Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni hämmästyi, kuinka helppoa on tehdä kiusaus

Vierailija
27.04.2022 |

Osta sipuliperunapakaste, puoli litraa kermaa ja sekoita nuo jonkun btoilerisilpun tai kinkun kansssa. Heitä sekaaan vähän suolaa ja pippuria.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä oli viestin pointti? Että sun mies hämmästyi? Sekö on viestin arvoinen tieto? 

Vierailija
22/33 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan miten vielä 1980-luvulla erilaiset kiusaukset olivat ihan tavallista illanistujaisruokaa. Kelpasi vieraalle kuin vieraalle.
Yleisen elintason nousun näkee siinä, että illanistujaistarjoilut on korvattu 3 ruokalajin päivällisillä tai peräti wolttaamalla. Saahan niistä tosiaan someen hienompia kuviakin.
Tärkeätä ei tunnu enää olevan mutkaton yhdessä viihtyminen ystävien kanssa, vaan se miltä kaiken pitää ulospäin näyttää.

Nykyään ihmisillä on lupa nauttia ja halutaan syödä hyvin. Kinkkukiusaus ja ketsuppi, ei tuollaisesta mössöstä kukaan nauti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että noita on helppo tehdä, mutten ole vielä kokeillut.

N41

Vierailija
24/33 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tehdä, koska en omista uunia

n24

Vierailija
25/33 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te saatte perunasipulisekoituksesta hyvää kiusausta? Mulla joko jää raaaksi ja irtonaiseksi tai sitten menee mössöksi. Vain perunoista itse suikaloimalla tulee hyvä kiusaus.

Vierailija
26/33 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ai että kun on kuvottavaa möhnää miten noin tulee.

Munkin mielestä noin tulee pahaa. 
Mä ostan aina perunoita, ja viipaloin ne itse. Kinkkua tai broileria meillä ei tosin syö kukaan, mutta kasvisfetakiusausta tai janssonia menee kyllä.

Samoja perunoitahan ne pakastetutkin on. Ja ihan saman makuisia.

Joillekin näköjään on ihan sama, mitä syö. Kammottavaa mössöä rakenteeltaan.

Vierailija
27/33 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janssonin kiusaus on helppo tehdä. Meillä syötiin sitä mun lapsuudessa 80-luvulla.

Eikä tarvitse olla välttämättä janssonin- tai anjovisfileitä. Ravintolafileistäkin tulee ihan hyvä.

Ihan hyvää tulee myös matjes- ja sipulisillistä.

Itse tykkään laittaa Janssoniin päälle pekoni- tai siankylkisiivuja ja myös juustoa.

Tosin laitan juustoa ja pekonia vähän kaikkeen paitsi kaurapuuroon.

Vierailija
28/33 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan miten vielä 1980-luvulla erilaiset kiusaukset olivat ihan tavallista illanistujaisruokaa. Kelpasi vieraalle kuin vieraalle.
Yleisen elintason nousun näkee siinä, että illanistujaistarjoilut on korvattu 3 ruokalajin päivällisillä tai peräti wolttaamalla. Saahan niistä tosiaan someen hienompia kuviakin.
Tärkeätä ei tunnu enää olevan mutkaton yhdessä viihtyminen ystävien kanssa, vaan se miltä kaiken pitää ulospäin näyttää.

Nykyään ihmisillä on lupa nauttia ja halutaan syödä hyvin. Kinkkukiusaus ja ketsuppi, ei tuollaisesta mössöstä kukaan nauti

Lupa nauttia, kyllä. Nautitaan ja lasketaan niistä someseuraajien määrästä ja heidän tykkäyksistään.

Vierailija
29/33 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janssonin kiusaus on helppo tehdä. Meillä syötiin sitä mun lapsuudessa 80-luvulla.

Eikä tarvitse olla välttämättä janssonin- tai anjovisfileitä. Ravintolafileistäkin tulee ihan hyvä.

Itse tykkään laittaa Janssoniin päälle pekoni- tai siankylkisiivuja ja myös juustoa.

Minä laitan juurikin kaurapuuroon. Etenkin pekoni ja parmesaani on hyvä yhdistelmä puurossa tai kananmuna ja pekoni.

Vierailija
30/33 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, voi yhtähyvin sanoa, miten helppoa on tehdä täytekakku, ostaa kakkupohja, laittaa päälle hilloa ja pursottaa valmiskermavaahtoa reilusti päälle.

Vierailija
31/33 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munkin mielestä noin tulee pahaa. 
Mä ostan aina perunoita, ja viipaloin ne itse. Kinkkua tai broileria meillä ei tosin syö kukaan, mutta kasvisfetakiusausta tai janssonia menee kyllä.

Samoja perunoitahan ne pakastetutkin on. Ja ihan saman makuisia.

Ehei. Mössöä ja arkiruokaa se pakastejuttu. Oikeista perunoista tulee parempaa.

Toki. Mutta itsellänikin laiskuus vie usein voiton.

Vierailija
32/33 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan juurikin kaurapuuroon. Etenkin pekoni ja parmesaani on hyvä yhdistelmä puurossa tai kananmuna ja pekoni.

Minä laitan kaurapuuroon tonnikalaa...

Vierailija
33/33 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaus on hyvää ja helppoa, meillä viikonloppuruokaa, koska siinä on kermaa. Yritän käyttää kermaa, voita ja juustoja harkiten terveyden takia ja siksi, että arki erottuisi juhlasta.