Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Henkinen herääminen. "Normaali" elämä ei tunnu enää tavoittelemisen arvoiselta.

Vierailija
27.04.2022 |

Nykyään huomaa kuinka valheessa sitä onkaan elänyt. Ainakin itselleen.Työt, joita olen tehnyt ja nostanut sillä egoani. Raha, ansaittu palkka, ihmiset lähelläni. Nostamassa egoani ja tuomassa jotain mitä muka tarvitsen. Hampain ja kynsin pitänyt kiinni vaikka henkisesti olen voinut todella huonosti.Aina vain tarvinnut lisää hyväksyntää ja tunteen kuulua yhteiskuntaan.Mikään ei ole kuitenkaan sisäistä tyhjyyttä täyttänyt, ei raha etenkään.Nykyään minä viihdyn yksin. Luen, pohdin. Katson maailmaa, katson ihmisiä. Katson meidän normeja ja elämää.Ei ole tarvetta ihmissuhteelle vain yksinäisyyttä täyttääkseni. En tarvitse ketään enkä halua keneltäkään mitään, en halua myöskään ottaa keneltäkään mitään. Pelkkä vilpitön ihmissuhde ja oikeanlaisiin arvoihin perustuva on sitä mitä voisi elämäänsä päästää. Pidän kuitenkin ihmisistä enkä halua tuomita ketään. Ei ole vain tarvetta enää todistella tai pyrkiä vain sen takia, että tuntee olevansa osana laumaa.Mielummin olen vain oma itseni ja tuon ihmisyyttä etäältä ja omien voimavarojen mukaan elämässäni.Työt eivät kiinnosta, ei etenkään rahallinen tuloksellisuus ja ihmisten ongelmien ratkominen. Moni tekee ongelmat aivan itse ja syyttää niistä muista. Olen siihen itsekin sortunut ennen.Teen työni mielummin ilolla ja saadakseni täyttymystä oman luovuuden ja olemassaolon kautta. Jakaa sitä kautta jotain syvempää. Jotain aitoa.Raha on kyllä tärkeä osa arkea, tottakai. Ei kuitenkaan päämäärä, jota tulisi tavoitella terveyden kustannuksella. Jokainen määrittelee itselleen sen, joka riittää.En minä aio ostaa esim. autoa. En varmaan aja koskaan edes ajokorttia. En tarvitse suurempia mukavuuksia vain sen takia, että jotain on.Riittää pääosin, että ruokaa on kaapissa, katto pään päällä ja voi toteuttaa itseään. Se on oma päämäärä.Normit eivät enää jaksa pitää minua elossa. En halua elää elämää yhteiskunnan tai muiden sanelemana. En edes oman mieleni vaan katsoa, nauttia ja olla. Elää sellaista elämää, joka synnyttää jotain uutta ja merkityksellistä minulle ja muille. Jotain on tapahtunut. Kuin olisi matkalla ja nauttisi. Pelkoa ja ahdistusta on koko ajan vain vähemmän. On halu kuunnella sisintään ja tiedostaa. On kaipaus luontoon ja rakkauteen. Aurinkonsäteet, ilmanvirta kasvoilla, tuoksut. On hyvä olla näin, elää enemmän hetkessä.

Kommentit (216)

Vierailija
1/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... Noin ne mt ongelmat alkaa ja keski-iän kriisit.

Vierailija
2/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin hyppäät pois oravanpyörästä, myyt kaiken ja ostat korpimökin Lapista. Vain huomataksesi, että ympärillä on paljon asioita, joita oppii ymmärtämään vasta, kun ne on menettänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappalejako ei toimi nyt täällä. Auringon säteet*.

En ole vielä keski-ikäinen. Oikeastaan aika "alussa" vielä, jos elämä niin suo.
Sitä vain halusi lakata kärsimästä ja alkoi tulemaan oivalluksia, piti pysähtyä. Täytyy vaalia tätä rauhaa, jota elämältä saan. Sitä tulee niin helposti sokeaksi, sekin kovin ymmärrettävää.
Ap

Vierailija
4/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että heräsit. Tervetuloa vain sieltä valheiden maailmasta todellisiin juuriin ja siitä se vaan alkaa pikkuhiljaa paranemaan kun pääsee niistä vanhoista huonoista tottumuksista eroon ja saa uutta tervettä ajattelua ja toimintaa tilalle. Maailmahan on nyt vähän niinku heräämässä näistä kaikenmaailman valheista tällä hetkellä vaikka joku aika sitten monet saattoi nauraa tämmöselle termille kuin "great awakening".

Vierailija
5/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua Maslowin tarvehierarkiaan. Kun sinulla on kaikki elämän perusasiat kunnossa, alat kaipaamaan henkisempiä asioita. Jos menettäisit jotain, mitä sinulla jo on, mielesi todennäköisesti muuttuisi. Nälkäiset, viluiset ja sairaat harvemmin miettivät tuollaista.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Maslow’n_tarvehierarkia

Vierailija
6/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhien puhetta

Vierailija
7/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kirjoitti:

Ei muuta kuin hyppäät pois oravanpyörästä, myyt kaiken ja ostat korpimökin Lapista. Vain huomataksesi, että ympärillä on paljon asioita, joita oppii ymmärtämään vasta, kun ne on menettänyt.

Hmph. En ajattele noin. En ole menossa mihinkään ääripäähän. Haluan vain nauttia hetkestä ja elämästä. Ei se tarkoita, että minun pitäisi heittäytyä erakoksi ja "menettää" jotain. Tärkeintä on vain kuunnella itseään, yrittää pysyä rehellisenä itselleen ja tietoisena. Mieltään voi käyttää kyllä eikä kaikki ole yhtä autuutta mutta tuntee olevansa elossa. Siis aistimaan ja tuntemaan, olemaan hetkessä ja kuuntelemaan intuitiotaan.
Se vapauttaa vaikka olenkin yhteiskunnassa, se ei kuitenkaan vangitse. Asenne jo olemus on muuttunut, arvot.
Ap

Vierailija
8/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on harvinaisen hyvin nisut uunissa.

Suosittelen tutustumaan seuraavia kirjoja, ellet ole jo tutustunut.
Jos olet henkisesti kypsä niin tulet saamaan niistä valtavasti iloa.
Opit tuntemaan itsesi.

J.Krishnamurti: Selkeyttä kohti. Ym.

Arthur Osborne: Ramana Maharshin opetuksia.

Vierailija
9/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea kirjoitti:

Hmph. En ajattele noin. En ole menossa mihinkään ääripäähän. Haluan vain nauttia hetkestä ja elämästä. Ei se tarkoita, että minun pitäisi heittäytyä erakoksi ja "menettää" jotain. Tärkeintä on vain kuunnella itseään, yrittää pysyä rehellisenä itselleen ja tietoisena. Mieltään voi käyttää kyllä eikä kaikki ole yhtä autuutta mutta tuntee olevansa elossa. Siis aistimaan ja tuntemaan, olemaan hetkessä ja kuuntelemaan intuitiotaan.
Se vapauttaa vaikka olenkin yhteiskunnassa, se ei kuitenkaan vangitse. Asenne jo olemus on muuttunut, arvot.
Ap

Mistä sunlaisia laadukkaita naisia löytyy? 

Vierailija
10/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko luostari mitään?

Vierailija
11/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opit tuntemaan itsesi.

Lisäys:

Elisabeth Haich: Vihkimys.

Vierailija
12/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap onko sinulla lapsia?

Vierailija
13/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Rahaa ei tarvitse kuin perusvaatteisiin, ruokaan ja asumiseen. Ei kannata ottaa velkaa, kärvistellä sen takia tylsässä työpaikassa ja kitua elämäänsä, jonka pituudesta ei tiedä. Kukaan ei ole luvannut niitä eläkepäiviä, jolloin sitten lomaillaan, tulevaksi. Elämä on nyt.

Vierailija
14/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opit tuntemaan itsesi.

Kiitos kirja vinkeistä, tutustun. Minä olen tässä lukenut erilaisia kirjoja ja saanut niistä paljon työkaluja oman mieleni pohtimiseen.
Näitä kirjoja en ole lukenut.

Olen kiitollinen jo tästä mitä olen saanut oivaltaa. Todella. Kärsimyksen kautta..
On kuitenkin aavistus, että kaikki ei ole vielä tässä vaikka pyrinkin elämään hetki kerrallaan. Olen vasta tutustumassa itseeni ja elämään.
Ap

Vierailija
15/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap onko sinulla lapsia?

Ei ole.
Ap

Vierailija
16/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea kirjoitti:

Ap

Tämä on ihan sama mitä ne muutkin yrittävät tehdä. Pakko siellä töissä nyt vaan on käydä jos haluaa ruokaa perheelle ja katon pään päälle.

Vierailija
17/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap onko sinulla lapsia?

Ei ole.
Ap

no ni.

Vierailija
18/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin olet?

Vierailija
19/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kärsimyksesi oli?

Vierailija
20/216 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea tämä, kiitos että jaoit. Niinhän se on, onni löytyy lopulta ihmisen sisältä, ei ulkoa. Hyvää matkaa. :)