Sisko suuttui, kun mieheni ei suostunut lainaamaan yrityksensä pakua ilmaiseksi muuttoon
Eli sisko suuttui tälläisestä asiasta. Miehen paku on täynnä työkaluja ja muuta rekvisiittaa, jonka tyhjentämiseen ja siivoamiseen ja uudelleen lastaamiseen menisi useampi tunti eli siinäkin olisi jo vaivaaMies lupautui lainaamaan pakettiautoa 60 euron tuntihinnalla tuttava-alennuksineen. Tästäkös sisko sitten suuttui, koska muutto on viikonloppuna eikä se kuulemma ole yrityksen kassasta pois :D. Minun mielestä mieheni tarjous on varsin kohtuullinen, koska polttoainekkin on niin kallista nykyisin. Mitä mieltä olette tästä? Sisko ei enää vastaa puheluihin eikä viesteihin.
Kommentit (760)
Jaa, jos mun siskosta olis kysymys, niin mies olis ilman muuta tyhjentänyt pakunsa ja ollut itse muuttoapuna. Eri juttu tietysti kumminkaimanserkut. Mutta teillä siis noin, meillä on eri tavat.
Halpa ois vissiin hyvä ja ilmainen paras
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60e tunti plus bensat on kyllä sikamaista.
Ei veloita dieselistä erikseen vaan kaikki sisältyy tuohon tuntihintaan.
ApJa riittääkö yksi täyttö, eli meneekö kaikki kerralla pakuun? Meillä ainakin jo olkkarin sohva täyttäis koko pakun, ellei ole joku tosi iso ja korkea auto. Saattaa olla monta tuntia käytössä, eli ei mitenkään kova hinta tuo pyydetty. Siskosi näytti todellisen luonteensa ;D
Siinä ja siinä meneekö yhteen kuormaan. Paku on kyllä melkein isoin mahdollinen.
ApSiis haluaako sisko lainata pelkästään pakua eli hakee sen teidän luotanne ja tuo takaisin, vai haluaako hän miehesi myös kuskiksi muuttoon?
Jos itse hakee ja palauttaa pakun (jonka mies siis tyhjentää ja siivoaa) niin 60 euroa tunti on jonkin verran korkea hinta. Mutta jos tuohon pitää vielä mennä kuskiksikin niin hintahan on naurettavan halpa. Hommatkoon sisko muuttofirman ja katsokoon millä hinnalla muuttoapu lähtee. Ei tosiaan riitä 60 euroa tunti.
Siis tietenkin mies lähtee kuskiksi. Ei halua antaa sitä pakua kellekkään ajettavaksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sikamainen hinta ja turhaa marmatusta muutaman työkalun siirtämisestä pois autosta siksi aikaa kun se on käytössä. Liikkestä saa halvemmalla, uudempaa, tilavampaa ja parempaa.
No sit hakee sieltä uudempaa, halvempaa, tilavampaa ja parempaa. Mitä sitä suuttumaan.
Tuo siskosi ehdotushan on samaa tasoa kuin se, jos joku ehdottaisi, että tyhjennät työhuoneesi viikonlopuksi, ja lainaat sen ilmaiseksi, mihin kysyjä nyt ikinä sitä tarvitseekaan.
Vierailija kirjoitti:
Sikamainen hinta ja turhaa marmatusta muutaman työkalun siirtämisestä pois autosta siksi aikaa kun se on käytössä. Liikkestä saa halvemmalla, uudempaa, tilavampaa ja parempaa.
Et selkeästikkään ymmärrä yrittämisestä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Halpa ois vissiin hyvä ja ilmainen paras
Tietenkin :D Ja kun olisi sisko vielä lopuksi peruuttanut pakun perseen ruttuun, ois tokaissut nuivasti, että sullahan on vakuutukset...
Minä en olisi tuommoisen ukon kanssa päivääkään, siskoni muutti naapuri kaupunkii niin mieheni kuskasi hänen tavarat omalla ajallaan ja autollaan ja jopa yöpyi siellä ja aamulla jatkoi eikä tietenkään veloittanut vaimonsa siskolta siitä mitään. Mutta meillä onkin tapana auttaa toisiamme
Vierailija kirjoitti:
Ohoh.
Veljeni oli mua muuttamassa remonttifirmansa pakulla kaverinsa kanssa kun maksoin bensat 😬 ruuat olisin tarjonnut, kaveri ei halunnut edes sitä vaivan palkaksi, veli sentään söi edes.
Ja veikkaisin että jos tarttee apua toiseen suuntaan niin "hinta on sama" nuin ne sisarusten välitkin pysyy kunnossa. Jos ottaa kovan summan avustaan niin jos tarttee apua toiseen suuntaan niin se maksettu hinta avusta "pysyy muistissa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selkeästikkään ymmärrä yrittämisestä mitään.
Jos yrittäminen on sitä, että kiskotaan älytöntä ylihintaa tikun ristiin laittamisestakin niin en ymmärrä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60e tunti plus bensat on kyllä sikamaista.
Ei veloita dieselistä erikseen vaan kaikki sisältyy tuohon tuntihintaan.
ApJa riittääkö yksi täyttö, eli meneekö kaikki kerralla pakuun? Meillä ainakin jo olkkarin sohva täyttäis koko pakun, ellei ole joku tosi iso ja korkea auto. Saattaa olla monta tuntia käytössä, eli ei mitenkään kova hinta tuo pyydetty. Siskosi näytti todellisen luonteensa ;D
Siinä ja siinä meneekö yhteen kuormaan. Paku on kyllä melkein isoin mahdollinen.
ApSiis haluaako sisko lainata pelkästään pakua eli hakee sen teidän luotanne ja tuo takaisin, vai haluaako hän miehesi myös kuskiksi muuttoon?
Jos itse hakee ja palauttaa pakun (jonka mies siis tyhjentää ja siivoaa) niin 60 euroa tunti on jonkin verran korkea hinta. Mutta jos tuohon pitää vielä mennä kuskiksikin niin hintahan on naurettavan halpa. Hommatkoon sisko muuttofirman ja katsokoon millä hinnalla muuttoapu lähtee. Ei tosiaan riitä 60 euroa tunti.Siis tietenkin mies lähtee kuskiksi. Ei halua antaa sitä pakua kellekkään ajettavaksi.
Ap
No sitten 60 euroa tunti, johon kuuluu kaikki (siis myös polttoaine) on älyttömän halpa. Sisaresi on todella ääliö.
Meillä työauton siivoamiseen ja tyhjennykseen menee 5-6 tuntia ja vaikka muuten on rauhallinen mies, tuo ottaa niin kupoliin, että pysyn kaukana, jos en voi olla kaverina. Tosin meillä on kiinteät hyllyt, niin muuttoautoksi ei kyllä käy.
Firman autosta pitää maksaa yksityiskäytöstä verottajalle, en kyllä ajaisi ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en olisi tuommoisen ukon kanssa päivääkään, siskoni muutti naapuri kaupunkii niin mieheni kuskasi hänen tavarat omalla ajallaan ja autollaan ja jopa yöpyi siellä ja aamulla jatkoi eikä tietenkään veloittanut vaimonsa siskolta siitä mitään. Mutta meillä onkin tapana auttaa toisiamme
Eipä me tiedetä millainen tuo sisko on. Jospa on aina vaatimassa ilmaiseksi milloin mitäkin, niin silloin on pakkokin tehdä siitä loppu. Ja onko itse valmis auttamaan? Jokainen normaaliälyinen kyselee halvinta vaihtoehtoa, ja vasta sitten kysyy siskonsa mieheltä, jos olettaa saavansa vieläkin halvemmalla.
Ihan ok hinta tuo 60, kun siihen sisältyy "kaikki".
Vierailija kirjoitti:
Joo, omistapa paku, niin sitä saa aina olla lainailemassa muuttoja ym. kuljetuksia varten. Usein siten, että olet itse kuskina.
Varsin ymmärrettävää, ettei pakua lainaa.
Toinen on autonkuljetustraileri.
Lainaa sitä kerran ja se lainaajakin alkaa sitä lupailemaan lainaan.
Kerran annoin yhden törpön käyttää konehalliani autoprojektiinsa, vieläkin on risa vaihdelaatikko meidän kukkalaatikossa...
Heppu lainasi autotraileria ja jätti trailerin pihaani.
Minä selvitin trailerin omistajan ja palautin sen hänelle(40km päähän).
Vierailija kirjoitti:
Minä en olisi kertakaikkiaan kehdannut ottaa tuollaista apua vastaan siskoni mieheltä ilman että olisin vapaaehtoisesti ja omasta aloiteestani maksanut vähintään 300 euroa tuosta keikasta. Auttaminen on yksi asia ja totaalinen hyväksikäyttö sitten ihan jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en olisi kertakaikkiaan kehdannut ottaa tuollaista apua vastaan siskoni mieheltä ilman että olisin vapaaehtoisesti ja omasta aloiteestani maksanut vähintään 300 euroa tuosta keikasta. Auttaminen on yksi asia ja totaalinen hyväksikäyttö sitten ihan jotain muuta.
Ei kerrota, mitä se ukko siellä on touhunnut.
Vinkkaa sille joku paikallinen paku kympillä tmv yritys äläkä välitä sen suuttumisista enää.