. Nauroinkin miehelle, että ajatteles kun olis jo vauva ja sen pitäisi saada nukkua.. Mitenköhän sekin onnistuu?! Pitää vissiin itse raahautua heti kun tyttö herää toiseen huoneeseen sen kanssa. Nyt kun ollaan yritetty venyttää klo 7 ennen kuin noustaan sängystä.

Mutta omassa olossa ei siis mitään valittamista, päikkäreitä olen nukkunut eli eiköhän tässä jaksa taas huomenna lähteä töihin!

tikru ja tiuhti 25+2

Vierailija
7/14 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja kivaa oli, vaikkei nyt tietty omalta kohdalta kovin vauhdikkaat bileet olleetkaan :) Aika pienestä taaperon vanhemmat näköjään repii huvinsa, kun meistä oli miehen kanssa ihan ihmeellistä laittaa kynttilöitä ja tuikkuja palamaan ympäri asuntoa, siis jopa sohvapöydälle ja muuallekin " vaaravyöhykkeelle" !! Ja pöydällä oli nätti kaitaliina eikä sitä iänikuista vahakangasta, missä näkyy aina viikon ruokalista... Lelutkin vietiin kaikki tytön huoneeseen piiloon. Ja tosiaan ei tarvinnut vieraita hyssytellä, vaan saivat mekastaa sen mitä nyt rivitalossa voi.

Harmi vaan, että kerrankin ois saanut aamulla nukkua, mutta mähän en sitten nuku... Joku muukin taisi kirjoitella aamuyön unettomista tunneista ja mulla niistä on tullut nyt oikein ongelma. Saatan herätä vessaan kolmen - neljän aikaan enkä sitten saa enää ollenkaan unta! Työaamuina varsinkin on ihan kamalaa, kun tietää, että kello soi kuudelta ja PAKKO ois nukkua. Viime yönä nukuin 3 h, on se kiva tuntea olonsa ihan krapulaiseksi, vaikkei juonut mitään :(

Mut esikoinen oli pärjännyt mummilassa tosi hyvin. On tuttu paikka, vaikkei yötä siellä ole ollutkaan yksin. Ainoastaan nukahtamisen kanssa oli ollut vähän ongelmia, mutta muuten ei mitään. Kiva, että on sitten synnytyksen ajaksikin olemassa hoitopaikka!

Meillä siis tulee mies synnytykseen, jos vain suinkin ehtii (työmatka Lahti-Hki 100 km). Ainakin ekassa synnytyksessä oli suureksi avuksi ja itsekin piti synnytystä uskomattomana kokemuksena. Ensimmäisen synnytyksen kesto oli n. 4h, josta sairaalassa 1,5h.

Nyt en muista mihin muuhun piti kommentoida, on nuo aivot hieman kohmeessa väsymyksen takia... Mukavaa sunnuntain jatkoa!!

ariella ja paavo 24+1 (jee, taas yksi rajapyykki ylitetty!)

Vierailija
8/14 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee varmaan taivaan täyeltä, on aika hurja tumma pilvirintama lähestymässä!

Nasu: onpa sattunut vauvoille sun tuttavapiirissä! Noi on kaikki tosi harvinaisia ja sitten miten sattuukin kaikki samaan aikaan =.( Pakostakin sitä miettii että mitä jos... mutta kuitenkin on vain toivottava ja uskottava että pienellä ei ole hätää ja kaikki menee hyvin!

SisarusG: mulla on kaksi veljeä ja yksi sisko ja miehellä kaksi siskoa. Minä voisin tehdä vaikka kymmene muksua, mutta mies oli ensin kahden kannalla ja nyt olen saanut suostuteltua neljään. Yritetään tehdä seuraavat kaksi lyhyellä ikäerolla sitten viiden tai kuuden vuoden päästä, kun nämä kaksi aloittelevat koulu-uraa =). Vaikka mullehan on ennustettu se kolmas jo 7/2009 ;) Eipä sitä tosin tiedä miten mieli vielä muuttuu.

Mies oli esikoisen synnytyksessä mukana ja on tulossa nytkin. Pääsi oikein hommiin kätilön avuksi kun siellä oli vähän kiirusta. On se vaan mulle niiin iso asia että se on siellä henkisenä tukena! Nyt kyllä vähän harjoitellaan etukäteen selän hieromista ja sovitaan jotain käsimerkkejä. Piti nimittäin viimeksi vähän huitaista kun ei ukko mun huitomisia muka ymmärtäny, kun olin niin kipeä etten pystyny puhumaan =0

Kiitos Zatu housuvinkistä, pitääpä katsella mitä muutakin löytyis pakettiin =) minä jo vähän etsiskelen joululahjoja postimyynnisä, ettei sitten mahan kanssa niitä tarvitse lähteä kaupoista kaivelemaan.

(.) rauhallista on. Mulla on iltaisin ja aamuisin ollut kohta kaks viikkoa kurkku ihan käheänä ja yskittää. Pitää aina ottaa hyvä asento ennen yskimistä, selällään maaten se on ihan kamalaa. Tuntuu että koko maha repeää jos erehtyy siinä asennossa yskäisemään. Eilenkin illalla niin kävi ja kyyneleet tuli silmiin kun niin kovin sattui. Parhaiten onnistuu kun nousee ihan kunnolla istumaan.

Elina 24+1

Vierailija
9/14 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppiin että itse olen kaksonen (identtinen) mulla oli kaksosveljet (identtiset) jotka kuolivat päivän ikäisenä, syntyivät kun olimme siskon kanssa 5 vuotiaita, ja lisäksi elossa on pikkuveli, ikäeroa on 7 v. Eli oma äitinikin on saanut 5 lasta, 3 poikaa ja 2 tyttöä.

SynnytysG: Mies on aina ollut mukana ja tulee nytkin. Valitettavasti meidän vauvoilla ollut häikkää ja jouduttu olemaan pitempiä aikoja synnärillä, nopeiten olen kotiutunut kakkosen kanssa 4 vuorokauden jälkeen, ja silloinkin jouduimme bumerangina takaisin kun tyttö sai ekan epilepsiakohtauksen. Eli se mielessä on tälläkin kertaa, pitkä osasto aika, viimeeksi olin 5 päivää, joista vauva oli 3 päivää teholla (sama epilepsiaepäily kuin siskolla).

Tikru: Meidän koiran hot spotti on kaulassa, eli ei ylety nuolemaan, mutta raaputtaa sitäkin enemmän. Se oli kerennyt jo märkimään ja siitä valuu ja se haisee...YÄK! Nyt se on ajeltu ja paljas ja me suihkutellaan ja föönätään ja laitetaan salvaa ja yritetään pitää kuivana. Antibioottikuuri on kolmeviikkoinen, eläinlääkärin mukaan oli ehtinyt aika pahan näköiseksi. Koira ulisee ja uikuttaa ja aristelee kohtaa niin paljon ettei suostu laskemaan päätään että saisi nukuttua vaan yrittää nukkua pää pystyssä ja ulisee kun vahingossa laittaa päänsä alas kun sitten kuitenkin nukahtaa. Ollaan yritetty laittaa nukkumaan sivulle että älyäis että se ei satu, mutta koira nousee heti pystyyn kun sitä ei enää silitä.

Meillä on näitä kouluikäisiä lapsia (12 ja 9 v) jotka ovat odottaneet meille uutta koiraa siitä asti kun oma bernardilainen kuoli kuusi vuotta sitten. Ja bernardilainen tuli meille kun esikoinen oli 10 kk joten kokemusta vauvoista ja koirista on. Sillä erolla että bernardilaisemme oli ulkokoira joka asusteli kesät talvet omassa kopissaan koiratarhassa. Sen turkki kastui ja oli varmaan märkä 24/H vuorokaudessa kun oli tälläisiä kelejä, eikä sillä ollut ikinä mitään hot spotteja taikka virtsatientulehduksia tai korvatulehduksia mitä näillä kultsuilla tuntuu olevan ihan normaalia käytäntöä. Ja omassa lapsuudenkodissani oli kultainen noutaja eikä sekään koskaan sairastellut mitään yllämainituista taudeista. Eli en ole tottunut että koirat sairastelevat kun ihmiset konsanaan. Itse epäilen että tämä kultsujen rotu on liiaksi jalostettu kun vaivaa on nuorella pennulla kuin ikäihmisellä vuodeosastolla! Siskon koirallakin on ollut jo virtsatietulehdus ja muuta ja ikää silläkin on vasta 4kk (bernin paimenkoira) ja ohjeeksi oli saanut että koira ei saa maata kylmillä alustoilla (siis antakaa mun kaikki kestää). Olen kai näin naivi ja vanhanaikainen kun musta koiran pitäis olla koira, ja terve ellei nyt loukkaa itseään. Kaikki koirasynttärit yms. saa mun niskakarvat nousemaan pystyyn.

Tää nyt taas menee ihan asian vierestä, mut kiva saada vertaistukea tässä ihottumajutussa!!!

Tutan pukua olen nähnyt ainakin Täällä vaasan prismassa ja reiman puvun näin eilen cittarissa. Hintaa silläkin taisi olla 85 ¿, ellen nyt ihan väärin muista, etten taida sitä vaunuhaalariksi ainakaan ostaa. Tutan puvun ostan vain jos saan sen alennuksesta, en haluaisi maksaa yli 30-40 ¿. Sisko kylläkin lupautui ostamaan sen, mutta en halua että se tulee hänellekään kalliiksi. Näin cittarissa myös travallen haalarin, tai se oli semoinen makuupussi ja sekin oli ihana, hintaa 39 ¿, että sitäkin mietin vähän. No onneksi tässä on aikaa.

Nasu: kylläpä sun ympäristössä tapahtuu kauheita! Ei voi olla kauheampaa kun lapsen vakava sairaus, kyllä' se aina pysäyttää!

Nyt pitää taas rientää kun on ihmislapsi vessalla ja huutaa kurkku suorana että pyyyyhkimään.

nenn 27+6

Vierailija
10/14 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

Taas 5 minuuttia aikaa koneella. Tulin vaan ilmottelemaan että kaikki on ok.

Nasu: Voi ei mitä uutisia olet saanut. Ymmärrettävästi mietityttää oman vauvan terveys. Koita kuitenkin olla murehtimatta asiaa, ettei vauva saa stressihormoneja. Kuulemma näillä viikoilla jo aistii jos äiti on stressaantunut tai murheellinen. On kai kuitenkin todennäköistä että vauvanne on terve. Tsemppiä ja haleja sinulle ja vauvalle!

SynnytysG: Juu mies tulee mukaan:)

SisarusG: oon ainut lapsi ja äitini on ollut yksinhuoltaja ihan odotusajasta asti. Turha siis sanoakaan kuinka innoissaan on ensimmäisestä lapsenlapsestaan:) Miehellä on yksi sisko, josta sitten tulee kummi kun vauva syntyy.

(.) Torstai ja perjantai olivat vauvalla tosi hiljaisia. Onneksi muistan lukeneeni täältä että muillakin on ollut hiljaisia päiviä. Eilen ja tänään onkin sitten menoa riittänyt mahassa. Hyvä niin:) oon pessy ja silitelly vauvanvaatteet kaappiin, tosin lisää on vielä tulossa..tuntuu vähän tyhmältä näin aikaisin, mutta kun yliopistolla tahti kiihtyy koko ajan ja viimeset tentit on joulukuun puolessavälissä, niin en viiti sinne asti hommaa jättää..on kyllä tyhmää että äitiysloman alkaminen ei täällä ketään tunnu kiinnostavan..luennoilla on käytävä ja tentit tehtävä, ei erikoisjärjestelyjä.

Eräs miesprofessorikin lähetti sähköpostia jossa luki että toisen tentin saan tehdä etuajassa mutta 15.1 olevaan tenttiin jo ehdinkin kun LA on 8.1. Mitäköhän senkin miehen päässä liikkui:) en ehkä oo tammikuussa enää mihinkään tenttiin tulossa:)

no niin måaste gå. hyvää sunnuntai-illan jatkoa kaikille!

Beijaflor rv 26+5

Vierailija
11/14 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Omppu [color=violet]nousiko vauvakuume entisestään ;) ? Niin kaikkihan varmasti kokee erilailla tuon äidin rakkauden ja se herää toisilla varhemmin kuin toisilla. Osa rakastaa " normaalisti" vauvaansa ja toiset ovat jopa mustasukkaisia omalle ukolleen. Siis etteivät luota ukon hoitokykyyn jne. Kaikenlaiseen uuteen saa varautua esikoisen ollessa kyseessä. Mutta yleensähän se luonto hoitaa eli jokainen kyllä osaa olla se paras äiti vauvalleen vaikkei aluksi tuntuisi siltä.

[color=blue]Nasu [color=maroon]voi kun surullisia uutisia oot kuullu monin kappalein :( aina järkyttäviä lapsiin koskevat surulliset sairaudet/kuolemat. Eihän sille ole sanaakaan keksitty eli tarkotan, jos vanhemmat menettää lapsen niin ei sille ole sanaa. Jos menettää puolison on leski, mutta. . Sen täytyy olla jotain tosi järkyttävää/kamalaa/sanoin kuvaamatonta jota ei voi sanalla kuvata. Yritetään me jaksaa uskoa siihen, että kaikkien masuvauvat voi hyvin. Kieltämättä se on hankalaa, jos lähellä tapahtuu jotain noin surullista.

[color=blue]Tikru [color=violet]mä oon kans miettiny jo samaa, ett mihin aikaan peipi pyörii eniten, että valvooko mieluummin sitten iltasella.

Elä nyt liikaa ala esim. siivoileen, vaikka kroppa sen salliski. Yks odottava kaveri oli lukenu jostai ettei imurointia suositella enää tietyiltä viikoilta. .ei muistanu mistä alkaen. Mutta eiköhän tuo omien tuntemuksien mukaan oo kaikessa mentävä.

[color=blue]Ariella [color=maroon]monesti se taitaa olla niin, että lapsi pärjäis hyvin yökylässä, mut vanhemmat ei raski/uskalla siihen luottaa. Mä muistan vieläki niin hyvin eka kerran, vaikka siittä on jo yli 4 vuotta aikaa. Sata metriä kotimatkaa ajaessa pääsi itku ja jarrutin jo palatakseni hakeen akan takasi. Jos ei ois ollu ukko kyytissä niin ois varmaan tullu palattuaki.

Ja eka kerran, ku lähettiin " lemmenlomalle" pariksi yön seuduksi. Niin ei päästy, ku muutama metri omaa kujaa ku kyynelehin miten se akka pärjää. .

Aina on yöreissut menneet hyvin ja äiti se joka ikävöi :O

[color=blue]Elin@ [color=violet]niin eihän sitä voi liian tarkkaan suunnitella noita lapsilukumääriä ja ajankohtia. Vaikka aina pitää aatella asiat parhain päin niin mun kokemukset on saaneet aatokset varautuneiksi.

Mulla oli kans mielessä, ett jossei kykene kauppoihin jouluostoksille (mikä ois hirvee pettymys!) niin pitää sit tyytyä tilaamiseen. Pitäs nyt jo hyvissä ajoin katella kaupoissa lahjoja. Noi pökät tosiaan tilasin itelle ja kätevät oli lyhentää, ku eivät vaatineen palteen tekemistä :)

[color=blue]Nenn [color=maroon]voi teiän koiruus reppanaa. Mä oon sun kans ihan samaa mieltä, ett noi jalostamiset saa rotuihin hirveesti vikoja vaan aikaan. Esimerkkinä heitän, en nyt muista rotua, tuttujen rotukoiran jonka silmät a i n a rähmii. Kyllä sen huomaa, ett se koira kärsii niistä silmistään :( Monasti sekarotuset on terveimpiä ja elävät pitempään kuin paperikoirat.

[color=blue]Beijaflor [color=violet]jopas on tosiaan mies proffa ollu fiksu ;) Hänen mielestään vauvat ei kai estä tentteihin tulemasta. .

[color=darkviolet]*huoh* Väsyttävä kyläilyreissu takana. Tuolla systerillä harvemmin tulee käytyä ja aina jotain niillä ns. sattuu. Nyt yks järkevänä alkaa kertoon muutama vuos sitten tehneestä raskauden keskeytyksestä :O Kuvaili vähän turhan tarkkaan. En viittiny sanoo, ett pitäs turpansa kii. . .oon oppinu aika hyvin sulkeen korvat ja oleen suht välinpitämätön etten sitten mieti ja sure syntyjä syviä. Siittä asti ku olin ihan pikkutyttö on tää systeri sairastanu masennusta ja mitälie. Joten sen välillä huomaa puheissa/käyttäytymisessä. Ei kovin läheisissä väleissä oo koskaan oltu jo pelkästään ikäeron takia.

No antaapa tän asian olla.

On se tosiaan jo pimeetä ja kello on vasta seittemän. Joku muuki kerto huomanneensa saman joku päivä täällä. Mä en perusta pimeestä, joten nytki vetäsin verhoja vähä suojaksi. Sais sitä lunta jo tulla niin valasis kummasti nurkkia :) ja pääsis akan kans tekeen lumiukkoja/enkeleitä :) Nyt tosiaan voi olla näky, ku tää akka tekee enkeleitä :D Mitenhän sitä pääsee hangesta ylös. Mut ehottomasti pitää ainaki yks enkeli talvessa tehä.

Nyt pitää mennä hetkeks elppaseen sohvalle.

Vierailija
12/14 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu: Juu, en rehki liikaa;) Miekin olen kuullut, että jos on supistelutaipumusta niin imurointia ei kannattais harrastaa. Ja kyllähän sen huomaa varsinkin kun mattoja imuroi, että harjoitussuppareita tulee. Pidinkin vähän taukoa imuroinnissa silloin kun alapäässä oli enempi noita tuntemuksia, mutta nyt taas uskaltauduin kun on niin hyvä olo.

Meillä vauva tuntuu hyörivän tuossa klo 22 aikaan ja sit kuuden aikaan aamulla. Ja välillä kun yöllä käy veskissä tulee potkuja.. Nukkuukohan tää koskaan yöllä sit kun syntyy?! Muistaakseni esikko oli öisin masussa rauhallinen ja on myös masun ulkopuolella nukkunut tosi hyvin.. Mutta eikös se niin mennyt, että vasta loppuraskaudesta vauvan rytmi voi alkaa muistuttamaan sitä rytmiä mikä sillä on syntymän jälkeen eli jospa tässä olis vielä toivoa?!

Nenn: Miusta tuntuu kanssa, että koiruuksia (kin) jalostetaan liikaa, ja siitä sitten tulee kaikenmaailman ongelmia. Meidän kultsulla ei ole papereita, on kuitenkin ihan puhdas kultsu ja on ollut tosi terve koko ikänsä. Nyt yli 13v. Taitaa olla aika koirakohtainen tuo terveyskin.. Mut eikös just tuo Berninpaimenkoira ole rotuna aika " sairas" ? Aivan ihania koiria ne kyllä on!

Beijaflor: Vain mies voi ehdottaa tuollaista;) Ei muuta kuin suoraan synnäriltä tenttiin vain!!

Joo, nyt iltatoimiin!

tikru

Vierailija
13/14 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo taas kauheesti kerennä tai jaksanut koneella istuskella, niin on taas jutut vähän hukassa. Viikonloppu meni aika kummallisesti, la aamuäivä meni ihan hyvin, sit mies töksähti jostain täysin tuntemattomasta syystä ja vasta tänään iltapäivällä alkoi taas olla vähän enemmän normaali, muttei vieläkään oma itsensä. Mie yritin kysellä, että mikäs se nyt on, oonko tehnyt/sanonut jotain. No en saanut vastausta. Kunnon ignore päällä. #%" &=. Sekö sit lienee stressannut, kun on supistellut aika paljon.

Saatiin myö kuitenkin sen verran aikaiseksi, että käytiin kahtomassa tytölle sänkyä. Luultavasti päädytään Sievän Unipuu-malliston jatkettavaan sänkyyn, josta saa rakennettua kerrossängyn sit tulevaisuudessa. Tytölle ostin synttärilahjaksi (2 v. viikon päästä maanantaina!) nukenvaunut ja piilotin ne vaatehuoneeseen, kun ajattelin, ettei se sinne itekseen mene. No oli sit seurannut isäänsä sinne ja näki vaunut ja kauhee huuto, kun ei saanut niitä. Piti sit antaa ne vähän etukäteen, mutta kyllä ovat mieluisat! :) Nukkeja hyssäs niissä pitkän aikaa. Stemmassa on tarjouksessa lasten kalustesarja Nalle Puh-pöytä ja neljä tuolia eri hahmojen kuvilla. Ne ajattelin käyvä ostamassa neidille joululahjaksi.

Galluppiloitakin oli muutama ollut

SisarusG: ollaan miehen kans molemman ainuita lapsia. Vähän noita sisaria kaipailee varsinkin kun serkut sun muut sukulaiset ovat niin kaukana, eikä niiden kans tuu kauheesti pidettyä yhteyttä.

SynntysG: mies tulee mukaan, jos pääsee. Ollaan tilattu mummu tänne lapsenvahdiksi joulusta alkaen.

RaskausarpiG: viimeksi oli maha ihan raidallinen, nyt ei ole vielä *koputtaa puuta* tullut yhtään. Jos tuo maha vaikka venyis vanhoista kohdista, ettei tulis uusia.

Nyt en muista, mitä muuta piti kommentoida. Pitänee käyvä lukaisemassa viime viikon pinot läpi, että pääsee taas kartalle.

Tiistaina on lääkärineuvola ja sit sen jälkeen neuvola. Saan verensokerimittarin kotiin ja sit pitää seurata sokereita 8 kertaa päivässä, kolmena päivänä viikossa olikohan se kolme viikkoa. Miulta kyllä loppuu sormenpäistä pistokohdat, kun noin paljon pitää pistellä. Eipä muuta kummoista, muuta kuin että kämmenet on alkanut kutiamaan. Pitää taas pyytää th:lta labralähete.

Mukavaa viikkoa!

T: Monttu 27+2

Vierailija
14/14 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin pikaisesti kirjoitella kun mies lukee lapsille iltasatua. Ennen ei tarvinnut lukea lapsille, mut nyt on tullut joku ihme vaihe. Äsken kun ehdotettiin et ei lueta kun katottiin DVD ja pitää huomenna kouluun ehtiä niin pienempi pisti pystyyn jonkun ihmeen itkukonsertin. Nyt saivat luettua kirjan niin meni ihan ok nukkumaan.

SisarusG: Minulla on isosisko ja pikkuveli. Miehellä on samanikäinen pikkuveli kuin minulla. Itte olen halunnut aina paljon lapsia, mies vissiin pitäytyy siinä 4 max. Eli tämän jälkeen tarkoitus vielä ehkä yhteen yritykseen jos en saa sit puhuttua miestä ympäri.

SynnytysG: Olen " ilmoittanut" etten synnytä ilman miestä. On jo kysynyt töistä voiko lähteä jos tarvii. Meillä lapset niin isoja et voivat olla yölläkin vähän aikaa yksinään ennen kuin joku sukulaisista ehtii. Meillä onneksi asuu minun vanhemmat ja sisarrukset niin lähellä ettei mene kauaa.